Demon maakt echter de overstap moeilijk, je moet per brief opzeggen en de connectie moet eerst worden afgesloten, dan pas kan Quicknet hun signaal mij kant opsturen (heb ik zo begrepen) wat inhoud dat ik een paar weken zonder internet zit.
Ik quote deze alinea even volledig omdat ie belangrijk is.
Dit is dus echt de grootste onzin die er bestaat. Niet van jou maar van Demon, tenminste als ze dit echt zo naar buiten brengen.
Quicknet is namelijk ook een bbned provider. Een lijncancel is hiervoor dus absoluut niet noodzakelijk.
Dat je schriftelijk moet opzeggen is vrij normaal da's bij elke provider zo. Maar het is onzin dat de connectie moet worden afgesloten. Als je over zou stappen naar Quicknet, betreft het een migratie binnen BBNed en die kan theoretisch binnen 1 dag geregeld zijn, binnen een paar uur zelfs, afhankelijk van de samenwerking tussen Demon en Quicknet voor het uit- en aanschakelen van je account.
Let wel op!!! Bij sommige providers is de overstap gratis of betaal je uitsluitend de normale aansluitingskosten (iets van 75 euri) als er geen aanbieding is.
Andere providers rekenen voor een migratie bedragen waar je misselijk van word. Dat is een van de redenen dat ik bijv. bij mijn overstap niet voor Demon gekozen heb.
Van Publishnet naar Tweak was gratis, en buiten de aanbieding 75 euri. Bij demon was dat toendertijd stukken duurder, meer dan 2x zo duur. Het is me overigens niet bekend of dat nog altijd zo is.
BBNed maakt reklame dat overstappen binnen BBNed een fluitje van een cent is, maakt een provider het je dus moeilijk (bijv. door te zeggen dat er een lijncancel plaats zou moeten vinden) zou je aldaar eens kunnen klagen over die provider dat ie niet meewerkt met een migratie.
Het kan ook zijn dat ze je verkeerd begrepen hebben en dachten dat je naar een niet-bbned provider zou willen overstappen, dan ontkom je niet aan een lijncancel inderdaad.
Men is wel bezig er aan te werken dat dit ook beter en vooral sneller kan verlopen, o.a. de Opta bemoeit zich daar onder druk van providers ook mee. Het is namelijk KPN die daarbij dwars ligt.
Demon is zeker een van de beste providers, maar heeft ook zijn nadelen zoals de genoemde newsservercap.
Van de andere kant is ie wel zo professioneel dat als er meer mensen met prijzen gaan zakken, dat Demon zeker niet zal achterblijven, eerder een van de eersten zal zijn denkelijk die mee gaat zakken.
Misschien kun je dus het beste even blijven waar je zit en ziet wat er komen gaat. Maar de keuze is uiteraard aan jezelf, het kan zeker geen kwaad goed rond te kijken.
En het is zeker ook verstandig rekening te houden met eventuele lijncancels (6 a 7 weken zonder internet) of mogelijkheid tot migratie (max. een paar dagen zonder internet).