Payserver tweakdsl vs Eweka

@satbird
buitenlandse nieuwsgroepen zijn interesant vanwege dvd releases
Zei ik dan ergens dat ze niet interessant waren?
Ik noemde zelf al bijv. a.b.misc en a.b.boneless daar word bijv. al heel erg veel door Amerikanen in gepost, veel dvd releases.

Maar als je zelf specifieke newsgroepen in gedachten hebt omdat je het van bepaalde groepen zeker wilt weten, noem er dan even een paar, dan wil ik best wel voor je kijken of ze er bij Tweak bij zitten, geen enkel probleem, doe ik graag voor je.

Bij Tweakdsl zijn 80000 niewsgroepen.

Zal ik ze allemaal hier neer zetten??

Dat zijn ze niet allemaal Mukkes, dat is alleen de top 300.
Tweak heeft er 80.000 en Eweka dacht ik iets van 120 of 130.000 maarja, niet elke tekst newsgroup is interessant dus dat maakt dan niet zoveel uit.

Oja, ik heb even navraag gedaan. De verbindingen bij Tweak zijn 1,5 Mbit stond er, dus 187,5 kbyte/sec, maar dat is dus per thread. Dus de downloadsnelheid die vermeld werd van 500 kbyte/sec is geen tijdelijke maar een blijverdje.:)

Heeft Eweka iets verandert? Zat vannacht te downloaden aan de top van mijn abo kunnen, dus 780 kbyte/sec en da's heel mooi te noemen.
Ze hebben zeker ontdekt dat ze concurrentie kregen van Tweak en de boel eens even open geschroeft. :)

Klopt Eweka draait nu bij mij ook maximaal en nu wordt het vergelijk met TweakDSL wel erg lastig.

Op dit moment zijn beide aan elkaar gewaagd. (voor hoe lang)

Blijft de vraag of er daadwerkelijk verschil in de retentie zit .Tot nu toe heb ik daar ook nog geen verschillen kunne merken.

Vermoedlijk heeft Eweka er een geduchte concurrent erbij en MOETEN ze wel.

Mocht Eweka deze dowmloadsnelheid blijven leveren dan spreekt die mij persoonlijk het meest aan vanwege de prepaid constructie.

als het goed is, hebben ze alleen de newsreaders 1, 2 en 3 aangepast, want de anderen waren altijd al op snelheid.

Nee hoor, newsreader4 was ook bagger. Ze hebben dit vrijwel zeker gedaan vanwege de concurrentie met tweak, want ik kwam 's nachts nog niet eens of zeer pijnlijk boven de 250 kb/sec uit bij Eweka en nu zit ie op 780 kb/sec. net als bij Tweak.

De retentie heb ik zeer zeker wel gemerkt, bij diverse films uit diverse groepen al, maar het zou kunnen dat ze dat inmiddels ook bijgesteld hebben.
Stel dat ze qua retentie en snelheid nu allebei hetzelfde zitten, blijven op dit moment nog de volgende verschillen over:

Eweka voordeel:
Pre-paid constructie
Je mag van meer ip adressen gebruik maken.
Eweka nadeel:
geen email support voor usenet
helpdesk bellen kost 60 of 80 eurocent per minuut!

Tweakdsl voordeel:
email support voor alles (dus ook usenet)
helpdesk bellen tegen normaal telefoontarief
3 weken gratis testen (gaat wel ingekort worden t.z.t.)
Tweakdsl nadeel:
Maandelijks betalen d.m.v. automatisch incasso.
Verbinding maar vanaf 1 ip toegestaan.

Tja.... dat gezien hebbende zou ik toch gaan voor Tweak gezien de goedkopere en betere service. Maarja, dat is een persoonlijke keuze, iemand die vaker een maandje er tussenuit wil kan misschien weer beter voor Eweka kiezen.

Inmiddels heeft Tweaknews haar downloadsnelheid ook opgeschroefd (in mijn geval naar 850 kb/sec - 8 draatjes)

ben nog geen lid (proef abon.) maar dit word nu toch wel interessant...

Met 8 draadjes? Dat zal wel tijdelijk zijn want de pay-optie is toch maar met 4 draadjes.
Dus ga er maar van uit dat dit wel weer teruggeschroeft gaat worden... in elk geval gewoon van profiteren zolang het er is.:)

Overigens Eweka weer eens bekeken en die is sinds verleden week weer bagger. Vooral met de kerst was het weer niet meer echt boven de 150 a 200 kb uit te krijgen met veel pijn en moeite.

ikke zeker doen ;) zou wel schandig zijn als ze (als ik eenmaal lid word) de downloadsnelheid terug schroeven. De 'gratis' servertjes zijn mager (wat betreft aanbod) de laatste tijd, mocht het 2 maanden 'stil' zijn wat betreft gratis news'jes dan maar echt een abo nemen, ik stap dan wel over van Demon naar Quicknet.

Nou het is geen kwestie van terugschroeven hoor, op de site word duidelijk vermeld bij Tweak dat het om 4 threads gaat.

Quicknet loopt vrij aardig. Meer kan ik er bij gebrek aan ervaring helaas niet over zeggen, misschien is ie wel uitstekend, geen idee, uitspraak is gebaseerd op wat ik zelf tot nu toe ervan gezien heb. Pas bij een kennis dat geinstalleerd inclusief hun newsserver. Kon wat sneller maar draait verder mooi. Echter hebben ze wel een nadeel tegenwoordig en dat is dat er op de newsservers van quicknet voor de 2mbit en 8mbit accounts een limiet van 50 gig per maand op zit.
Bij de goedkopere accounts is dat dacht ik nog minder.

Hoe dan ook blijft deze provider dan toch interessant omdat ie qua prijs een stuk lager zit met de snellere abo's.
Bij Tweak (en vele anderen) zit je rond de 65 a 70 euri per maand voor een 8 mbit account. Dat kost bij Quicknet maar 55 euri. Mocht je niet genoeg hebben aan die 50 gig, kun je bij bijvoorbeeld tweak een newspayserver abo erbij nemen.
Tel dan die 55 + 7,95 bij elkaar en dan zit je nog steeds onder de prijs van een snel adsl abo bij Demon of Tweak en je hebt een eigen newsserver + nog eens een payserver.
Zeker een goed alternatief om over na te denken als je van provider gaat switchen.

Tegenwoordig is er nog eentje (ben de naam even kwijt) die deze prijzen hanteert. Het is me niet bekend hoe deze met de newsserver zit en of die er uberhaupt is, maar het is in elk geval al de tweede.
Het zou dus niet vreemd zijn als er meer providers dit voorbeeld gaan volgen en de prijzen van de snelle abo's gaan verlagen komend jaar. Wie weet.....

Het is in elk geval verstandig om naar veel alternatieven te kijken en ook bijv. bovenstaande rekensommetjes te maken als je redelijk wat met news van plan bent.

nou dan zet ik me test abo'tje niet om ;)

zo dacht ik inderdaad ook, met de overstap zou ik minder voor de abo betalen en kan er dan wel een pay-newsserver bij nemen, dan ben ik alsnog goedkoper uit.

Het is alleen de vraag wanneer Demon haar prijzen doet zakken, want een van hun abonnementen is al in prijs verlaagd, want eerlijk gezegd, bevalt Demon mij prima, behalve de newsserver snelheid.

Van Quicknet weet ik ook niet wat ik kan verwachten, maar 50 gig is redelijk, ik download niet meer ZOveel (tegen de 15 gig per maand)

Demon maakt echter de overstap moeilijk, je moet per brief opzeggen en de connectie moet eerst worden afgesloten, dan pas kan Quicknet hun signaal mij kant opsturen (heb ik zo begrepen) wat inhoud dat ik een paar weken zonder internet zit.

Denk dat het een kwestie van tijd is dat je net zo makkelijk kunt overstappen als nu bij Adsl (de niet BBnet netwerk) Dus moet nog even wachten.

Ergens verwacht ik ook dat Demon wel wat gaat doen, want anders lopen er nog meer leden weg, vandaag de dag weet iedereen wel wat newsservers zijn en wat je daar zoal kan vinden en is daarom een belangrijke invulling van de mensen hun wensen, ik kan me niet voorstellen dat Demon daaraan voorbij gaat. Zonde als het over en uit is, als ze dit niet willen inzien.

Tiscali heb ik ook nog gemaild over hun abo's (erg goedkoop) maar daar heb ik pas na 3 weken! een reactie van gekregen, dat beloofd niet veel goeds, dus die valt zeker af.

Demon maakt echter de overstap moeilijk, je moet per brief opzeggen en de connectie moet eerst worden afgesloten, dan pas kan Quicknet hun signaal mij kant opsturen (heb ik zo begrepen) wat inhoud dat ik een paar weken zonder internet zit.
Ik quote deze alinea even volledig omdat ie belangrijk is.
Dit is dus echt de grootste onzin die er bestaat. Niet van jou maar van Demon, tenminste als ze dit echt zo naar buiten brengen.

Quicknet is namelijk ook een bbned provider. Een lijncancel is hiervoor dus absoluut niet noodzakelijk.
Dat je schriftelijk moet opzeggen is vrij normaal da's bij elke provider zo. Maar het is onzin dat de connectie moet worden afgesloten. Als je over zou stappen naar Quicknet, betreft het een migratie binnen BBNed en die kan theoretisch binnen 1 dag geregeld zijn, binnen een paar uur zelfs, afhankelijk van de samenwerking tussen Demon en Quicknet voor het uit- en aanschakelen van je account.

Let wel op!!! Bij sommige providers is de overstap gratis of betaal je uitsluitend de normale aansluitingskosten (iets van 75 euri) als er geen aanbieding is.
Andere providers rekenen voor een migratie bedragen waar je misselijk van word. Dat is een van de redenen dat ik bijv. bij mijn overstap niet voor Demon gekozen heb.
Van Publishnet naar Tweak was gratis, en buiten de aanbieding 75 euri. Bij demon was dat toendertijd stukken duurder, meer dan 2x zo duur. Het is me overigens niet bekend of dat nog altijd zo is.
BBNed maakt reklame dat overstappen binnen BBNed een fluitje van een cent is, maakt een provider het je dus moeilijk (bijv. door te zeggen dat er een lijncancel plaats zou moeten vinden) zou je aldaar eens kunnen klagen over die provider dat ie niet meewerkt met een migratie.
Het kan ook zijn dat ze je verkeerd begrepen hebben en dachten dat je naar een niet-bbned provider zou willen overstappen, dan ontkom je niet aan een lijncancel inderdaad.
Men is wel bezig er aan te werken dat dit ook beter en vooral sneller kan verlopen, o.a. de Opta bemoeit zich daar onder druk van providers ook mee. Het is namelijk KPN die daarbij dwars ligt.

Demon is zeker een van de beste providers, maar heeft ook zijn nadelen zoals de genoemde newsservercap.
Van de andere kant is ie wel zo professioneel dat als er meer mensen met prijzen gaan zakken, dat Demon zeker niet zal achterblijven, eerder een van de eersten zal zijn denkelijk die mee gaat zakken.

Misschien kun je dus het beste even blijven waar je zit en ziet wat er komen gaat. Maar de keuze is uiteraard aan jezelf, het kan zeker geen kwaad goed rond te kijken.
En het is zeker ook verstandig rekening te houden met eventuele lijncancels (6 a 7 weken zonder internet) of mogelijkheid tot migratie (max. een paar dagen zonder internet).

heb je gelijk in, wat betreft de migratie op hetzelfde netwerk, heb zonet dit mailtje ontvangen :

"Wij maken gebruik van de netwerken van BBNed en Tiscali. Overstappen is mogelijk, echter hebben wij hiervoor een schriftelijke bevestiging van uw huidige provider nodig.
Wanneer u overstapt, ofwel migreert via het netwerk, komt u enkele uren zonder internet te zitten."

Maarja, aan de andere kant, ik heb geen enkele garantie dat het binnen een paar uur lukt. Persoonlijk vind ik het niet ZO erg om een paar dagen zonder internet te zitten, maar let op, dan heb je het opeens nodig (wat sex kanalen die 'plotseling' vrij komen ;) )

Ik wacht idd even, heb het gevoel dat Demon de heavy users aan het dumpen zijn (door een slecht newsserver aan te bieden) en daarna de draad weer oppakken, want ik heb zelden een provider zo snel achteruit zien gaan in service en aanbod (telefonische helpdesk is ook niet meer wat het geweest is)

Ben ooit Chello lid geweest dus heb een groot incasseringsvermogen ;)

bedankt overiges voor de info, veel dingen wist ik nog niet (of niet volledig)

Quicknet was trouwens snel met hun reactie, binnen 2 uur een reactie terug...

Yep, Quicknet is inderdaad snel, ook telefonisch helpen ze je echt snel en vriendelijk, ook adequaat.
Tweakdsl overigens ook hoor.

Wat Demon aan het doen is met de newsserver weet ik verder niet, wat dat betreft lees ik ook maar wat anderen er over schrijven.
De newsserver op zich is niet slecht, want zijn hebben een abonnement bij newsservice.com en deze service lussen ze dan door naar hun gebruikers.
Wat me wel bekend is, is dat zo'n service afhuren van een newsserver provider peperduur is. Als je dan zo wat van die figuren hebt (en daar heeft Demon er nogal wat van) die zo'n 300 a 400 gig of meer per maand downloaden, vind ik het niet vreemd dat ze proberen wat van dat soort mensen kwijt te raken.
Zo'n gasten slokken je alle bandbreedte op van de andere gebruikers. Van de andere kant kunnen ze dat ook wel op andere wijze aanpakken.

Maar zoals gezegd, zelf geen ervaring met Demon wat dat betreft en is me dus ook niet bekend of er achteruitgang plaatsvindt betreffende news en/of service.

Het migreren is echt maar een kwestie van enkele uren, als je echt flink pech hebt 48 uur maar dan moet dus echt al flink wat in de soep lopen.
Nogmaals.... let goed op eventuele kosten die hiervoor getelt worden of schrijf even een emailtje met de vraag wat migratie kost.

zal ik doen als het eenmaal zover is, bedankt voor de tip, ik zal m'n ervaring(en) met de tijd uit de doeken doen :)

Ben nog steeds aan het vergelijken.

Op dit moment loopt TweakDSL niet met de beloofde 150k/lijn , zit met 4 lijnen op ca 100-200k , met Eweka zit ik rond de 400-450k

Enig nadeel--> de headerdownload van eweka

Een voorlopige conclusie kan ik wel maken:

Eweka vs TweakDSL maakt wat downloaden niet veel uit.

Er zijn momenten dat beide in snelheid terugvallen

Headers downloaden gaat biij Tweakdsl veel sneller.

Blijven de voor en nadelen over die reeds eerder genoemd zijn.

Mijn keus is Eweka
Doorslaggevend zijn:
- pre paid systeem met de mogelijkheid een tijdje te stoppen
- Email bericht bij storingen (Van @home heb ik nog nooit een bericht gehad dat er problemen waren !!!!!!)
- 4 lijnen die met andere computers gedeeld kan worden.

The Matrix

Eweka vs TweakDSL maakt wat downloaden niet veel uit.
Kan ik niet met je eens zijn. Tweak is echt stabiel sneller is de ervaring hier.
Wel moet ik aangeven dat er twee storinkjes zijn geweest.
Een grotere die invloed had op de newsserver en dat was een load-balancer die inmiddels vervangen is.
De tweede was een noodzakelijke reboot van een switch.
Verder heeft mijn kennis, ondanks de slechte ervaringen met Eweka nog niet 1 email gehad dat er een storing zou zijn geweest.

Voorlopig is de ervaring aan deze kant dus positiever voor Tweak.
De argumenten daarbij zijn:
- Headers downloaden is sneller
downloads op zich sneller en stabieler (niet zo fluctuerend maar constante snelheid)
- GRATIS helpdesk bereikbaar per normale telefoon of email!
- Up2date nieuwsberichten op de storingspagina.

Wat mij vooral opvalt is dat bij Tweak de snelheid weer veel sneller terug bij normaal (snel) is, dan bij Eweka waar het soms echt erg lang niet goed gaat.
Mijn kennis heeft inmiddels ook een gratis testaccount aangevraagd dus kan ik dan ook een goed vergelijk met @home alhier maken.
Want dit kerstweekend en een paar dagen daarvoor kwam ie bij Eweka zowat niet boven de 18kb/sec uit en da's diep triest.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan