Payserver tweakdsl vs Eweka

hmm vreemde uitspraak dat je dat niet met me eens kunt zijn

Het is MIJN vergelijk en ik heb de laatste weken geen download problemen met EWEKA en ook niet met TWEAKDSL.

Maar het kan wel zo zijn dat een andere Server van EWEKA wel problemen geeft.
En dan kan ik jouw voorkeur begrijpen.
En dat is dan tevens een goed advies voor diegene die een server overwegen

By the way wat is het voordeel van een gratis helpdesk of email als alles perfect loopt???

Kort samengevat:
Uitgaande van 2 onafhankelijke onderzoeken zou de uitkomst moeten zijn

TWEAKDSL

hmm vreemde uitspraak dat je dat niet met me eens kunt zijn
Waarom niet? Omdat het jouw test is? Ik testte alleen maar mee en gezien hier andere ervaringen waren is het dan niet vreemd als ik het niet eens ben met de uitspraak en/of conclusie die je aan jouw test verbind.
Aan jouw test op zich kan ik inderdaad geen eens of oneens verbinden, daar is het jouw test voor.:)

Ik weet niet of de samengevatte uitkomst Tweakdsl moet zijn. Als jij inderdaad geen probs hebt gehad met Eweka lijkt het me verstandiger dat de mensen gewoon 1 maand abo nemen bij Eweka en 1 trial bij Tweak en dan zelf even vergelijken hoe het bij hun gaat.

De problemen waren zowel bij newsreader4 alsook bij newsreader7 waar ie nu naartoe verhuist is.

Als alles perfekt loopt is er natuurlijk geen voordeel voor een gratis helpdesk. Maar alles loopt niet altijd perfekt en het is dan wel fijn als je ook gewoon vragen kunt stellen (ook over een verloren passwoord of betaling die niet aankomt) zonder dat je daar een behoorlijk bedragje per minuut voor kwijt bent.:)

Dus kort samengevat: Gezien de lagen kosten per maand, probeer ze zelf even beiden uit en vergelijk dan wat je het fijnst vind.

Als je het account wilt delen met iemand anders of niet elke maand een abo'tje wil hebben is de keuze uiteraard snel gemaakt, dan moet het Eweka zijn.

Mijn server bij eweka is newsreader.eweka.nl

Ik heb gisteren daar de hele top 2000 gedownload totaal 17 Gb (18.25 Gb)
in 14 uur tijd )

Maar zoals je zegt doet men er verstandig
aan om zelf de gratis proeftijden maximaal te benutten voor men beslist

De aanbieders zullen wel aan de weg blijven timmeren om een maximale download te leveren.
Immers alles moet sneller en indien men achterblijft prijst men zichzelf uit de markt.

wat iknodig heb is een paar linkies

zo dat ik me bij zoon betaal server kan inschrijfen

tanksss

o ja goedkoop en snel moet i sijn

ziet er goed uit ik heb nu de gratis server van t,home maar daar staat haast niks kompleets op

Dat klopt, dat zijn veelgehoorde klachten, niet alleen bij @home overigens, vandaar ook dat er steeds vaker zgn. payservers geadviseerd worden.
Het is dan ook des te fijner dat er nu zelfs 2 keuzes zijn die goed werken met een goedkoop tarief!

Ik heb een aantal testjes gedaan. Ik heb @Home als provider en gebruik Newsleecher v2.0 RC1 en de groep is alt.binaries.cores
Downloadsnelheid apart gemeten:

news.tilbu1.nb.home.nl = 401/450 Kb met 2 lijntjes
testnews.home.nl = 310/340 KB met 1 lijntje
news.freenet.de = 53/65 Kb met 2 lijntjes
newsreader3.eweka.nl = Kb 458/515 met 4 lijntjes

Gezamelijk 500/540 Kb met 9 lijntjes
Deze waarden heb ik gemeten van 20-12-2004 tot nu op verschillende tijdstippen van de dag.
Bij mij heb ik dan ook totaal geen klachten over zowel home als over eweka. Ook over de retentie heb ik niets te klagen, het is dan maar 6 dagen, maar in die tijd heb ik de dvd of cd al lang binnen. Trouwens, qua films ben ik bij en download ik alleen nog de nieuwste. En ik denk dat ik echt niet de enigste ben die wel tevreden is over @home.

Je bent zeer zeker niet de enige die tevreden is over @home, maar als ik je accounts zie, ben je zeer zeker ook niet de enige die ontevreden is over de newsserver, anders had je die andere news-accounts niet nodig.:biggrin:

Dat klopt, want om in o.a. alt.binaries.ftn of in alt.binaries.dvdr te komen, heb ik de payservers toch wel nodig.

Jah, maar ga me nu niet vertellen dat de newsservers van @home opeens uitstralen van compleetheid, want dan is dat toch toevallig inderdaad iets van de laatste week, normaal hebben die een vreselijke retentie en een incompleetheid van heb je me lief.
Toch?

Zo, net weer wakker.
Met de incompleetheid valt het wel mee volgens mij. Bij de grote groepen is het wel meer dan bij de kleinere groepen. Maar er worden tegenwoordig zoveel parfiles mee gestuurd, dat iedereen toch de dvd binnen kan krijgen. En bij de cd's gaat het vaak nog beter.
Dit is mijn ervaring met mijn verbinding.

Dat klopt, de incompleetheid is wel groep afhankelijk bij een aantal groepen is ie best redelijk ligt er dus maar aan waar vandaan je download. Maar er zijn toch dit jaar maandenlang geweest waarin enorm veel stuk was. Bij de cd's viel dat echter weer reuze mee.
Gelukkig worden er inderdaad veel pars meegepost.
Hulde voor de posters die dat doen!

Ja, dat klopt, er is veel incompleet geweest. En inderdaad, veel hulde aan de posters die genoeg pars meesturen, anders zaten wij leechers nog veel meer te schelden op onze providers. (LOL)

Ik heb zelf een basic adsl abbo van tiscali en daarnaast een accountje bij eweka voor 7.50 p/m. Ik moet zeggen dat ik daar erg over te spreken ben.

Hier nog een erg handige site om nzb files te maken:

http://www.nzb4u.com/

Had deze post verkeerd neergezet.

Maar had nog een vraag over newshosting,, iemand ervaring met deze,, geeft 20 dagen retentie en kan je ook meerdere lijntjes gebruiken en kost 14.95 dollar wat neerkomt op 11.40 euro

Ben al een aantal maanden lid van forteinc maar ben van plan om het nu te gaan opzeggen.

Waarom,, zei hebben een upgrade doorgevoerd wat inhoud dat van de meeste populaire groups er nog maar 2 a 3 dagen gedownload kan worden en dat is mij te weinig.

Wie kan mij een andere aanbevelen waar de films nog wel ruim 1 week op blijven staan.

Why doesn't the newsgroup 'alt.binaries.nl' have the same retention as the other groups?

The group in question is a known 'slush group' or 'dumping group'. These groups all are utilized inappropriately and often have off topic posts. We limit these groups to a smaller retention of 1 to 3 days, as they have extremely high traffic. This is necessary to allow the system to operate at a more efficient level, and allow better access by more users. This limitation is only on the slush groups, and all other binary groups will have the full 14+ days retention. The full list of slush groups is as follows:

alt.binaries.boneless
alt.binaries.nl
alt.binaries.x
alt.binaries.misc
alt.binaries.nl.ftd
alt.binaries.cores
alt.binaries.ftn
alt.binaries.sounds.mp3.holland
alt.binaries.barbarella

This FAQ Entry was updated on 01.04.05, please give us your feedback.

Wie kan mij een andere aanbevelen waar de films nog wel ruim 1 week op blijven staan.
Zijn de twee in deze thread genoemde servers dan geen goed alternatief of wil je gewoon voor de zekerheid nog een aantal meer servers?

Jawel ga ze gewoon effe proberen,, alleen van automatische incasso hou ik niet van .

Ga gewoon proberen en verder kijken.

Forteinc inmiddels opgezegd per einde van de maand.

eweka heeft geen automatische incasso

Is een soort prepaid systeem met herinneringen , betaal je niet dan houdt het vanzelf op, heb je weer behoefte dan betaal je en hoppa je kunt weer 30 dagen dowloaden.

Prima systeem dus

TweakDSL is overigens sinds 1 januari aangepast van 3 weken proeftijd naar 10 dagen gratis proberen.
Ik had al aangekondigt dat dit ging gebeuren alleen wist ik nog niet wanneer, dat is vanaf 1 januari het geval.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan