Gisterenavond laat heb ik nog een kale update gedaan van alleen de video drivers en wat denk je, weer crashes en uitval van de videokaart.
Nu had ik eerder mede door een tip van jou al de nieuwste drivers ge?pdate maar op de ??n of andere manier heeft Windows de oude drivers toch weer terug gezet naar een oude versie. Ook kan het zo maar zijn omdat die NVIDIA tool met de functie Freesync bij mij nu niet meer actief is daarom de games weer crashen.
Black Tiger zei:
Freesync? Waar kan ik dat vinden?
Freesync was bij mij nog te vinden in een NVIDIA app (configuratie voor 3D, bureaublad en beeldscherm, etc.) die nu niet meer is ge?nstalleerd omdat ik gisteren alleen nog de NVIDIA video drivers heb ge?nstalleerd en de rest niet en hij dus volledig is verwijdert. Later vandaag ga ik alles wel stap voor stap opnieuw installeren en ik zal dan wel een screenshot maken waar die functie bij mij was te vinden.
Nu is het zo dat NVIDIA G-SYNC gebruikt en AMD Freesync (V-sync), en om G-SYNC te gebruiken moet een monitor ook G-SYNC ondersteunen. Ik weet ook niet of jouw ASUS monitor en videokaart G-SYNC ondersteund? Maar als jij G-SYNC kan gebruiken dan is dat aanzienlijk beter denk ik dan V-SYNC.
Je zou middels de help functie binnen een NVIDIA App even kunnen zoeken waar deze functie bij jou zou kunnen zitten want dit kan verschillen afhankelijk wat er door jou en bij mij is ge?nstalleerd aan software.
Op
Tweakers is een draadje (discussie) over het verschil te lezen tussen beide.
Black Tiger zei:
Dat ziet er al een stuk beter uit. Dat was overigens met Rise of the Tombraider.
Als je nog tips hebt om iets uit te zetten, of juist aan of anders... dan hoor ik het graag. Ook waar die Freesync ziet.
Dat zijn wel hele andere FPS waardes dan die je nu hebt (60FPS), ik zou in dat geval GPU Tweak II voorlopig even deactiveren of helemaal verwijderen en kijken of je die FPS weer terugkrijgt. Voorlopig kom ik er niet echt aan toe om mijn videokaart te tunen gezien al die 'bugs' die zich momenteel voor doen, er komt misschien een moment dat ik mijn PC uit zet en een Playstation koop
Black Tiger zei:
Ohja, ik kreeg problemen met de mail (Outlook van Office 2013). Zoeken zoeken, malware verwijderd (maar was niet veel) en ging nog niet lekker. Maar Malware Bytes bleef ook hangen steeds. Bijzonder raar.
Na scanpst en andere Office repa en online scan van Eset en nog wat dingen, toch maar eens die GPU Tweak II verwijderd, want die gaf ook al wat raars met mijn Eyebeam, maar dat was slechts de eerste keer toen ie startte, daarna niet meer. Opens wilde Outlook wel weer starten maar Mailwasher weer niet. Die gaf echter in de logboeken van Windows een notitie over een probleem met GPU monitor? Hee... dat had ik al eens eerder gezien.
Eigenlijk is het niet leuk meer dat het installeren van wat apps of andere software zoveel verschillende problemen geven. Jij kon het probleem gelukkig nog in een log terugvinden waardoor je de oorzaak kon herleiden en oplossen. Maar een app die o.a. de FPS laat zien en andere programma's gaan dan flippen?
Daarom is het belangrijk dat men niet te veel wijzigt in ??n keer aan settings want anders weet je nooit meer wat de oorzaak is als iets niet naar behoren werkt.
Black Tiger zei:
En jawel hoor... toen zag ik dat klaarblijkelijk de oude GPU Tweak II toch niet gedeinstalleerd was, want hij stond 2x in m'n Your Uninstaller. Zei het vreemd genoeg wel van dezelfde datum (februari 2018).
Beiden geinstalleerd en hups Mailwasher en Outlook werken weer als voorheen.
Ga nu nog eens proberen die nieuwe te installeren en hopelijk dat het euvel dan over is anders blijft ie eraf.
Bij mij werd die oudere versie van GPU Tweak II toch ook niet volledig verwijdert.
Momenteel is het meer trouble shooting dan lekker computeren. Het lijkt wel of bepaalde software ontwikkelaars (AMD, Nvidia met MS) elkaar in de weg gaan zitten als je enkele tools installeert. Ik verlang naar vroeger terug, installeren en gewoon werken.
Black Tiger zei:
Edit: Dat laatste kan ik bevestigen, het is de monitor functie van die tool. Nieuw geinstalleerd en met monitor aan dan valt Outlook tijdens het starten meteen weer weg.
Met de monitor uitgeschakeld start ie zonder problemen.... Da's dus sjips... een bug in die monitor functie op een of andere manier.
Ik blijf het allemaal maar vreemd vinden zoals het elkaar be?nvloedt en dat Outlook niet wil opstarten als je die monitor functie activeert. Bij mij heeft die monitor functie gek genoeg geen enkele invloed maar ik werk met Outlook 2010. Ik heb nu andere problemen op mijn oude PC na een aantal updates voor Outlook 2010 van 12 december.