Ho... stop.... ik denk na hoor! Beter dan je denkt waarschijnlijk.
Foute conclusie. Sorry, maar dit kun je niet uitsluiten. Het is niet zo dat een voeding alleen maar boem doet. Inderdaad als ie er echt helemaal uit klapt, dan doet niks het meer, da's vrij eenvoudig.
Maar een voeding kan wel degelijk deels stuk gaan, het werd al aangegeven, dat hij bijv. niet meer het voltage levert wat er geleverd zou moeten worden of te zwak is geworden.
Ga maar eens op CID lezen, daar zit ik echt vaak de laatste tijd, en ik heb me daar ook al verwondert over diverse rare problemen die uiteindelijk aan de voeding te wijten waren.
Ondanks het feit dat ie maar 2,5 jaar oud is, dat wil niets zeggen. Normaliter zou het niet mogen, maar ik had er bijv. eentje die na 2 dagen kaduuk was, waarom dan niet na 2,5 jaar?
Het komt inderdaad niet vaak voor dat je zo'n voeding storing krijgt, exact dit afsluiten van de pc kan er op wijzen.
Zoals gezegd, het kan ook hd, geheugen, cpu of mainboard zijn, maar echt.... het kan dus wel degelijk ook de voeding zijn ondanks het feit dat ie er niet helemaal uitgeklapt is.
@Jack: Het klinkt raar, maar ook dat heeft al eens geholpen, trek de bekabeling (flatcable en stroom) er eens af en steek het weer eens opnieuw erin (van de HD).
Anders inderdaad trial and error proberen zoals Big_G aangaf, alles eruit behalve de vgakaart en dan starten, en alles weer stuk voor stuk er in stoppen totdat het probleem zich weer voordoet.
Persoonlijk geloof ik er niet in dat dit een virus is in dit geval, maar we'll see, men wete maar nooit.