PC Probleempje

@Wizzard:

Als een zekering klapt, dan hoef je niet zeker meer tezijn van de kwaliteit van de rest van het systeem. Wanneer een zekering klapt krijg je nl een piekspanning...... En we weten allemaal wat piekspanningen doen met electronica, of niet soms ;)

Alleen de hele dure voedingen hebben een beschermin daartegen.

G

BiG_G zei:
@Wizzard:

Als een zekering klapt, dan hoef je niet zeker meer tezijn van de kwaliteit van de rest van het systeem. Wanneer een zekering klapt krijg je nl een piekspanning...... En we weten allemaal wat piekspanningen doen met electronica, of niet soms ;)

Alleen de hele dure voedingen hebben een beschermin daartegen.

G

Klopt maar niet iedereen wil dan ook gelijk een nieuw systeem kopen en zijn al blij als de pc weer werkt

jack zei:
Ik ga wel effe verder kijken want om nu in de kast te gaan zitten klooien zie ik persoonlijk niet echt zitten,, dan ga ik wel naar Informatique,, die kijken terplekke het wel na.

Uiteraard ook dit bij huts gepost en daar krijg ik weer andere mogelijkheden waaraan het kan liggen zoals het moederboard of de cooler fan.

En zolang ik niet zeker weet wat het is kan ik het ook niet vervangen.

Ik heb dit ook eens gehad.
Er zit 'n beveiliging in je bios (althans bij mij) die de computer zonder waarschuwing in ??n klap uitschakelt als hij "denkt" dat het van binnen te heet is/wordt.
Kast open gemaakt en wat zien ik?
Stof! (en nog eens stof)
Kast en onderdelen schoon geblazen, koelblok onder cpu-fan met 'n klein raggetje schoon gemaakt (die gleufjes zaten dus bijna helemaal dicht van 't stof) en alles draait weer als 'n zonnetje.
Ik heb ooit eens in een van mijn vorige computers de batterij moeten vervangen.
Ik merkte dat die zo goed als leeg was doordat de tijd en datum raar begonnen te doen.

Hoe kan hij nu te heet zijn/worden als ik hem na mijn werk uit zet.

Dan heeft die de hele nacht en dag niet aangestaan.

Maar goed gisteren schijfcontrole gedaan met optie reparareer fouten en gelijk maar effe defragmenteren gedaan en vandaag startte die weer normaal op.

Maar kan toeval zijn uiteraard.

Heb het ook nog effe op mijn werk aan onze IT boy gevraagd en die wist ook niet echt een oplossing.

Hij adviseerde inderdaad zoals velen van julie om de kast open te gooien en alle kaarten en connectors eens goed aan te drukken of beter eerst eruit en dan weer erin en gelijk alles stof vrij maken.

Dus dit ga ik zaterdag maar effe doen.

Ik hou julie op de hoogte.

jack zei:
Hoe kan hij nu te heet zijn/worden als ik hem na mijn werk uit zet.

Dan heeft die de hele nacht en dag niet aangestaan.

Maar goed gisteren schijfcontrole gedaan met optie reparareer fouten en gelijk maar effe defragmenteren gedaan en vandaag startte die weer normaal op.

Maar kan toeval zijn uiteraard.

Heb het ook nog effe op mijn werk aan onze IT boy gevraagd en die wist ook niet echt een oplossing.

Hij adviseerde inderdaad zoals velen van julie om de kast open te gooien en alle kaarten en connectors eens goed aan te drukken of beter eerst eruit en dan weer erin en gelijk alles stof vrij maken.

Dus dit ga ik zaterdag maar effe doen.

Ik hou julie op de hoogte.

Stof geleidt als 'n gek.
Ik had het dus ook met koude start; daarom schreef ik ook "denkt" tussen aanhalingtekens.
En d'r zaten ook stofnesten van wel zo'n kleine cm dik onder mijn moederbord, precies op de plaats waar de gaten in de zijkant van de kast zitten en dus de lucht wordt aangezogen.
Ook de onderkanten van mijn pci kaarten zagen er niet uit.
Mien Dobbelsteen zou d'r van gaan staan soppen in d'r schoenen.

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, bij mij was er 1 bank van het interne geheugen overleden.
Ik kwam er achter door op te starten met alles eruit, en toen 1 voor 1 alles terug te steken c.q. aan te sluiten.

Ook een ontplofde voeding heb ik eens meegemaakt. Een klap!! Het behang achter mijn pc had zelfs een brandplek.
Ik vreesde het ergste, maar heb toen toch maar een nieuwe voeding gehaald, en erin gezet.
De compu starte toen weer normaal, en ik heb er verder niets vreemds aan gemerkt.

Ik bedacht mij trouwens dat ik afgelopen zondag een programmatje genaamd DVD cover searcher op mijn pc had gezet en maandag er weer afgegooid,, toen vroeg die wel of ik een ocr of dll bestandje in mijn system 32 wou behouden of niet en had toen gezegd verwijder maar.
( weet niet precies meer welke extencie het was )

Maar goed heb dat programma eergisteren er weer opgezet en gisteren startte die dus wel weer normaal op,, kan het door dat verwijderde bestandje zijn gekomen.

Zou misschien kunnen want dag daarna begon dit probleem.

Kan allemaal toeval zijn geweest,, zien het vanavond wel weer als ik thuis ben.

Even updaten dat ik sinds dat ik schijfcontrole gedaan heb en dat programmatje heb terug gezet en toen weer verwijderd hebt, ik nergens geen last meer van heb gehad.

Pc start sinds afgelopen donderdag weer normaal op zonder problemen.

Heb in ieder geval wel het afgelopen weekend alle kaarten er opnieuw in gezet en alles van binnen stof vrij gemaakt.

In ieder geval werkt het allemaal weer perfect dus allemaal weer bedankt voor de hulp

Helaas helaas,, ik dacht dat probleem over was maar is weer terug.

Sinds gisteren weer problemen met opstarten.

Vandaag zag ik ineens een blok in beeld waar iets stond van:

Er word geschreven naar een volume wat is afgesloten.

Toen knalde de PC uit.

Later startte die weer wel goed op maar sloeg ineens uit tijdens normaal surven en kwam een waarschuwing dat er iets was met een DLL in mijn system32 map.

Helaas blijven die waarschuwingen maar 2 seconden in beeld en dan is beeld en computer uit.

Heb geprobeerd om met systeemherstel terug te zetten naar 28-09-5 maar helaas werkte dit niet, toen die hiermee klaar was zij computer dat dit niet mogelijk was omdat er niks was veranderd sinds die tijd.

Dus hoe nu verder,, heb geen zin om windows opnieuw te gaan installeren.

Toevallig een NTLDR.DLL melding, ik weet dat je hem niet zo snel kon zien maar klinkt dat wellicht bekend? Hebbie er een Maxtor in zitten?

Hoi BT,,

Bedoel je daarmee de processor,, nee daar heb ik een Intel Celeron 2.0 GHZ, 400 MHZ inzitten waarbij de CPU Cooler inbegrepen is.

Moederboard is trouwens : EPOX 4PEAE,S478

Maar ik zal wel opletten de volgende keer als het weer gebeurd.

oh wacht effe ,, er zit wel een maxtor 2R015H1 in.

Maar dat is dus wel mijn 2e hard disk,, dus niet degene waarmee de C: Drive werkt.

Deze zit er als 2e in.

Met de Maxtor bedoelde ik inderdaad de HD.
Je zegt nu dat de C werkt, maar je geeft toch net aan dat je een probleem ermee hebt?

Afijn, je kunt het volgende eens proberen. Koppel die Maxtor eens af, zet die eerste schijf met de jumpers zo dat ie ook alleen kan funktioneren.
Kijk dan eens of je het probleem met die .dll melding nog steeds hebt. Het is namelijk net deze melding die ofwel Maxtors graag geven, maar wat ik zelf tegen ben gekomen toen ik een Maxtor als slave op een ander had hangen, en omgedraait. Dus wie weet.....

Het zou kunnen zijn dat je hardware iets te veel stroom trekt.

Maar test nou eerst eens of het toch niet een corrupt OS is:
BiG_G zei:
Mocht het daarna nog steeds voorkomen download [...] dan knopix.
Kijk, dan heb je een ander OS draaien, en gebruik je geen files van je eigen OS. Nu maar lekker verder internetten en kijken of alles goed werkt. Werkt ie nu goed? Probeer dan eens een nieuwe installatie van je OS, of een andere als je daar trek in hebt. Werkt ie nog niet goed?
Dan ga je kijken of je kan strippen
Gooi eerst eens de voeding van een harddisk los. Dus niet die brede stekker met meer dan 30 gaatjes. ;) Probleem over? Dan heb je waarschijnlijk een te krappe voeding. Of een rotte stabilisator. Dat is ook de voeding.

Nadeel van alleen voeding los van de HD, is dat je dan nog niet weet of het de voeding of de HD is die het probleem veroorzaakt.
Zonder voeding draait die HD ook niet en zal hij ook niet door de bios herkent worden, ergo... zelfde effekt als dat je de hd gewoon loskoppelt.

Dat heb je sneller gedaan dan eerst een cd gaan downloaden en ander OS proberen, maar in principe maakt het niet uit, alles kan getest worden, de volgorde maakt weinig uit.
Doch het testen van de voeding zal op andere wijze moeten gebeuren.

Ik heb alleen een probleem met opstarten van de PC,, als die dat eenmaal goed heeft gedaan werkt alles perfect.

Alleen vandaag sloeg de pc toevallig ook 1 keer uit na 15 minuten dat die opgestart was,, dit had ik nog niet meegemaakt en gaf die ook die .DLL melding aan.

In dat geval zou ik toch eens die tip van mij proberen met het loskoppelen van die Maxtor, en dan zien of de foutmelding nog steeds komt.
Ook al staat de windows niet op de Maxtor, dat maakt niet uit.

Ik weet het ook niet meer hoor,, en testen blijft een probleem,, want de ene dag start die normaal op en andere dag weer niet.

Vandaag startte die normaal op en ging ineens na 3 uur uit terwijl die een film aan het downloaden was.

Toen de pc weer aangezet en toen kreeg ik weer een melding van volgens mij:

Aanvraag van Bass.exe is mislukt.

Toen ging die weer uit en weer aangezet en werkt nu alweer 2 uur normaal.

Neem aan dat system restore ook niet zal helpen hiermee.

Zoals eerder vermeld geprobeerd terug te zetten naar 28-09 en toen kreeg ik de melding dat dit niet kon omdat er niks was veranderd.

Ben bang dat het enigste is wat ik nog kan doen is de PC maar wegbrengen,, want ik heb er verder toch geen verstand van :(

Zou toch voedig kunnen zijn, maar ik kom er ook geen wijs meer uit.
Bass.exe is in de meeste gevallen overigens een spelletje.
Vaagheid allemaal.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan