PC Probleempje

Effe vraagje over de voeding.

Ik heb hier nog een oude PC met 98 erop staan.

Kan ik hier nou gewoon de voeding uithalen en die in mijn pc met XPHome zetten of is dit niet mogelijk.

Stja ik heb hier echt geen verstand van jongens.

Even naar het wattage kijken (wellicht staat erbij dat het ATX is) En even kijken of de connector gelijk is als die van de Xp machine.
als connector gelijk is en het wattage 250 wat, dan kan je dat gewoon doen.
Als anders dan ff melden

Heb vrijdag een andere 2e HD gehaald en die maxtor vervangen voor deze nieuwe Hitachi.

Windos draait hier wel niet op maar wou toch een grotere 2e HD voor films enzo.

In ieder geval,, de kast is helemaal schoongemaakt,, en er zit alleen maar een vga kaart in,, de rest is bijna allemaal geintregeerd op het moederboard.

Wat voeding betrefd,, eerlijk gezegd weet ik niet waar dat te vinden in mijn kast.

Heb er helaas haast geen verstand van.

Lijkt trouwens wel of het nu steeds vaker gebeurd.

Ook als die gewoon aan staat en een film staat te downloaden knalt die nu af en toe ineens helemaal uit.

Voor mij houd het nu op hoor.

Enigste wat ik zelf nog kan en wil proberen zijn:

Geheugen vervangen: 256 MB ram geheugen zit er nu in en eigenlijk wil ik wel wat meer er in zetten.

of de hele pc opnieuw installeren met windows.

En anders zit er niks anders op om hem maar naar Informatique te brengen en na te laten kijken,, maar dan ben ik hem wel 2 weken kwijt.

Dat is echt achterlijk.
Daarmee zinkt een dergelijk bedrijf als informatique (waar ik zelf nooit mee te maken gehad heb, maar de advertenties en dergelijke wel ken), behoorlijk in mijn achting.

De voeding is niet erg moeilijk te vinden hoor.
Gewoon naar de buitenkant van de kast kijken en zien waar de 230 V. aansluiting zit.
Binnen in de kast zit daar dus je voeding.
Dat is een apart ingeblikt gedeelte.
Er komt een behoorlijke kabelbos uit, met veel rode, gele en zwarte draden.
Ook zit daar een oranje, bruine en paarse draad bij.
De witte voedingsstekkers die aan je HD's zitten komen ook van de voeding.
(bij SATA zijn dat platte zwarte stekkers overigens).

Overigens lijkt het me een geod plan ook eens te kijken naar je geheugen.
Het lijkt me dat dat eerder allerlei problemen geeft dan je voeding.
Die laatste klapt er eerder gewoon helemaal uit zodat je echt niks meer kan.

Ja dat klopt,, vind de service van informatique ook achter uit hollen,, froeger keken ze ter plekke of ze het konden op lossen,, nu word er al van te voren gezegd dat ze daar geen tijd voor hebben,, terwijl het tegenwoordig gewoon stil is bij de service desk daar,, winkel is meestal wel drukker.

Ga morgen of dinsdag wel eens nieuwe geheugen halen en die erin gooien,, wil toch wat meer want 256 MB is niet veel als je meerdere dingen tegelijker tijd wilt doen.

Dat is echt belachelijk 2 weken gaat echt nergens over zeker niet met de hoeveelheid personeel die daar rondloopt.

Nou dan heb ik bij Paradigit betere ervaringen.
Er was iemand die kocht daar laatst 512 mb geheugen maar zei dat ie het niet kon inbouwen en bang was de kast open te maken.
Geen probleem aldus de verkoper, loop effe naar de TD daar zette ze het wel gratis voor je er in.
Ik weet niet of dat overal zo is, maar zij hebben toch vaker wat te doen op de TD en toch worden klanten daar goed geholpen.
Geen idee overigens hoe lang je een pc kwijt bent voor reparatie, ik repareer de mijne zelf wel.:)
Maar als ik zoiets dan hoor van Informatique dan zakt dat toch ook wel iets in mijn achting.

Wel even voor de duidelijkheid,, dat geheugen inzetten dat doen zij ook wel direct hoor.

Maar dat kan ik gelukkig zelf ook,, ken nog wel iets :)

Alleen in mijn geval zeggen ze dat ze geen tijd hebben om dat effe direct na te kijken en dingen te testen.

Maar 2 weken weg blijf ik wel errug lang vinden.

Jack maak de pc ook een zuiver en stof vrij.
zodat de chip niet te warm word wil ook nog eens helpen.

Gr Clouseau (jack)

Nou heb ik dus echt een probleem,, heb nieuw geheugen van 512 MB gehaald en wou die erin zetten maar moest toen effe mijn VGA kaart eruit halen,, toen startte computer haast helemaal niet meer op enbleef steeds uitvallen.

Wou toen de oude 256 MB geheugen terug zetten maar nu heb ik dus echt een probleem want mijn beeldscherm gaat niet meer aan nu.

Beeldscherm werkt wel op oude computer maar niet met de nieuwe die al problemen had met uitvallen.

Kan de VGA kaart nu naar zijn moer zijn,, omdat mijn beeldscherm niet meer aan gaat.

Zou kunnen. Je haalt hem toch wel uit de stroom als je er in aan het prutsen bent he? Denk je ook aan statische elektriciteit? Dat kan namelijk ook funest zijn.

Of je vgakaart stuk is, is eenvoudig te testen, duw hem eens in een andere pc of stop in de pc die je nu gebruikt eens een andere kaart, desnoods een oudere pci kaart om te zien of je dan wel beeld krijgt.
Het hoeft niet pc te wijzen op een defecte vgakaart als je geen beeld krijgt. Tegenwoordig zijn die systemen zo stom ingesteld dat je geen meldingen of rare dingen krijgt, maar dat je beeldscherm gewoon niet start als er iets fout zit, bijv. geheugen, kabel los of zoiets.

Nee er is meer aan de hand.

Als ik de PC nu aan zet begint er een soort alarm constant te loeien,, lijkt net een politie sirene.

Volgens Ronnie van Huts board kan dat erop wijzen dat de processor los zit.

Hij heeft me uitgenodigd op de koffie zaterdag en dan gaat hij de hele pc eens nakijken om te kijken wat er nu precies aan de hand is.

En uiteraard haal ik de stekker eruit als ik iets binnen in de pc doe.

Dat je gepiep uit het interne luidsprekertje van je pc hoort komen klopt.
Dat betekent dat je BIOS ziet dat er iets mis is (met je videokaart).
Je kunt eens proberen om die videokaart er weer uit te halen en er goed stevig in te drukken.
Maar natuurlijk niet erin rammen !

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat je geheugen niet okee is, bijvoorbneeld een niet geschikt type geheugen.
Maar dan moet ie eigenlijk helemaal niet in het slot passen.

UIteraard gaat een ieder die je hier van adviezen voorziet ervan uit dat je ten alle tijden de kast van de pc even aanraakt (en de stekker niet in het stopcontact hebt), wanneer je een onderdeel oppakt of uit je pc haalt.
Dit om statische electriciteit te voorkomen.

Ik heb al een aantal malen geprobeerd met geheugen en VGA kaart eruit en er weer in te doen maar dat helpt allemaal niet.

Mag aan nemen dat ik goede geheugen heb gekocht,, maar nu zit de oude erin die er al in zit,, heb trouwens zelfde geheugen gekocht van kingston,, enigste verschil is dat die 512 MB is inplaats van de 256 MB die er nu in zit.

Volgens de IT gozer op mijn werk kan een niet goede VGA kaart ook je pc op de raarste momenten uit laten gaan,, misschien dat die nu echt overleden is.

hoi heb hier een:

EPOX 4PEAD, S-478, I845PE, 3XDDR, Audio, USB2.0 erin zitten.

Jack, zoek eens op het computeridee forum, daar is laatst een heel topic gewijd aan zo'n alarm wat stond te loeien, bleek een bios instelling te zijn.

Als ik bijv. de optie aanzet om de kastkoeling te meten, gaat ie ook loeien op die manier omdat die kastkoeling niet aanwezig is.
Maar er staan daar meer mogelijkheden genoemd.

Zoeken is niet meer nodig want hij doet het weer perfect.

Wat was er nu aan de hand:

De voeding was inderdaad dus al gedeeltelijk naar zijn moer.

Doordat ik zo slim was om in plaats van 256MB geheugen er 512 MB geheugen er in te stoppen kon die dat niet meer aan en gaf de geest,, helaas nam die daarmee tevens mijn moederboard mee waar een aantal dingen ( weet effe de naam niet meer ) oh elco's geloof ik, waren doorgebrand.

Correct me als ik iets fout zeg hier Wizzard :)

Conclusie ik moest dus een nieuw moederboard en een voeding hebben.

Dit is perfect opgelosd door onze Wizzard hier.

Hij nodigde mij gisteren uit om effe bij hem langs te gaan met de PC en hij heeft hem perfect gerapareerd.

Dus nu met nieuw moederboard en Voeding inclusief 512 MB geheugen erbij werkt die weer als nieuw.

Nogmaals wil ik The Wizzard nogmaals hartelijk danken voor zijn hulp en dat hij de tijd er in wou steken. :)

Wat betreft de elco's die stonden op het punt vulkaan te gaan spelen en waren al een tijdje in niet zo'n beste staat.

Dit word meestal veroorzaakt door warmte en door een te hoge spanning welke van de voeding afkwam. ik heb het later vandaag nog is gemeten op de polen waar normaal 5 volt op moest staan kwam bijna 12 volt uit en de 12 volt kant bijna 18 en dit alles onder belasting.

Eigenlijk heb je nog geluk gehad dat er niet meer kapot is gegaan altans wat er nu zichtbaar was.

Ah, mooi om te weten. Even back to the beginning.... had ik het toch bij het juiste eind toen ik riep dat het op een voedingsprobleem leek.:cool:
Jammer dat je mainboard ook mee gesneuveld is. Gebeurd helaas vaker.

Maar wel fijn te horen dat het euvel verholpen is.:banaan:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan