• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

    redbull racing

Q&A stop losse smartcards / beelduitval

The Wizzard

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 dec 2003
Berichten
1.542
Waarderingsscore
3
Punten
38
Leeftijd
59
Met ingang van 1 september 2009 zal de verkoop van losse CanalDigitaal smartcards worden stopgezet. Concreet betekent dit dat alle bestellingen, geplaatst bij CanalDigitaal , voor 1 september 2009 nog uitgeleverd zullen worden. Na deze datum zijn smartcards alleen nog verkrijgbaar in combinatie met een CanalDigitaal gecertificeerde ontvanger of met een offici?le CanalDigitaal CI-module.

We begrijpen dat dit vragen oproept en willen via onderstaande Q&A zoveel mogelijk van deze vragen beantwoorden.

Q: Waarom is CanalDigitaal tot deze stap overgegaan?

A: De overschakeling naar de Mediaguard 3 codering heeft de laatste weken voor veel problemen gezorgd bij niet-gecertificeerde ontvangers. Deze toestellen beschikken regelmatig over niet-offici?le decoderings software die niet gegarandeerd goed samenwerkt met het codering systeem van CanalDigitaal indien deze gewijzigd wordt.

Als klanten vervolgens technische problemen als beelduitval ervaren, wordt CanalDigitaal vaak als verantwoordelijke aangewezen. Dit terwijl het om ontvangers gaat die niet via ons geleverd zijn en zonder onze certificering op de markt zijn gebracht. Gevolg is een grote mate van ontevredenheid bij klanten, een overbelast callcenter, slechte pers en een overvloed aan service bezoeken bij dealers. Deze situatie was niet langer houdbaar.


Q: Waarom codeert CanalDigitaal haar TV-pakketten?

A: In tegenstelling tot de gratis Free-to-Air programma?s, heeft CanalDigitaal voor haar betaalde TV-pakketten deals gesloten met de programma aanbieders. Deze eisen ter bescherming van hun business dat CanalDigitaal deze pakketten codeert. Bovendien huurt CanalDigitaal kostbare transponder ruimte op de ASTRA satelliet voor de doorgifte van deze betaalde TV pakketten die moet worden terugverdiend.

Het coderen van betaalde TV pakketten is een normale zaak in de TV distributie markt. Als zodanig zijn er industrie standaards voor de codering methodieken zoals Irdeto en MediaGuard. Gespecialiseerde bedrijven leveren deze coderingssoftware wereldwijd aan TV-pakket distributeurs.
 
Q: Waarom wijzigt CanalDigitaal haar coderings systeem/software?

A: Net zoals bij andere software, trachten hackers de coderingsoftware te kraken en zo piraterij (waaronder cardsharing) mogelijk te maken. Zo was het vorige coderingssysteem van CanalDigitaal MediaGuard-2 gekraakt. Dit schaadt de belangen van de programma aanbieders en CanalDigitaal. Om die reden is CanalDigitaal overgestapt op de nieuwe Media Guard -3 codering.


Q: Is voor de invoering de nieuwe codering wel goed getest en voorbereid?

A: Aangezien de invoering van een nieuwe codering een grote operatie is, is er een uitgebreid implementatie, test en uitrol plan opgesteld en uitgevoerd. De nieuwe codering is uitgebreid getest in combinatie met de eigen CD en de gecertificeerde ontvangers. Ook zijn tijdens de testperiode, testkaarten verstrekt aan groothandels en dealers om hen de mogelijkheid te geven de niet-gecertificeerde ontvangers met de nieuwe codering uit te proberen.

Q: Waarom zijn ondanks de uitgebreide voorzorgsmaatregelen toch grote problemen c.q. beelduitval ontstaan bij niet-gecertificeerde ontvangers op 1 juli?

A: Vele niet-gecertificeerde ontvangers hebben geen offici?le licentie voor het gebruik van MediaGuard decoderingsoftware in hun ontvangers om kosten te besparen. Zij maken gebruik van niet officiele decoderings software die niet ondersteund wordt door de leverancier van de MediaGuard codering. Hierdoor hebben zij geen garantie dat bij wijzigingen van de codering hun ontvangers correct blijven functioneren,

Voor optimale beveiliging maakt de nieuwe MediaGuard-3 codering o.a. gebruik van periodieke dynamische heractivering van de smartcard via de satelliet. Om de uitrol van de nieuwe kaarten te vergemakkelijken was deze heractivering “vast”gezet op 1 juli (de geplande einddatum van de distributie van de nieuwe kaarten). Door deze methodiek hadden de klanten direct beeld op de nieuwe kaart.

Op 1 juli bleek dat ontvangers zonder offici?le Mediaguard decoderingssoftware niet met een geheim deel van de dynamische her-activering konden omgaan. In vele gevallen heeft dit geleid tot beelduitval.

Aangezien de specificatie van de MediaGuard-3 codering strikt geheim is en dus ook niet bekend bij CanalDigitaal, was dit probleem niet te voorzien. Ontvangers met een offici?le Mediaguard licentie hebben en hadden geen problemen.

Q: Kunnen de producenten van ontvangers met beelduitval het probleem oplossen?

A: Omdat deze producten niet de offici?le MediaGuard-3 software en ondersteuning tot hun beschikking hebben dienen ze op basis van “trial and error” hun niet-offici?le decodering software aan te passen. Hoewel deze software updates het huidige probleem met de decodering kunnen oplossen, biedt dit geen enkele garantie bij een toekomstige wijziging van de codering.

Q: Wist CanalDigitaal en de satelliethandel van de verkoop van ontvangers met niet-offici?le decodering software?

A: Ja, dit is in de satelliethandel al jarenlang bekend. Daarom heeft CanalDigitaal ruim 5 jaar geleden een certificatie programma opgestart voor ontvangers en beveelt ze al jaren enkel haar eigen of gecertificeerde ontvangers aan. Helaas is met het ontstaan van dit probleem gebleken dat niet-gecertificeerde ontvangers in grote hoeveelheden door de handel zijn verkocht.

Q: Biedt de aanschaf van een CanalDigitaal CI- Module bescherming tegen toekomstige decoderingsproblemen?

A: Ja, het gebruik van de CanalDigitaal CI- module en de CanalDigitaal smartcard worden bij configuratie aanpassingen altijd op elkaar afgestemd. Bij het gebruik van een CI- module is het ook van belang dat de ontvanger op een correcte wijze met de CanalDigitaal CI- module functioneert. Door de open industrie standaard waarop het CI-slot is gebaseerd werkt de module in de meeste ontvangers. CanalDigitaal adviseert echter gebruik te maken van haar module in combinatie met gecertificeerde ontvangers.

Q: Betekent dit het einde van de vrije ontvanger keuze?

A: Nee, de klant heeft de keuze uit een reeks door CanalDigitaal gecertificeerde ontvangers voor gegarandeerd zorgeloos kijkplezier. Daarnaast past de CI-module in alle niet gecertificeerde ontvangers met een CI-slot. De keuze in satelliet ontvangers is en blijft daarmee groter dan voor de kabel en DVB-T.

Q: Welke ontvangers zijn gecertificeerd?

A: Een volledige lijst van gecertificeerde ontvangers is hier te vinden op onze website.

Q: Zijn er niet veel meer, met name oudere, gecertificeerde ontvangers dan degene die op de internetsite van CanalDigitaal vermeld stonden? Worden klanten hierdoor onnodig richting de omruilactie verwezen?

A: Het is juist dat er in de meer dan 5 jaar dat CanalDigitaal ontvangers certificeert meer ontvangers zijn gecertificeerd dan diegene die vermeld stonden op onze internet site.

Deze lijst hebben wij ter verduidelijking nu ook opgenomen op onze site. Wel dient daarbij te worden opgemerkt dat wij slechts beperkte ondersteuning kunnen bieden, omdat dit verouderde modellen betreft met vaak beperktere mogelijkheden op het gebied van nu gangbare functies en diensten.

Q: Tot wanneer kan ik losse smartcards bestellen?
 
A: CanalDigitaal zal alle orders van groothandels die voor 1 september a.s. binnenkomen uitleveren. CanalDigitaal zal COD orders van dealers die voor 1 september a.s. betaald zijn uitleveren. Daarnaast zal CanalDigitaal orders op haar webshop die voor 1 september a.s. zijn besteld uitleveren. CanalDigitaal houdt zich het recht voor om orders met substantieel hogere aantallen dan normaal te weigeren ivm het afbouwen van de voorraadpositie

Q: Kunnen losse smartcard voorraden bij groothandels en dealers gewoon worden verkocht?

A: Ja, deze kunnen gewoon worden verkocht. Per 1 september is het echter onmogelijk voor dealers, groothandels en klanten om nieuwe voorraden losse smartcard bij CDS te bestellen

Q: Kan ik na 1 september nog losse CI-modules en ontvangers bestellen?

A: Ja, dit blijft na 1 september gewoon mogelijk, enkel de levering van losse smartcards stopt.

Q: Kunnen CanalDigitaal smartcards die op dit moment op voorraad liggen nog geregistreerd worden?

A: Ja, deze kaarten kunnen gewoon worden geregistreerd.
 
Q: Wijzigen de prijzen van de combinatie pakketten decoders in combinatie met smartcard?

A: Ja, Ter stimulering van de verkoop van combinatie pakketten decoder + smartcard worden per 1 september de prijzen van de combinatie pakketten aktiematig tot 31 december verlaagd. Per 1 september gelden tot 31 december de volgende Consumenten Advies Prijzen (incl. BTW):

• Philips 2221 SD ontvanger in combinatie met smartcard: € 149,95
• Philips 7121 HD ontvanger in combinatie met smartcard: € 269,00
• Philips 8121 HD PVR-320GB in combinatie met smartcard:€ 409,00


Q: Wijzigen de prijzen van de losse decoders?

A: De prijzen van de losse Philips decoders waren per 1 augustus al verlaagd. Per 1 augustus gelden de volgende Consumenten Advies Prijzen (incl. BTW):

• Philips 2221 SD ontvanger: € 99,00
• Philips 7121 HD ontvanger: € 229,00
• Philips 8121 HD PVR-320 GB: € 369,00


Informeer bij uw groothandel voor de geldende inkoopprijzen.

Q: Is er een Consumenten Advies Prijs bekend van het nieuwe smartcard pakket inclusief de CI module?

A: De consumenten adviesprijs voor de CD CI-module inclusief smartcard is €126 incl. BTW.


Q: Welke prijzen hanteert CD op haar site?

A: Canal Digitaal zal bij de rechtstreekse verkoop van losse hardware aan nieuwe klanten vanaf 1 september a.s. bovenstaande consumenten adviesprijzen hanteren. Voor rechtstreekse levering aan bestaande klanten van losse hardware (vaste klantenkorting via mijn Canal Digitaal) blijven de prijzen ongewijzigd. Dit betekent dat de kortingspercentages van de geboden vaste klantenkorting afnemen per 1 september a.s.. Wellicht ten overvloede wijst Canal Digitaal erop dat de vaste klantenkorting prijzen exclusief verzendkosten ? € 9,95 zijn en dat er geen advies, instelling of installatie ondersteuning wordt verstrekt. Voor klanten die hier prijs opstellen wordt er specifiek verwezen naar onze dealers.


Q: Wat als een smartcard wordt gestolen, kwijtraakt of kapotgaat?

A: De procedure voor vervanging van een bestaande smartcard wijzigt niet. Klanten kunnen na 1 september gewoon een nieuwe smartcard aanvragen bij CD. De oude smartcard wordt dan wel geblokkeerd en kan dus niet worden overgenomen/doorverkocht/gebruikt. Voor abonnees op Basis en hoger is de vervangende kaart gratis. Voor klanten op lagere pakketten blijft de prijs: €79 incl. BTW (check).

Q: Kan een smartcard na 1 september nog steeds worden overgenomen?

A: Ja, de procedure hiervoor wijzigt niet. Klanten kunnen deze overname via een overname formulier bij ons melden en in werking zetten.

Q: Betekent deze stap dat bij de CD ontvangers waar geen CI-module geplaatst kan worden, bij aankoop direct de smartcard wordt meegeleverd?

A: Ja, dat klopt. Uiteraard blijven de CD ontvangers ook zonder smartcard leverbaar voor de vervangingsmarkt.

Q: Wat gebeurt er met de gecertificeerde ontvangers van derden zonder CI slot?

A: Een drietal merken hebben gecertificeerde ontvangers zonder CI slot: Denson, Rebox en Strong. CanalDigitaal heeft met de importeurs/leveranciers van deze ontvangers afspraken gemaakt voor de gebundelde levering van smartcards en deze decoders.

Q: Maken alle abonnees van CanalDigitaal gebruik van MediaGuard-3 met de bijbehorende decoderingsproblematiek?

A: Nee, de nieuwe MediaGuard-3 codering is enkel operationeel voor de abonnees met minimaal 1 abonnement op een de volgende TV pakketten: Basis Recreatie, Basis, Familie, Entertainment, Combi, Top, HD, F1/S1. Dat betekent dat klanten die meer dan 1 abonnement Basis of hoger hebben op al hun abonnementen Mediaguard-3 gebruiken ook als deze abonnementen lager zijn dan Basis (Multi-room, STBP).

Daarnaast zijn klanten waar de kaart defect, gestolen of verloren was, ter vervanging van een Mediaguard-3 voorzien.

Klanten met enkel 1 of meer abonnementen lager dan Basis maken gebruik van de MediaGuard-2 codering en hebben dus geen last van de decodering problematiek en beelduitval.

Ook is er nog een beperkte groep abonnees die gebruik maakt van de oude Irdeto codering. Ook zij hebben geen last van deze problematiek.

Q: Wanneer wordt de resterende abonnees overgezet op MediaGuard-3?

A: Op dit moment heeft CanalDigitaal nog geen besluit genomen of en zo ja, wanneer de rest van haar abonnees worden overgezet op MediaGuard-3.

Q: Levert dit niet potenti?le problemen bij een upgrade van abonnees naar een pakket dat gebruik maakt van MediaGuard-3?

A: Ja, bij een upgrade naar een pakket Basis of hoger vanuit STBP of STD ontvangt de klant een nieuwe MediaGuard 3 smartcard. CanalDigitaal adviseert dat klanten bij deze overgang gebruik (gaan) maken van een gecertificeerde ontvanger.

Q: Waaraan moet een ontvanger voldoen om te worden gecertificeerd?

A: Een gecertificeerde ontvanger is door CanalDigitaal goedgekeurd. Hierbij wordt een uitgebreide test procedure doorlopen waarbij de volgende aspecten worden getoetst:

• Werkt de ontvanger op een goede wijze samen met de CanalDigitaal infrastructuur en diensten (o.a. Fast scan, Decodering en EPG).
• Is het product gericht op de Nederlandse markt: Nederlandse menu’s, handleiding en servicepunt
• Is de ontvanger niet voorzien van mogelijkheden die de belangen van CanalDigitaal en de programma aanbieders potentieel schaden, zoals eenvoudige geschiktheid voor card sharing.
• Stabiliteit en gebruikersvriendelijkheid van de ontvanger
• Mate van kennis en service level van de leverancier/importeur: garantie, reparaties, oplossen van software problemen

Ontvangers met open ethernet poorten, open besturingsystemen, niet offici?le decodering software of z.g. Multi-CAS mogelijkheden zijn bij voorbaat uitgesloten van certificering.

Let op: Ook bij een gecertificeerde ontvanger blijft de leverancier verantwoordelijk voor haar product. Echter, bij gecertificeerde ontvangers kan de leverancier/importeur rekenen op technische ondersteuning waar mogelijk.


Q: Wat biedt een gecertificeerde ontvanger voor de klant?

A: Een gecertificeerde ontvanger biedt de klant de beste garantie op zorgeloos kijkplezier met het keurmerk van CanalDigitaal. Dat wil zeggen dat CanalDigitaal de verantwoordelijkheid op zich neemt om de combinatie van haar dienstverlening met gecertificeerde ontvangers optimaal te laten functioneren. Dat betekent dat CanalDigitaal zowel pro-actief samenwerkt met de leveranciers van gecertificeerde ontvangers bij het voorkomen van problemen bij wijzigingen in haar infrastructuur als ook re-actief samenwerkt met deze leveranciers bij het oplossen van eventuele storingen/problemen.

Marketing en verkoop stimulerende campagnes van CanalDigitaal van TV pakketten in combinatie met ontvangers betreffen enkel gecertificeerde ontvangers.

Let op: Ook bij een gecertificeerde ontvanger blijft de leverancier verantwoordelijk voor haar product. Echter, bij gecertificeerde ontvangers kan de leverancier/importeur rekenen op technische ondersteuning waar mogelijk.


Q: Wat biedt de CD CI-module voor de klant?

A: De gecertificeerde CI-module van CanalDigitaal biedt de beste bescherming tegen toekomstige decoderingsproblemen. In combinatie met een gecertificeerde ontvanger met CI-slot biedt hij de beste garantie op zorgeloos kijkplezier met het keurmerk van CanalDigitaal.

De CI-interface is een open internationale standaard. Daardoor zal de CanalDigitaal module in de meeste ontvangers met een CI-slot functioneren. Echter, door interpretatie verschillen bij de ontwikkeling van CI-interfaces zijn, net zoals bij alle open standaards, interoperabiliteit problemen mogelijk. Enkel bij gecertficieerde ontvangers met een CI-slot neemt CanalDigitaal verantwoordelijkheid voor de goede werking van CI-module en ontvanger en bent u verzekerd van zorgeloos kijkplezier.
 
Q: De CD HD decoders zitten vol bugs en ondersteunen 1080 niet?

A: CanalDigitaal werkt in samen werking met haar software leverancier hard aan het oplossen van bugs en het invullen van wensen voor haar HD decoders. In het kader van het nieuwe beleid naar meer en betere communicatie gaat CanalDigitaal periodiek de planning en inhoud van komende software releases met de vakhandel delen.

We zullen zeer binnenkort naar buiten komen met een gedetailleerde planning van software updates waarin verschillende zaken worden aangepakt.

Q: Hoe kan ik bugs en/of wensen voor de CD ontvangers en de CI-module melden?

A: Melden van bugs of wensen voor de CD decoders kan via uw accountmanager of www.satellietforum.com waar voor dit doel speciale topics geopend zijn. CanalDigitaal zal met deze meldingen rekening houden bij het opstellen van de roadmap van haar ontvangers en CI-module.

Q: Betekent deze stap dat er meer gecertificeerde ontvangers in het aanbod worden opgenomen en de gebruiker van de CI-module grotere zekerheid heeft dat deze goed blijft werken?

A: CanalDigitaal nodigt partijen uit om ontvangers ter certificering aan te bieden. Als ontvangers aan een vastgestelde set voorwaarden voldoen kan een certificering worden verleend. Enkel voor gecertificeerde ontvangers neemt CanalDigitaal verantwoordelijkheid t.a.v. een goede werking met haar infrastructuur en diensten. Een gecertificeerde ontvanger biedt dus een grotere zekerheid op zorgeloos kijkplezier.

Q: Er zijn diverse CI ontvangers die niet goed of zelfs helemaal niet overweg kunnen met de CanalDigitaal CI-module. Hoe gaat CanalDigitaal de klanten hierover inlichten. Komt er bijvoorbeeld een lijst van ontvangers waarvan bekend is dat deze niet werken met de CI module of wordt de CI module bijvoorbeeld nu doorontwikkeld zodat deze problemen minder worden?

A: De Mediaguard CI modulen is volgens de Nagra specificaties ontworpen. Het is de verantwoordelijkheid van de leverancier van de ontvanger om de werking met de Mediaguard CI en de ontvanger te waarborgen.

We zullen er, samen met de importeurs, alles aan doen om eventuele problemen van de offici?le CI module met gecertificeerde CI ontvangers op te lossen. Dit kan ook betekenen dat er, indien nodig, software updates voor de offici?le CI modules komen.

Melden van bugs of wensen voor de CI-module kunt u melden via uw account manager of www.satellietforum,com waar voor dit doel speciale topics geopend zijn.


Q: Zijn er niet veel meer, vooral oudere, gecertificeerde ontvangers dan die op de internetsite van CanalDigitaal vermeld staan? Worden klanten hierdoor onnodig richting de omruilactie verwezen?

A: Het is juist dat er in de meer dan 5 jaar dat CanalDigitaal ontvangers certificeert meer ontvangers zijn gecertificeerd dan diegene die vermeld staan op onze internet site.
Deze lijst hebben wij ter verduidelijking nu ook opgenomen op onze site. Wel dient daarbij te worden opgemerkt dat wij slechts beperkte ondersteuning kunnen geven.


Q: Hoe lang blijft een certificatie geldig?

A: De verantwoordelijkheid voor behoud van de certificatie ligt bij de leverancier van de betreffende ontvanger. Deze zal bereid en in staat moeten zijn om, ook nog na verloop van jaren, indien nodig de firmware aan te passen, en service te bieden. Eens gecertificeerd betekent dus niet altijd gecertificeerd. Voor leveranciers met een serieuze interesse voor de Nederlandse markt en hun Nederlandse klantenbestand is er een goede reden om hun certificering in samenwerking met CanalDigitaal blijvend te onder- en behouden.

Indien een leverancier de certificatie van een ontvanger niet meer kan of wil onderhouden, trekt CanalDigitaal tijdelijk of voor altijd de certificering in. Indien nodig worden CanalDigitaal abonnees die gebruik maken van een dergelijke ontvanger (tegen betaling) een aantrekkelijk alternatief geboden of een tijdelijke korting op hun TV-pakket Voorbeelden hiervan uit het verleden zijn:

• Omruilacties voor PACE 500 en Echostar DSB-2000, Irdeto ontvanger die geen B-Frames ondersteunden;
• Tijdelijke korting op abonnementsgelden voor gebruikers van Strong SRT 6825/6850/6855 en Rebox 2250MG die bij het inladen van de zenderlijst random zenders weglieten. Helaas was het om de benodigde firmware update te verkrijgen bij de leveranciers nodig om de certificering tijdelijk in te trekken. Inmiddels zijn deze ontvangers weer gewoon gecertificeerd.


Q: Waarom is CanalDigitaal een omruilactie gestart voor niet-gecertificeerde ontvangers?

A: Bij het activeren van de MediaGuard-3 codering op 1 juli j.l. bleken veel niet-gecertificeerde ontvangers niet goed om te kunnen gaan met deze codering met beelduitval als resultaat. Om deze grote groep klanten zo snel mogelijk tegemoet te komen is besloten tot een omruil actie waarbij bezitters van dergelijke niet-gecertificeerde ontvangers de mogelijkheid krijgen om tegen zeer aantrekkelijke condities in het bezit te komen van een CanalDigitaal SD of HD ontvanger.

Q: Waarom doen maar een beperkt aantal dealers mee met de omruilactie?

A: CanalDigitaal heeft een 20-tal van haar grootste dealers betrokken bij de omruilactie om zo een deskundig en nationaal goed verspreide dekking te geven aan de actie. Gezien de operationele belasting van een dergelijke aktie voor zowel CanalDigitaal als de betrokken dealers is de aktie beperkt tot deze 20 dealers.

Q: Waarom is de omruilactie onlangs verlengd tot 15 september?

A: De omruilactie is primair verlengd om mensen die tot eind juli nog op vakantie waren toch de mogelijkheid te geven om deel te nemen. Bovendien willen we eventuele nieuwe problemen die kunnen ontstaan met de 2de update van de datum van de nieuwe smartcards voor zijn. Dit zal plaatsvinden op 1 september.Klanten die voor een tijdelijk oplossing hebben gekozen raden wij aan voor die tijd een structurele oplossing te implementeren.

Q: Is de omruil actie niet nadelig voor de vervangingsmarkt voor ontvangers?

A: Het klopt dat de omruilactie gedurende 2 maanden 15-7 tot en met 15-9 een zeer aantrekkelijk aanbod is voor gebruikers van niet-gecertificeerde ontvangers. Echter, de actie is enkel gericht op de bovenkant van het CanalDigitaal klantenbestand die in het bezit is van de MediaGuard-3 smartcard. Voor het grootste deel van het CanalDigitaal bestand is de actie niet van toepassing en is de vervangingsmarkt niet verstoord. Gezien de omvang en de aard van de problemen (beelduitval) was een onmiddellijke en drastische aanpak noodzakelijk. CanalDigitaal hoopt dat de omruilactie leidt tot verkoop van een groter aandeel van gecertificeerde ontvangers in de vervangingsmarkt.

Q: Waarom wordt op de beelduitval pagina niet gewezen op de mogelijkheid tot aanschaf van een CD CI-module voor hun bestaande ontvanger ipv complete vervanging van hun ontvanger?

A: CanalDigitaal heeft haar informatie pagina aangepast. De CI-module staat nu als een mogelijke tijdelijke oplossing vermeld. Let wel: CanalDigitaal kan niet garanderen dat de CI-module het beelduitval probleem bij alle type ontvangers oplost. CanalDigitaal verwijst hiervoor naar de dealer en of de satelliet fora. CanalDigitaal garandeert haar CI-module enkel in combinatie met gecertificeerde ontvangers.

Q: waarom heeft CanalDigitaal geen aanbod op basis van de CI-module in haar omruil actie?

A: CanalDigitaal kan niet garanderen dat de CI-module het beelduitval probleem bij alle betrokken typen niet-gecertificeerde ontvangers oplost. CanalDigitaal verwijst hiervoor naar de dealer en of de satelliet fora.
 
Hoe zit het nu met mensen die wel een geregistreerde smartcard hebben, maar geen settopbox of beter? Dus diegenen wat gewoon naar de 3 publieke zenders kijken?

Komt daar nu ook een omruilactie voor of hoe zit dat nu?
 
Tuurlijk komt daar een omruil actie voor.
Jij nieuwe box en kaart, in ruil voor een week van jouw inkomen.
 
Voor mensen zonder setopbox pakket komt er geen omruil aktie
als deze mensen een nieuwe kaart willen moeten ze die gewoon kopen voor de volle prijs.
ehhhhhh zolang ze dus nog verkrijgbaar zijn zonder module bij diverse dealers vanaf ongeveer 69 euri.

Dus een tip heb je nu nog een basis abo of hoger en je hebt een niet goed gekeurde ontvanger waar je toch al niks meer deed ruil deze om voor een een Thomson of een Philips pace doosje geheel gratis ehhhhhh in ruil voor een jaar verlenging van je abo of voor 59 euri een Philips pace HD met een paar software foutjes hier een daar knies oor die daar oplet maar dan heb je een goed gekeurde ontvanger voor weinig.


En nee ik hoor niet bij die 20 grote dealers die mee doen aan de omruil aktie, want dat kost die dealers alleen maar veel tijd dus geld en de vergoeding die er voor staat is niet in verhouding.
 
Dat vind ik zonder meer asociaal. Wij hebben immers ook al het volle pond voor die kaart betaald en eerst werd er nog gezegd dat C+ nog zou nadenken over wat er met die mensen zou gebeuren.

Het is dus ronduit asociaal dat mensen die wel een kaart hebben nu het volle bedrag moeten gaan betalen terwijl alle andere klanten de kaart gratis krijgen.
Een bijdrage van 10 euro had ik geen probleem mee gehad, maar weer 70 euri? Om de jan judokus niet.

Die mensen (waaronder ik) hebben al het volle bedrag betaald, hebben niets stuk gemaakt en hebben ook niet gevraagd voor een coderingswijziging.
C+ is doorgifte van de publieke zenders verplicht. Ik ga ze bellen en als er echt het volle pond betaald moet worden dan gaat er maar weer eens een schrijven naar de Opta.
De kaart is immers betaald en geregisteerd, da's gewoon discriminatie.
 
Canaldigitaal is slecht voor je bloeddruk !!
 
Ja echt wel! Maar dat is ook logisch als ze je na het afpersen middels een jaarlijkse verhoging van 10 euro weer op zo'n wijze naaien.
Ik dacht dat men doorzichtiger en klantvriendelijker wilde werken, maar ze doen het alleen maar beter lijken, terwijl het daadwerkelijk slechter en slechter word.
 
Tja en mensen die denken goedkoop uit te zijn bij KPN TV komen ook bedrogen uit die gaan het abo geld ook nog meer verhogen de planning is 12,50 & HD zal nooit een optie worden bij DVB T zoals ze het nu doen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan