- Lid sinds
- 22 dec 2003
- Berichten
- 1.542
- Waarderingsscore
- 3
- Punten
- 38
- Leeftijd
- 59
Met ingang van 1 september 2009 zal de verkoop van losse CanalDigitaal smartcards worden stopgezet. Concreet betekent dit dat alle bestellingen, geplaatst bij CanalDigitaal , voor 1 september 2009 nog uitgeleverd zullen worden. Na deze datum zijn smartcards alleen nog verkrijgbaar in combinatie met een CanalDigitaal gecertificeerde ontvanger of met een offici?le CanalDigitaal CI-module.
We begrijpen dat dit vragen oproept en willen via onderstaande Q&A zoveel mogelijk van deze vragen beantwoorden.
Q: Waarom is CanalDigitaal tot deze stap overgegaan?
A: De overschakeling naar de Mediaguard 3 codering heeft de laatste weken voor veel problemen gezorgd bij niet-gecertificeerde ontvangers. Deze toestellen beschikken regelmatig over niet-offici?le decoderings software die niet gegarandeerd goed samenwerkt met het codering systeem van CanalDigitaal indien deze gewijzigd wordt.
Als klanten vervolgens technische problemen als beelduitval ervaren, wordt CanalDigitaal vaak als verantwoordelijke aangewezen. Dit terwijl het om ontvangers gaat die niet via ons geleverd zijn en zonder onze certificering op de markt zijn gebracht. Gevolg is een grote mate van ontevredenheid bij klanten, een overbelast callcenter, slechte pers en een overvloed aan service bezoeken bij dealers. Deze situatie was niet langer houdbaar.
Q: Waarom codeert CanalDigitaal haar TV-pakketten?
A: In tegenstelling tot de gratis Free-to-Air programma?s, heeft CanalDigitaal voor haar betaalde TV-pakketten deals gesloten met de programma aanbieders. Deze eisen ter bescherming van hun business dat CanalDigitaal deze pakketten codeert. Bovendien huurt CanalDigitaal kostbare transponder ruimte op de ASTRA satelliet voor de doorgifte van deze betaalde TV pakketten die moet worden terugverdiend.
Het coderen van betaalde TV pakketten is een normale zaak in de TV distributie markt. Als zodanig zijn er industrie standaards voor de codering methodieken zoals Irdeto en MediaGuard. Gespecialiseerde bedrijven leveren deze coderingssoftware wereldwijd aan TV-pakket distributeurs.
We begrijpen dat dit vragen oproept en willen via onderstaande Q&A zoveel mogelijk van deze vragen beantwoorden.
Q: Waarom is CanalDigitaal tot deze stap overgegaan?
A: De overschakeling naar de Mediaguard 3 codering heeft de laatste weken voor veel problemen gezorgd bij niet-gecertificeerde ontvangers. Deze toestellen beschikken regelmatig over niet-offici?le decoderings software die niet gegarandeerd goed samenwerkt met het codering systeem van CanalDigitaal indien deze gewijzigd wordt.
Als klanten vervolgens technische problemen als beelduitval ervaren, wordt CanalDigitaal vaak als verantwoordelijke aangewezen. Dit terwijl het om ontvangers gaat die niet via ons geleverd zijn en zonder onze certificering op de markt zijn gebracht. Gevolg is een grote mate van ontevredenheid bij klanten, een overbelast callcenter, slechte pers en een overvloed aan service bezoeken bij dealers. Deze situatie was niet langer houdbaar.
Q: Waarom codeert CanalDigitaal haar TV-pakketten?
A: In tegenstelling tot de gratis Free-to-Air programma?s, heeft CanalDigitaal voor haar betaalde TV-pakketten deals gesloten met de programma aanbieders. Deze eisen ter bescherming van hun business dat CanalDigitaal deze pakketten codeert. Bovendien huurt CanalDigitaal kostbare transponder ruimte op de ASTRA satelliet voor de doorgifte van deze betaalde TV pakketten die moet worden terugverdiend.
Het coderen van betaalde TV pakketten is een normale zaak in de TV distributie markt. Als zodanig zijn er industrie standaards voor de codering methodieken zoals Irdeto en MediaGuard. Gespecialiseerde bedrijven leveren deze coderingssoftware wereldwijd aan TV-pakket distributeurs.