Radiografische hobby.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.261
Punten
113
Leeftijd
61
Zijn er nog meer mensen met deze hobby?

Eerder heb ik wel eens wat gerommeld met een RC auto, maar daar is het leuke snel van af.

Doch nu heb ik zo'n helicoptertje gekocht, eigenlijk 2. Eentje van bij de Aldi en eentje op de rommelmarkt.

Heel erg leuk om daar binnen mee rond te vliegen en de vrouw en de hond gek mee te maken.:biggrin::biggrin:

Nu eens op het gemak op zoek naar een leukere heli, een fixed pitch. Want die hobby is verslavender dan ik dacht en de FP is een goede start als ik alle informatie mag geloven.

Dus je vrouw en hond zien ze vliegen:)

M'n vrouw niet zo zeer, die verklaart me gewoon voor gek zoals normaal, maar de hond gaat nog elke keer tekeer als er hier even een heli een beetje gestart wordt in huis.:biggrin::biggrin:

Aan je propellerbladen een paar verfkwasten hangen , en gelijk je plafond ermee een ander kleurtje geven , dan is de vrouw weer tevreden :biggrin::biggrin: en mag dat ding een ganse dag om haar oren suizen :knipoog::knipoog:

HAHAHA.:biggrin::biggrin::biggrin:

Dat is misschien nog wel een idee want het heli vliegen is toch een stuk moeilijker dan ik dacht met die fixed pitch helicopter.

Dus ik ga de overstap maken naar zweefvliegen.;)

Ik heb het mogen aanschouwen.

Leuke hobby,alleen even oppassen,de Buren kunnen gaan denken: hij ziet ze vliegen.

Hoi Cuizenier en welkom op Satellite Fun.

Hahaha, ja je hebt gelijk, alhoewel die nu toch al denken dat ik ze zie vliegen. Dat gaat helemaal gebeuren als het vliegen straks een beetje lukt want dan ga ik de straat met de heli terroriseren, da's ook leuk.:)

Natuurlijk ,ben ik al meer als 1 jaar bij jullie ingelogt.

Eens per maand,kom ik wel eens kijken.

Wat jullie in huis hebben,heb ik niet,treurig?Nee.

Een ieder heeft zijn eigen hobby.

Resumerend.BT is de nieuwe straatterrorist zoals hij zelf aangeeft.

Mag ik,met permissie nog langs komen ?

Nee inkomen.

Wat zei je dan ook weer,de koffie staat klaar.

Ik geef je een mailtje een dezer dagen.

Salu

Ja klopt, je bent al langer dan een jaar lid maar het was je eerste bericht en bij het eerste bericht verwelkomen we de mensen.:)

Natuurlijk mag je binnen komen, altijd welkom he zoals gezegd, vermits ik thuis ben uiteraard.:biggrin:

Ik zie het mailtje wel komen.

@ Black Tiger,

WAARSCHUWING !!!!

Iedere spionagehelikopter die boven het boetsenbos wordt gesignaleerd en foto's maakt van de bosnimfen, wordt zonder pardon uit de lucht geschoten.

B.

Hey Boets.

Toch niet met een kattepult of een blaaspijp ?

O ja hobby's een klein verhaaltje,als het mag.

In de jaren 1950,maakte ik/wij, onze kattepult zelf.

Ik bespaar jullie de details hoe we deze zelf maakte, is ook te simpel.

Toendertijd was deze nog Legaal en nu, vul zelf maar in.

Ook toendertijd(woon in Maastricht )gingen we de kazematten in,ondergronds gangenstelsel(bestaat nog altijd)uit de jaren 1700.

Ook wij hadden oorlog,we beschoten elkaar,het ging tussen stratenbendes,

het is niet Amerika,straatbendes waren vrienden onder elkaar.

het ging er alleen maar om te schieten ennu ben je geraakt zelf,ja natuurlijk.

Was of is dit verhaal, belangrijk,nee natuurlijk niet voor jullie,maar voor mijn kleinkind wel.

Salu de nonde sjeu

wordt zonder pardon uit de lucht geschoten.
Duh... dan wacht maar eens af, dan stuur ik mijn zwever, die hoor je niet en kan hoog genoeg vliegen.

Als je schiettuig geavanceerd genoeg is om ook die te raken stuur ik mijn Airworlf heli, die kan terugschieten!!

:biggrin:

Maar die nimfen zal ik toch krijgen!:sex:

@Cuizenier: Haha, ja de werken, daar gingen wij ook nog spelen, niet meer met katapulten, wij deden er gewoon verstoppertje in de gangen en dan ging het er om dat je snel genoeg weg was, veelal in het donker rennen en dan maar zorgen dat je niet in de duikers kieperde.:)

Duh... dan wacht maar eens af, dan stuur ik mijn zwever, die hoor je niet en kan hoog genoeg vliegen.Als je schiettuig geavanceerd genoeg is om ook die te raken stuur ik mijn Airworlf heli, die kan terugschieten!!

:biggrin:

Maar die nimfen zal ik toch krijgen!:sex:
Pasterop hé!!!

Jij gaat geen vreemd getuig over het boetsenbos laten vliegen, want hier heb ik ook nog wel 1 en ander aan verdedigingswapens liggen die nog stamt uit een andere strijd.

Je zult zelf al aardig dicht in de buurt moeten komen van het bos, want die batterijen halen dat nooit vanuit het Encibos. :biggrin:

Neenee tiger, je valt nu onze nimfen aan, maar pas op ze zijn op dit moment weer afgetraind!

Volgende week wel weer eens een strategie bespreken bij Boets. ;)

Freggel, de maat van B.

want hier heb ik ook nog wel 1 en ander aan verdedigingswapens liggen die nog stamt uit een andere strijd.
Hahaha, dan moet je toch wel zorgen voor bereik want jouw freggeldorp ligt toch nog wel een eindje verder dan het Boetsenbos en mijn (foto)schietgrage hele is klein en erg snel en daardoor ook moeilijk te treffen.:biggrin:

Je zult zelf al aardig dicht in de buurt moeten komen van het bos, want die batterijen halen dat nooit vanuit het Encibos.:biggrin:
Hahaha, nou dat denk je maar hoor, met de huidige Lipo accu's kom ik een behoorlijk eind. Ik moet alleen nog effe zien in de buurt van het Boetsenbos een laadstation te regelen.;)

En anders ga ik stiekum net over de grens in Belgie zitten.:devil:

Heej BT, was jouw heli ook ingezet bij die aktie van de politie in Lelystad? Dat zou namelijk een verklaring kunnen geven op die blunder die ze daar gemaakt hebben, van de Aldi mag je teminste niet zulke geavanceerde apparatuur verwachten als ze daar zelf tot hun beschikking hebben ;)

Hahaha, nee mijn heli's staan al een week of anderhalf hier op tafel omdat ik met een zwever aan het prutsen ben.:)

Politieactie in Lelystad? LoL, dat moet ik zien.:biggrin:

Wel heeft een zweefvliegtuig van iemand in de club een week in het veld gelegen een paar weken geleden. Die hebben ze opgespoord door over het veld een helicopter met mini camera te laten vliegen en zo is ie terug gevonden.

Hier in de "stad" hebben ze tegenwoordig ook een helicopter met AB de zo gezegde Channachopper. Er zit alleen iets in zijn neus ingebouwd. Deze neus snuffelt, jawel naar plantjes.

Denk dat het dan voor BT wel een blijvende hobby wordt met zo'n chopper.

Hoi BT, wat zijn die Helicopters duur!

Groetjes,

Bones

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, leuk Nummer10. Moeten ze wel een goeie chauffeur hebben want als zo'n ding uit de lucht valt ben je een bak geld kwijt. Maarja tegenwoordig is het met nog veel meer geld mogelijk dat het ding zelfs zijn weg terug vindt en binnen een paar decimeter landt van de plek waar hij opgestegen is.

Dan denk je wel over enkele tienduizenden euro's.

Dus over duur gesproken Bones...:biggrin:

Overigens valt het voor de hobbyist met duur nog wel meer hoor. Je had een link naar een US shop, maar je hebt ze voor dat geld ook in Nederland.

Een fatsoenlijke heli op 35 mhz begint in Nederland op pak hem beet 75 euro en hetzelfde geldt voor een heli op 2.4 ghz. De Walkera Lama v4. Zoek er maar eens op, je komt hem geheid ergens tegen voor 74 euro en een paar centen in de aanbieding.

Maar je kunt het zo gek maken als je wilt en ook groot. Een momenteel erg populair model, de TRex 500 begint nieuw bij een kleine 400 euro en het kan nog stukken duurder, bijv. met metal upgrades en brushless motors, duurdere li-po accu's etc. etc.

Want met brandstof vliegen begint uit de tijd te raken bijna.:biggrin:

Overigens zijn mijn heli's net verkocht, beiden. De nieuwe was me toch te moeilijk om dat te leren. Had uiteindelijk wel gekund, maar dan ben je continue aan het sturen en dat was niet m'n bedoeling.

Dus nu eerst een mooie electro zwever (Easy Glider Pro), want die kan ik me van de verkochte heli's nu wel aanschaffen.;)

Hoi BT!

Ik heb een leuk filmpje gevonden op youtube van ene Josavja; hij (of zij) heeft ook een camera op de rechter vleugel van zijn Easy Glider Pro bevestigd.

Jammer dat hij/zij op 10 augustus een boom in Eerbeek raakte.

Hier de link:

Groetjes,

Bones

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan