B
BiG_G
YupOriginally posted by Black Tiger
Weer ff inkorten want over bepaalde dingen zijn we het erg eens.
Ja, Gemakzucht is helaas het grote euvel.Phoe.... ben ik toch blij dat een verstandig iemand het met me eens is. Heel toevallig zeer kort geleden iets meegemaakt. Heel veel bepaalde satkennissen zitten op icq. Laatst is men dus onderling zijn MSN gaan uitdelen. Daarop heb ik uiteraard enigszins geageerd en verwezen naar de voordelen van icq t.o.v. msn maar zowel daar alsook bij mensen prive hoor je 1 argument als mensen het al enigszins met je eens zijn "ja maar al m'n kennissen hebben msn" of "al m'n vrienden hebben msn" en je zit dan plomptverloren alleen op icq (behalve de stugge volhouders). Het word steeds minder aantrekkelijk om dan 2 van dat soort proggies naast elkaar te draaien. Het geeft zich dan ook wel van die verzameldingen die het bij elkaar hebben maar dat werkt ook niet echt lekker.
Probleem hierbij is de argumentatie die ze gebruiken. En da's het gevolg van enorme gemakzucht van anderen. Daar kom ik zo nog op terug.
Maar: Ik zou BiG_G niet zijn als...
Kopete, en tal van nog zulke progkes, kennen multiprotocol. Dit houd in dat je met 1 programma alle mogelijke progjes kan Emuleren.
Jij hebt Kopete geinstalleerd, je kan dan:
MSN ontvangen en schrijven
ICQ ontvangen en schrijven
Jabber ontvangen en schrijven
AOL ontvangen en schrijven
Leuk he?
Idd, dat bedoel ik...Ooh... dan heb ik dat verkeerd begrepen. Je bedoelt dat je bijv. je kernel kan hercompileren en mede zo je systeem aanpassen aan je eigen smaak, da's zonder meer waar.
Ook kun je de rest van het systeem aanpassen aan eigen smaak, maar dat is een gevolg dat je niet vast zit aan payware, de meeste dingen kun je er uit kiepen en zitten niet met of in het systeem verweven zoals bij winflut wel vaak het geval is.
En die argumenten gaan steeds minder worden. Ik geef je 2 - 4 jaar, dan draai jij er ook niet langer omheenMen kent windows. De meeste kennissen van iemand hebben ook wel windows dus men kan overal terecht met vragen.
Men doet langer zoeken, maar voordeel is (in hun ogen) dat men windows kent. Men zoekt dan liever wat langer naar de oplossing van een probleem dan dat men een nieuw OS gaat leren, want zo kijken ze er tegenaan.
Bijkomstigheid daarbij is mijn eigen mening die ik al stelde. Ik wil hem er misschien wel naast hebben, maar niet als hoofd-os. En momenteel heb ik geen ruimte, heb win98 er al naast draaien voor bepaalde sat-utility's en gsm utils. Gemakzuchtige argumenten, maar het is niet anders.
Helaas moet ik je daarin gelijk geven.Jazeker. Alle nieuws is gewoon gewenning, ben ik met je eens, maar iets nieuws moet je leren. Leren is niet altijd iets wat iemand graag doet. Gewenning? Sure, maar gemakzucht ruled nog altijd, da's het probleem.
Ik ben o.a. ook aan het sparen voor een nieuw pc-tje... Een AMD64 met 1 gb geheugen... Zou dat snel lopen? En dan zoals ik hem instaleer? Met alleen hetgeen wat ik nodig heb enzo?Nog even over je p2 450... hahaha... ja inderdaad. Over resources en hardware gebruik hoeven we het niet te hebben, op een veel mindere pc kun je veel meer terwijl het even snel of sneller blijft werken dan een zware windows pc met dezelfde opties aanwezig.
Dit wordt een beetje een saaie discussie... Ik ben het weer met je eens...Klopt, dat doet men voor zijn hobby's, het satgebeuren bijv. zoals alhier, of voor zijn windows problemen opgelost te krijgen.
Om iets nieuws te leren forums bezoeken moet je gemotiveerd zijn, daarvoor moet er eerst meer interesse zijn en een lager niveau van gemakzucht.
En de bereidwilligheid en ook de hd ruimte om het bijv. al is het maar eens om het te bekijken, naast windows te installeren.
Derhalve ben ik het zeer zeker met je eens, dat indien mensen met alleen XP op de machine hebben en hd ruimte zat, linux ernaast zouden installeren in een dual boot optie, en dan regelmatig eens met linux werken er toch hopen mensen zouden zijn die zouden overstappen.
Wel ben ik van mening dat er veel meer Nederlandstalige support moet komen (meer fora etc.).
Daar merk je weldegelijk een groei in. De meest bekende in deze is bv forum.nedlinux.nl
Ook daar zie je een enorme groei. Wbt support? er loopt daar een viguur, die vraagt hulp bij het vertalen van KDE + alle KDE onderdelen. Ook de help dus
Helaas ben ik gebrekkig in tijd, en draai ik zelf Gnome....
Voor mijn ouders ben ik nu ook Linux aan het instaleren. Ik zet hem zo op, dat zei NIETS meer kunnen en mogen (zelfbescherming) zelf icoontjes van het desktop kunnen ze niet deleten.
G