hoi,
Erklärung von Norbert Schlammer in eigener Sache
An dieser Stelle möchte ich mich bei allen Lesern der Sat-News bedanken für die vielen Nachfragen und gleichzeitig mein mehrmonatiges „Schweigen“ erläutern.
Wie die meisten Leser wissen, werde ich auch nicht „jünger“, erreiche im kommenden Jahr mein 70. Lebensjahr. Da ich außerdem nach der „Wende“
keine Festanstellung mehr hatte, mich als „Freiberufler“, halt „über Wasser halten mußte“, stehe ich finanziell als Rentner, bzw. „Senior“ wie es auf „Neudeutsch“ heißt, mal „gerade so“ da, das es „reichen muß“.
Da kein „Job-Center“ mehr für mich zuständig ist und meine beiden „Neben-Hauptjobs“ im vorigen Jahr aufgekündigt wurden, begann danach das
große „Klinkenputzen“. Da es nicht mein „Wunsch“ ist, mich nur noch „um mich selber zu kümmern“, sagte ich mir, vielleicht gibt es unter Kindern-und Jugendlichen, bzw. Senioren, Interessenten, die sich für Multimedia, Töne, Texte, Bilder, interessieren. Da ich von irgendwelchen „Netzwerken“ nie etwas gehalten habe, bleibt das wahrscheinlich „Wunschdenken“. Aber ich habe es zumindest „versucht“. Ein Jahr lang im „Bundesfreiwilligen-Dienst“. Alle technischen Voraussetzungen waren bei dem privaten Träger vorhanden, nur war bei den Verantwortlichen nicht der „Wille“ vorhanden, daß mein Wissen bei Interessenten gefragt ist.
Daher war ich zwar nicht „glücklich“, als das Jahr „vorbei“ war, aber bekam auch einige praktische Erfahrungen, wie man sein Wissen an Kinder-und Jugendliche, bzw. Senioren, vermittelt werden kann. Zwar „kostenfrei“, aber immerhin, konnte ich danach an zwei Tagen in der Woche in einer Foto AG mit Kindern und einem Senioren PC-Schulung, teilnehmen. Tja, bis Corona kam und das „Aus“ dafür.
Im Mai kam dann das Angebot erneut für weitere sechs Monate in der bisherigen Firma eine Fotodokumentation über den Umbau des neuen Firmensitzes zu erstellen. Nach einigem Überlegen habe ich den Auftrag angenommen. Da ich nie eine Arbeit nur mit „halber Kraft“ ausführe, mußte ich leider erkennen, daß Sat-DX und „Arbeit“, mich „überfordern“. Daher habe ich mich schweren Herzens für eine „Sat-DX-Pause“ bis zur Beendigung meines Arbeitsvertrages entschieden und bitte alle Leser um Verständnis dafür.
Einen schönen Sonntag, mit best Sat-DX und freundlichen Grüßen, Norbert Schlammer.
vertaling:
Op dit punt wil ik alle lezers van Sat-News bedanken voor de vele vragen en tegelijkertijd mijn "stilte" die enkele maanden heeft geduurd uitleggen.
Zoals de meeste lezers weten, word ik ook niet "jonger", komend jaar word ik 70 jaar. Omdat ik ook na de 'beurt'
had geen vaste baan meer, ikzelf als "freelancer", "moest het hoofd boven water houden", ik ben financieel als gepensioneerde, of "senior" zoals het in "nieuw Duits" wordt genoemd, soms "zo ongeveer" dat het "genoeg moet zijn ".
Aangezien er geen “banencentrum” meer verantwoordelijk is voor mij en mijn twee “secundaire hoofdbanen” vorig jaar werden beëindigd, begon het daarna
grote "handvat schoonmaken". Aangezien het niet mijn "wens" is om gewoon "voor mezelf te zorgen", zei ik tegen mezelf, zijn er misschien kinderen en jongeren of senioren die geïnteresseerd zijn in multimedia, geluiden, teksten, beelden, geïnteresseerd. Aangezien ik nooit aan "netwerken" heb gedacht, blijft het waarschijnlijk "wishful thinking". Maar ik heb het tenminste "geprobeerd". Een jaar lang in de "Federal Volunteer Service". Alle technische vereisten waren aanwezig bij de particuliere vervoerder, alleen de verantwoordelijke personen hadden niet de "wil" dat mijn kennis gevraagd zou worden door geïnteresseerden.
Dus ik was niet “blij” toen het jaar “voorbij” was, maar ik heb ook wat praktische ervaring opgedaan om je kennis door te geven aan kinderen, jongeren en senioren. "Gratis", maar ik kon tenminste twee dagen per week deelnemen aan een fotogroep met kinderen en een senioren-pc-training. Nou ja, totdat Corona kwam en het "einde" ervoor.
In mei kwam het bod weer voor nog eens zes maanden bij het vorige bedrijf om fotodocumentatie te maken over de renovatie van het nieuwe hoofdkantoor. Na enig nadenken accepteerde ik de bestelling. Aangezien ik nooit een baan doe met maar "halve kracht", moest ik helaas erkennen dat Sat-DX en "werk" mij "overweldigen". Daarom besloot ik met een bezwaard hart een "Sat-DX-pauze" te nemen tot het einde van mijn arbeidsovereenkomst en ik vraag alle lezers om hun begrip.
Fijne zondag, beste Sat-DX en vriendelijke groeten, Norbert Schlammer.
SPECIAAL: omschakelen van Italiaanse zenders naar MPEG-4-formaat
De overgang van sommige SD (MPEG-2) kanalen van het TivùSat-platform naar HD- of SD MPEG-4- formaten begint in december 2020 .
Waarom deze operatie?
De verandering werd beslist door de televisie-uitgevers en de evolutie zal een hogere kijkkwaliteit mogelijk maken, met de mogelijkheid om nieuwe kanalen in te voegen, zelfs in HD , dankzij de optimalisatie van de band die dit proces zal brengen.
De MPEG-4 -videocompressiestandaard wordt al op grote schaal gebruikt door bijna alle buitenlandse satellietomroepen, evenals door alle kleinere Italiaanse kanalen, en maakt het mogelijk om met dezelfde videokwaliteit de transmissiecapaciteit te halveren die door het enkele kanaal wordt gehuurd, en vandaar de kosten.
alle info betreffende welke zenders wanneer overschakelen:
https://canalisat.altervista.org/speciale_mpeg4.php
Total TV test een nieuw versleutelingssysteem
Total TV , het grootste satellietplatform in de Balkan, test het nieuwe Irdeto 3- systeem voor voorwaardelijke toegang .
Irdeto 3-codering is toegevoegd aan bestaande tv-services van transponders:
tp. B02 (10,972 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/5; DVB-S2 / 8PSK)
tp. B02 (11,011 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 3/5; DVB-S2 / 8PSK)
tp. C01 (11,221 GHz, pol. H, SR: 30000, FEC: 3/5; DVB-S2 / 8PSK)
tp. C02 (11,231 GHz, pol.V, SR: 42000, FEC: 4/5; DVB-S2 / 8PSK)
tp. C09 (11,387 GHz, pol. H, SR: 30000, FEC: 3/5; DVB-S2 / 8PSK)
tp. D01 (11,471 GHz, pol. H, SR: 30000, FEC: 3/4; DVB-S2 / 8PSK)
tp. D05 (11,554 GHz, pol. H, SR: 30000, FEC: 3/4; DVB-S2 / 8PSK)
Bron: satelitv.net
Waarschuwing voor de val van de Russische satelliet
Er is een ernstige waarschuwing afgegeven over de mogelijke val van de Russische satelliet op aarde. Het gaat om de oude en niet meer werkende aardobservatiesatelliet Monitor-E , die op dinsdag 22 september boven de Indische Oceaan de atmosfeer zal binnenkomen.
bron: space-track.