hoi,
op parabola.cz is een interview te lezen met Jaromír Glisník, lid van de Raad van Bestuur van M7 Group
ik heb de voor nederland belangrijke vragen vertaald.
het volledige interview is hier te vinden:
https://www.parabola.cz/clanky/6855/skylink-planujeme-zatraktivneni-skylink-7-i-rozsireni-vod-sluzeb/
vraag:
U heeft onlangs aangekondigd dat er vanaf 1 juni 2020 geen programma's van de American Discovery-groep (Eurosport- en Discovery-programma's) worden aangeboden via het satelliet- en internetplatform. Is er enige hoop dat u het eens kunt worden en dat de programma's in uw aanbod blijven zonder gedwongen stopzetting?
antwoord:
De hoop is zeker, het is moeilijk voor mij om in te schatten hoe groot de kans is.
vraag:
Overweegt U ook om de Eurosport- en Discovery-programma's te vervangen door anderen met een vergelijkbare of dezelfde focus?
antwoord:
Voor sportkanalen in de huidige situatie zie ik er geen die aantrekkelijke live sportcontent uitzendt.
vraag:
Wanneer presenteert u exclusieve lineaire inhoud aan kijkers?
antwoord:
Ik wil dat nog niet onthullen. We zullen u tijdig informeren over alles.
vraag:
Wat bieden ze het publiek?
antwoord:
We proberen te voldoen aan de voorkeuren van het publiek.
vraag:
Hoeveel exclusieve stations wil je in je aanbod hebben?
antwoord:
Het aantal tv-kanalen is niet langer wat indruk kan maken op een klant. U moet inhoud
meenemen die aantrekkelijk is en niet elders beschikbaar is.
vraag:
Zal CANAL + op alle markten onder één merk opereren, of zal het de lokale merken op individuele markten handhaven?
antwoord:
We overwegen momenteel niet om bestaande merken te veranderen. Op de lange termijn is het zeker mogelijk.
vraag:
Onlangs zijn enkele eerder vrij verspreide programma's gecodeerd. Namelijk TA3 HD en Šlágr TV.
antwoord:
In beide gevallen is de codering uitgevoerd op verzoek van de omroeporganisatie. Het is het recht van de omroeporganisatie om te beslissen hoe en onder welke voorwaarden zijn programma's voor het publiek beschikbaar zullen worden gesteld.
vraag:
De nieuwe eigenaar van Canal + exploiteert zijn eigen DTH-dienst op Astra-satellieten op de 19,2 ° E-positie. Gaat U een aantal zenders ook aan klanten van de andere merken van de M7 Group aanbieden?
antwoord:
Ja, we werken eraan. Dit is echter alleen mogelijk voor programma's die rechten hebben voor ons grondgebied. En dat zijn er niet veel.
bron: Martin Vyleťal
hoi,
Oekraïne: slechte betaal-tv-resultaten na codering van de kanalen
De eerste maand na codering gaf euforie en de hoop dat 45% of 2 miljoen gratis
satelliet-tv-gebruikers zouden overstappen op betaalde diensten.
echter het bleek anders te gaan.
Ongeveer 70% van de ontvangers van satelliet-tv bleef bij het gratis aanbod,
inclusief de gratis te ontvangen Russische kanalen.
bron: https://detector.media/rinok/article/176950/2020-05-06-nevdachi-z-koduvannyam-ta-zagrozi-karantinu-shcho-bude-z-rinkom-platnogo-telebachennya/
op parabola.cz is een interview te lezen met Jaromír Glisník, lid van de Raad van Bestuur van M7 Group
ik heb de voor nederland belangrijke vragen vertaald.
het volledige interview is hier te vinden:
https://www.parabola.cz/clanky/6855/skylink-planujeme-zatraktivneni-skylink-7-i-rozsireni-vod-sluzeb/
vraag:
U heeft onlangs aangekondigd dat er vanaf 1 juni 2020 geen programma's van de American Discovery-groep (Eurosport- en Discovery-programma's) worden aangeboden via het satelliet- en internetplatform. Is er enige hoop dat u het eens kunt worden en dat de programma's in uw aanbod blijven zonder gedwongen stopzetting?
antwoord:
De hoop is zeker, het is moeilijk voor mij om in te schatten hoe groot de kans is.
vraag:
Overweegt U ook om de Eurosport- en Discovery-programma's te vervangen door anderen met een vergelijkbare of dezelfde focus?
antwoord:
Voor sportkanalen in de huidige situatie zie ik er geen die aantrekkelijke live sportcontent uitzendt.
vraag:
Wanneer presenteert u exclusieve lineaire inhoud aan kijkers?
antwoord:
Ik wil dat nog niet onthullen. We zullen u tijdig informeren over alles.
vraag:
Wat bieden ze het publiek?
antwoord:
We proberen te voldoen aan de voorkeuren van het publiek.
vraag:
Hoeveel exclusieve stations wil je in je aanbod hebben?
antwoord:
Het aantal tv-kanalen is niet langer wat indruk kan maken op een klant. U moet inhoud
meenemen die aantrekkelijk is en niet elders beschikbaar is.
vraag:
Zal CANAL + op alle markten onder één merk opereren, of zal het de lokale merken op individuele markten handhaven?
antwoord:
We overwegen momenteel niet om bestaande merken te veranderen. Op de lange termijn is het zeker mogelijk.
vraag:
Onlangs zijn enkele eerder vrij verspreide programma's gecodeerd. Namelijk TA3 HD en Šlágr TV.
antwoord:
In beide gevallen is de codering uitgevoerd op verzoek van de omroeporganisatie. Het is het recht van de omroeporganisatie om te beslissen hoe en onder welke voorwaarden zijn programma's voor het publiek beschikbaar zullen worden gesteld.
vraag:
De nieuwe eigenaar van Canal + exploiteert zijn eigen DTH-dienst op Astra-satellieten op de 19,2 ° E-positie. Gaat U een aantal zenders ook aan klanten van de andere merken van de M7 Group aanbieden?
antwoord:
Ja, we werken eraan. Dit is echter alleen mogelijk voor programma's die rechten hebben voor ons grondgebied. En dat zijn er niet veel.
bron: Martin Vyleťal
hoi,
Oekraïne: slechte betaal-tv-resultaten na codering van de kanalen
De eerste maand na codering gaf euforie en de hoop dat 45% of 2 miljoen gratis
satelliet-tv-gebruikers zouden overstappen op betaalde diensten.
echter het bleek anders te gaan.
Ongeveer 70% van de ontvangers van satelliet-tv bleef bij het gratis aanbod,
inclusief de gratis te ontvangen Russische kanalen.
bron: https://detector.media/rinok/article/176950/2020-05-06-nevdachi-z-koduvannyam-ta-zagrozi-karantinu-shcho-bude-z-rinkom-platnogo-telebachennya/