Seca update C+ NL via CI

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
43
Punten
48
Leeftijd
122
Heb je recent (korter dan 1 maand geleden) een update gehad met een canal digitaal kaart (seca) in een common interface (aston, mediaguard of andere module).

Om het een beetje overzichtelijk te houden hebben we gekozen voor 2 seca kaarten (zwart en groen) en 3 CI mogelijkheden: Aston, Mediaguard en andere module.

We hebben dus bewust niet het type ontvanger, emu e.d. in de vraagstelling opgenomen. Uit het betreffende draadje ging het immers om Aston en de update.

Graag alleen de poll gebruiken indien je een SECA kaart hebt !!!

Misschien een goed idee om ook de soort decoder erbij te vermelden.
Zo heb ik altijd een update gehad met mijn Dreambox en Aston 1.05.
Vanaf deze maand is dat echter niet het geval.
Ook de andere alternatieven Cam?s zoals Joker en Dragon geven geen update in de Dreambox.
Bij mijn zoon, die een SAB heeft i.c.m. een Dragon ook geen update.
5 minuten in een Philips decoder en gelijk een update.

Er zit een voutje in de poll, je kunt meerdere keuzes maken.:)

In elk geval heb ik op dit moment de keuze gemaakt voor Aston CI met zwarte kaart en WEL update.
Echter moet ik erbij vermelden dat deze update niet automatisch kwam en pas lukte nadat ik via internet heractivering had aangevraagd.

Tja en dan wordt de poll wel erg verwarrend als men deze kombinatie ASton 1.05 seca kaart en heractivatie gaat invullen.

MI moet dan deze kombinatie NIET gekozen worden.

Eigenlijk zou je deze poll begin juli moeten doen en dan kijken welke combinaties ZONDER heractivatie doorkomen

Humax5400 Toh3.3Hot5.3 gewoon op Card+Emu met MM Penta1.20, groene SecaII.
Activeren probleemloos en update ook geen problemen.
Grt. Jacob.

Bij mij het zelfde als Black Tiger, geen automatische update op de Aston 105 en zwarte kaart in een Echostar AD3000 IP VIA, maar toen ik via hun site een update aanvroeg had ik deze binnen twee minuten.

Ah.. dus Echostar ook, ja dan word het toch interessant wat er in Juli gaat gebeuren.:)

Hier wel een update in de Manhatten met de aston 1.05 in de Arnion 6410 pvr niet met aston 1.05 wel na aanvragen update op de site .
in de xsat dtva gewoon een directe update.
in de digitallworld 4100 geen update.

Tot 18 juni geen update gehad met een aston 1.05 op een humax 5400 met versie 3.3 - hot 3.8, na heractivatie via internet, met 5 min update gehad, en dus nu maar afwachten wat er in juli gaat gebeuren, waar moet ik nu mijn vinkje bijzetten bij (wel een update of bij geen update).

Vol verwachting klopt me hart, lijkt wel 5 december.

Dat is dus geen update, hier ook niet met humax 5400 en Aston 1.05. De afgelopen 6 jaar heeft het wel gewerkt.

Als C+ de updates zo blijft doorvoeren, dan levert dit weer een aantal telefoontjes op vanaf juli....

Aha U hebt een Aston module ?, deze is niet goedgekeurd door canaldigitaal / mediaguard. Dan moet U een mediaguard module kopen...... :( zou dit de bedoeling zijn?.

@jopie het is niet ondenkbaar, waarom zouden ze anders de mediaguard module hebben ontwikkeld.

Aston 1.05 modules worden niet meer gemaakt, maar nog wel verkocht. Dan neem ik maar aan dat de update nog op de normale manier goed komt. Ik zie anders de klachten al komen bij de satelliethandel....en bij C+.
Voorlopig wacht ik rustig af, een update via internet doe ik niet.

De Dragon met predator 3.12 doet hier ook geen update... :(

Je zegt dat je twee mogelijkheden kunt kiezen.
Dat is ook juist!
Heb twee kaarten (1xgroen en 1xzwart)
Deze heb ik meerdere malen automatisch laten uppen in m'n irci5400 met aston 1.05 de laatste maanden!
Zwarte is alleen gratis kanalen en de groene is basis - discovery, geografic etc.) Dit heb ik de afgelopen maanden op deze manier gedaan om te kijken of de humax/aston combinatie dit verwerkte.
Na update gaat een v.d. twee dan weer terug in m'n tweede ontvanger (philips), die natuurlijk altijd netjes upt.
E.e.a. om te kijken of ik dit in de gaten moet houden.
Niet dus, upt in de humax net zo makkelijk als in de flips.
Meerdere keuzes in de poll is dus rechtvaardig.

M.vr.gr,
Ulk.

alles automatisch, dus geen heractivatie aanvraag o.i.d.

Dat hoort ook automatisch te gaan, betalen we voor.

Kennelijk zijn ze bij C+ tot inkeer gekomen, zojuist is mijn maandelijkse update binnen en staat de datum eindelijk op 31-07-05. Met zwarte kaart in de Aston 1.05 en humax 5400.

@Ulk: inderdaad, aan die mogelijkheid heb ik niet eens gedacht, in dat geval is het inderdaad goed.:)

Volgens mij kunnen we deze poll weer opnieuw doen na 31-07-2005, dan zal ik geen update aanvragen.

Is maar een idee hoor

Originally posted by edwin_oosenbrug
Volgens mij kunnen we deze poll weer opnieuw doen na 31-07-2005, dan zal ik geen update aanvragen.

Is maar een idee hoor

Nee hoor update string is aangepast als het goed is stromen de updates nu wel binnen (automatisch)

De shared updates 0x84 worden momenteel verzonden als

84 00 6C 00 6A xx xx xx 00 B1 10 01[/B]

Astoncam bezitters met nog steeds 30-06-2005 op de kaart zullen nu zien dat de datum naar 31-07-2005 gaat :))

Bron : Dat andere board

@BlackTiger: we hebben bewust de mogelijkheid om meerdere keuzes te maken gegeven. Immers, er zijn mensen die meerdere kaarten hebben van Canal+ (wij hebben b.v. twee verschillende kaarten). Daarnaast de mogelijkheid dat een kaart anders reageert in een Aston dan in een andere CI.

@CrazyMotha: er was ook in eerste instantie gevraagd om ook het type ontvanger er bij te vermelden, maar dan krijg je zoveel mogelijkheden dat het o.i. erg onoverzichtelijk wordt. Er zijn immers zoveel ontvangers. Je zou dan de bestaande keuzes (en dat zijn er al 12) per type ontvanger ook aan moeten geven. Stel dat je b.v. 5 verschillende ontvangers in de poll wilt opnemen dan worden, dan zijn er al 60 mogelijkheden.

Mogelijk kan er later nog een poll starten met minder keuzes per ontvanger.

Originally posted by eendenteam
[B
@CrazyMotha: er was ook in eerste instantie gevraagd om ook het type ontvanger er bij te vermelden, maar dan krijg je zoveel mogelijkheden dat het o.i. erg onoverzichtelijk wordt. Er zijn immers zoveel ontvangers. Je zou dan de bestaande keuzes (en dat zijn er al 12) per type ontvanger ook aan moeten geven. Stel dat je b.v. 5 verschillende ontvangers in de poll wilt opnemen dan worden, dan zijn er al 60 mogelijkheden.

Mogelijk kan er later nog een poll starten met minder keuzes per ontvanger. [/B]

Je hebt volkomen gelijk.
Ik ging er in eerste instantie vanuit dat de meeste onder ons een van de populaire decoders in zijn/haar bezit heeft.
Maar uiteraard is dat niet zo.

Ik merk nog steeds in mijn omgeving dat de update niet overal is binnen gekomen.
Decoders die het altijd prima deden weigeren nu dienst.
Zelfs na het aanvragen van een heractivatie op de stie van C+.
Het zal mij benieuwen wat ze daar straks aan gaan doen.
De telefoon zal wel roodgloeiend staan volgende week.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan