D
demon59
Hallo Ik ben nieuw op dit forum en heb problemen met de smart kaart van Canaal digital, ik kan in deze ontvanger in het bovenste slot een smart kaart plaatsen zonder er een Cam te gebruiken, in het onderste slot moet een cam geplaats worden, nu even hiervoor een vraag, in mijn instructie boekje staat nergens beschreven hoe deze smart kaart geplaats moet worden, met de chip naar onderen of juist naar boven, en welke kaarten kan er zo allemaal in om te decoderen, waar ik vroeger wel na keek was het nieuws en de 3 nederlanders op de sateliet tijdens vakantie, nu ik deze al een hele tijd niet meer heb gebruikt, heb ik thuis ook een nieuwe Mvision HD200 deze week aangeschaft, er nieuwe firmware erop gezet van speedy 4.72, werkt wel, maar heb nog steeds geen beeld, heb alles op nieuw heractiveerd en afgestempt op SBS6 en maar wachten en wachten niks werkt, wel de BVN heb ik perfect beeld op, maar nederlanders niks.
Kunnen me mensen uileggen die er ook ervaring mee hebben gehad, om het bovenste slot te gebruiken voor het canal digital de groene kaart, of kan ik de smart kaart niet in de bovenste slot gebruiken en heb ik een Cam nodig en dan het onderste slot gebruiken. ik snap er zelfs niks mer van.
Hopelijk zijn er mensen die er ervaring mee hebben of hadden, en mij erme op weg kunnen helpen.
Ook hoop ik nog ergens een gebruiksaanwijzing te vinden van mijn motor sturing, die ik gebruikt heb gekocht de GEOTRACK V-BOX, deze is een zwart platic kastje met aan de voorkant rechts het rood display en erboven de 3 druktoetsen met PWR <>, als ik hem aanzet kopt hij meteen met 1, ik weet niet hoe ik hem kan programeren, hij is zeer wijnig gebruikt, en is nog gewoon nieuw, maar helaas zonder handleiding, hopelijk kunnen me mensen er ook nog mee helpen.
Alvast bedankt
Mvg Theo
Kunnen me mensen uileggen die er ook ervaring mee hebben gehad, om het bovenste slot te gebruiken voor het canal digital de groene kaart, of kan ik de smart kaart niet in de bovenste slot gebruiken en heb ik een Cam nodig en dan het onderste slot gebruiken. ik snap er zelfs niks mer van.
Hopelijk zijn er mensen die er ervaring mee hebben of hadden, en mij erme op weg kunnen helpen.
Ook hoop ik nog ergens een gebruiksaanwijzing te vinden van mijn motor sturing, die ik gebruikt heb gekocht de GEOTRACK V-BOX, deze is een zwart platic kastje met aan de voorkant rechts het rood display en erboven de 3 druktoetsen met PWR <>, als ik hem aanzet kopt hij meteen met 1, ik weet niet hoe ik hem kan programeren, hij is zeer wijnig gebruikt, en is nog gewoon nieuw, maar helaas zonder handleiding, hopelijk kunnen me mensen er ook nog mee helpen.
Alvast bedankt
Mvg Theo