• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Smart kaarten voor de Mvision HD200

D

demon59

Hallo Ik ben nieuw op dit forum en heb problemen met de smart kaart van Canaal digital, ik kan in deze ontvanger in het bovenste slot een smart kaart plaatsen zonder er een Cam te gebruiken, in het onderste slot moet een cam geplaats worden, nu even hiervoor een vraag, in mijn instructie boekje staat nergens beschreven hoe deze smart kaart geplaats moet worden, met de chip naar onderen of juist naar boven, en welke kaarten kan er zo allemaal in om te decoderen, waar ik vroeger wel na keek was het nieuws en de 3 nederlanders op de sateliet tijdens vakantie, nu ik deze al een hele tijd niet meer heb gebruikt, heb ik thuis ook een nieuwe Mvision HD200 deze week aangeschaft, er nieuwe firmware erop gezet van speedy 4.72, werkt wel, maar heb nog steeds geen beeld, heb alles op nieuw heractiveerd en afgestempt op SBS6 en maar wachten en wachten niks werkt, wel de BVN heb ik perfect beeld op, maar nederlanders niks.

Kunnen me mensen uileggen die er ook ervaring mee hebben gehad, om het bovenste slot te gebruiken voor het canal digital de groene kaart, of kan ik de smart kaart niet in de bovenste slot gebruiken en heb ik een Cam nodig en dan het onderste slot gebruiken. ik snap er zelfs niks mer van.

Hopelijk zijn er mensen die er ervaring mee hebben of hadden, en mij erme op weg kunnen helpen.

Ook hoop ik nog ergens een gebruiksaanwijzing te vinden van mijn motor sturing, die ik gebruikt heb gekocht de GEOTRACK V-BOX, deze is een zwart platic kastje met aan de voorkant rechts het rood display en erboven de 3 druktoetsen met PWR <>, als ik hem aanzet kopt hij meteen met 1, ik weet niet hoe ik hem kan programeren, hij is zeer wijnig gebruikt, en is nog gewoon nieuw, maar helaas zonder handleiding, hopelijk kunnen me mensen er ook nog mee helpen.

Alvast bedankt
Mvg Theo

Hoi demon59.

Het is te merken dat je nieuw bent.
Niet erg, maar probeer de zaken duidelijk te houden.
Je hebt je eerste vraag (deze) zo te zien 2 keer gesteld 6 minuten na elkaar.
Verder is je eerste vraag eigenlijk meerdere verschillende vragen.
Het is beter wanneer je je verschillende vragen ook in aparte onderwerpen stelt, en uiteraard in de juiste sectie van het board.

Ik ken de ontvanger waar je mee werkt niet.
Ik ken wel (een beetje) een andere ontvanger van dat merk; de 400.
Wanneer je in dat ding iets met de kaart doet, schijn je de ontvanger uit en weer aan te moeten zetten.
Wellicht is dat ook het geval bij jouw ontvanger.
In het menu van je ontvanger kun je ergens gegevens over je kaart opvragen (vraag me niet waar je dat vind, ik weet dat niet).
Staat er een serienummer vermeld, dan betekent dat dat de kaart er op de juiste wijze inzit en herkend word als kaart.
Daarvoor moet er wel de passende software in de ontvanger zitten, maar je had er al een aangepaste versie ingezet zie ik.
Zie je dat niet, dan de kaart er andersom in doen en de ontvanger nog eens herstarten.

Soms kun je ook meer gegevens opvragen over je kaart, zoals tot wanneer je kaart geldig is.
Daar kun je het een en ander uit opmaken.
De groene kaart is inmiddels een oudere kaart.
Wanneer je een kaart een tijd (vanaf 2 manden) niet gebruikt hebt dan kan het zijn dat die uitstaat.
Heractivatie is dan de juiste stap.
Wanneer dat niet lukt, kan het ook zijn dat de kaart helemaal niet (meer) geregistreerd is.
Vroeger (heel lang geleden) kon je met zo'n kaart dan nog wel de Ned 1, 2, 3 zien maar das inmiddels ook al niet meer zo.

De V-box is er van een aantal verschillende merken.
Van binnen lijken ze allemaal op elkaar, maar er zijn wel zeker 3 verschillende hardware versies.
Programmeren kan meestal met de ontvanger, maar die moet dan wel de juiste DiSEqC versie "spreken".
Sommige versies hebben een afstandbediening en daarmee kun je ook wat zaken instellen.
Met alleen de knopjes op het toestel zelf valt er weinig in te stellen.

Hallo Bedankt voor u snelle reactie
er is inderdaad wat fout gegeaan, tijdens bericht verzenden, kreeg ik te zien dat het versturen nog niet gelukt was, door weer opnieuw op versturen te drukken waren er opeens 2 x dezelfde vraag geplaats, ik heb er in de ene nog wat appart de vraag gesteld over de Geotrack V-Box, daarvoor mijn excuus.

Ik heb de ontvanger na het plaatsen niet uitgezet, maar als ik dit doe en ik kijk in het menu, dan zie ik wel smartcard staan, en als ik er vervolgens op klik gebeurd er niets, dus of het apparaat herkent deze oude kaart niet, ook niet als ik de kaart omdraai ook met de chip naar voren.

dus weet ik niet of nu de kaart geschikt is voor mijn ontvanger, of dat er toch iets mis is met de kaartlezer in de ontvanger of de kaart zelf

De Geotrack V-Box
Deze is niet nieuw gekocht maar gebruikt, ik had een nieuwe willen kopen, en de firma waar ik alles koop zij nog een gebruikte te hebben liggen, die bijna nooit gebruikt was, en zo te zien ook klopt, maar de gebruiksaanwijzing zou ik gewoon via Google kunnen vinden, ik heb alles afgezocht en kon niets vinden.

Het is een zwart plastic kasje met goude leters erop waar dan Geotrack op staat.
Als ik voor dat ik hem aanzet Power dus PWR in hou dan begint hij af te tellen van 10 naar nul, en krijg ik ---- daarna 3 nullen, als ik de stekker er weer uit trek en daarna weer insteek, zie ik 0, hou ik de 3 toetsen tegelijk in PWR<> dan kommen er 3 nullen te staan, even later FR3, ga ik naar mijn sat ontvanger op Motor instelingen, dan kan ik naar links en rechts bewegen, en natuurlijk de sat vast zetten, bij het aanzettenzonder knopjes in te houden werkt deze weer niet, bij instellingen motor.

Ik moet toch ergens een goede beschrijving kunnen downloaden, of dat mij iemand ermee op weg kan helpen, hoe ik moet programmeren van een juiste sateliet of wissen, veranderen, noem maar op, perfect zou zijn de gehele handleiding maar waar kan ik deze vinden, is er een website waar deze Geotrack V-Box is gemaakt, en dat deze ook mij kan helepen aan een goede handleiding

Ik hoor het wel van jullie
Alvast bedankt
Mvg Theo

Hallo Bedankt voor u snelle reactie
er is inderdaad wat fout gegeaan, tijdens bericht verzenden, kreeg ik te zien dat het versturen nog niet gelukt was, door weer opnieuw op versturen te drukken waren er opeens 2 x dezelfde vraag geplaats, ik heb er in de ene nog wat appart de vraag gesteld over de Geotrack V-Box, daarvoor mijn excuus.

Ik heb de ontvanger na het plaatsen niet uitgezet, maar als ik dit doe en ik kijk in het menu, dan zie ik wel smartcard staan, en als ik er vervolgens op klik gebeurd er niets, dus of het apparaat herkent deze oude kaart niet, ook niet als ik de kaart omdraai ook met de chip naar voren.

dus weet ik niet of nu de kaart geschikt is voor mijn ontvanger, of dat er toch iets mis is met de kaartlezer in de ontvanger of de kaart zelf

De Geotrack V-Box
Deze is niet nieuw gekocht maar gebruikt, ik had een nieuwe willen kopen, en de firma waar ik alles koop zij nog een gebruikte te hebben liggen, die bijna nooit gebruikt was, en zo te zien ook klopt, maar de gebruiksaanwijzing zou ik gewoon via Google kunnen vinden, ik heb alles afgezocht en kon niets vinden.

Het is een zwart plastic kasje met goude leters erop waar dan Geotrack op staat.
Als ik voor dat ik hem aanzet Power dus PWR in hou dan begint hij af te tellen van 10 naar nul, en krijg ik ---- daarna 3 nullen, als ik de stekker er weer uit trek en daarna weer insteek, zie ik 0, hou ik de 3 toetsen tegelijk in PWR<> dan kommen er 3 nullen te staan, even later FR3, ga ik naar mijn sat ontvanger op Motor instelingen, dan kan ik naar links en rechts bewegen, en natuurlijk de sat vast zetten, bij het aanzetten zonder knopjes in te houden werkt deze weer niet, bij instellingen motor.

Ik moet toch ergens een goede beschrijving kunnen downloaden, of dat mij iemand ermee op weg kan helpen, hoe ik moet programmeren van een juiste sateliet of wissen, veranderen, noem maar op, perfect zou zijn de gehele handleiding maar waar kan ik deze vinden, is er een website waar deze Geotrack V-Box is gemaakt, en dat deze ook mij kan helepen aan een goede handleiding

Ik hoor het wel van jullie
Alvast bedankt
Mvg Theo

Hebbes weliswaar niet van de Geotrack maar dat zal niets uitmaken.

Hallo Ik ben bang dat het mischien wel wat uit kan maken, als de gebruiksaanwijzing van een ander merk is,
die wat ik nu wil gebruiken heeft geen afstandbediening, en zou heel erg graag een juiste handleiding ervan willen hebben, maar waar is deze te vinden ??, ik wil er best voor betalen.

Mocht er toch nergens wat te vinden zijn, breng ik hem terug waar ik hem heb gekocht, en zal ik maar beter eentje nieuw kopen waar wel een handleiding bij zit, zo kom ik denkelijk niet echt verder

Toch bedankt
Mvg Theo

Ik wil niet rot doen maar gooi de HD200 van M-vision maar gewoon van de brug.

Als je maar weinig geld hebt koop dan een SAB titan 1 of 2 die wordt nog keurig ondersteund.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan