• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Stopzetten verkoop losse smartcards

The Wizzard

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
3
Punten
38
Leeftijd
59
Vanaf 1 september 2009 zal de verkoop van losse CanalDigitaal smartcards worden stopgezet. Concreet betekent dit dat alle bestellingen, geplaatst bij ??n van onze groothandels, voor 1 september 2009 nog uitgeleverd zullen worden. Na deze datum zijn smartcards alleen nog verkrijgbaar in combinatie met een CanalDigitaal gecertificeerde ontvanger of met een offici?le CanalDigitaal CI-module.

De overschakeling naar de Mediaguard 3 codering heeft de laatste weken voor problemen gezorgd bij niet-gecertificeerde ontvangers. Deze toestellen beschikken vaak over niet-offici?le software waardoor klanten regelmatig technische problemen ervaren waaronder beelduitval.
Het is voor zowel voor klanten als dealers van belang om de verkoop van ontvangers met deze software een halt toe te roepen om toekomstige problemen te vermijden.
We adviseren ook de smartcard met CI-module alleen toe te passen in een gecertificeerde ontvanger. CanalDigitaal zal vanaf nu consumenten nog duidelijker informeren dat met niet-gecertificeerde ontvangers een goede beeldontvangst niet gegarandeerd kan worden.

Klanten raken ontevreden en wijzen vaak CanalDigitaal als verantwoordelijke aan, dit terwijl het om ontvangers gaat die niet via ons geleverd zijn en zonder onze certificering op de markt zijn gebracht. Gevolg is een grote mate van ontevredenheid bij klanten, een overbelast callcenter, slechte pers en een overvloed aan service bezoeken bij u. Deze situatie is niet langer houdbaar en daarom is CanalDigitaal genoodzaakt maatregelen nemen.

Ook na het stopzetten van de verkoop van losse smartcards blijft de vrije keuze van ontvangers mogelijk voor u en uw klanten. Echter wel met behulp van de offici?le CI- module van CanalDigitaal die betere garanties biedt voor een probleemloze ontvangst.
Binnenkort zullen wij u verder informeren over aanpassingen van de adviesverkoopprijzen en andere belangrijke informatie over deze maatregel. We vragen u dan ook uw e-mail en de dealersite goed in de gaten te houden. Ook vragen wij u om eventuele technische problemen met gecertificeerde ontvangers en de CanalDigitaal CI-module direct bij uw accountmanager te melden.

We vertrouwen erop dat u CanalDigitaal ondersteunt in het stoppen van de verkoop van niet gecertificeerde producten.
5 augustus 2009

Ja dat is lekker makkelijk. Komt erg rancuneus over. Zo van wij krijgen ten onrechte de schuld dus wij verkopen geen losse smartcards meer. Puur omzet verhogende maatregel. Wie is de dupe....voor de zoveelste keer: DE KLANT
Eigenlijk zouden we allemaal massaal actie moeten ondernemen tegen de zoveelste "stunt" van Canal Digitaal NL.

eendenteam;203543 zei:
Ja dat is lekker makkelijk. Komt erg rancuneus over. Zo van wij krijgen ten onrechte de schuld dus wij verkopen geen losse smartcards meer. Puur omzet verhogende maatregel. Wie is de dupe....voor de zoveelste keer: DE KLANT
Eigenlijk zouden we allemaal massaal actie moeten ondernemen tegen de zoveelste "stunt" van Canal Digitaal NL.

ja daar ben ik het wel mee eens ze hebben een beetje te veel macht zo
en dat is niet goed maar alleen of met honderd man doe je niet veel

Zo ken ik ze weer..

CDS, ??n bende liegende, op geld beluste criminelen die zich bedienen van hun monopolie positie.
Dit is een zeer weloverwogen campagne van ze.
Een maand geleden kwamen er al mails waarin CDS de grote problemen die ze hadden, in de schoenen schoven van "illegale" software.
Hierdoor was hun "helpdesk" zo slecht bereikbaar.
Wel goed dat ze dit achterhaald hebben, na 10 jaar helpdesk ellende.
Problemen die ook de officieel goedgekeurde Philips ontvangers hadden, en CDS begin juli dwong enkele weken FTA uit te zenden (dat persbericht heb ik net even gemist).
Deze problemen heeft alleen CDS, en niet de bedrijven die in het buitenland hetzelfde coderingssysteem voeren.
Daar in het buitenland staan ook zat ontvangers die geen provider stempel hebben.
De update naar het nieuwe systeem is daar al eerder doorgevoerd, wie o wie heeft daar de problemen geregistreerd ?

Je word dus nu verplicht een ontvanger te kiezen die veel te duur is (ook al kun je er eentje bemachtigen voor zo'n ? 80,-) omdat ze door de software zwaar verminkt zijn.
CDS heeft het lef je te vertellen dat je 100 % garantie hebt op een probleemloze werking, wanneer je je ontiegelijk veel te dure kaart twee keer moet betalen door er een CDS module bij te moeten kopen.
Als je goed om je heen kijkt, weet je dat de CDS modules alles behalve probleemloos zijn (zal wel aan dat merkje dat er op staat liggen).

Ik heb geen seca kaartje.
Ik ben een van de 3 gebruikers die nog een Irdeto kaartje heeft.
Ben benieuwd wanneer ik genaaid ga worden en verplicht word een nieuwe ontvanger, module (en vermoedelijk ook nog een nieuwe tv en schotel met alle kabels erbij) moet gaan kopen.
Uiteraard voor alle delen alleen zulke die een CDS stempel dragen, anders garantie tot de deur.

Ik zeg: allemaal je abo opzeggen, en naar de Duitse FTA kanalen gaan kijken !

Van de NMa hebben we immers niets te verwachten.
Die rollen lachend van de stoel bij klachten.
Want die kijken als eerste of het gaat om een grote speler in tv land.
Grote spelers zijn namen als UPC en Ziggo.
Zelfs CAIWest en Delta zijn groter dan CDS.
Dus is er in tv land geen sprake van een monopoliepositie.
In satellietland ziet dat er wel heel erg anders uit, maar dat vakje hebben ze niet bij de NMa (want daar zijn niet genoeg spelers voor natuurlijk...)

Dit is de 'nekslag' voor Satelliet ontvangst van de Nederlandse kanalen.
Het ergste is nog dat de leek die gaat kijken hoe hij kan ontvangen al spreekt over 'dat gedoe met die satelliet' terwijl er maar ??n bedrijf is wat de boel verprutst (CDS).
Dit geeft satelliet ontvangst een slechte naam. Ik denk dat een bedrijf als Astra met deze gang van zaken al helemaal niet blij zal zijn. De kijkersaantallen lopen flink terug.

eerst halen ze cartoon,boomerang en tmc er vanaf en nu dit weer.
de kids zijn er niet blij mee
als je een kaart wil hebben dan wordt er gelijk een ontvanger je strot in geduwd.
nee van mij hoeft het niet meer.
vanaf morgen einde canaal digitaal en kijken we wel via de kabel en de vrije zenders op de schotel.

M.i. is het woord "koppelverkoop" hierop van toepassing.

Multispeed

Geen last van :) nog nooit een Canal Digitaal NL smartkaart gehad.....

Met de Dreambox gaat het nog steeds goed. Ik heb het gevoel dat die ook geen last gaat krijgen van seca3 enz.

Voorstel: Dreambox certificeren :-D

Edwinmtb;203588 zei:
Met de Dreambox gaat het nog steeds goed. Ik heb het gevoel dat die ook geen last gaat krijgen van seca3 enz.

Voorstel: Dreambox certificeren :-D

Hoe geen probleem.
Wel eens geprobeerd met originele software????????

Zit er in de originele FW dan een (seca) emulator??

Grtz.

Nee dus! Dat bedoeld Janblues dus ook. Beetje sceptisch lezen.....

@mas3: Dus jij wil geen nederlandse kanalen kijken ? ( ik ga er van uit dat net als ik ook jij de kabel hebt weggedaan)

@ Crazymotha: bijzonder dat je geen kaart hebt..................

Ik ben het overigens ook niet eens met wat die club allemaal flikt hoor, maar UPC is nog erger, daar wil ik nooit meer wat mee te maken hebben.

Groet

Inderdaad, ik heb in dit huis nooit een kabel abonnement gehad.
Wel 3-4 jaar van UPC kunnen "genieten", maar niet omdat ik daar om gevraagd heb.
Na zo'n 3-4 jaar kreeg ik dreigbrieven van UPC , dat ik eens moest gaan betalen en anders afgesloten zou worden...

Nee ik wil helemaal niet geen NL kanalen meer ontvangen.
Maar ik wil ook niet koste wat kost wel NL kanalen ontvangen.
Zoals gezegd, ik heb nog een Irdeto kaartje, ik kijk naar het "gratizzz" set top box pakket.
Dus ik moet jaarlijks een tientje meer betalen voor minder plezier.

Wanneer ze straks Irdeto eruit gaan smijten, gaan ze me dus verplichten een of ander verminkte box plus een kaart aanbieden voor 80 (box) + 75 (kaart) + 30 (administratiekosten) = ? 185,- , zodat ik nog steeds "gratizzz" kan blijven kijken.
Alternatief dat ik dan heb is 75 (CI module) + 75 (kaart) + 30 (administratiekosten) = ? 180,- met garantie tot de voordeur en een ontvanger die ik dan zelf moet aanschaffen.
Niet dat er hier een gebrek aan ontvangers is hoor, integendeel.
Maar daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat er om dat je van alle kanten genaaid word, en dat je dat maar te accepteren hebt.
Als je dit niet accepteren wil, is het enige dat je kunt doen, oproepen tot massaal abo's opzeggen en/of hieraan gevolg geven.

Klanten raken ontevreden en wijzen vaak CanalDigitaal als verantwoordelijke aan, dit terwijl het om ontvangers gaat die niet via ons geleverd zijn en zonder onze certificering op de markt zijn gebracht.
Nja dat moeten ze dan niet vreemd vinden. De klant heeft niet gevraagd om een coderingswissel en nieuwe kaart, en al helemaal niet om steeds stijgende prijzen voor minder programma's.
Wat Mas3 noemt ben ik het helemaal mee eens, begonnen met 19,95 per jaar.... hoezo per jaar? Dat was per enkel jaar, want inderdaad elk volgend jaar 10 euro erbij en ik ben gestopt bij 49,95 want om zeg maar 60 euro te gaan betalen ging mij te ver.

M.i. is het woord "koppelverkoop" hierop van toepassing.
Dat is helemaal correct. Je bent immers verplicht er een module bij te kopen. Er word bij aanschaf van een module dus maar voor het gemak van uitgegaan dat je een ontvanger hebt waar een module in kan.
Zoniet wordt je "geacht" een goedgekeurde ontvanger te kopen, waarje vervolgens niets mee kan als je een beetje meer wilt dan alleen Astra 1 en 3 want op bijv. hotbird zitten ook leuke zenders waaronder ook Duitse.

Geldklopperij van de bovenste plank en inderdaad, ZO kennen we CD weer. Van het geld dat dit oplevert zullen ze de kosten van de "gratis monteur" van hun 99 euri setjes wel weer terug verdienen.
Wat mij betreft mogen ze opzouten en mag een ander het stokje overnemen.

BT

Je verhaal klopt niet helemaal de goedgekeurde Philips HD ontvangers hebben gewoon DisqC en zijn voorgeprogrammeerd voor Astra1, Astra2, Astra3 en Hotbird zenderlijsten zijn er ook voor.
Je krijgt dus de FTA zenders van andere satellieten.
Er zijn zelfs goedgekeurde ontvangers zoals de Topfield en Homecast die motorsturing hebben.

Nu heeft Jarco een stuk geschreven dat het allemaal de schuld is van de contentprovider stuk staat :
http://www.satellitemagazine.com/?action=pagina&id=54&id2=85&title=De+contentaanbieder+bepaalt

Dus dat ze verplicht waren om een update door te voeren de enige zou dan volgens mij UPC als contentprovider zijn met Film1 en Sport 1 lijkt me dat de Nederlandse publieke en commerciele het een zorg zal zijn ook omdat de publieke FTA op DVB-T uitzenden.

Black Tiger zei:
Van het geld dat dit oplevert zullen ze de kosten van de "gratis monteur" van hun 99 euri setjes wel weer terug verdienen.

Nee dus.
Die kosten worden niet gemaakt door CDS, dus hoeven ze die ook niet terug te verdienen.
CDS verplicht de winkelier die aan de betreffende actie meedoet, tot het gratis ter beschikking stellen van de monteur.
Hoe ie dat weer terug verdient moet die winkelier zelf maar zien; misschien wil de consument wel een scart kabel erbij, kun je mooi die extra gemaakte kosten terug verdienen...

Met andere woorden:
Niet alleen de consument word in de houdgreep (om het maar eens netjes uit te drukken) gehouden door CDS.
Zoals het een goed maffioso betaamt, is iedereen in zijn omgeving de pineut.
Blijft nog even afwachten hoe lang het duurt voor de eerste moorden gepleegd worden...

Mas3: als ik het goed begrijp krijgen de dealers geen 'subsidie' van Canal Digitaal voor het verkopen en installeren? Lekker is dat dan.

Inderdaad.
Normalerwijze werkt het niet anders als bij de GSM shops.
Dan krijgt de dealer ook provisie voor het afsluiten van een contract.
De provisie die CDS geeft gaat al helemaal nergens over, maar alle beetjes helpen.

Voor deze actie (die van de gratizzz monteur waar BT het over heeft) , heeft CDS de dealers verteld dat ze de ontvanger voor weinig kunnen aanbieden en daarom de provisie al hebben besteed.
De dealer moet verder blij zijn (staat er niet met zoveel woorden, maar komt er wel op neer) dat CDS ?berhaupt die klant de winkel van die dealer heeft binnengelokt.
Dat die klant misschien naar die betreffende dealer komt omdat 'ie daar van een wel fatsoenlijke service mag genieten komt niet eens bij CDS op.
Die kennen het concept "fatsoenlijke service" immers helemaal niet.

De dealer heeft wel een keus.
Hij hoeft/hoefde zich namelijk niet aan te melden voor die actie.
Dan krijgt hij ook die klant die al niks wilde uitgeven niet over de vloer.
Maar ja.
Dan krijgt de buurman 'm dus wel over de vloer.

Het bovenvermelde maffioso verhaal blijkt hier ook weer.
De fabrikant moet tegen een bodemprijs een receiver leveren (of dacht je echt dat CDS een korting geeft).
Die mag zich dan verheugen op een redelijk aantal verkochte receivers, en verder moet ie niet zeuren.
De winkelier moet die dingen voor bijna niets over de toonbank schuiven, en dan ook nog een monteur op eigen kosten er achteraan sturen.
Er staat niets vermeld over wel of geen voorrijdkosten, maar die moeten sowieso gemaakt worden.
De klant moet zich laten welgevallen dat er periodiek geld van zijn rekening word afgeschreven, want een andere optie is er niet.

CDS heeft inmiddels een grotere hark aangeschaft.
Anders is de nu ontstane, eenrichtingverkeer geldstroom niet bij te houden.

Ehhhhhhh dat is dan ook 1 van de redenen waarom vele dealers niet mee doen aan de actie van CanalDigitaal HD.

De Dealers die wel mee doen hadden gewoon al niks te doen en dat is dus wanhoops daad om toch nog een beetje omzet te halen, maar of je daar nu goed aan doet ik betwijfel het.

Want zeg nou zelf wil je wel een Pace HD ontvanger! ja ik weet er staat philips op maar dat is het echt niet.

Ook de koppel verkoop van kaart en CI klopt aan geen kanten bij mijn weten is dit bij wet verboden.

Eigenlijk is dit een leuk klusje van Neli Kroes en de NMA echter was het niet zo dat de NMA dan zegt er is concurentie zat waar ze het gewoon mis hebben want op Satelliet ontvangst is er geen concurent.
Helaas zien ze dat niet zo want de klant kan KPN tv of Kabel nemen een totale mis opvatting waar ze geen kaas van hebben gegeten want dat is niet te vergelijken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan