Teamspeak (test)server voor onze hobbyisten.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.293
Punten
113
Leeftijd
61
Beste mensen.

We hebben een teamspeak server opgezet voor onze satelliet hobbyisten.
Teamspeak is een programma waarmee je met andere online leden kunt spreken, niet tegelijk natuurlijk, maar om de beurt.
Dit werkt fijn om dingen uit te leggen, maar ook om bij te kletsen over bijv. de bbq of iets anders.

Je hebt de mogelijkheid om je eigen channel te maken, met je eigen clubje bij elkaar te gaan zitten of in de algemene room allemaal bij elkaar.
Hoe meer je bij elkaar zit hoe gezelliger het echter is. Je kunt in tegenstelling tot irc maar in 1 channel tegelijk zitten.

Zorg wel dat je de laatste nieuwe teamspeak client hebt om voor een goede werking te zorgen.
Meer informatie hierover kun je vinden op http://www.teamspeak.org alwaar je ook de client kunt downloaden.

Log dan in op: teamspeak.duckfiles.org op de standaard poort dus je hoeft niets speciaals te doen.
Je kunt een nickname invullen, registreren kun je in eerste instantie nog niet dus geen passwoords invullen.

Vereisten:
Een beetje pc en wat geheugen
Linux of Windows
Een beetje ruimte op je hd
Microfoon en speakers en/of headsetje.
Het vergt allemaal maar weinig dus het valt mee.

Support kun je krijgen in het pc-forumdeel onderaan het board hier.

De server staat in eerste instantie in testfase om te bekijken of het niet teveel bandbreedte gaat vergen.
Er zit niet altijd iemand op maar hoe meer mensen gaan kijken en proberen, hoe sneller het gezelliger wordt, net als met irc.
Er is ook de mogelijkheid om prive of "channel" berichtjes te sturen.

Heb je slecht geluid als je een room aanmaakt, probeer dan een andere codec (ingebouwd, kun je zelf kiezen).
De Speex 12.3 kbit code werkt eigenlijk al afdoende en prima zonder teveel bandbreedte te verbruiken.
GSM codec werkt ook leuk maar galmt een klein beetje na.
De Celp codec is bagger.

Last but not least, je hebt geen uPnP geschikte router nodig want het is geen MSN zooi.:biggrin:

Anyway, gewoon even proberen dan zie je het vanzelf wel.
Succes met installeren en veel kletsplezier.

Ik wil even zeggen dat ik dit heel erg leuk vind. Verder vind ik trouwens dat duckforum zijn best doet om iedereen zo goed mogelijk naar zijn zin te maken. Er gaat immers heel wat tijd en geld in zitten. Vandaar mijn complimenten naar iedereen die zijn steentje bijdraagt.

Dank je voor het compliment, dat doet alle medewerkers goed!

Hi BT,

Leuk die server maar we hebben geen modulatie.

Groeten,

Boets

Hi,

Werkt niet onder duckfiles, wel onder default.

Groeten,

Boets

Duckfiles staat RMD, waarbij de M denkelijk voor moderated staat.
Dat betekent dus dat er dan niet gesproken kan worden.
Met mijn bluetooth headsetje is het nog niet allemaal perfect, moet ik nog een beetje mee experimenteren.
Maar ik moet zeggen dat het verder eigenlijk wel perfect werkt, had niet verwacht dat dat zo lekker loopt.

Yep, net de zaak omgezet, nu is het default channel ook weer de default, zodat je daar weer standaard in komt.
Het Duckfiles channel staat inderdaad op moderated, maar die heb ik niet geregd dus daar blijf ik fijn vanaf.:)

In default kun je gewoon met elkaar kletsen inderdaad.
En men kan uiteraard ook nog altijd een eigen channeltje maken.

Tjee, ik als computeranalfabeet heb het zelfs aan de gang.

Nu nog eens een microfoontje kopen, is ook wel handig, kan ik tenminste wat terug zeggen:biggrin::biggrin:

Yep, ik zag je een paar keer verschijnen.
Je kunt overigens ook typen hoor, rechter muisknop drukken en dan bericht naar room sturen.
Maar een microfoontje is inderdaad wel handiger.:)

Geweldig heb het ook even ge?nstalleerd.
Werk via de microfoon van de webcam.

zijn er nog niet zo veel zag ik net.
ik was alleen!

mensen kom op ga naar die room.

Ja het klopt er wordt nog niet zoveel gebruik van gemaakt. Eigenlijk zou men gewoon eens met een clubje mensen die men nu per pm benadert een afspraakje moeten maken.

De Teamspeakserver valt of staat net als bij IRC met aanwezigheid van mensen, dus mensen die idlen, dat trekt ook weer mensen aan die normaliter zouden weggaan als er niemand zou zitten.
De interesse lijkt echter heel summier. Da's bijzonder jammer.
Ik zal proberen zelf ook weer wat vaker aanwezig te zijn.

Sorrie Tiger,

Ik denk dat het een beetje geflopt is dat teamspeak heb 1 gesprekje gevoerd met neo maar verders heb ik 2x een gast gezien.

het is jammer maar ik heb het weer van mijn computer ge deinstalleerd...

Ik gebruik al tijden Skype om te bellen/chatten met vrienden dat werkt op ongeveer hetzelfde princiepe...

voor diegene die het ook hebben mijn skype naam is raceguns dus kan je die toevoegen.

Ja ik denk ook dat het wat geflopt is en ik heb helaas weer geen tijd gehad om online te zijn.

Skype is eigenlijk niet hetzelfde principe, daar moet je mee bellen en je kunt wel meer mensen toevoegen aan een gesprek maar je kunt niet je eigen "kamertjes" maken en met 30 man tegelijk er in zitten.
Daarnaast gebruikt Sky erg veel resources en gaan andere dingen nogal traag met starten als je die hebt lopen. Ik heb hem hier ook geinstalleerd staan, maar staat niet meer aan.
Vandaar dus de reden voor Teamspeak.

Toch in elk geval leuk dat je het geprobeerd hebt.
Wie weet, word het nog iets, zonee dan kiep ik hem over een maand of 2 weer eraf.

Als het wat wordt laat het me maar weten vond het wel leuk...
Kan het altijd nog installeren...

Maar inderdaad JAMMER !

Het programma doet het bij mijn ook. Maar kan de server niet vinden (weet eigenlijk niet waar hij tussen staat). Iemand een idee.

Alvast bedankt,

Nr.10

Ja, maar ik kan hem alleen niet vinden.

Heb je geen ip adres

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan