Nou BT, dan kom maar eens met het intrain commando of procedure!
Het is en blijft een niet bestaand woord, of gebakken lucht.
Ja dat is wat jij vindt. Maar ik ga er niet over in discussie, ga maar eens op het orange gebruiker forum lezen, daar komt het woord honderden keren voor.
En nog wel op meer forums. Het is al onderhand algemeen gebruik.
Hoe dat werkt weet ik ook niet, het gebeurt allemaal door de handshaking waar jij het over hebt.
Je kunt dat tien keer doen, maar krijgt tien keer dezelfde download snelheid.
Onzin. Als je goed kijkt zie je verschillende waardes. Bij vele mensen kan dat zelfs tot enkele honderden bits schelen tot zelfs een mbit of anderhalve mbit.
Als je telkens vrijwel gelijk in traint, wil dat zeggen dat je niet te gek ver van de centrale zit en in elk geval voorzien bent van een uitstekend modem, een goede kwaliteit telefoonlijn en een uitstekende verbinding.
Maar dat gebeurt alleen in de liveBox en naar KPN, en heb je geen enkele invloed op.
Ook dat is niet correct. Er zijn een paar modems waarbij je daar wel degelijk invloed op kunt uitoefenen. Ik weet alleen niet meer zeker of dat ook bij de Livebox is.
Bij de Zyxel kun je bijv. middels een telnet commando een bepaalde waarde aangeven. Hoger zal hij daardoor niet worden, maar de snelheid wordt daardoor wel lager waardoor al aantoonbaar!! verbetering is geweest bij diverse mensen, betreffende stabiliteit van de verbinding.
Verder is er met een paar Speedtouch modems (ga zelf maar even zoeken op het Orange forum) een instelling te doen, waarbij de intrain snelheid zelfs hoger kan uitvallen.
Wel met kans dat de verbinding minder stabiel is en zich automatisch kan resetten.
De router spreek je inderdaad in het NEDERLANDS uit als rauter.
In het ENGELS echter niet zoals je zegt.
Nou ook goed, dan is het in het AMERIKAANS toch wel degelijk "rauter" als uitspraak, want ik spreek vaker met Amerikaanse gasten op teamspeak o.a. en die zeggen het allemaal op die wijze. En aangezien het een US uitvinding is en geen Engelse, zeggen de Engelsen het verkeerd. Net zoals ze aan de verkeerde kant van de weg rijden.
Ik ken niet zoveel Engelsen, en heb het woord route (in roete) dan ook niet horen vallen in die taal voor zover ik me kan herinneren. Maar het kan best als jij dat zegt.
En in het NL blijf ik lekker toch gewoon roeter zeggen, we zeggen immers ook niet rauteplanner maar routeplanner (als roete uitgesproken).
Daarentegen met de formule van BT een waarde die "far off" lijkt te zijn.
Een faktor 3 als bij jouw kan bijna niet.
Ik vraag me dus af waar die formule vandaan komt en of ze wiskundige of natuurkundige grondslag heeft.
Ook hier ga ik niet over in discussie. Ik heb al geschreven waar de berekening vandaan komt en ook dat er al meer dan genoeg ervaring met die methode is opgedaan.
@Jack: Leuk dat die centrale bij je in de buurt ligt, maar dat wil dus echt 0 zeggen.
De genoemde database, is net als de andere database (die inmiddels offline is) niet correct.
Wil je exact weten hoeveel meter je van de centrale zit, laat dan KPN een lijnmening uitvoeren.
Ik kwam uit op 1950 meter middels de door mij genoemde methode.
Volgens de door jou genoemde database zou ik op 1330 meter zitten (de andere link die niet meer bestaat was zelfs 1100 meter), hetgeen vogelvlucht ook correct is.
De officiele KPN lijnmeting wees echter 1911 meter uit. Of omgekeerd, staat ook op dat forum nog ergens te lezen.
Er worden namelijk niet in vogelvlucht kabels getrokken. Het kan best zijn dat jij daadwerkelijk of in vogelvlucht 500 meter van de centrale ligt, maar op een kabel bent aangesloten die een kilometer om ligt.
Gezien de hoeveelheid ervaring met de door mij genoemde methode, kunnen jullie beiden me dus vertellen wat jullie willen, maar geloof ik het pas als je kunt komen aanzetten met officiele KPN lijnmetingsgegevens.
Men hoeft mij niet te geloven, ga maar kijken op het orange gebruikerforum naar de waardes en de afstanden.