Ik wil toch nog even reageren hoe het allemaal is afgelopen.
2 weken geleden is er dus een online monteur langs geweest terwijl er gelijkertijd een KPN monteur in de centrale zat.
Ze hebben toen in de centrale een nieuwe lijn verbinding aangelegd, toen leek het probleem verholpen maar nog geen 3 dagen later begon de ellende opnieuw, livebox die weer steeds uitviel en lage snelheid.
Weer gebeld en afgelopen vrijdag kwamen er dus weer een online en kpn monteur bij mij thuis.
KPN monteur constateerde wel dat er een nietje door de lijn zat en heeft die er uitgehaald maar online monteur gelooft niet dat het daar aan lag.
Hij vroeg is die livebox en adapter al eens vernieuwd waarop ik nee zei.
Dit vond hij wel vreemd want dat is normaal het eerste wat ze doen, dus hij heeft een andere livebox en adapter uit zijn auto gehaald en die er op gezet en toen was de snelheid weer gelijk perfect.
Vandaag werd ik weer gebeld hoe de verbinding was en ik zei het werkt nog allemaal perfect en werd mij gevraagd om de livebox nog eens te resetten om te kijken of die dan wel weer gelijk goed intrainde.
Dit gedaan en kreeg gelijk weer normale snelheid dus het lijkt er nu dus echt op dat het opgelost is en dat het probleem dus inderdaad in de livebox of adapter lag.
Moet wel zeggen dat de service van Online wel perfect is, alleen duurt het allemaal even voor ze het opgelost hadden, maar dat is meestal met dit soort dingen denk ik.
In ieder geval ben ik weer een blij mens en hoop echt dat het nu goed blijft werken
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 16008 Kb
Afname Dichtbij : 21.5 (dB)
Ver weg : 3.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0