Als de site die jack noemt nu nog foute info geeft is dat bedenkelijk.
Nee natuurlijk niet, want dergelijke sites gaat uit van een "ongeveer" afstand. Niemand weet exact hoe de bekabeling van KPN gelegd is, behalve KPN zelf en voor een afstand te bepalen doen ook zijn zelfs een lijnmeting.
Er staat dan ook duidelijk het woordje "circa" bij. Het is allemaal bij benadering, nergens staat dat die gegevens correct zijn. De betreffende site wordt dan ook alleen maar gebruikt om via een postcode check te controlerne of adsl uberhaupt leverbaar is op je adres.
Voor de rest kan ik je geen duidelijkere feiten of gegevens aanleveren, die zul je zelf moeten zoeken, ik kan alleen schrijven wat de ervaringen zijn.
Hoe dan ook, met de reken methode kom ik op onwaarschijnlijke waarden.
Nogmaals, daar kan ik niets aan doen. Je wilt exacte feiten? Je vindt de waarden onwaarschijnlijk? Geen probleem toch?
Dan vraag je gewoon een lijnmeting aan bij KPN en dan krijg je de daadwerkelijke waardes en heb je gelijk de door jou gewenste feiten.
Twee vliegen in 1 klap.
Ik kan er niet over discussieren, ik kan geen lijnmeting voor je uitvoeren. En dingen die "lijken" of "onwaarschijnlijk" zijn, dat zijn te vage begrippen om daarover te gaan discussieren.
De ervaring leert dat de waardes kloppen, meer kan ik er niet over zeggen. Als er iemand zekerheid wil zal ie een lijnmeting moeten laten doen door KPN zelf.
Het is in dit geval geen kwestie van gelijk of ongelijk hebben.
Doch tot nu toe heeft nog niemand kunnen aantonen middels een lijnmeting van kpn dat de rekenmethode onjuist is... integendeel...
V.w.b. het intrainen... Het opnieuw starten is niet intrainen. Ik heb eerder al geschreven, dat men met intrainen de snelheid bedoelde waarmee het modem op de DSLAM in de centrale een verbinding maakt. Dat heeft niets met opstarten of resetten of stroom er af te maken.
Aangezien het topic "technisch vraagje over adsl" heet, hebben we dus wel degelijk met meerdere soorten modems te maken behalve de livebox.
Best kans dat je met de Livebox verder niks kunt instellen via telnet ofzo, maar ik heb geen zin om daar informatie over te zoeken momenteel aangezien ik sowieso geen Livebox heb, en het ook niet interessant vindt wat dat ding wel of niet kan.
V.w.b. die berekening, dat heeft een van die moderators eens aan een kpn technicus of monteur gevraagd. Maar daarom is ook dat geen exacte wetenschap maar bij benadering. Echter die berekening zou het dichtst in de buurt komen van de daadwerkelijke afstand.
Tot nu toe bleek dat ook het geval. Kan best zijn dat ie bij iemand misschien niet klopt of heel erg veel afwijkt, maar ik heb dan ook alleen aangegeven dat mijn ervaring en die op het orange gebruikers forum is, dat ik dit tot nu toe nog bij niemand ben tegen gekomen en derhalve ook niet onder de indruk ben als iemand een waarde onwaarschijnlijk vindt. Toon het eerst maar aan middels een KPN lijnmeting. Dan is er onderzoek gedaan en is ook pas er over te discussieren of een methode wel of niet correct is.
Tot die tijd gaat men normaliter uit van ervaringen van waardes waarbij dat al dan niet het geval is geweest. En ook met kpn lijnmetingen bleken tot nu toe althans de waardes te kloppen dus waar hebben we het over?
Meer kan ik je ook niet zeggenook al zou ik graag willen. Dan moet je echt bij KPN zijn ofzo, ik ben geen KPN technicus.
Dat betekent dat hij tijdens opstarten de lijn test en een verbindingssnelheid maakt en instelt.
JUIST! En DAT noemen ze dus intrainen.
Verder is de Livebox niet per definitie slecht, wordt door Sagem gemaakt en wordt inderdaad door Orange (vroeger Wanadoo) gebruikt voor hun klanten.
Het hoger en lager intrainen gebeurt met ELK modem.
Als dat niet zou gebeuren, dan pas zou je een slecht modem hebben.
Dat het op een slechte (lees: lagere) waarde blijft werken, is geen enkel argument om het slecht te noemen. Het werkt op die snelheid op dat moment stabiel. Als er iets stabiel werkt is er voor een modem geen enkele reden om te gaan resetten en de gebruiker te pesten met uitvallen van de verbinding alleen maar om de snelheid te verhogen, toch?