Trump test positief

Ik heb op zich niets tegen journalisten, maar wel tegen opruiende journalisten die gewoon "nieuws" verzinnen. Objectieve neutrale journalisten zijn lastig te vinden en zeker in Nederland waar de journalistiek hoofdzakelijk zeker aan de linkerkant van het politieke spectrum bevind.
...in elk geval die van de "staatsomroepen" zoals NPO. :)

Misstanden mogen wat mij betreft altijd aan de schandpaal komen, want misstanden, dat hoort gewoon niet.

Dr.z zei:
Trump ruzie zoeken met de russen? Volgens mij zijn Putin en Trump nog net niet de beste maatjes, daar zij zeer regelmatig contact met elkaar hebben.
Juist, en daarom dat de Amerikanen zich ook weer vlug uit de voeten gemaakt hebben uit Syrie met het in de steek laten van bondgenoten daar die daarna vrolijk aangevallen werden door zowel Turkije alsook de Russen/Syrie. Dat is wat fijns willen we dan zeggen.
Dan kun je beter "niks doen" zoals Obama.

Natuurlijk wordt er buiten de pers om meer tussen wereldleiders besproken dan wij denken. Echter met je uitspraak over de pers ben ik het hartgrondig oneens.

Oh, iran hield zich niet aan de deal, daarom trok trump zijn geld terug en het akkoord.. Iran schijnt 140% meer verrijkt uranium te hebben dan was afgesproken.
Trump begon er al over voordat hier uberhaupt over gesproken was, hij wilde meteen al van die deal af. En hij wilde pers? Europa ook mee hebben. It's what Trump says... eenzijdig verhaal. Net zoals twee Presidenten geleden Libi? was binnen gevallen omdat er "weapons of mass destruction" zou zijn wat helemaal niet waar was.
Met alle nadelige gevolgen en doden van dien.

Maar jij mag rustig een Trump aanhanger zijn, wij verschillen van mening en wat mij betreft boffen we dus dat wij hier geen Trump hebben.
Zijn acties en uitspraken op Twitter, idiotie tegen nieuwsmedia, met name CNN en allerlei andere belachelijke fratsen wat ie uit gehaald heeft, het zich terug trekken uit het akkoord van Parijs, wat Obama juist opgezet had (heb ik jou nog niet over gehoord), bewijst allemaal dat ie het alleen maar voor zijn eigen dunk doet, niet voor de bevolking. Anders draaide hij ook niet zo met van alles.

En da mag je blij met 'm zijn, maar hij is dus de oorzaak dat wij nog meer gaan betalen aan milieu, omdat de VS niet met uitstoot gaat bezuinigen zoals afgesproken was.

Ik geloof liever een combinatie van Nieuwsuur, eenvandaag en de NOS dan youtube en de vele fake news sites die er zijn.

De NOS liegt niet. Ze houden wel eens informatie achter, maar dat is geen liegen. Maar helaas schieten de fake news media als paddenstoelen uit de grond en iedereen geloof het maar snel omdat het dan geloofwaardig klinkt.
Covid is immers ook maar een griepje en weinig waard... zegt Trump immers ook....

Dr.Z zei:
Ik heb op zich niets tegen journalisten, maar wel tegen opruiende journalisten die gewoon "nieuws" verzinnen. Objectieve neutrale journalisten zijn lastig te vinden en zeker in Nederland waar de journalistiek hoofdzakelijk zeker aan de linkerkant van het politieke spectrum bevind.
...in elk geval die van de "staatsomroepen" zoals NPO. :)

Waar rook is is vuur en journalisten ruiken dat ook. De ??n roept een kleine brand en de ander roept een grote brand en dat komt zo in de krant, links of rechts ze zijn allemaal hetzelfde. Wij als lezers moeten maar zien om achter de waarheid te komen en de waarheid ligt meestal ergens in het midden en om dat te achterhalen moet je andere nieuwsbronnen erbij betrekken. Zo lees ik het nieuws al jaren en hoe dichter ik bij de bron ben hoe beter. ' ;)

Wie geen respect toont voor de (vrije) pers kan ook verwachten dat men met opruiende berichten komt en dat zij jou ook weten te vinden totdat je respect toont. Trump is er tenslotte bij zijn aantreden er gelijk met een gestrekt been in gegaan. Zou een journalist van Fox kritische vragen gaan stellen aan Trump dan zorgt Trump er wel persoonlijk voor dat hij/zij ontslagen wordt, en daar heb je het weer, angst cre?ren. 

Waar ik toch wel wat bezwaar tegen heb is als men ergens een goed verslag publiceert of prima amusement maakt dat men dan vrij snel spreekt over een linkse pers of een linkse omroep. Rutte heeft veel geld weggehaald bij de NPO net zoals Trump bij CNN aanvalt en Bolsonaro het doet bij TVGlobo. Het zijn toch zenders waar het volk naar kijkt met hoge kijkcijfers maar die waarschijnlijk jaloezie opwekken bij politieke partijen die zelf geen amusement kunnen maken tenzij het over geld gaat, alleen zapt het grootste deel van de kijkers dan weg. In tijden van ellende wil men lachen en niet lekker gemaakt worden met iets wat het grootste deel van de bevolking nooit zal krijgen en dat is een miljoen op de bank. :)

Zet WNL s' morgens maar eens aan, geheid dat jij terug naar je bed wilt want er komt wat ellende en onzin voorbij. Ik denk zelf omdat de Telegraaf daar nu eenmaal mee gescoord heeft. Maar was het niet die ochtendkrant die veel lezers trok omdat men stevig roddelde over iedereen? En was er geen nieuws dan verzonnen zij het wel, als ze maar een artiest of bekend persoon aan de schandpaal konden nagelen. Werkte je niet mee aan een interview dan werden de stukjes vanzelf wel minder vriendelijk. Ik zie dit toch als een vorm van chantage en machtsmisbruik.

Frappant dat programma's van WNL niet eens in de maandelijkse top 100 voorkomen dus zonde van het belastinggeld. :)

Ik ben zelf jarenlang SP stemmer geweest dus redelijk sociaal ingesteld met hier en daar wat rechtse idee?n misschien, maar ben de afgelopen jaren heel goed gaan opletten.
En verschillende internationale nieuws media met elkaar gaan vergelijken. Met name wel gewoon bekende nieuwszenders zoals CNN, journaals van Duitsland en Belgie en Nederland en programma's als Eenvandaag, Zembla en Nieuwsuur.

Ondanks dat ik niet zo loop te roepen van links en rechts, heb ik helaas ook moeten ontdekken dat het wel klopt en de NPO redelijk links ingesteld is. Pro-rechtse berichtgeving als die er is, wordt veelal niet weergegeven, alleen de negatieve zaken. Dat noemen ze met een deftig woord selectief nieuws. En dat is met wat ik bedoel dat ze niet liegen, maar wel zaken achter houden.
Dat gebeurt ook wel internationaal, waarbij je het bijv. op de buitenlandse nieuwsmedia wel ziet verschijnen.
Nu kun je natuurlijk niet alles laten zien in een journaal, maar als je er echt op gaat letten en dan met name ook de kletsprogramma's op de NPO zenders, dan is dat behoorlijk links en krijgt rechts bijna geen woord of ze nodigen eentje uit die niet de snuggerste is zodat ze hem snel belachelijk kunnen maken.
Terwijl de linkse idee?n en al die belachelijke zwarte idee?n (zoals anti zwarte piet en dat wij ons witten moeten noemen i.p.v. blanken etc.) ruim baan krijgen. Dat valt op een gegeven moment echt wel op.
Dus ja de media in Nederland mag je helaas echt wel links noemen.

Black Tiger zei:
Presidenten geleden Libi? was binnen gevallen omdat er "weapons of mass destruction" zou zijn wat helemaal niet waar was.

Dit was 'het' excuus om Irak binnen te vallen en hier was recent nog een documentaire over op Discovery. Oud militairen vertelde dat ze op meerdere locaties niks vonden en ermee wilden stoppen maar dat werd genegeerd door hun meerdere. Er moest schoon schip gemaakt worden was de opdracht van hoger hand.

Misschien interessant om dit eens te lezen wat ook een reden was om Libi? binnen te vallen, neemt niet weg dat Libi? geen fijn bewind had. 

Ik denk dat we op dit moment 1 ding aan het vergeten zijn!

Ik weet dat ik zelf ook een reactie geplaatst heb, maar is dit niet de moppentrommel? 

Black Tiger zei:
Ondanks dat ik niet zo loop te roepen van links en rechts, heb ik helaas ook moeten ontdekken dat het wel klopt en de NPO redelijk links ingesteld is. Pro-rechtse berichtgeving als die er is, wordt veelal niet weergegeven, alleen de negatieve zaken. Dat noemen ze met een deftig woord selectief nieuws. En dat is met wat ik bedoel dat ze niet liegen, maar wel zaken achter houden.

Als deze (linkse) media er regelmatig en terecht op wijst dat:

studenten in de schulden komen.
huurders, starters en kopers geen betaalbare (huur)woning meer kunnen vinden.
mensen die toeslagen ontvangen onterecht van fraude worden beschuldigt.
soldaten pang pang" moeten roepen omdat de munitie op is.
het bijzondere onderwijs niet functioneert.
de participatiewet niet functioneert.
de thuiszorg op zijn laatste benen loopt.
jeugdzorg het niet meer kan bolwerken.
ouderen veel lijden omdat ze te lang thuis moeten wonen.
de rechtspraak niet meer functioneert en niet meer betaalbaar is.
de belastingdienst zijn zaakjes niet op orde heeft.
dat de Corona app privacy gevoelig is, dus lek is.
dat de oppositie stevig kritiek heeft op dit kabinet. 
enzovoort.

Dit is toch geen selectief nieuws maar dit zijn de feiten zoals Nederland er nu voor staat. Bij WNL hoor je dan alleen dat het begrotingstekort gestaag afneemt en dat de beurzen flink stijgen. Dus met andere woorden, als men verslag doet van de realiteit zoals het leven nu is, dan is dit opeens links?

Rutte riep meteen bij zijn aantreden dat het afgelopen moest zijn met de linkse berichtgeving bij de publieke omroep, feitelijk deed hij hetzelfde als Trump het deed. De (objectieve) media uitschakelen onder het mom dat deze links is en veel mensen beamen dit nu omdat als je het maar herhaalt men het ook gaat geloven. Met de rechtspraak deed hij precies hetzelfde. Immers tegen de (lokale)overheid wordt het meest geprocedeerd en als je gaat bezuinigen en wetgeving lastig vind dan wil je geen tegenspraak hebben ook niet van de rechters. Dus de wetgeving kon wel eens zijn plannen in de weg staan, heel on-democratisch denken dus van een politicus. 

Ik stem pas op een partij als ik duidelijk kan zien wat hun doel is om de samenleving sterker te maken. Vroeger heb ik weleens VVD gestemd omdat toen er een balans moest zijn toen Hans Wiegel en Joop den Uyl die samen in een kabinet zaten. Maar daar ben ik snel van terug gekomen toen er andere ontwikkelingen waren op rechts. 

Sterker nog, Rutte noemt de SP extreem links maar de SP zit nu meer op het niveau waar de PvdA vroeger zat op de linkse flank. Feitelijk is de PvdA meer opgeschoven naar het midden en D66 is nu rechts geworden want die wil het liefst een republiek maken van Nederland. De VVD is dus opgeschoven naar extreem rechts. :) :)

Ik kijk ervan op dat figuren zoals Halbe Zijlstra, die fantaseert over een ontmoeting met Poetin en daarom de politiek moest verlaten, maar nu op een functie zit waar hij het voor mekaar krijgt dat er tonnen granuliet wordt gestort in een zandwinplas. En als je daar over bericht dan ben je links? Als het dan pro-rechts berichtgeving zou moeten zijn dan heeft Zijlstra de oplossing gevonden en kan men gewoon verder met het bouwen van wegen zonder dat iemand zich zorgen hoeft te maken over de gevolgen voor het milieu, dus de rest gaat de doofpot maar in?

Let op mijn bijsluiter, ik beweer niet dat dit alleen bij rechtse individuen voorkomt want ook linkse individuen en in het midden zijn soms flink over de schreef gegaan in het verleden. :) 

Feitelijk ben ik eigenlijk van geen enkele partij of groepering maar ik beoordeel het wel zo of men kiest voor een leefbare samenleving waar iedereen gelijke kansen krijgt. Het liefs zou ik daarom om de 2 jaar willen stemmen i.p.v. 4 jaar, komt mijn stem niet goed terecht dan kan ik het binnen 2 jaar weer corrigeren. ;)

Black Tiger zei:
Maar jij mag rustig een Trump aanhanger zijn, wij verschillen van mening en wat mij betreft boffen we dus dat wij hier geen Trump hebben
Eh, ho ho, het feit dat ik trump een best redelijke president vind voor de amerikanen, wil niet zeggen dat ik gelijk een aanhanger ben van Trump.
Zo heel erg verdiep ik mij niet in de amerikaanse politiek en het enige wat ik wil bereiken is een kleine nuance.
Want eerlijk is eerlijk, telkens wanneer er een republikeinse president is, deze altijd in de media afgeschilderd word als lul, eikel, slecht en noem maar op. Dat deze stemmingmakerij van de democraten af komt, heeft bijna niemand door en begon al ten tijde van Reagan. ...misschien nog wel eerder.

Maar zoals gezegd, het zal mij boeien wie daar aan de touwtjes trekt, wij hebben onze eigen lulletje rozewater zonder ballen in het kabinet zitten.

@Parabolica: Ja klopt, sorry dat was Irak, maar desalniettemin ook dus iets wat totaal niet klopte.
Misschien interessant om dit eens te lezen wat ook een reden was om Libi? binnen te vallen, neemt niet weg dat Libi? geen fijn bewind had.
Neen dank, dat soort sites geniet helaas niet mijn vertrouwen. Een site die aantoonbaar fake nieuws etc. verspreid. Staat ook met bewijzen in de lijst van verdachten zoals ik het dan noem.

Dit is toch geen selectief nieuws maar dit zijn de feiten zoals Nederland er nu voor staat. Bij WNL hoor je dan alleen dat het begrotingstekort gestaag afneemt en dat de beurzen flink stijgen. Dus met andere woorden, als men verslag doet van de realiteit zoals het leven nu is, dan is dit opeens links?
Wat jij daar op noemt is ook gewoon nieuws, niet iets wat met rechts of links te maken heeft. Het gaat eerder om de zaken die ik noemde.

Rutte kan veel roepen maar er is niets veranderd in de media hoor, het is echt niet rechtser geworden. Trump roept niet alleen, die beslist ook nog per decreet dat iets zo gaat gebeuren, of in het geval van de media laat ie ze gewoon niet meer toe of geeft ze het woord niet meer. Dat is toch wel een heeeel behoorlijk verschil met een Rutte.
De VVD heel rechts? Bij lange na nog niet mijn inziens.

men kiest voor een leefbare samenleving waar iedereen gelijke kansen krijgt
Als dat eens zou kunnen, maar door de bezuinigingen de afgelopen 15 jaar door cda/pvda/vvd (en coalities en gedogers! ook) zijn de armen alleen maar armer geworden. Dus weinig kans dat zoiets nog gaat gebeuren bij de gevestigde partijen. En Groenlinks en D'66 zijn al helemaal niet goed bij hun hoofd.
Met d'66 aan het hoofd zie ik het nog gebeuren dat op den duur het Soilent Green effect gaat optreden en iedereen van pak 'm beet 70 of 75 zich mag melden voor liefdevolle euthanasie met donering van je onderdelen aan de donorbank.

Dus tja... dan maar beperkt kijken en zien wat ik persoonlijk nu het belangrijkst vind en dat is meer geld krijgen om hoofd boven water te houden en als eerste uit die vreselijk geldverslindende EU dus. Terug naar EEG samenwerking. Gewoon verdragen maken, doen ze nu immers ook, maar weg met die macht uit Brussel, het gaat nooit de VS van EU worden, dat was al bij het eerste referendum bekend.
De enige partij die daar nu voor is dat is de FvD dus vooralsnog zie ik dat als enige mogelijkheid, want de PVV is geen optie.
Of niet gaan stemmen, maar dan heb je ook geen recht van spreken nadien. Dus dan maar liever proberen.

Dr.Z zei:
Eh, ho ho, het feit dat ik trump een best redelijke president vind voor de amerikanen, wil niet zeggen dat ik gelijk een aanhanger ben van Trump.
Oke dat geloof ik je wel, maar je vind 'm beter dan Obama, die feitelijk meer bereikt heeft (met name op sociaal en milieu vlak), ondanks tegenwerking van de republikeinen. En zoals gezegd ligt het er maar aan waar of aan wie je het vraagt in de VS.

Want eerlijk is eerlijk, telkens wanneer er een republikeinse president is, deze altijd in de media afgeschilderd word als lul, eikel, slecht en noem maar op.
Ohja? Volgens mij is dat niet beperkt tot republikeinse presidenten. Maar eerlijk is eerlijk. Bush is een cowboy, die ging in het midden oosten beginnen. Zoonlief was niet veel beter en maakte de wereld slechter door Irak binnen te vallen. Voorheen viel het volgens mij best mee. Beide kampen maken elkaar altijd zwart bij verkiezingen, dat is daar standaard.
Reagon was een filmster en wist net als Trump niets van politiek, dus is dat dan zo vreemd dat men daar zo wantrouwig tegenover staat? Overigens heb ik weinig negatiefs gelezen in die tijd over Reagon.
President Ford was een hele goede, ook een republikein, kan me ook niet herinneren dat daar stemmingmakerij van gekomen is.
Maar ter vergelijk, dat gebeurt hier in Nederland dus net zo goed. Hier worden altijd de rechtsen als slecht afgeschilderd. En ik ben niet rechts maar ben wel van mening dat met name ook de media en de zittende politiek mede schuldig is aan de moord op Fortuyn door hun onterechte zwartmakerij.

Mijn boeit het echter wel wie aan de touwtjes trekt aldaar. Niet vanwege de VS, maar vanwege hun invloed op Europa, want Engeland en Europa (met name Nederland) lopen er als makke schapen achteraan en dat is niet zo best.

freggel1 zei:
Ik weet dat ik zelf ook een reactie geplaatst heb, maar is dit niet de moppentrommel? 

Helemaal met je eens @Freggel dat dit moppen onderwerp een beetje uit de hand is gelopen. :)

Black Tiger zei:
Neen dank, dat soort sites geniet helaas niet mijn vertrouwen.

Mijn excuses, inderdaad niet de beste site om betrouwbare informatie weg te halen.  :sorry:

Black Tiger zei:
Rutte kan veel roepen maar er is niets veranderd in de media hoor, het is echt niet rechtser geworden

Toch is er wel wat verandert BT, er is op NPO 1 bijna niks meer geprogrammeerd op de dag en de avond is ook niet meer zoals het was. Was men vroeger nog lid van een omroep, deze omroep kreeg dan zendtijd afhankelijk van het ledenaantal, de kijker bepaalde dus mee wat de inhoud was op de zenders. Nu bepaalt een zenderco?rdinator welk programma op welk tijdstip wordt uitgezonden en hebben de omroepen eigenlijk geen eigen identiteit meer. Ik ben ook van mening dat de NPO nu de trekjes heeft van een staatsomroep.

Omdat het kijkgeld jaren geleden is verdwenen en de bekostiging van de omroepen nu uit de algemene middelen wordt betaald heeft de politiek nu de touwtjes in handen gekregen. Ook zijn de omroepen middels dwang vanuit Den-Haag een fusie aangegaan en dat zou in de politiek ook maar eens verplicht moeten worden. :)

Ja dat decreet waar Trump over kan beschikken maakt hem h??l machtig.

Black Tiger zei:
Als dat eens zou kunnen, maar door de bezuinigingen de afgelopen 15 jaar door cda/pvda/vvd (en coalities en gedogers! ook) zijn de armen alleen maar armer geworden. Dus weinig kans dat zoiets nog gaat gebeuren bij de gevestigde partijen. En Groenlinks en D'66 zijn al helemaal niet goed bij hun hoofd.

Dit was ook de bedoeling dat de onderklasse minder te besteden kreeg en men 2 banen moest nemen want om te kunnen concurreren tegen de opkomst van de lage loonlanden moet er hier meer gewerkt worden maar ook de loonkosten moesten omlaag, zo blijft Nederland aantrekkelijk voor (buitenlandse) bedrijven.

Weer on topic. :) :)

Gisteren zag ik een fragment van Trump in de tuin van het Witte Huis waar hij verkondigde dat hij het experimentele medicijn met synthetische antilichamen van Regeneron beschikbaar wilde stellen aan alle Amerikanen omdat hij zich prima voelde. Het leek wel of hij paddenstoelen had gegeten zo gelukkig voelde hij zich. Ik ben nu bang dat als hij in november naast de pot pist dat hij zich in Nederland gaat vestigen.

Black Tiger zei:
Met d'66 aan het hoofd zie ik het nog gebeuren dat op den duur het Soilent Green effect gaat optreden en iedereen van pak 'm beet 70 of 75 zich mag melden voor liefdevolle euthanasie met donering van je onderdelen aan de donorbank.

Ik heb het hier ook moeilijk mee mede hoe deze donorwet tot stand is gekomen. Als een bedrijf jou een brief stuurt met de mededeling dat je zonder een tegenbericht vast zit aan een abonnement van hun dan is deze handelswijze dus verboden door de Hoge Raad maar de overheid kan het zijn burgers wel opleggen? Toen deze donorwet er doorkwam heb ik daarom er meteen voor gekozen om geen organen af te staan, wel met pijn in mijn hart.

Black Tiger zei:
Niet vanwege de VS, maar vanwege hun invloed op Europa, want Engeland en Europa (met name Nederland) lopen er als makke schapen achteraan en dat is niet zo best.
Het is werkelijk bizar dat amerika zo vreselijk veel invloed heeft op Nederlanders.
We lopen maar te blaten dat moslims en negers..ehm sorry, ik bedoel natuurlijk onze donker gekleurde medemens, onze cultuur ondermijnen, maar wat is onze cultuur eigenlijk?
Volgens mij zijn de Amerikanen er al in geslaagd om onze cultuur om zeep te helpen..

er is op NPO 1 bijna niks meer geprogrammeerd op de dag en de avond is ook niet meer zoals het was.
Dat is al veeeel eerder in gang gezet. Vrij kort na het begin van de commercielen vond men al dat de publieke omroep geen concurrentie mocht zijn. Een decennium maar volgens mij al in de Balkenende tijd moesten er veranderingen komen en werd met name het amusement van de buis gehaald op de publieke zenders. En in de Rutte tijd werd het omroepbestel omgezet en kwam er een zenderco?rdinator en moest er meer ruimte komen voor gesprekken. En de fusie inderdaad. Maar ergens wel terecht. Als je ziet hoeveel sommigen van die lui betaald kregen is dat niet meer normaal.
Alleen ben ik nu van mening dat de automatische belasting voor de publieke omroep niet meer van deze tijd is, omdat de publieke omroep niet meer voor iedereen is. Aan alleen nieuws en kletspraat heb je weinig.

Het kijk en luistergeld zit nu in de belasting berekend ja. Maar dat is toch altijd zo geweest? Alleen heette dat dan eerder de Wet op de Omroepbijdragen en er waren voorheen nog wat ontwikkelingen, maar deze heb ik dan zelf nog meegemaakt. Vroeger kon je dat nog ontduiken, er waren mensen die geen TV hadden. TV was bij mij wel zichtbaar, maar ik had dus geen radio. Kuch... LoL. :biggrin:
Goede oude tijd. :)

Back on topic. Ik denk wel dat Trump Covid heeft of heeft gehad, maar maakt daar ook terdege misbruik van voor de verkiezingen, vind ik not done. Wel heel erg toevallig nu ziek, en ook juist weer beter genoeg dat met 2 weken quarantaine hij net de dag voor het debat weer openbaar mag optreden? Hmmmmzzzzz.....

@Dr.Z Ja het is inderdaad bizar. Zal natuurlijk ook wel met de bevrijding te maken hebben dat hun invloed hier zo groot is. Maar dat we ze nog altijd als makke lammetjes nalopen is bizar. Dat zij hun onderdanen niet uitleveren aan ons als er iets misdadigs gedaan wordt, oke, maar dat wij dan onze onderdanen wel aan de VS uitleveren?? Te bizar voor woorden, zeker met de rechtspraak daar.
Nja, onze cultuur is wel van origine de christelijke cultuur, dus Sint en Piet en Kerstmis en Pasen, zijn wel de meest belangrijke. Dat dit wordt uitgebreid is op zich niet zo erg, Halloween, Suikerfeest, Kwaku festival, boeien, hoe meer feest hoe leuker lijkt me.
Echter, men moet dan ook wel onze cultuur en feesten respecteren en dat niet allemaal gaan ondermijnen omdat men andersgelovig is of zich stoort aan iets wat eeuwen geleden eens gebeurt is of iet wat er totaal niets mee te maken heeft (zwarte piet gebeuren).

Dus ik zie echt wel een verschil tussen aanvulling en het ondermijnen van cultuur.

Dr.Z zei:
Het is werkelijk bizar dat amerika zo vreselijk veel invloed heeft op Nederlanders.
Volgens mij zijn de Amerikanen er al in geslaagd om onze cultuur om zeep te helpen..

Elk land heeft wel een historie waar iets over valt te zeggen en waarvan we nu achteraf zeggen 'dat het ook anders had gekund'. Je kan dan wel voet bij stuk houden als het om principes gaat en het bewaken van je (culturele) waarden ook al zat men toen fout. Maar als je daarmee nu andere buitenspel zet dan kan je nooit samen verder zonder oplopende conflicten.

Ieder persoon ongeacht zijn cultuur en achtergrond wil gewoon gerespecteerd worden en zo moet dat ook. Zeker als je met elkaar wilt onderhandelen over handelsbetrekkingen en misschien het meest belangrijke wat er is en dat is vrede en een goed leven. Dat een land kan doorslaan om zijn cultuur en politieke ideologie te behouden zoals bijvoorbeeld het gebeurd met China en Noord Korea, dat wil toch niemand die in een democratisch land is opgegroeid?

Amerika was een vroeger een democratie :) en werd gezien als het land van de vrijheid en waar veel mogelijk was. En als je succesvol wilde zijn en snel rijk wilde worden dan emigreerde je daarheen. Sommige beleven plezier aan het spel monopoly zeker als jij van jouw tegenspelers alle straten afhandig kan maken en daardoor rijk kan worden. Alleen jij bent rijk en 3 spelers zijn opeens straatarm. Wie dat waardeert is verhuist naar Amerika en wie niet is hier gebleven. :)

Nu krijgen wij hier de trekjes van de Amerikaanse cultuur en als je niet rijk genoeg bent kan je bijna nergens meer terecht. Als je rijke ouders hebt dan kan je een appartement huren of kopen en je vriendjes helpen aan onderdak. Wie niet slijmt bij dat rijke vriendje of vriendinnetje krijgt geen onderdak. :)

Grappige is dat diegene die dit voorzien hadden en dit tegenhouden wilde houden men dit over het algemeen bestempeld als 'links' gedachtegoed. Nu de huidige generatie hard studeert maar feitelijk geen baan en onderdak kan vinden en geen gezin kunnen stichten zullen zij daarom van zelf wat linkser gaan denken omdat dit nu eenmaal de vinger op de zere plek legt en de terechte aandacht vraagt gezien de gebreke die onze maatschappij nu vertoont na o.a. 10 jaar Rutte. Als ze dan straks een baan en een koopwoning hebben gaan ze weer rechts denken en stemmen want dan ze willen de hypotheekaftrek behouden en minder loon en winstbelasting gaan betalen. Dit is dus kiezen voor je eigen belang en waar op zich niks verkeerd mee is mits de maatschappij maar in balans blijft en iedereen aan zijn trekken komt.

Als je nu het verkiezingsprogramma leest van de VVD dan zitten daar extreme wensen tussen. Maar de VVD heeft al eerder extreme gedachtes geuit zoals dat huurders uit hun huurwoning moesten vertrekken omdat ze te veel recht hebben op huurtoeslag. Feitelijk niks anders dan plaatsmaken voor diegene die het wel kan betalen maar eerst heeft de VVD de huren wel enorm laten stijgen en men wel huurtoeslag moest gaan aanvragen als men er ook recht op had.
In Amerika is het vrij normaal dat je in een camper woont maar in Nederland mag je niet eens langdurig in een camper of caravan slapen ook al wordt het gedoogd voor de seizoen arbeiders.

Het is dat wij in Nederland meerdere politieke partijen hebben anders was een groot deel van de burgers aan de  kant gezet en richting de armoede gedwongen door de VVD. Vooral de mensen die door ziekte of (tijdelijke) werkloosheid aan de kant staan zijn de klos. Ik noem dat Amerikaanse toestanden en de Amerikaanse cultuur die ik hier liever niet zie net zo min als de extreem linkse gedachte en die cultuur.

Trump wil dus de banen met de bedrijven terughalen naar Amerika maar als je kritiek levert op Trump dan heb je gelijk sancties of een boycot aan je broek. Hij Twittert van alles rond hoe slecht je wel niet bent. Dan ga als bedrijf je toch niet vestigen in Amerika maar ga je toch naar Canada of blijf je waar je zit? Jammer dus dat wij Amerikaanse trekjes krijgen ook al gaat het niet zo snel als dat de voorstanders het zouden willen zien.

Ik kan daar niets aan toevoegen. En dan vraagt de overheid zich af hoe het toch kan dat de kloof tussen arm en rijk (en daarmee ook ontevredenheid onder de bevolking) steeds groter wordt.
Antwoord: De overheid doet dat zelf. Met name dus de laatste pak 'm beet 16 jaar... Balkendende en Rutte regeringen.

Yep, en het wordt stukje bij beetje ingevoerd en dan is er weinig protest. Nu ook weer, iedereen is stil want het eigen risico wordt niet meer verhoogd.
Maar er is nu wel al tot 2x toe de premie gewoon verhoogd met 10 of 12 euro, hetgeen veel duurder is dan als ze het eigen risico opgehoogd hadden naar 400 euro.

Black Tiger zei:
Yep, en het wordt stukje bij beetje ingevoerd en dan is er weinig protest.

Precies, de pijn moet je langzaam opvoeren en sommige mensen vinden dit nog lekker ook. :)

Het heeft o.a. te maken met de 'psychologie van het onderhandelen'. Beleidsmakers worden vandaag de dag door heel veel adviseurs geadviseerd hoe je ingrijpende wijzigingen doorvoert zonder dat de maatschappij ontwricht raakt door protesten zoals staken of de (werk) motivatie afneemt. Ook al staat het beleid en de uitkomst vast, je kan dan nog even openlijk discussi?ren voor de b?hne opvoeren zodat men denkt (de kiezer) dat er alles aangedaan is om het beleid te wijzigen. Maar de uitkomst stond feitelijk van te voren al vast en de meerderheid in de kamer stemt er ook mee in.

Rutte is zeer bekwaam als het gaat om moeilijke onderwerpen. Hij roept niet voor niks eerst dat Nederlanders hard werken en verteld hij daarna het slechte nieuws, zoiets vermindert ook de pijn. ;)

Black Tiger zei:
Nu ook weer, iedereen is stil want het eigen risico wordt niet meer verhoogd.
Maar er is nu wel al tot 2x toe de premie gewoon verhoogd met 10 of 12 euro, hetgeen veel duurder is dan als ze het eigen risico opgehoogd hadden naar 400 euro.

Als ziekenhuizen en farmaceutische bedrijven winst mogen maken dan is het de consument die dat uiteindelijk betaald. Wat ik onlangs las was dat miljardairs rijker waren geworden dankzij de Corona crisis en vooral met beleggingen in de gezondheidszorg. Dus als een ziekenhuis winst maakt dan gaat dit naar de belegger/aandeelhouder en niet terug naar de zorg zodat de zorgpremie verlaagt wordt of laag blijft. 

Waar ik benieuwd naar ben is wat er is bespaart op de gezondheidszorg aangezien de kosten van de reguliere zorg grotendeels is weggevallen omdat de behandeling van Covid-19 de prioriteit heeft gekregen, iets wat logisch is. Maar met die cijfers kan men flink sjoemelen en dus een aanleiding zijn om de zorgpremie toch extra te verhogen. Waarschijnlijk zal er vroeg of laat wel ??n of andere onderzoeksjournalist er boven op springen. :)

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan