Ik ontken niet dat er meer mensen van niet-westerse afkomst opgenomen worden maar waarom dit is werd gisteren al uitgebreid in de media toegelicht. Dus jouw vraag waarom het er statistisch gezien zoveel zijn is daarmee duidelijk beantwoord. Ik vermoed, en weet het bijna wel zeker dat deze mensen gewoon verzekerd zijn voor ziektekosten omdat ze netjes geregistreerd staan bij de gemeente. Er wordt namelijk voor de zorgverzekering geen onderscheid gemaakt of iemand nu wel of niet van westerse afkomst is als je netjes ingeschreven bent.
Vandaag is de media er wat uitgebreider op in gegaan zoals o.a. in een artikel van het AD is te lezen: https://www.ad.nl/nieuws/veel-coronapatienten-met-migratieachtergrond-op-ic-s-taalproblemen-kunnen-rol-spelen~a1d8c24e/
De genoemde oorzaken in dit artikel zijn dus de feiten iets waar Wilders het liever niet over heeft en hij daarom als politicus volledig faalt en alleen maar iets loopt rond te roeptoeteren zonder de achterliggende oorzaak te benoemen laat staan te onderzoeken. Dat Wilders dus veronderstelt, en ook nog eens uitgebreid rond Twittert, dat inwoners met een niet-westerse afkomst, en dan speciaal Mohammed en Fatima, de plek in nemen van pati?nten met een westerse afkomst vind ik dus niet correct maar past wel bij zijn strategie om deze groep weg te zetten als niet gewenst en hij gebruikt daar de meest onethische middelen voor.
En als je weet dat de kosten van inburgering met een Nederlandse taalcursus tot niveau NT2 totaal zo'n ?3000 tot ?5000,- kost en iemand met een minimumloon dit nooit kan opbrengen ook niet door het bedrag te lenen, dan zou Wilders zich daar eens in moeten gaan verdiepen hoe dit mogelijk is als je wilt dat mensen goed Nederlands spreken.
Frappant detail is dat de VVD muisstil blijft terwijl de meeste politieke partijen het Twitter bericht van Wilders sterk afkeurde.
Als je dan ook nog even de verkiezingsbijeenkomsten van Trump volgt dan zie je dat daar alle Corona regels worden overtreden, duizenden mensen zonder bescherming dicht op elkaar die later allemaal naar huis gaan en familieleden thuis besmetten. Zeker weten dat Trump nooit zal erkennen dat hij zelf de oorzaak is geweest voor de stijgende cijfers en dat hij feitelijk over lijken gaat voor zijn eigen gewin. "I love de American people" roept hij dan nog even.
Ik zie eigenlijk wel een gelijkenis tussen Trump en Wilders (vooral hun Twitter gedrag) maar de eenheid binnen Amerika, iets waar dat land ooit om bekend stond is inmiddels wel naar de knoppen.