Trump test positief

aangezien de kosten van de reguliere zorg grotendeels is weggevallen omdat de behandeling van Covid-19 de prioriteit heeft gekregen, iets wat logisch is.
Daar gaat niets mee gebeuren, want nu is er verlies geleden omdat ze geen reguliere zorg konden verlenen, personeel wordt doorbetaald, poetsen ook, zalen kosten toch ruimte en afschrijving en het opnieuw opstarten en proberen weg te werken van de daardoor ontstane wachtlijsten kost natuurlijk ook geld. Ze vinden wel iets om dat te verklaren hoor....

Dat winst maken moet echt weg, we moeten echt terug naar eerder, werken op kostenbasis en kleine winst om nieuwe apparatuur te kunnen bekostigen, weg met aandeelhouders en bijbehorend materiaal!

Black Tiger zei:
Dat winst maken moet echt weg, we moeten echt terug naar eerder, werken op kostenbasis en kleine winst om nieuwe apparatuur te kunnen bekostigen, weg met aandeelhouders en bijbehorend materiaal!

Ik moet je daar volledig gelijk in geven en ik denk er ook zo over nu het nog kan. Tenslotte wil je in Nederland toch niet zo'n situatie als in Amerika waar dat niet anders dan normaal is?

https://nos.nl/collectie/13849/artikel/2351944-het-zit-in-de-aard-van-amerikanen-om-bang-te-zijn-voor-zorgkosten

Het zal voor jullie miscchien vloeken in de kerk zijn, maar Wilders haalde op twitter de woede op zijn hals toen hij een belangrijk feit aankaartte over de zorg. Momenteel liggen er meer allochtonen van niet westerse afkomst op de IC's die de taal niet machtig zijn, lak hebben aan onze regels en bovenal NIET VERZEKERD zijn! En wie denk je dat dit gaat betalen?

Ik vind dat geen vloeken in de kerk, als dat inderdaad waarheid is, dan is er geen reden dat dit niet gezegd zou mogen worden.
Maar ik weet dat men zich dan wel de woede van links Nederland op de hals haalt.
Van de andere kant.... zijn het dan illegalen of vluchtelinegn of....
Als je zelf in het buitenland bent (denk Amerika) ben je ook blij als je geholpen wordt bij iets levensgevaarlijks ook al kun je het op dat moment niet betalen, dus in die context gezien denk ik wel dat we mensen met echt gevaarlijke klachten moeten helpen.
Echter het beleid voor uitzetting voor illegalen kan wat mij betreft vele malen beter.

Dr.Z zei:
en bovenal NIET VERZEKERD zijn! En wie denk je dat dit gaat betalen?

Zijn er hiervan dan bewijzen aangeleverd door Wilders dat ze onverzekerd zijn, dit heb ik namelijk nergens gelezen, misschien een bron? Er zijn trouwens wereldwijd verdragen getekend door heel veel landen dat als burgers in deze omstandigheden verkeren dat ze altijd een beroep kunnen doen op de gezondheidszorg ondanks dat ze hier illegaal zouden zijn. 

Ik zou me net zo goed kunnen ergeren aan al die Nederlandse vakantiegangers die willens en weten toch op hun vakantieplek zijn gebleven in Corona gebieden en op de kosten van de staat gerepatrieerd moesten worden naar Nederland. Ik zie dit toch als een vorm van overmacht en ik ben blij dat ze in goede gezondheid verder kunnen gaan met hun leven.

parabolica zei:
Dr.Z zei:
en bovenal NIET VERZEKERD zijn! En wie denk je dat dit gaat betalen?

Zijn er hiervan dan bewijzen aangeleverd door Wilders dat ze onverzekerd zijn, dit heb ik namelijk nergens gelezen, misschien een bron?
En hier loopt het dus spaak! Het wordt niet breeduit in de media beschreven DUS het is niet waar. Natuurlijk word dit niet beschreven in de media, want wat nu als media hier wel breeduit over berichtten? Overdenk de gevolgen eens.

Mijn zus werk op een dergelijke afdeling in een grote stad en die heb ik gevraagd of de bewering van Wilders correct is.
Het is verkiezingstijd, dus politici liegen alles wat los zit aan elkaar.
"ja, het klopt" en meer zei ze niet.

Maar dit gezegd hebbende zou ik ook wel willen weten in hoeverre niet-westerse inwoners die daar liggen verzekerd zijn.
..en dan de vraag, waarom zijn het er zoveel?

Voor de duidelijkheid, ik heb niets tegen mensen van buitenlandse afkomst omdat ik het algehele plaatje overzie.
In vroegere tijden vochten de mensen voor een stukje bos, later vochten de mensen tegen elkaar vanwege een kasteel of dorp, later werden het steden.
Inmiddels hebben we een periode in de tijd dat mensen om landen vechten en wellicht zal het in de toekomst zo zijn dat mensen tegen wezens van andere planeten vechten....en daarna zal er wel geknokt worden om zonnestelsels, maar dat zal nog even duren.

Ik ontken niet dat er meer mensen van niet-westerse afkomst opgenomen worden maar waarom dit is werd gisteren al uitgebreid in de media toegelicht. Dus jouw vraag waarom het er statistisch gezien zoveel zijn is daarmee duidelijk beantwoord. Ik vermoed, en weet het bijna wel zeker dat deze mensen gewoon verzekerd zijn voor ziektekosten omdat ze netjes geregistreerd staan bij de gemeente. Er wordt namelijk voor de zorgverzekering geen onderscheid gemaakt of iemand nu wel of niet van westerse afkomst is als je netjes ingeschreven bent. ;)

Vandaag is de media er wat uitgebreider op in gegaan zoals o.a. in een artikel van het AD is te lezen:  https://www.ad.nl/nieuws/veel-coronapatienten-met-migratieachtergrond-op-ic-s-taalproblemen-kunnen-rol-spelen~a1d8c24e/   

De genoemde oorzaken in dit artikel zijn dus de feiten iets waar Wilders het liever niet over heeft en hij daarom als politicus volledig faalt en alleen maar iets loopt rond te roeptoeteren zonder de achterliggende oorzaak te benoemen laat staan te onderzoeken. Dat Wilders dus veronderstelt, en ook nog eens uitgebreid rond Twittert, dat inwoners met een niet-westerse afkomst, en dan speciaal Mohammed en Fatima, de plek in nemen van pati?nten met een westerse afkomst vind ik dus niet correct maar past wel bij zijn strategie om deze groep weg te zetten als niet gewenst en hij gebruikt daar de meest onethische middelen voor.

En als je weet dat de kosten van inburgering met een Nederlandse taalcursus tot niveau NT2 totaal zo'n ?3000 tot ?5000,- kost en iemand met een minimumloon dit nooit kan opbrengen ook niet door het bedrag te lenen, dan zou Wilders zich daar eens in moeten gaan verdiepen hoe dit mogelijk is als je wilt dat mensen goed Nederlands spreken. 

Frappant detail is dat de VVD muisstil blijft terwijl de meeste politieke partijen het Twitter bericht van Wilders sterk afkeurde.

Als je dan ook nog even de verkiezingsbijeenkomsten van Trump volgt dan zie je dat daar alle Corona regels worden overtreden, duizenden mensen zonder bescherming dicht op elkaar die later allemaal naar huis gaan en familieleden thuis besmetten. Zeker weten dat Trump nooit zal erkennen dat hij zelf de oorzaak is geweest voor de stijgende cijfers en dat hij feitelijk over lijken gaat voor zijn eigen gewin. "I love de American people" roept hij dan nog even. :) 

Ik zie eigenlijk wel een gelijkenis tussen Trump en Wilders (vooral hun Twitter gedrag) maar de eenheid binnen Amerika, iets waar dat land ooit om bekend stond is inmiddels wel naar de knoppen.

Ik denk dat ik voor de verandering maar eens op Wilders ga stemmen... Hoewel ik al 20 jaar niet meer heb gestemd vind ik dit toch wel het moment om eens te kijken of mijn ene stem enig nut heeft! haha!!

Doe je best, maar hij is onbetrouwbaar en wenst niet te regeren, beiden bleken wel in 2012 toen hij ging gedogen. Beleid heeft ie niet, alleen een A4'tje met roeptoeters zonder achterliggend beleid.
Het is fijn dat we zo iemand hebben om de boel scherp te houden, maar ook al wordt ie de grootste weet ik zo goed als zeker dat ie niet gaat regeren, dan laat ie een andere coalitie wel een meerderheid vormen dan kan ie daarna daar weer tegen ageren. :)

Maar ieder is vrij in zijn stemkeuze uiteraard. :biggrin:

Haha! Heerlijk dit :) Het vertrouwen in de politiek ben ik precies 20 jaar geleden verloren en het vertrouwen zal voorlopig niet terug komen, dus ook mijn stemgedrag niet.
Het probleem is dat ik teveel weet over de politiek, mede door een familielid die bij een grote partij met een tomaat zit..
..waar ik overigens ooit voor gevraagd ben, maar ik ben geen politicus.

Black Tiger zei:
Het is fijn dat we zo iemand hebben om de boel scherp te houden,

Af en toe legt hij terecht de vinger op de zere plek, maar in de vorige eeuw speelde er ook problemen met groepen die crimineel waren of niet wilde integreren en die zijn gewoon opgelost door de (lokale)overheid zonder dat ze mensen vroegen het land te verlaten. ;)

@Dr.z, Ik ben ook regelmatig het vertrouwen in de politiek verloren want hoe meer je de politiek volgt hoe meer je weet. Maar om het 17 miljoen mensen het naar de zin te maken dat gaat nooit lukken.

Ik heb ook samengewerkt met ambtenaren omdat ik als sociaal dienstverlener werkzaam was, en dit was zowel met hele goede en mindere ambtenaren. Later ben ik nog eventjes opgetrokken met een plaatselijke politieke partij, met die tomaat in hun logo, toen zij opkwamen voor de misstanden in mijn woonplaats en waar andere partijen geen aandacht voor hadden. Maar als politicus ben ik toch iets te commercieel ingesteld. :)

Ook wil ik de roddelbladen en kranten niet de gelegenheid geven om overuren te maken als zij het over mij gaan hebben, ook al ben ik commercieel, ik ben Trump niet. :)

Ik ben ook wel het vertrouwen in de politiek verloren, heb zelf in een politieke organisatie gewerkt, daar leer je ook wel het nodige over hoe het er aan toe gaat.
Maar dat betekent dus ook dat er echt niets gaat veranderen als niet andere partijen die nog niet aan de beurt zijn geweest, eens de grootste worden. Met een verdeeldheid der stemmen gaat dat niet lukken, dat is een beetje het probleem.

Het is een leuk salaris bij de politiek maar ik zou er ook niet kunnen werken, politiek is teveel leugens, dat is niet voor mij weggelegd.

Ik kon ook niet aan die ambtenaren cultuur wennen en daardoor prettig werken. Sommige ambtenaren durfde geen verantwoording te nemen en andere overtraden bewust de beleidsregels om zo een wit voetje te halen bij de beleidsmakers. Andere deden gewoon wat ze moesten doen en daar bleef het ook bij.

De beste waren zij die over veel een ruime werkervaring beschikte en binnen de beleidsregels en wetgeving bleven maar om de zoveel jaar was er een reorganisatie die vaak zeer frustrerend was voor de sfeer en dit gaat vaak ten kostte van de kwaliteit.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan