versnel Vista met een eenvoudige truck

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
811
Punten
113
Leeftijd
74
Tip: Maak Vista sneller met een usb-stick

Last van een trage Vista? Gebruik een usb-stick! Vista kan elke usb-stick die meer dan 256MB heeft, gebruiken als extra geheugen, waardoor het hele systeem sneller werkt.
Het werkt simpel: sluit een usb-stick aan

1. Klik opop mijn computer
2. Klik vervolgens met de rechter muisknop op de usb-stick en kies voor 'Eigenschappen'
3. Ga naar het tabblad ReadyBoost en zet een vinkje voor ?Dit apparaat gebruiken?.

Alleen als er winst te behalen is dan werkt dit, mocht je al ruimte genoeg hebben dan helaas

@the matrix, goeie tip!

ik heb er ook nog eentje:
Als je pc opstart dan gaat Vista iedere keer je harddisk defragmateren!!!

tip1: zet defrag op Manual.>>systeembeheer>taakplanner>Microsoft>Windows>Defrag
tip2: en als je dit defragmateren dan uitvoert zet dan SLAAPSTAND even op UIT

hier de uitleg van (2) waarom:

Defragmenteren slaapstand-bestand
Regelmatig defragmenteren zorgt dat de harde schijf goed op orde blijft en alle bestanden snel te benaderen zijn. Voordat je gaat defragmenteren is het wellicht raadzaam om de optie voor de slaapstand uit te zetten. De slaapstand-optie maakt namelijk een bestand aan waarin alle belangrijke gegevens worden opgeslagen als de PC in de slaapstand gaat.
Dit bestand wordt standaard genegeerd tijdens het defragmenteren. Wil je dus echt je schijf volledig defragmenteren, dan is het goed de slaapstand (tijdelijk) uit te zetten. Ga naar het Startmenu en kies voor Configuratiescherm. Kies nu voor Energiebeheer (wellicht moet je eerst nog klikken op Prestaties en onderhoud). In het tabblad Slaapstand kun je de slaapstand-optie (tijdelijk) uitzetten.

grtz Satellite

Satellite;191246 zei:
@the matrix, goeie tip!

ik heb er ook nog eentje:

Ikke ook..... Zet er gewoon XP op......
Vindt vista echt een KUT programma

Vandaar dat microsoft alweer bezig is met een opvolger voor Vista.

Wat ik nu niet snap waarom vinden mensen Vista rommel????
Bijde volgende versie van Microsoft gaan die mensen dat weer zeggen dat het zooi is.
Ik kan dat uit leggen mensen willen software gebruiken uit lang vervlogen tijden het is 2008 en niet 1995 oude meuk werkt gewoon niet meer.
Leg je daar nou gewoon maar bij neer als je Microsoft software gebruikt er komt geen update meer voor wintendo 95.
Laatst kwam ik bij iemand die werkte met oude dos software de man heeft een nieuwe pc en nieuwe printer onder USB en nu komt het de man wilde printen met de oude dos software welke geen USB ondersteund hij werd hier boos over toen dat programma uit kwam in 1992 was er nog geen usb! en printen met een nieuwe USB printer is er dan helemaal niet bij ik vraag me dan af wat wil je nou?
nu zijn er wel emulators maar goed werken zal het nooit.
Ook oer oude hardware van een bedenkelijk merken gaan niet langer ondersteund worden.

USB en Windows hebben helemaal NIETS met elkaar te maken hoor.
Dat de heren printerfabrikanten menen dat alleen klanten met een windhoos pc de moeite waard zijn, zegt erg veel over die fabrikanten en over de klanten die dat accepteren, en een klein beetje over Windhoos.
Er is geen enkele reden waarom een USB printer (of welk apparaat ook) niet zou kunnen werken onder Linux (of een andere Unix variant), MacOS of DOS.
Maar windhoos' eigenaar (M$) maakt het de fabrikanten gemakkelijk doordat ze kant en klare, hapklare brokken bieden voor aansturen van USB apparatuur.
Daarmee worden ze in hun luiheid ondersteund en zijn ze lekker snel klaar met "ontwikkelen" (= in elkaar klikken van de hapklare brokjes) van drivers.
En tja, als je je er zo gemakkelijk vanaf kunt maken, dan ga je uiteindelijk roepen dat echt ontwikkelwerk voor DOS onmogelijk is.
Aangezien de heren fabrikanten hapklare brokjes gebruiken waar ze officieel gezien de inhoud niet van kennen gebruiken, kunnen ze roepen dat het allemaal zonder dat stukje niet zal werken.
En dan doet de brave klant alsof zijn neus bloedt, en accepteert het.

Mensen hebben gelijk als ze roepen dat Vista rommel is.
Maar om je toch een beetje gelijk te geven, ook XP is rommel, een berg van zo'n 8 jaar rommel wel te verstaan.
Ik bedoel maar:
Lang niet elke vooruitgang is een verbetering.
Om met Tech te spreken: "Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang".
Het is een vrij slimme (maar wel heel doorzichtige) manier om de gebruikers aan je te binden, en we weten allemaal hoe goed dat gewerkt heeft.

Het is helemaal niet waar dat een pc van nu niet kan werken met DOS of andere "oude" OS'en.
Maar dan heb je wel een probleem om passende drivers te vinden.
Wel is het zo dat er modernere software is waardoor een pc van nu veel meer dingen semi gelijktijdig (ware multitasking is nog ver te zoeken in de windhoos varianten)kan.
Maar dat is ook exact het probleem van Vista.
Er zit zo veel in Vista ingebouwd, dat de gebruiker er lekker niet meer over hoeft na te denken dat en hoe iets werkt.
Maar dat betekent wel dat er ook ontiegelijk veel dingen gebeuren op het moment de de PC "niets" doet, en net zo goed op het moment dat er hard gewerkt word door die PC.
Onder windhoos is je PC dus heel erg druk bezig met "aan te staan", ook als ie niets verder hoeft te doen.
Onder een DOS -achtige omgeving gebeurt dat niet, en bij Linux gebeurt dat veel minder als bij windhoos.
Dit betekent dat als je passende drivers en software hebt, je systeem met een dergelijk OS vele malen sneller zou werken.
Maar dan is ook elk systeem anders, en moet je als gebruiker bijhouden hoe je systeem in elkaar steekt, om 'm ook draaiende te kunnen houden in geval van problemen.
Windhoos neemt een hoop van dat soort ellende van je schouders.

Freggel:
Het is niet meer dan normaal dat je als fabrikant van welk product dan ook, je met de ontwikkeling van de opvolger begint zodra de productielijnen lekker lopen (ik heb het dan dus niet over hoe het product zelf loopt).

ReadyBoost was een van de redenen waarom je vooral Vista moest gaan aanschaffen.
Maar dat werkt lang niet altijd even goed en daarom hoor je er ook niets meer over.
Als het wel lekker werkte, zou je er veel meer over horen.

Windows 95 tweede edition en windows xp waren tot nu toe voor mij de beste o.s en heb gehoord dat ze nog een tijdje doorgaan met ondersteuning van xp.

Vista is in mijn ogen een flop vooral op wat oudere pc.s om te upgraden. op resente pc.s zal het misschien goed draaien. maar om daar een nieuwe pc voor aan te schaffen zit er niet in.

Xp was een besturing die je nog kon gebruiken op p3 (iets uitgekleed) maar die vista kun je niets mee. het vreet cpu.

vg/sth.

Tja, zo heb je overal voor- en tegenstanders van.
Ik heb een week of wat geleden een nieuwe PC gekocht, kant en klaar.
Vroeger bouwde ik ze zelf, maar voor het geld wat je er nu voor betaald kan ik ze niet meer maken!

Het is een Scaleo P van Fujitsu Siemens geworden, met een Core 2 Quad erin.
Intern 4Gb 1.5 terabyte aan harde schijven.
De rest is ook best voor elkaar. De prijs? 559 euro bij office center (zonder die extra harde schijf en met 2Gb intern minder)
Vista Home premium is het besturingsprogramma.
Het is de tweede PC die hier staat met Vista,je moet er even de tijd voor nemen, en vooral niet te snel opgeven.
Sommige programma's werken niet, maar 9 van de 10 keer kan je ze in de compabiliteidsmodus van WinXP of nog ouder, wel opstarten, of ga eens op de site van het programma kijken dat niet werkt, vaak is er een (gratis) fix te downloaden, of heb je een oude versie.
De pc draait geweldig! downloaden met 1mB per seconde, ondertussen een film uitpakken, muziekje erbij, of een filmpje kijken en vlot over het internet surfen.
Allemaal tegelijk natuurlijk!

Het klopt dat er zo veel in Vista ingebouwd, dat de gebruiker er lekker niet meer over hoeft na te denken dat en hoe iets werkt, zoals Mas3 opmerkt, maar is dat ook niet de bedoeling van een PC? Als ik wel wil weten hoe het werkt ga ik wel bij Microsoft werken.

Stephopper merkt terecht op dat Vista een flop is om oude computers te updaten. Het vreet CPU.
Daar heeft hij gelijk in, in wezen doen we het zelf niet goed.
We willen allemaal de nieuwste software op de oudste machines draaien.
Eigenlijk zou je een nieuwe PC moeten kopen, en zodra alles naar je zin is, er niets nieuws meer op installeren.
Dan blijft hij ook altijd naar je zin...........

Nee, ik ben om, voor mij geen Xp meer, geef mij maar Vista!

Het gaat er niet om dat je zelf zou willen bijhouden hoe je pc werkt.
Wel dat er voor Vista zoveel op je pc ge?nstalleerd word wat je eventueel misschien in een toekomstige situatie nodig zou kunnen hebben, dat de snelle machine die je net gekocht hebt, zo ongeveer de grootste snelheidswinst al weer kwijt is om alleen maar te draaien.
Het verklaart trouwens ook waarom er zoveel geheugen noodzakelijk is voor Vista.

De discussie blijft maar doorgaan!
Voor of tegen windowz.
Laten we constateren dat de consument die de klik-consument is geworden geen keuze heeft.
Hij kan alleen maar kiezen tussen windowz of windowz.
Omdat ze marktleider zijn en omdat het in elke goedkope kloon geplempt kan worden.
Normaal zou je verwachten dat elke nieuwe OS versie beter, betrouwbaarder en sneller zou worden.
Bij windowz is dit nooit zo geweest!
Elke nieuwe versie werd weer lomper en trager.
Ik heb sinds windowz 3.11, 95 en de rest geen enkele snelheids verbetering gemerkt.
Elke cpu generatie werd sneller en sneller.
Het enige wat windowz ermee deed was de boel weer trager te maken.
Waarschijnlijk zijn ze daar meer bezig hun broncode als een tijger (hihi) te verdedigen dan ontwikkeling van hun OS.
Apple doet het wel goed, maar is blijkbaar voor de doorsnee consument te duur, jammer.
Linux is wel op de goede weg, maar maakt geen kans, je weet wel, wat een boer niet ken vreet hij niet.
De gewone consument is windowz geconditioneerd (zoek maar op wat dat betekent).

Inderdaad, als ik linux draai is de HD stil!
En als ik windowz draai blijft dat klote ding rammelen.
Beide OS staan op hetzelfde ding.
Mogelijk heeft microzoft een deal gemaakt met de HD fabrikanten voor het produceren van veel slijtage, haha!

Dus wie zich happy voele met windowz kan ik niets kwalijk nemen.
Het is zijn keuze.

Grtz.

Als mij iets niet bevalt dan is mijn stelregel weg ermee en nooit meer.

Het aanschaffen van een komputer schijnt gevoeliger te liggen.
Na aanschaf wordt er na jaren nog steeds eisen gesteld dat vernieuwingen hierop ook moeten werken. Ja daaagg zo lust ik er ook nog wel een.

Ik investeer in computers en probeer zoveel mogelijk bij te blijven. Dit heet hobby.

Ben dus ook zeer tevreden met mijn PC en deze draait onder Vista met een speed index van 5.2 en die ouwe zooi WIN 98 (10 jaar ouwe meuk) XP enzo kan voor mijn part in de klikko.

Als ik niet zou vernieuwen in de hardware waarom dan de software aanpassen?????

En zo duur is een computer heden ten dagen niet meer . Voor slechts 5 keer niet meer tanken (5 weken op de fiets) heb je een nieuwe ;-)

hahahahaha Matrix ik weet niet wat voor Auto je hebt maar lijkt zo te lezen een beetje op die van mij.

Wat je vertelde wilde ik ook zeggen.
Mensen willen Vista, ja mensen je leest het goed op een P3 draaien met maximaal 512mb en dan worden ze boos als het niet kan dan is Vista zooi.
Ik wil toch ook op mijn oude Sinclair ook geen Ubuntu linux willen draaien ja dit is een zelfde vergelijking.
Het is al een Wonder dat Microsoft een oud besturings systeem als XP nog ondersteuning geeft gezien de leeftijd van dat OS win95 ,98 en me hebben dergelijke ondersteuning niet gehad.

Nee ik ben niet pro Mickeysoft of Linux van mij had OS2 of BEOS een lang leven mogen hebben vele hier kennen die niet eens.

Wat zijn dat nou voor flauwekul verhalen!
Sorry Wizzard, niets persoonlijks bedoeld!
Maar ik zou dan zeggen, allebei wegflikkeren en zeker die p3 knommel.
En microsjit heeft die flauwekul zelf veroorzaakt door iedereen zo te conditioneren dat iedereen het op oude achterhaalde muk wil.
En dan maar zielig doen dat de gebruiker er schuld aan is dat het niet loopt, tjonge!

Nee microsjit bakt er zelf niets van met hun nieuwe os versies.
Ik draai nu al een paar jaar de 64-bits versie van suse/linux en die draait snel en soepel.
Dat kreeg microsjit niet klaar!
Ik heb een 64-bits xp versie geprobeerd, maar dat was een ramp, totaal onbruikbaar.
Kijk wat (bij linux) dus wel kan.
En bij linux staat er geen miljarden-sterk wereldconcern achter.

Maar matrix, een prima tip voor vista gebruikers.
Ik vond het wel opmerkelijk dat vista blijkbaar trager kan zijn als nieuw os.
En ook weer extra hardware nodig kan hebben om het os weer sneller te maken.
Blijkbaar weer een herhaling van het vorige.

Grtz.

Wat zijn dat nou voor flauwekul verhalen!
Sorry Wizzard, niets persoonlijks bedoeld!
Maar ik zou dan zeggen, allebei wegflikkeren en zeker die p3 knommel.
Nu moet ik het toch even voor Wizzard opnemen, want hij heeft gelijk hoor. Ik kom ook regelmatig figuren tegen die XP hebben draaien op een oude p3 met 256 mb en daar ook nog Vista op willen hebben en inderdaad een lang gezicht trekken als ze te horen krijgen dat dit niet kan.
Wizz kan er toch ook niets aan doen dat hij ook tegen dat soort mensen aanloopt?

En wat zie ik nu??? Wegflikkeren die P3 klommelen? Hoe kom je daar nu bij? Die zijn dus uitstekend te gebruiken om fijn Linux op te draaien.:)

Maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met dat microsoft iedereen geconditioneerd heeft dat iedereen dingen op een oude achterhaalde bak zou willen draaien?
Bedoel je daarmee backwards compatibility? Da's niet alleen bij Microsoft hoor. Ik draai Centos 5 (de nieuwste dus) zelfs op een Pentium II dus iedereen doet aan backwards compatibility, zou dat niet het geval zijn, zou je hopen klanten verliezen, logisch.
Als je iets anders bedoeld, dan heb ik je verkeerd begrepen en hoop ik op uitleg.

De 64 bits xp is inderdaad een ramp. Dat schijnt bij Vista beter te zijn, maar dan moet je hoe dan ook een helemaal up2date pc hebben die aan alle voorwaarden voldoet.
Wat dat betreft is MS prut, dat zijn we volledig eens met elkaar volgens mij.

Ik vond het wel opmerkelijk dat vista blijkbaar trager kan zijn als nieuw os.
Opmerkelijk? Dat is nog nooit anders geweest! Ik heb nog geen enkel nieuw OS van Microsoft gezien wat sneller was dan zijn voorganger als je even de verhoging van processorsnelheden niet meerekent.
Ja eentje was er... Windows 95 OSR2 Revisie C, die was echt sneller en stabieler.
Doch dat was geen OS maar een nieuwe revisie van een OS.

Dus ja inderdaad, bij MS blijf je in herhaling vallen, om bij te kunnen blijven zul je moeten blijven upgraden, hardware bij kopen etc.
Wat dat betreft (en heel veel andere dingen) ben je bij Linux beter uit.

Probleem is de software ontwikkeling. Er is hopen te krijgen voor Linux. Maar datgene waarvoor mensen echt windows nog aanhouden wordt gewoonweg niet genoeg gesupport voor Linux door de developpers en da's bijzonder jammer.
Als dat zou gebeuren was Microsuf binnen een paar jaar van de markt geveegd door Linux.

Als dat nog geen conditionering is weet ik het ook niet meer!
Als iedereen vista op al dat oude spul wil zetten.
En als wizzard daarmee geconfronteerd wordt vind ik dat zeer vervelend voor hem.
Ik zeg toch dat ik het niet tegen hem bedoel.

Inderdaad vind ik ook dat je een nieuwe os versie juist sneller moet maken op een bestaand systeem.
En niet dat je weer een nieuw systeem moet gaan kopen.
We zullen het dan maar de microzoft ziekte noemen
Nja, ik heb daar zelf dus nooit last van gehad, haha!

De software ontwikkeling bij linux valt wel mee vind ik.
Je krijgt er doorgaans meer probleemloos mee aan het lopen dan bij win.
Tenslotte wordt er over de hele wereld aan gesleuteld.

Grtz.

Ik vind het dus grappig.

Verstand van het besturingsysteem heb ik niet.
Maar als ik nu eens in de schoenen van vriend Bill gaat staan denk ik alleen maar "het stroomt lekker binnen, hoe kan ik het volgende weer uitbrengen waarbij ik nog meer binnen kan lopen".

Met andere woorden; ik denk dat het marketing technisch goed in elkaar zit. Misschien leuk om het eens vanuit dat standpunt te bekijken?

;)
Nr.10

Dan heb je nog maar half door hoe het verder zit.
Want ome Bill pakt de hardware fabrikanten ook bij de ballen, maakt m niets uit hoe een grote jongen die fabrikant dan wel denkt te zijn.
Het is meewerken met M$ en dure dikkere hardware verkopen, of pech hebben.
Pech hebben betekent dan niet meer dan dat men je niet meer steunen zal met naam en toenaam, vanaf M$.
En je zal dat nieuwe OS op je systemen verkopen, of je er blij mee bent of niet.
Dus als je een nieuwe pc wil verkopen, dan alleen als er dat nieuwe OS opstaat.
De klant heeft geen zak te vertellen, die kan lekker de boom in.
Als ie dan per se dat oude OS erop wil, moet ie dat er maar apart bijkopen.

Ome Bill trekt niet alleen de consument (/eindgebruiker) er dubbel en dwars onderdoor, maar ook de fabrikanten.
En maar het mooie mannetje spelen met zijn stichting.
Bedenk wel dat jij en ik die stichting betalen, of je de goede doelen steunt of niet.

Of "grappig" dan de juiste typering is...

zullen we het eens over wat anders gaan hebben

BV over Albert Hein????? Die let wel op de kleintjes

MAS3;191346 zei:
Of "grappig" dan de juiste typering is...

Ja, want ik moest op lachen op het moment toen ik er aandacht hoe goed hij het voor elkaar heeft. Ik ben ook van mening dat het eigenlijk niet klopt.

Maar goed we gaan nu teveel off-topic.

;)
Nr.10

Als dat nog geen conditionering is weet ik het ook niet meer!
Als iedereen vista op al dat oude spul wil zetten.
Ik begrijp nog steeds het conditionerings punt niet. Mensen willen dat omzet ze geen geld hebben om nieuw te kopen, of het nog geen tijd vinden, maar wel voorzien willen zijn van het nieuwste van het nieuwste besturingssysteem.
Dat ligt niet aan Microsoft da's de aard van veel mensen. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en ook nog kwaad zijn als dat niet kan.
Vergelijk het met internet providers, de mensen die liefst voor 15 euro 20mbit hebben. Dan zijn er al providers die dat daadwerkelijk hebben voor 19,95 (althans tot 20mbit, bij de meesten is het niet meer dan 15-17 mbit) en dan klagen ze nog dat ze:
a.) de snelheid niet halen (terwijl ze vroeger voor 2x of 3x zo duur maar 4 mbit hadden)
b.) ze moeten betalen voor de helpdesk te bellen (waar dachten ze dat die helpdesk van betaald moet worden, van die 20 euri?)
c.) ook nog kwaad worden als de helpdesk niet technisch genoeg is. Terwijl technisch goed gekwalificeerd personeel een behoorlijk loon heeft. XS4all is goed, maar is niet voor niets zo duur!

Vandaar dat ik dat standpunt omtrent conditionering nog steeds niet begrijp.
Maar oke, da's inderdaad off-topic, we zijn het wel eens over de marketing dwangs strategie van Micro$uf.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan