Verzendmethodes via Aliexpress, maar vooral Postnl!

Dat is toch normaal , als ik hier in nl wat bestel dan ben ik afhankelijk van het bedrijf hoe en met welke vervoerder ze afspraken hebben.
Tnt
Dhl
Fed ex
Post nl pakket
Postbode
E.A.
En dan hen je nog afhaal punten.

Snap even de commotie niet als het maar genegeerd wordt maakt mij niet uit door wie of daar ik hetzelf moet afhalen bij en afhaal punt. Het laatste is goedkoper verzenden dan thuisbezorgen.

Wat ik wel weet is dat dhl pakketten vanuit  buiten de eu landen de waarde bekijkt en alvast inklaringskosten btw en nog eens opslag voor hun zelf berekend , daar komt geen douane aan te pas.

Volgens T&T kan ik nu mijn pakketje bij een afhaal centrum halen.
Ik volgde mijn pakket(jes) volgens het advies, dat in deze thread gegeven is. Alleen moest ik voor laatste fase van de reis niet naar Post.nl, maar de Finse post T&T.  8) gr. George

Het klopt dat er bij verschillende verzendopties anders wordt gehandeld Post.nl heeft vorig jaar met China post een deal gemaakt dat alles op een afhaalpunt wordt gebracht en de ontvanger een briefje krijgt dat hij het daar kan ophalen bij niet ophalen na drie weken gaat het retour afzender.
Alle andere verzendmethodes worden nog steeds aan huis afgeleverd dus als de verzender het verzend met Singapore post Zweden post of post.nl of een andere krijg je het thuis.
Dus als er achter je tracking nummer CN staat komt het meestal op een afhaalpunt terecht ook niet altijd de reden daarvoor weet ik ook niet ook met die afhaalbriefjes gaat het vaak mis dan ontvangen ze niets.
Op Tweakers is er een ellenlang topic over.

Post.nl heeft vorig jaar met China post een deal gemaakt dat alles op een afhaalpunt wordt gebracht
Niet "alles" maar zoals eerder aangegeven "alle verzekerde zendingen", is wel een verschil.
Dus ook onverzekerde zendingen met China Post of Hongkong post worden gewoon thuis afgeleverd zover nu bekend.
Er zijn ook onverzekerde zendingen die wel traceerbaar zijn met een CN nummer en toch onverzekerd zijn, bij mijn weten worden die ook nog gewoon thuis afgeleverd.

Toch weer intussen even een test gedaan. 

Ik heb 2 bestellingen gedaan via Ali, de ene met de gratis bezorging en de andere met Ali-expres. 

Er zat tussen de 2 bestellingen 1 week verschil, Ali-Expres was de tweede...

Maar, ondanks dat de Ali-Expres net iets duurder is, er komen wat kosten bij de bestelling, werd dit pakket kosteloos aan huis bezorgd via Sinotrans Schiedam, maar er stond wel een bus van Postnl voor de deur? 

Het 2de pakketje is al sinds 6 december in Nederland, en vandaag op dezelfde dag kreeg ik een brief van Postnl dat er een pakketje uit het buitenland bezorgd is, maar dat hun niet weten wat de inhoud is, en de verplichting naar de douane, blablabla... 

Samengevat: 2 bestellingen, hetzelfde product via dezelfde verkoper, prijsverschil, ?13,- plus BTW, of Expresverzending 1,50??? 

Na de kerstdagen nog eens iets via de expresverzending bestellen.

Het belangrijkste mist in dit verhaal eigenlijk v.w.b. wat eerder beweerd werd op verschillende forums (en daarom ook hier door mij).
Betrof het bij een van beide pakketjes een verzekerde zending en zoja welk pakketje was dat?

Waren beide pakketjes van dezelfde prijs? Die "expres" verzending, gaat dat via DHL of zo? Want dan ben je normaliter altijd de lul.

Beide pakketjes waren van dezelfde prijs, maar die met de expreszending bezorgt is leek opnieuw ingepakt, want daar zat een sticker op van Sinotrans, maar ook had de verkoper een lagere prijs er op gezet, iets van ?11,- dacht ik? 

Dus beiden waren geen verzekerde zending begrijp ik hieruit?

Ook ik ontvang regelmatig zendingen uit china die door postnl herstickert zijn met een barcode. Schijnbaar kan de NL bezorgdienst niet zonder barcodes pakketten leveren en het gaat altijd om "gift" pakketten.

Altijd de pakketten , wat door de brievenbus past meestal niet.

Vraag intussen, want ik begin stilletjes achter te lopen, want er zijn er steeds meer die interesse hebben in zo'n boxje, vooral op mijn werk en de buren...

Voor mij alleen maar goed natuurlijk, maar de levertijd die is lang, dat weet ik, maar hoe krijg je die dingen sneller thuis, en ook nog met een beetje redelijke verzendkosten?

Je kan wel meer betalen voor een zending maar veel tijdwinst zal het niet opleveren. Met DHL betaal je ?13,00 (was ?71,79) maar de levertijd is 7 tot 14 dagen. Fedex IE 11 tot 18 dagen ?18,18 was (58,61). 2 weken met gratis verzending,

Als je bijvoorbeeld 2 maal betaald voor DHL dan is dat de prijs van een mediaplayer. Iemand ronselen die vanuit China zo'n ding per vliegtuig wil meenemen, dat is de snelste manier.

Ik koop tot nu toe de nexboxjes steeds bij dezelfde aanbieder, en zit te denken om hem/haar eens een bericht te sturen om op de verpakking niet alleen as gift te zetten, maar ook een prijs lager dan ?22,-.

Of is er ergens een adres waar ze goedkoper gekocht kunnen worden dan dat hun ze verkopen? 

Ik denk zelf dat de prijs al zeer scherp is en je weet nu wat krijgt en dat je het product ook krijgt.

Je moet er gewoon geluk mee hebben. Had ik al eerder verteld volgens mij. Vriend van me had een pakket met DHL laten komen, extra voor betaald want hij wilde het snel hebben.
Pakket was binnen 3 dagen in NL en lag vervolgens 2 weken bij de douane, zodat we het nog pas na 18 dagen hadden. Even los van het feit dat hij er toen ook de extra kosten (b.t.w. en invoer) bij kreeg, want dat krijg je standaard bij pakketjes die met DHL verzonden worden. Toen ook al.

Er zijn echter Chinezen die ook een Europese afdeling hebben, zoals een bekend modelbouw bedrijfje maar Banggood is er ook eentje.
Die heeft met http://eu.banggood.com/ een Europese shop. Dan heb je het spul wat sneller binnen. Europese afdelingen zij vaak wel iets duurder omdat die het ook moeten importeren, maar over het algemeen toch nog altijd stukken goedkoper dan als je het elders koopt.

Dat is inderdaad ook erg snel. Je moet er ook geluk mee hebben wanneer het vliegtuig uit China vertrekt. Het snelst wat ik ooit gehad heb was 7 of 8 dagen, gewoon echt boffen. Normaliter makkelijk 18-21 dagen dus 2 weken is inderdaad best snel voor gratis verzending.
Zou je mij niet over horen klagen. :biggrin:

Ik snap er niks meer van, tijdens mijn kerstvakantie weer een aantal bestellingen gedaan via Ali.

Een accu voor een laptop, sticker erop dat deze uit China komt, gewoon aan de deur bezorgd door postnl.

Beamer, ook uit China, gewoon aan de deur bezorgd.

2 Nexboxen, besteld met Ali-expressverzending, dus een sticker er op van Sinotrans, Zaandam? Gewoon bezorgd.

Vandaag een brief van Postnl, er is een pakketje wat van buiten de Europese grenzen komt, wat zit daar in? Ook besteld via de Expressverzending??? 

Nou moeten er nog 3 zendingen komen, eentje met 5 Nexboxen, eentje met 3 Nexboxen, en eentje met mijn 7.1 Headset. Allemaal besteld via de Expressverzending.
Dus ik ben benieuwd.

Maar hoe zit dat met Sinotrans? De bestelling wordt daar ontvangen, en die sturen het door naar Postnl, maar er wordt een sticker over de bestaande Chinese sticker geplakt, waardoor het lijkt dat het pakketje uit Nederland komt.

Vreemd gebeuren allemaal bij die bezorgers.

Heb iets besteld bij Ali, was voor 22 dollar, kreeg inderdaad een briefje in de bus of ik het even wilde ophalen bij het ophaalpunt.
Nadeel was dat dit briefje pas twee dagen erna in de bus lag. Dus pakje was binnen op 27-12 en het briefje lag pas 29-12 in de bus. :(

Sinotrans zal ik volgende keer ook eens naar kijken. Maar het is wel apart tegenwoordig ja. :)

Sinotrans is gewoon een koerier die het pakket bij de klant in China ophaalt en verder transporteert en alle pakketjes uit China krijgen hier een 3S code ongeacht welke koerier.
Er zijn vele koeriers in China het ligt er maar aan waar de verzender voor kiest.

Ik ga bij de volgende bestelling toch eens vragen of de verzender er een sticker van Sinotrans op kan laten plakken, want daar staat Zaandam op, en die zit over de chinese sticker.

Gisteren en vandaag weer een brief gekregen van Postnl, en ze pikken er juist de grotere pakketten uit, dus dan worden de volgende boxjes alleen maar duurder. :biggrin: 

Volgende bestelling maar eens in Duitsland of Spanje doen denk ik, want er is meer vraag dan dat ik op dit moment kan leveren. :stupid: 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan