Verzendmethodes via Aliexpress, maar vooral Postnl!

Op 01-01-2017 heb ik cartridges voor mijn printer besteld en vandaag (11-01-2017) dus 11 dagen, zijn ze al bezorgd aan de deur en sneller dan de tracking op de website van Post.nl aangaf. Mooiste is dat de printer de cartridges ook volledig ziet iets wat eerder niet het geval was.

Hier zit ik op dit te wachten op 4 zendingen waar ik al een brief voor teruggestuurd heb naar Postnl.

Ben benieuwd wanneer ze bezorgd worden, en wat er bijbetaald moet worden?

De waarde van deze zending was maar ?16,00 dus vrij van BTW. Maar toch vreemd dat er toch enorme verschillen zitten in de levertijden. Voordeel voor mij is wel dat het sorteercentrum van Post.nl dichtbij zit en dat kan een dag bezorging schelen.

Het verschil zit hem of het bestelde per vliegtuig of per containerboot verzonden wordt.

Ook het verzenden in de regio China is onderhevig waar vandaan verzonden wordt.

Ali is niks, alleen een overkoepelend orgaan waar allemaal aparte shops zich kunnen aanmelden.

Net als ebay

Logisch dat er een verschil zit of iets per boot of vliegtuig wordt verzonden, maar laten wij dan maar eens kijken hoelang het duurt nadat het poststuk na aanmelding in Nederland op de plank blijft liggen en voordat het daadwerkelijk bezorgt wordt.

In mijn geval heeft het 5 dagen geduurd na de aanmelding dat het in Nederland was aangekomen, daarna op het sorteercentrum en dat het pakket ook daadwerkelijk bezorgd werd. 

2017-01-07 10:10:00 Arrive at destination county
2017-01-10 14:18:00【NL】Sinotrans-NL-Item received at OE in the destination country:The item has been processed in the country of destination
2017-01-11 16:46:00【NL】Sinotrans-NL-Successful delivered:The item has been delivered successfully

Ja dat kan nog wel eens lang zijn Parabolica, zoals ik eerder al schreef was een pakje van DHL 1 a 2 weken hier bij de douane blijven liggen. :(
Dus het kan nogal eens duren.

DHL (Duurt Het Langer), ik zou zelf eerlijk gezegd zelf nooit met DHL in zee gaan ook niet binnen Europa. Maar dat de douane een vertragende factor is en dat ook wel altijd wel zal blijven daar zullen we aan moeten wennen.

Wat je zou mogen verwachten is dat als je meer betaald aan verzendkosten dat men er ook een hogere prioriteit aan geeft om de zending sneller door de douane te krijgen. 

Doet Het Langzaam is eerder van toepassing maar zoals BT zegt het ligt niet aan postnl maar aan de inklarings anbtenaren. En hoe verzonden is met of zonder track nummer.
Wordt alleen maar erger iedereen vindt de weg naar ali , ebay tomtop.
Totdat die Chinezen een eu land vinden waarvandaan ze  binnen eu kunnen verzenden.

the matrix zei:
Totdat die Chinezen een eu land vinden waarvandaan ze  binnen eu kunnen verzenden.

Toevallig zat ik daar net ook aan te denken maar daarmee verliezen ze hun concurrerende positie qua prijzen. Vroeg of laat zal de EU een heffing gaan opleggen voor alles wat ge?mporteerd wordt uit China en misschien dat het dan wel lonend zal zijn om een importeur aan te stellen in Europa.

2 weken wachten in verband met de verzending maar daarmee kon ik uiteindelijk wel ?163,00 besparen, daarover hoor je mij niet klagen. Origineel kost een setje cartridges ?61,00 x 3 = ?183,00, en nu betaalde ik hiervoor ?20,00 en het kan voor nog minder.

afgelopen zondag nacht via tomtop een nexbox voor mijn zoon besteld, laten verzenden via duitsland ( hij wilde de 2g  16G uitvoering)
kwam 3$ verzendkosten bij en vandaag al binnen , gewoon met de brievenbus postbode?????

Kleine pakketjes wat niet door de brievenbus kunnen worden nu regelmatig hier in Almelooooooooooooooooooooooooooooooooooooo door de standaard postbode bezorgd.

the matrix zei:

Dat land bestaat al jaren dat is Engeland die hadden Hongkong voor 99 jaar gehuurd van China en inmiddels sinds 1997 terug gegeven aan China maar met afspraken dat 50 jaar aan beide kanten geen invoerrechten worden geheven en zolang die nog in de EU zitten blijft dat zo.
Uiteraard geldt dat alleen voor Hongkong en niet als het via een andere Chinese plaats verzonden wordt.
Op Aliexpres zit een telefoonverkoper  "Top One"uit Guangzhou die adverteert absoluut geen importkosten die verstuurt via DHL Hongkong de verzending kost wel meer eerst naar Hongkong dan verder naar UK wordt het in de UK afgelevert en weer naar DHL gebracht al met al duurt het een kleine week voor je het hebt als het verzonden is krijg je twee trackingnummers van HK naar UK en de andere van UK naar NL.
Zo verzenden werkt alleen als het iets duurs is en je niet de gok wil nemen dat post.nl het door laat gaan.

Maar ben het niet eens dat de inklaring via DHL langzaam gaat een gewoon pakket voor NL wordt als het vliegtuig vertrekt in Hongkong al ingeklaard uiteraard digitaal als het hier is moet alleen nog langs de douane.
Ze zijn wel erg gebrand op nep namaak artikelen dat wordt apart gehouden en meestal als jij afstand doet vernietigd.

Niet alleen in Amelooooooooooo vandaag ook een pakje met led lampen die bolletjes met de gewone post afgeleverd hier die passen met geen mogelijkheid door de brievenbus.

Ik snap er hier ook niks meer van, afgelopen dagen zijn er 4 pakketjes bezorgd hier waar ik een brief over ontvangen had, dat het een pakket was van buiten de Europese grenzen, maar er zat netjes een sticker op van Sinotrans Zaandam, dus ik kon nergens zien dat het uit China kwam. 

Nou vraag ik mij dus af, wanneer wordt die sticker over de originele geplakt? Waarschijnlijk toch er na, ondanks dat dit betaalzendingen waren???

Hee freggel1,
Als ik alles zo lees ben je aan een opname in de "Ali-ontwenningskliniek" toe? ;)

Ik denk eerder dat Ali opgekocht wordt door Freggel1 en dat  we binnenkort een website kunnen verwachten.

Het adres voor al uw audio, (android)tv en satelliet, bbq ---> www.freggel1-multimedia.nl ;)

Was dat maar waar! Die Nexboxen gaan als zoete broodjes...

Krijg het gevoel dat de prijzen van die boxjes langzaam duurder worden. Of heb jij speciale afspraken.

Voor mijn zoon heb ik er een via tomptop laten komen hij wilde pers? de 2g 16g  android 6.uitvoering.
Kan aan mij liggen maar die werkt super in vergelijk met de 1g 8g 5.1 android. Geen gezeik met import inklaring en btw. Gewoon via duitsland en binnen 5 dagen geleverd totaal prijs 48?

Veel meer instellingen de frontpagina kan naar eigen inzicht ingedeeld worden.
Bottle neck was doki die gestopt zijn (tijdelijk) maar heb een workaround gevonden om de doki van mijn box te kopieren naar de nieuwe box en  verdomd het werkt.

Ze worden niet duurder denk ik, maar de goede raken op, en dat zijn echt die Nexboxjes!!! 

Ik ga daar even een nieuw topic aan wagen, want ik zit hier met een probleem.

Dat land bestaat al jaren dat is Engeland
Er zijn ook al diverse EU "warenhuizen" in Duitsland voor de nodige Chinese handelaren, dus het is groeiende. De prijzen zijn dan over het algemeen ook wel iets duurder maar dat is normaal.

Maar ben het niet eens dat de inklaring via DHL langzaam gaat een gewoon pakket voor NL wordt als het vliegtuig vertrekt in Hongkong al ingeklaard uiteraard digitaal als het hier is moet alleen nog langs de douane.
Het maakt niet uit of de inklaring wel of niet snel gaat. Als ik (tot 2x toe) iets bij DHL bestel en het blijkt volgens de traceercode binnen 3 dagen in NL te liggen en vervolgens duurt het in totaal respectievelijk 2 weken en 1,5 week voordat ik het hier thuis heb, dan gaat er hier in NL toch iets echt niet goed bij de Douane en heeft het ook weinig tot geen zin om zoveel extra te betalen voor DHL want je hebt je pakket echt niet binnen 3 dagen in huis.
Of dat moet in de laatste 2 jaar verbetert zijn.

Maar dan heb ik het wel over rechtstreeks van China naar NL en niet via de UK, want als het van de UK naar NL gaat is het binnen de EU en gaat de afhandeling vele malen sneller omdat de externe afhandeling in de UK is gedaan en daar werkt dat dan zo te lezen een stuk beter dan hier.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan