dus ik ben benieuwd naar de reacties die jij hierop gaat krijgen,
@Freggel1: Daar kan ik me nog iets van herinneren, dat is toen nog zover gegaan dat het aangekaart werd in de EU, toch? Echter hier gaan geen reacties op komen, want jij hebt vermoedelijk het "geintje" over het hoofd gezien. Er is dus niets verzonden. En ik ben bang dat het ook niet gaat werken als je de zenders zelf hier over aanschrijft.
Parabolica zei:
Zou het niet beter zijn dat iemand zijn eigen pakket kan samenstellen met zijn/haar favorieten zenders?
Ja, daar is men al jaren over bezig dat er keuzepakketten zouden kunnen komen. Maar het is schijnbaar te moeilijk om dat te doen. Lees: ongemakkelijk. Want iedereen pakt dan de voor hun interessantste pakketten en dan is er kans dat er wat pakketten nauwelijks gekozen worden, terwijl dat uit culturele of migratie overwegingen wel noodzakelijk is.
Van de andere kant... er zijn al zoveel soorten mensen/migranten in Nederland... die zouden wel die zenders kiezen dus vraag ik me af of dat daaruit dan toch niet betaald kan worden. Maar men heeft hierover dus al gesproken alleen is het nog altijd niet van de grond gekomen.
Ook denk ik dat je een onderscheid moet maken tussen (open) TV kanalen uit verschillende landen en filmkanalen met de nieuwste films.
Eenvoudig aan te sluiten IPTV met vrije pakketten van voor mijn part wereld en scheiding met een filmpakket voor films zou leuk zijn. Maar juist daar wringt hem de schoen. Het per land rechten heffen, die ook nog eens kunnen verschillen, ook nog eens met verschillen in series en films, is te interessant voor de filmindustrie.
Juist met name de Amerikaanse filmindustrie (de grootste dus) was degene die een eenvoudiger samenwerking op dat gebied in Europa nog steeds aan het tegen houden is.
Nu heb je wel een punt van dat van 50 cent per film. Maar mensen betalen liever een bedrag per maand dan 50 cent per film. En het is nog maar de vraag of 2 miljard mensen dat gaan nemen en doen.
Vergeet niet dat er enorm veel Chinezen zijn die hier totaal geen gebruik van maken. Voor veel van hun is 50 cent behoorlijk geld en dat is ook van toepassing op heel veel andere landen in de wereld, bijv. Afrika. En dan heb je nog andere grote landen waarbij het de vraag is of het daar wel groot verspreid zou worden zoals bijv. Rusland (na dat hele Russisch sprekende gedeelte van Azie bedoel ik dan).
Jacob zegt dat iptv op nationaal niveau al gewoon beschikbaar is. Ja op internet, maar eigenlijk nog niet "standaard". Daarmee bedoel ik dat mensen dit gratis te krijgen deel eenvoudig op hun smarttv of andere apparatuur kunnen installeren. Net zoals de meeste mensen met een pc ook niet zelf hun pc gaan installeren.
Wil je druk kunnen uitoefenen op de film industrie, moet je meer mensen aan de IPTV krijgen. Dus alle FTA zenders op IPTV en dan een eenvoudige methode waarmee mensen dit heel simpel op hun smarttv via een app kunnen installeren. Zodat zoveel mogelijk mensen IPTV hebben.
Dan zullen er ook steeds meer vragen rijzen naar de leukere zaken en zo ontstaat druk om er ook iets aan te doen.