Waarom niet legaal iptv?

Dat ook downloaders in principe gepakt kunnen worden is oud nieuws, dat is al lang bekend. Dat de techniek er is om pakketten te verdelen is ook niets nieuws, dat kan inderdaad ook al lang. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze het ook willen gaan gebruiken.

Ik vind wel dat Kuik een verkeerd voorbeeld nam.
Ziggo-televisie-abonnement van ten minste 18,70 euro per maand en aanvullend het HBO-pakket van 14,95 euro per maand te nemen als ze deze serie willen kijken. Dat is 33,65 euro in totaal.
Dit is bij alle aanbieders zo, niet alleen bij Ziggo.

Bij KPN krijg je bijvoorbeeld geen televisie zonder internet en zit je dus ook al snel aan 41,50 voor het goedkoopste pakket en dan heb je nog niet eens een premium pakket erbij waar je iets als Games of Thrones mee zou kunnen kijken. Dus wat dit betreft is Ziggo nog een van de goedkoopsten zelfs.

Hij had dus beter kunnen zeggen van "hierop moet je de providers aanspreken" en niet alleen Ziggo, wat ze doen het dus allemaal.
Dus ja IPTV kan lonend zijn, maar momenteel verdienen ze hier gewoon te leuk op en doen ze IPTV als extra'tje erbij, zoals Ziggo TV Go en bij KPN is het KPN iTV, wat je dan "gratis" bij hun andere abo's krijgt.
En dat is wat ik eerder al vermelde, dus interessant ja, gaat dat snel komen? Volgens mij niet.
Pas als er eentje mee gaat beginnen, dan zal de rest mee moeten. Het wachten is dus op die ene die het gaat aanbieden...

Ik ben het met je eens dat Kuik zich veel breder had mogen uitspreken en niet alleen Ziggo had moeten aanhalen in zijn voorbeeld. Maar waren er niet ooit problemen met het doorgeven van HBO naar de concurrenten van Ziggo en dat ze daardoor duurder zijn dan Ziggo? Ziggo kocht de rechten volgens mij, kon ook niet anders omdat Ziggo Amerikaans is. ;)

Ik zal (denk ik) wel in een verzorgingshuis zitten als IPTV daadwerkelijk gaat doorbreken. :)
En glasvezel is dan ook nog eens een must om storingsvrij te kunnen kijken naast alle andere bezigheden die men doet via internet, En dat duurt nog wel even voordat iedereen op glasvezel is aangesloten. Pas dan wordt het aantrekkelijk voor andere partijen de kabel te negeren en te kiezen voor streamen via de vele servers.

Ik geef een voorschot, Google heeft zich in het noorden van Nederland  gevestigd en de KPN gaat opeens weer het aanleggen van Glasvezel oppakken wat eigenlijk al een tijdje op een laag pitje stond. 

Maar waren er niet ooit problemen met het doorgeven van HBO naar de concurrenten van Ziggo en dat ze daardoor duurder zijn dan Ziggo? Ziggo kocht de rechten volgens mij, kon ook niet anders omdat Ziggo Amerikaans is. ;)
Dat zou goed kunnen, maar laat onverlet dat men bij andere providers ook niet alleen TV kunt krijgen en dus een TV+internet moet pakken en dan even duur uit bent (vaak nog duurder) als bij Ziggo.
Bij Ziggo is tenminste alleen een TV pakket wel nog mogelijk. Voor die wat dat wensen. En als je kijkt wat dat kost is ook dat goedkoper als dat je het goedkoopste Canal Digitaal abo zou nemen.

Glasvezel zou een oplossing zijn en misschien dat het dan sneller er door komt, maar het is hoe je zegt, dat duurt nog wel even, er zijn zelfs grote steden zoals Maastricht die er nog niet eens op aangesloten zijn en waar dit nog niet echt binnenkort zit aan te komen.:(
Dus vermoedelijk zitten we dan wel samen in het verzorgingstehuis tegen die tijd. Kunnen we dan nog eens keuvelen over wat we toen hier bespraken. :biggrin:

Google. Hahaha, ja maar dat is voor al die dingen die Google al heeft weer sneller en beter hier te kunnen verzorgen, ik zie Google ook nog niet snel IPTV beginnen. Hoewe.... zeg nooit nooit.... met die club weet je het namelijk maar nooit. En zoals gezegd... er hoeft er maar 1 mee te beginnen...

Het kiezen van een provider met een betaalbaar TV abonnement is vandaag de dag niet zo eenvoudig meer. Je zou verwachten dat men moest gaan concurreren om de prijs te drukken maar zo gaat KPN binnenkort Telfort en Xs4all verder inlijven en wat heeft Ziggo al niet overgenomen qua gebied door te fuseren met o.a. Casema. Vroeg of laat gaat de prijs per abonnement verder omhoog met het gevolg dat de kijker gewoon niet meer wil betalen voor waar hij/zij niet naar kijkt. 

Daarom is satelliet (zeker draaibaar) volgens mij nog altijd aantrekkelijker dan met een standaard kabelpakket aangezien je toch meer ongecodeerde zenders kan ontvangen ook al ben je afhankelijk van CD om minimaal de publieke zenders te kunnen ontvangen wat wel weer heel kostbaar is voor die zenders. En hier zou de politiek iets aan moeten doen want de Nederlandse publieke zender met de thema zenders zouden nooit in een gecodeerd pakket mogen zitten waar je zoals nu duur voor moet betalen. 

Maar iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur en interesse en zo af een toe vraag ik het mij af als men zo breed kan kijken zoals nu het geval is door het brede aanbod dat adverteerders langzaam gaan weglopen omdat rond een bepaald programma de kijkcijfers niet aantrekkelijk meer zijn om te adverteren.       

Gisteren kwam YouTube met de mededeling dat ze een (gratis) kinderkanaal gaan starten en net las ik dat de BBC en Discovery een streamingsdienst gaan starten voor o.a. natuurdocumentaires. Maar als er tig aanbieders wereldwijd zo hun TV producten gaan aanbieden, wat ik zie als een vorm van versplintering omdat het een spaghetti van lijntjes en abonnementen wordt voor de kijker, dan is IPTV op ??n mediadrager toch de uitkomst. Waarschijnlijk duurt het inderdaad nog jaren voordat ze zich gaan bundelen.

En met dat lekker keuvelen daar zijn we al een beetje mee begonnen. :)

maar zo gaat KPN binnenkort Telfort en Xs4all verder inlijven
Telfort en XS4all waren al eigendom van KPN (xs4all al 20 jaar) maar mochten nog onder eigen naam werken. Het enige wat nu gaat gebeuren is dat de merknamen komen te vervallen op termijn en alles dus gewoon KPN gaat heten. Dat is ook van toepassing op de minder bekende YES Telecom.

Maar je hebt gelijk, de overheid heeft het altijd gehad over betere prijzen door meer concurrentie, daarom zijn er ook overheidsbedrijven (zoals PTT en NS) geprivatiseerd en moesten er meer zorgverzekeraars komen want dat zou concurrentie en dan betere prijzen opleveren etc. maar we weten allemaal dat die marktwerking niet geholpen heeft.
Die marktwerking heeft in het begin wat geholpen bij de internet providers, met name de kleinere die leuk konden stunten en zo wat klanten naar zich toe konden halen. KPN en XS4all zijn bepaald nooit goedkoop geweest.

Satelliet is niet aantrekkelijk, daar moeten schotels voor aan de gevel en dat vind men toch steeds minder mooi en de satelliet pakketten zijn bepaald niet goedkoop te noemen vergeleken met de concurrentie op kabel en netwerk.

Hoe dat met adverteerders gaat is een goede vraag. Maar elk land heeft adverteerders, dus wordt het dan misschien niet wat internationaler? Ik zou het niet durven zeggen. Vermoedelijk komt er wel meer gerichtheid van adverteerders, dus niet over het hele brede scala van mogelijkheden maar dan meer gericht op die providers die nog veel kijkers trekken met leuke programma's.
Hoe breder de keuze voor de kijker, hoe minder de opbrengst voor de TV makers aan reclame inkomsten. Dat kan nogal eens leuk gaan worden dan.
Of het wordt internationaler, zoals je ook ziet met Youtube.

Disney komt overigens ook met iets Netflix-achtigs want die hebben daar al ik weet niet hoeveel film- en serierechten voor opgekocht. Ben eens benieuwd.
Amazone Prime Video heb ik nu een maandje gezien, maar voor de rijkste gast op de aarde (die eigenaar is van Amazon) is die Amazon Prime echt prut. Wel de helft goedkoper dan Netflix met 4 toestellen dan, en 2 euro goedkoper dan Videoland. Maar ze zijn dan ook echt niet beter dan Videoland qua keuze aanbod. Op z'n Amerikaans dan. Videoland heeft meer NL aanbod.
Sterker nog, er was wat reclame van Cartoons en daarom had ik dat proef abo gekocht. Ja duh... jammer dan. Als je die cartoon dingens er allemaal bij wilde hebben, dat wordt door Boomerang verzorgt via Amazon Prime Video en kost dan leuk 7 dollar per maand extra!!
Nou niet dus, was al uitgekeken voor die maand voorbij was. Wel nog misschien een stuk of 2 series die ik wel zou willen zien, maar met meer seizoenen ga je daar niet meer aan beginnen als je abo bijna afgelopen is. En die series komen t.z.t. wel op Netflix vermoedelijk.

Hoe dan ook... Netflix was er al en Videoland dan, Amazon Prime Video is in Europa mee komen doen,  maar Youtube en Disney komen nu ook hun inbreng doen op deze markt. Dat kan nog leuk gaan worden.
Echter dit is feitelijk wel -allemaal- alleen via internet te verkrijgen, dus IPTV. Wie weet of dat niet dan toch een aanleiding gaat zijn voor de zenders om daar toch iets meer aan te gaan doen.
Hoop doet leven.;)

Een heel verhaal van mijn kant maar ik las toch leuke details in jouw reactie @Black Tiger.

Black Tiger zei:
Telfort en XS4all waren al eigendom van KPN (xs4all al 20 jaar) maar mochten nog onder eigen naam werken. Het enige wat nu gaat gebeuren is dat de merknamen komen te vervallen op termijn en alles dus gewoon KPN gaat heten. Dat is ook van toepassing op de minder bekende YES Telecom.

Dit klopt maar XS4all gaf toch wat meer 'extra' service dan KPN ook als je een ander modem installeerde en XS4all had veel meer kennis in huis. Telfort was eerder Tiscali die goedkopere abonnementen had en die onder Telfort nog steeds aangeboden konden worden. De kans is groot dat KPN nu alles op ??n hoop gaat gooien en standaard (dure) abonnementen gaat aanbieden. Aan de andere kant als je wil overleven in het provider en media land dan moet je steeds groter (lees sterker) worden om weerstand te bieden tegen al die overige aanbieders.

Black Tiger zei:
Maar je hebt gelijk, de overheid heeft het altijd gehad over betere prijzen door meer concurrentie, daarom zijn er ook overheidsbedrijven (zoals PTT en NS) geprivatiseerd en moesten er meer zorgverzekeraars komen want dat zou concurrentie en dan betere prijzen opleveren etc. maar we weten allemaal dat die marktwerking niet geholpen heeft.
Die marktwerking heeft in het begin wat geholpen bij de internet providers, met name de kleinere die leuk konden stunten en zo wat klanten naar zich toe konden halen. KPN en XS4all zijn bepaald nooit goedkoop geweest.

Ik denk dat KPN zich in zijn vingers heeft gesneden door het uitrollen van glasvezel op zich te nemen ook al werd het uitbesteed maar er achter kwam dat a: graven heel duur is in bestaande wijken. b: misschien dat glasvezel nog niet zo gewild is onder een grote groep mensen en niet iedereen gaf toestemming om de aansluiting van glasvezel tot aan het contactpunt in huis aan te leggen en dat zorgt later weer voor extra kosten. 

Black Tiger zei:
Satelliet is niet aantrekkelijk, daar moeten schotels voor aan de gevel en dat vind men toch steeds minder mooi en de satelliet pakketten zijn bepaald niet goedkoop te noemen vergeleken met de concurrentie op kabel en netwerk.

De kabel kan nooit op tegen wat er via de satelliet wordt aangeboden maar het netwerk juist wel en daarom is IPTV volgens mij de toekomst. :) 

Black Tiger zei:
Hoe dat met adverteerders gaat is een goede vraag. Maar elk land heeft adverteerders, dus wordt het dan misschien niet wat internationaler? Ik zou het niet durven zeggen. Vermoedelijk komt er wel meer gerichtheid van adverteerders, dus niet over het hele brede scala van mogelijkheden maar dan meer gericht op die providers die nog veel kijkers trekken met leuke programma's.
Hoe breder de keuze voor de kijker, hoe minder de opbrengst voor de TV makers aan reclame inkomsten. Dat kan nogal eens leuk gaan worden dan.
Of het wordt internationaler, zoals je ook ziet met Youtube.

Er zal vroeg of laat een grote verschuiving gaan plaatsvinden waar adverteerders voor gaan of moeten kiezen, ze zullen er in principe altijd voor kiezen waar de grootste groep kijkers zich bevind en dat kan ook wereldwijd zijn als een merk of product dit toe laat. Het liefst willen ze nog een bepaalde doelgroep bereiken zoals het nu met Google en facebook kan weliswaar ten kostte van een verlies van privacy voor de burger want we delen al te veel aan dit soort bedrijven.

Black Tiger zei:
Disney komt overigens ook met iets Netflix-achtigs want die hebben daar al ik weet niet hoeveel film- en serierechten voor opgekocht. Ben eens benieuwd.
Amazone Prime Video heb ik nu een maandje gezien, maar voor de rijkste gast op de aarde (die eigenaar is van Amazon) is die Amazon Prime echt prut. Wel de helft goedkoper dan Netflix met 4 toestellen dan, en 2 euro goedkoper dan Videoland. Maar ze zijn dan ook echt niet beter dan Videoland qua keuze aanbod. Op z'n Amerikaans dan. Videoland heeft meer NL aanbod.
Sterker nog, er was wat reclame van Cartoons en daarom had ik dat proef abo gekocht. Ja duh... jammer dan. Als je die cartoon dingens er allemaal bij wilde hebben, dat wordt door Boomerang verzorgt via Amazon Prime Video en kost dan leuk 7 dollar per maand extra!!
Nou niet dus, was al uitgekeken voor die maand voorbij was. Wel nog misschien een stuk of 2 series die ik wel zou willen zien, maar met meer seizoenen ga je daar niet meer aan beginnen als je abo bijna afgelopen is. En die series komen t.z.t. wel op Netflix vermoedelijk.

Hoe dan ook... Netflix was er al en Videoland dan, Amazon Prime Video is in Europa mee komen doen,  maar Youtube en Disney komen nu ook hun inbreng doen op deze markt. Dat kan nog leuk gaan worden.
Echter dit is feitelijk wel -allemaal- alleen via internet te verkrijgen, dus IPTV. Wie weet of dat niet dan toch een aanleiding gaat zijn voor de zenders om daar toch iets meer aan te gaan doen.
Hoop doet leven.;)

Met wat jij hier boven beschrijft geef jij al mooi aan dat het in de toekomst eigenlijk onbetaalbaar wordt als men overal maar een abonnement voor moet afsluiten. En dat is juist de reden dat een groep hobbyisten Kodi hebben ontwikkeld en waarmee er tal van mogelijkheden waren om wat breder te kijken.

Persoonlijk denk ik dat die media giganten en hun de producenten vroeg of laat weer flink gaan inkrimpen want het gratis legale aanbod gaat het vroeg of laat toch winnen alleen moet de knop dan eerst om bij de consument omdat je niet alles tegelijk kan kijken mede omdat het aanbod te groot dreigt te worden terwijl je er wel flink voor betaald ook nog eens via de reclame die je vooraf betaald als je een bepaald product koopt.

Eigenlijk wordt alles nu zo geraffineerd opgezet en bedacht in de media industrie te samen met de reclame industrie dat de consument in mijn ogen nu een gewild slachtoffer is totdat men het zat is.   

Dit klopt maar XS4all gaf toch wat meer 'extra' service dan KPN ook als je een ander modem installeerde en XS4all had veel meer kennis in huis.
Jazeker, dat is zonder meer waar. Maar dat konden ze doen omdat ze wel eigendom waren van KPN maar gewoon onder eigen vlag (merk dus) en eigen beheer verder mochten gaan. Zo heeft xs4all ook heel veel gedaan voor de internetters in Nederland op gebied van vooruitgang en privacy. Want xs4all heeft de nodige rechtszaken ook aangespannen daarvoor.
Ik ben dan geen marketingdeskundige maar bij mij is er nog altijd geen begrip war het dan nu opeens allemaal "KPN" moet gaan heten want dat betekent gegarandeerd dat het allemaal gladgestreken gaat worden en de verschillen weg zijn. En er zijn nog meer dan zat mensen die specifiek kiezen voor XS4all, juist vanwege hun stabiliteit en kennis ondanks hun prijs.
Nu heeft KPN dan naar het schijnt een stabiel netwerk, maar lang niet elke Xs4all klant is KPN fan dus ik verwacht dat er toch een boel gaan lopen. Kortom, ik zie momenteel geen voordeel in het opheffen van die namen, behalve dan dat alles 1 naam heeft. Dat maakt het straks technisch misschien iets handiger met DNS systemen en domeinnamen op servers, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.
Het commerci?le voordeel ervan dat is me nog altijd niet duidelijk.
Ja weerstand bieden tegen andere groten, maar in feite maakt dat qua aantallen niet uit, want de winst gaat toch naar KPN of je nu bij XS4all of bij KPN zit. :) En je biedt ook nog iets voor mensen die liever bij kleinere bedrijven willen zitten (vaak juist vanwege de service) dus tja.... ik blijf het een vage beslissing vinden vooralsnog. De tijd zal 't leren.

het uitrollen van glasvezel op zich te nemen ook al werd het uitbesteed
Ja als je dat op je neemt moet je ook de risico's in betracht nemen. Maar ze hebben dat niet uitbesteed. Reggefiber is daarmee begonnen in eerste instantie niet voor dat doel opgericht. Pas een aantal jaren geleden is Reggefiber overgenomen door KPN. Is ook een leuk stukje geschiedenis over op Tweakers te lezen zag ik. Hoe dat allemaal ontstaan is en uiteindelijk bedoeld was voor glasvezel door heel het land toen het nog Reggefiber was.

Maar het was veel werk en kostte veel geld en ondertussen lukte het zowel de kabel alsook ADSL providers (die naar ADSL2+ en VDSL etc. konden gaan) om steeds snellere abo's af te leveren. En dan kom je op een punt dat heel veel consumenten er geen interesse in hebben. Omdat er al genoeg keuze is en de gemiddelde internetter is met 80 mbit al lang tevreden. En dat is al goed mogelijk via de koperlijn.
Daarnaast is het aanleggen ook nog een tijd lang gepauzeerd en dat doet je dan ook gelijk de das om want dan loop je dubbel zo snel achter de feiten aan.

De kabel kan nooit op tegen wat er via de satelliet wordt aangeboden maar het netwerk juist wel en daarom is IPTV volgens mij de toekomst. :) 
Mooi, en bekijk dat nu eens door de ogen van de doorsnee Nederlander. Dan kom je tot een andere conclusie. Ondertussen wordt ook al Sat1 en Pro7 op diverse kabelstations doorgegeven en de gemiddelde Nederlander kijkt niet naar de vele buitenlandse zenders in vreemde taal zonder ondertiteling. Dat is voor een beperkte groep leuk. De gemiddelde Nederlander wil gewoon zijn eigen zenders en wat extra's. En dan kan de kabel enorm goed meekomen met wat er via Satelliet wordt aangeboden. Temeer daar kabel ook ITV heeft en o.a. ook gratis film aanbod bij diverse abonnementen.
1000 zenders op je schotel is leuk, maar waar wordt het meest naar gekeken door de gemiddelde TV kijker? Juist. Dan hoeven we niet verder te denken.
Even los daarvan waren we het al er over eens dat IPTV zeker de toekomst heeft, maar v.w.b. het aantal zenders is dat alleen voor een beperkte groep mensen die daar ook feitelijk gebruik van maken.
Het zal eerder zijn vanwege de eenvoudige wijze omdat in huis te brengen en de schier onbeperkte mogelijkheden met IPTV, ook qua abo's.

Ik durf niet te zeggen of die grote media giganten vroeg of laat moeten gaan inkrimpen want een ding wat ik niet met je eens zal worden is dat het gratis legale aanbod het vroeg of laat gaat winnen. Want dat blijkt al uit het satelliet gebeuren. Waar enorm veel gratis te zien is. Maar er wordt te weinig naar gekeken, want de meeste mensen hebben gewoon netjes een CD abonnementje.
En die zenders wat er nu geld aan verdienen om achter de codering te zitten, gaan echt niet opeens hun content gratis weggeven. Even los nog van de filmrechten die ik ook niet snel zie verdwijnen.
Ander voorbeeld is Linux. Meerdere keuze in distro's, werkt sneller en beter dan Windows en is ook gratis. Hoeveel mensen hebben daadwerkelijk thuis Linux op de pc? Ik denk dat er nog meer mensen zijn met het dure Apple/Mac gebeuren hebben. Dat heeft ook zijn redenen.
Maar gratis gaat het daarom mijns inziens niet winnen, ook niet in medialand, omdat elke zender, ook al is hij gratis, ergens van betaald moet worden. Teveel advertenties stoot mensen weer af. Vandaar dat ik denk dat er nooit een afdoende gratis aanbod zal komen wat het zal kunnen winnen. En blijft het beperkt tot een beperkte groep die daar nu ook gebruik van maakt.

Wat ik boven schreef geeft inderdaad aan dat teveel abo's te duur gaat worden. Maar dat geeft in mijn optiek juist ook aan dat de grotere giganten het beter kunnen winnen omdat je bij 1 gigant veel meer zult kunnen krijgen dan bij 1 klein bedrijfje. En je dus meer abo's bij kleine bedrijven nodig zult hebben voor eenzelfde aanbod. Zo zie ik helaas de toekomst.

Het is inderdaad allemaal heel geraffineerd opgezet en in de loop der jaren op zo'n manier verbetert en uitgebreid dat men er als klant niet alleen niet meer zonder kan, maar ook niet meer krijgt te zien wat men wil als men zou besluiten om van al dat betaalgeneuzel af te stappen.

Off topic:

Ik zat net een reactie te schrijven maar toen ik het wilde bekijken kreeg ik het inlogscherm te zien en was ik alles kwijt wat ik geschreven had. :(
Morgen weer een dag. :) 

Black Tiger zei:
Nu heeft KPN dan naar het schijnt een stabiel netwerk, maar lang niet elke Xs4all klant is KPN fan dus ik verwacht dat er toch een boel gaan lopen.

Het netwerk van KPN is zeker in mijn omgeving stabiel maar KPN moet hier wel concureren tegen Ziggo en dat dit ten kostte gaat van XS4all nemen ze voor lief en waar moet de consument nu heen om een goede service te krijgen?

Black Tiger zei:
Ja weerstand bieden tegen andere groten, maar in feite maakt dat qua aantallen niet uit, want de winst gaat toch naar KPN of je nu bij XS4all of bij KPN zit. :) En je biedt ook nog iets voor mensen die liever bij kleinere bedrijven willen zitten (vaak juist vanwege de service) dus tja.... ik blijf het een vage beslissing vinden vooralsnog. De tijd zal 't leren.

Een goede service gaat vaak ten kostte van de winst en zoals de situatie nu is zijn er 3 callcentra's die straks teruggebracht kunnen worden naar 1 callcenter met waarschijnlijk een 1ste en 2de lijn, dit zal al een flinke kostenbesparing op personeelkosten gaan opleveren. Misschien dat KPN bedrijven wel extra aandacht blijft geven door een goede service te blijven verlenen zoals bij XS4all omdat die vaak met een intern netwerk zitten en als die weglopen dan verliest KPN een groot marktaandeel.

Black Tiger zei:
Ja als je dat op je neemt moet je ook de risico's in betracht nemen. Maar ze hebben dat niet uitbesteed. Reggefiber is daarmee begonnen in eerste instantie niet voor dat doel opgericht. Pas een aantal jaren geleden is Reggefiber overgenomen door KPN. Is ook een leuk stukje geschiedenis over op Tweakers te lezen zag ik. Hoe dat allemaal ontstaan is en uiteindelijk bedoeld was voor glasvezel door heel het land toen het nog Reggefiber was.

Dat KPN een strategische overname heeft gedaan door Reggefiber over te nemen wat weer ten kostte ging van de snelheid van het aanleggen van glasvezel heeft er ook voor gezorgt dat de animo bij de consument afnam om glasvezel af te nemen, precies wat de bedoeling was van KPN om zijn koper netwerk belangrijk te maken.

Amsterdam was zelf ook bezig om glasvezel aan te leggen via Reggefiber en dan diverse aanbieders daarop toe te laten. Het moet natuurlijk wel aantrekkelijk worden gemaakt om glasvezel af te nemen anders dan alleen de snelheidswinst. Door de overname van Reggefiber is die ontwikkeling ook hier stil komen te liggen en mist er een goed plan waardoor iedereen nu de kat uit de boom kijkt. De ambitie van de politiek om in Nederland een zeer snel netwerk aan te leggen is hiermee wel op de lange baan geschoven dankzij de KPN.

Black Tiger zei:
Maar het was veel werk en kostte veel geld en ondertussen lukte het zowel de kabel alsook ADSL providers (die naar ADSL2+ en VDSL etc. konden gaan) om steeds snellere abo's af te leveren. En dan kom je op een punt dat heel veel consumenten er geen interesse in hebben. Omdat er al genoeg keuze is en de gemiddelde internetter is met 80 mbit al lang tevreden. En dat is al goed mogelijk via de koperlijn.
Daarnaast is het aanleggen ook nog een tijd lang gepauzeerd en dat doet je dan ook gelijk de das om want dan loop je dubbel zo snel achter de feiten aan.

Ik merk soms dat de bandbreedte waarover men nu beschikt te beperkt is om alles via internet te doen zeker in de avond. Als je dan s'avonds naar iemand belt met video dan wordt de verbinding slecht omdat men tegelijk tv kijkt, een Laptop/PC gebruikt en zeker als de kinderen ook nog even een spel spelen op de Playstation is dat te veeel van het goede. Als de instellingen in het modem TV kijken de prioriteit geeft dan gaat dat ten kostte van de andere apparatuur.     

Black Tiger zei:
Mooi, en bekijk dat nu eens door de ogen van de doorsnee Nederlander. Dan kom je tot een andere conclusie. Ondertussen wordt ook al Sat1 en Pro7 op diverse kabelstations doorgegeven en de gemiddelde Nederlander kijkt niet naar de vele buitenlandse zenders in vreemde taal zonder ondertiteling. Dat is voor een beperkte groep leuk. De gemiddelde Nederlander wil gewoon zijn eigen zenders en wat extra's. En dan kan de kabel enorm goed meekomen met wat er via Satelliet wordt aangeboden. Temeer daar kabel ook ITV heeft en o.a. ook gratis film aanbod bij diverse abonnementen.

Dit is waar maar verklaar dan eens waarom bijvoorbeeld Kodi en IPTV dan opeens zo populair zijn geworden? Die mediaplayers met o.a. Kodi werden toch opeens zeer gewild? Die hobbyisten hadden het ook goed voor mekaar omdat je ook ondertiteling bij een film in een andere taal kon kiezen. :) En ze waren er niet voor niks snel bij om al deze extra's plug-ins te gaan verbieden omdat IPTV gewoon te populair dreigde te worden. 

Black Tiger zei:
1000 zenders op je schotel is leuk, maar waar wordt het meest naar gekeken door de gemiddelde TV kijker? Juist. Dan hoeven we niet verder te denken.
Even los daarvan waren we het al er over eens dat IPTV zeker de toekomst heeft, maar v.w.b. het aantal zenders is dat alleen voor een beperkte groep mensen die daar ook feitelijk gebruik van maken.
Het zal eerder zijn vanwege de eenvoudige wijze omdat in huis te brengen en de schier onbeperkte mogelijkheden met IPTV, ook qua abo's.

Ouderen zijn wat honkvaster als het gaat om TV kijken maar de jeugd kijkt nu toch heel anders en daar zal men in de toekomst op moeten inspelen anders verlies je deze groep kijkers. Wat ze ook leren is dat ze veel gratis kunnen zien want zoveel heeft de jeugd vandaag de dag ook niet meer te besteden en ze beginnen ook nog eens met flinke schulden als ze gaan werken.

Maar kijk eens naar de kijkcijfers voor zover deze betrouwbaar zijn, dan zie je dat alleen de NPO en RTL4 de lijsten aanvoeren. In de toekomst zal het wat kunnen veranderen als men dankzij de settopbox meer exacte gegevens kan verzamelen. Met andere woorden, jouw stelling dat men eigenlijk niks heeft aan 1000 kanalen klopt maar mensen reizen steeds verder en wonen overal en krijgen zo banden met andere landen of willen de band met hun thuisland behouden. Iemand uit bijvoorbeeld Mexico of Brazili? of Australi? wordt hier niet echt bediend op de kabel. 

Black Tiger zei:
Ik durf niet te zeggen of die grote media giganten vroeg of laat moeten gaan inkrimpen want een ding wat ik niet met je eens zal worden is dat het gratis legale aanbod het vroeg of laat gaat winnen. Want dat blijkt al uit het satelliet gebeuren. Waar enorm veel gratis te zien is. Maar er wordt te weinig naar gekeken, want de meeste mensen hebben gewoon netjes een CD abonnementje.

Dat CD abbo is omdat je anders de publieke kanalen niet eens kan zien op de sat. Met Digitenne is dat anders maar zoals ik al schreef het is te belachelijk voor woorden dat je niet met een CD kaartje de Nederlandse zenders goedkoop kan bekijken op de sat. De Nederlandse commerciele zenders hoef je misschien niet bijna gratis door te geven en dat is technisch denk ik best wel mogelijk om dat te scheiden. Maar voor commerciele TV zou je ook niks moeten betalen vind ik persoonlijk. Misschien willen ze ook helemaal niet achter de codering zitten maar de TV rechten dwingt hun daar wel toe. Met IPTV en minder regels omtrent die TV rechten kan men dan er zelf voor kiezen of men voor of achter een codering gaat zitten.     

Black Tiger zei:
En die zenders wat er nu geld aan verdienen om achter de codering te zitten, gaan echt niet opeens hun content gratis weggeven. Even los nog van de filmrechten die ik ook niet snel zie verdwijnen.
Ander voorbeeld is Linux. Meerdere keuze in distro's, werkt sneller en beter dan Windows en is ook gratis. Hoeveel mensen hebben daadwerkelijk thuis Linux op de pc? Ik denk dat er nog meer mensen zijn met het dure Apple/Mac gebeuren hebben. Dat heeft ook zijn redenen.
Maar gratis gaat het daarom mijns inziens niet winnen, ook niet in medialand, omdat elke zender, ook al is hij gratis, ergens van betaald moet worden. Teveel advertenties stoot mensen weer af. Vandaar dat ik denk dat er nooit een afdoende gratis aanbod zal komen wat het zal kunnen winnen. En blijft het beperkt tot een beperkte groep die daar nu ook gebruik van maakt.

Elke Euro die binnen komt telt voor de zenders maar met de vele reclame die je tegenwoordig te zien krijgt is het niet echt gratis. Zoals ik het nu ervaar is TV kijken een lijdensweg geworden omdat je constant gaat wegzappen tijdens de reclame. Altijd op de spannenste momenten kappen ze het af en dat zie ik eerder als een vorm van treiteren i.p.v. de kijker vertroetelen. Ik heb geleerd om iemand te laten uitspreken zonder hem/haar te onderbreken want dat irriteert behoorlijk, maar de commercieele veranderen wat ik vroeger heb geleerd en iets wat met fatsoen heeft te maken. :)

Black Tiger zei:
Wat ik boven schreef geeft inderdaad aan dat teveel abo's te duur gaat worden. Maar dat geeft in mijn optiek juist ook aan dat de grotere giganten het beter kunnen winnen omdat je bij 1 gigant veel meer zult kunnen krijgen dan bij 1 klein bedrijfje. En je dus meer abo's bij kleine bedrijven nodig zult hebben voor eenzelfde aanbod. Zo zie ik helaas de toekomst.

Het is inderdaad allemaal heel geraffineerd opgezet en in de loop der jaren op zo'n manier verbetert en uitgebreid dat men er als klant niet alleen niet meer zonder kan, maar ook niet meer krijgt te zien wat men wil als men zou besluiten om van al dat betaalgeneuzel af te stappen.

Een all-in abbonement met wat extra sport en film kanalen en af en toe een film huren kost zo'n ?100,00 en dat is 6% van een minimuminkomen en dat vind ik toch best wel behoorlijk. En als het TV aanbod zich steeds meer gaat versnipperen en steeds kostbaarder wordt dan gooit de kijker op een dag de handdoek in de ring.

Resumerend zie je dat de belangen voor al die partijen h??l hoog zijn en zoals de kijker het graag zou willen zien dat wordt angstvallig tegengehouden door die mediagiganten. Ze voelen namelijk dat er aan de stoelpoten wordt geknaagd omdat IPTV weleens de nagel aan hun doodskist kon worden. Juist de kleine aanbieder is veel creatiever in het opzetten van bijvoorbeeld IPTV dan die giganten omdat hun (financi?le) risico's kleiner zijn en ze alleen maar kunnen gaan groeien terwijl het voor de giganten juist een stap achteruit zou betekenen omdat er bijvoorbeeld minder inkomsten zijn.

Ik wacht het geduldig af. ;)

Het netwerk van KPN is zeker in mijn omgeving stabiel maar KPN moet hier wel concureren tegen Ziggo en dat dit ten kostte gaat van XS4all nemen ze voor lief en waar moet de consument nu heen om een goede service te krijgen?
Er zijn er nog zat. Ik heb ook erg goed gezeten bij Tweakdsl. Iets duurder maar je hebt dan wel mooie gratis nieuwsserver erbij en ook zeer goede service, althans toen dan. Hebben ook glasvezel, helaas maar in beperkte regio's.

V.w.b. je uitleg en kostenbesparing zoals bijv. callcenters kan ik wel geloven dat ze daar weer wat geld mee besparen. Maar het gaat toch ten koste van een aantal klanten, dus hopelijk winnen ze er meer mee dan dat ze er mee verliezen.
Ik begrijp nu wel waarom KPN die Reggefiber heeft overnomen, dat vermoeden had ik al toen ik hoorde dat dit gebeurd was. Want Reggefiber ging echt hard en opeens was het allemaal vertraagt en langzaam. Maar zo kon KPN inderdaad wel weer meer verdienen aan z'n koperkabel want iedereen die daarop zit moet daarvoor meebetalen. Dus ze verdienen hoe dan ook aan elke adsl/vdsl klant, ook al is het van een ander ISP.
En dat gaat dan ook het geval zijn met de glasvezel want die is dan ook van hun.

V.w.b. de TV hangt het allemaal aan elkaar vast. Je zag zelf al aan de hand van de kijkcijfers waar men graag naar kijkt, terwijl op de kabel toch ook veel meer zenders, ook buitenlandse en enkele populaire satellietzenders, te zien zijn. En vervolgens dan dit:
Dat CD abbo is omdat je anders de publieke kanalen niet eens kan zien op de sat.
Juist, en dat staaft dus ook mede wat ik eerder zei, het gros wil de NL zenders zien.

Dit is waar maar verklaar dan eens waarom bijvoorbeeld Kodi en IPTV dan opeens zo populair zijn geworden? Die mediaplayers met o.a. Kodi werden toch opeens zeer gewild?
Weet je dat niet meer dan? Dezelfde reden waarom goldwafers populair werden en funkaarten en DM800 clones met "abo", kortom omdat er illegaal naar bijna alles incl. films gekeken kon worden voor gratis en d.m.v. de plugins ook nog eens ondertiteld.
Waarom is Netflix zo populair geworden? Veel aanbod met ondertiteling voor weinig geld en zonder reclame.
Dat is ook van toepassing op die kastjes, maar het probleem daarbij is dat het aanbod illegaal is en je zag die markt ook net als de DM800 clones met "abo, zienderogen instorten toen de streaming aanbieders en mensen die bijv. achter Popcorn.nl zaten aangepakt werden. En de nodige sites uit de lucht gehaald werden.

En dan kom je weer terug op het eerdere, filmaanbieders verdienen te gemakkelijk aan hun rechten dus die gaan niet films en series gratis beschikbaar stellen.
Toch moet IPTV van de grond kunnen komen, want Netflix is al zo populair en die moet ook rechten afdragen, toch is die nog altijd goedkoper voor 4 devices met een bak aan films en series, dan welke TV aanbieder ook voor TV kanalen zonder films en series.

Ik ben echter bang dat als mediabedrijven dat hier willen gaan doen en dan combineren met bijv. de NL zenders die toch iedereen wil hebben, dat ze weer het onderste uit de kan willen hebben en het gewoon weer duur gaat worden allemaal.

Het zal inderdaad een kwestie van geduldig afwachten.

Ik zat net een reactie te schrijven maar toen ik het wilde bekijken kreeg ik het inlogscherm te zien en was ik alles kwijt wat ik geschreven had. :(
Kan gebeuren met langere reacties. Maar dat is ook eenvoudig te voorkomen.
Gewoon bij het inloggen "mij onthouden" klikken, of als je het andere inlogscherm neemt, de cookies op "altijd" zetten.
Dan kun je toch nog een timeout krijgen, maar dan zegt ie gewoon dat je sessie verlopen is en je het nog eens moet plaatsen, maar dan ben je de tekst niet kwijt en is het opgelost door gewoon nog een keer op de "post" knop te klikken. :)

P.s. dat gebeurde me nu dus ook weer en heb dus niets opnieuw hoeven schrijven, alleen opnieuw op "post" klikken.

Black Tiger zei:
Er zijn er nog zat. Ik heb ook erg goed gezeten bij Tweakdsl. Iets duurder maar je hebt dan wel mooie gratis nieuwsserver erbij en ook zeer goede service, althans toen dan. Hebben ook glasvezel, helaas maar in beperkte regio's.

Regeren is vooruitzien en ik zal waarschijnlijk snel op zoek moeten gaan naar een betaalbare internet provider. 

Black Tiger zei:
V.w.b. je uitleg en kostenbesparing zoals bijv. callcenters kan ik wel geloven dat ze daar weer wat geld mee besparen. Maar het gaat toch ten koste van een aantal klanten, dus hopelijk winnen ze er meer mee dan dat ze er mee verliezen.

Als ze al flink kunnen besparen op bijvoorbeeld minder call centers maar daardoor loopt een bepaald percentage ontevreden abonnees toch weg dan is de kans groot dat ze toch meer winst kunnen maken. Simpel voorbeeld met 20 werknemers die hun baan verliezen: 20x?45.000,- = ?900.000,- per jaar besparing op personeelskosten. Als een abbo ?50,00 kost dan mogen ze 18000 klanten verliezen voordat het verlies gaat opleveren. En er valt natuurlijk op veel meer kosten te besparen zoals de huur van vastgoed en reclame kosten.

Black Tiger zei:
Juist, en dat staaft dus ook mede wat ik eerder zei, het gros wil de NL zenders zien.

Maar men wil (denk ik) ook rustig zijn favoriete programma kunnen bekijken zonder die vele onderbrekingen met die reclame. 

Black Tiger zei:
Weet je dat niet meer dan?

Natuurlijk weet ik dat nog, alleen is de hardware inmiddels antiek. :)

Black Tiger zei:
En dan kom je weer terug op het eerdere, filmaanbieders verdienen te gemakkelijk aan hun rechten dus die gaan niet films en series gratis beschikbaar stellen.
Toch moet IPTV van de grond kunnen komen, want Netflix is al zo populair en die moet ook rechten afdragen, toch is die nog altijd goedkoper voor 4 devices met een bak aan films en series, dan welke TV aanbieder ook voor TV kanalen zonder films en series.

Netflix is een goed voorbeeld hoe het ook met IPTV zou kunnen gaan als IPTV maar breed wordt aangeboden alleen dan kan het goedkoper aangeboden worden.
Alleen wil de gemiddelde kijker niet de hele week bezig zijn met installeren van plug0ins en de veranderingen in de channel lijsten dus het moet wel gebruikersvriendelijk zijn. Men wil uiteindelijk gemak en supermarkten zijn niet voor niets ontstaan, IPTV zal vroeg of laat een supermarkt worden vol met aanbieders en zorgen voor de nodige verschuivingen in de mediawereld.

Black Tiger zei:
Ik ben echter bang dat als mediabedrijven dat hier willen gaan doen en dan combineren met bijv. de NL zenders die toch iedereen wil hebben, dat ze weer het onderste uit de kan willen hebben en het gewoon weer duur gaat worden allemaal.

Zou het niet voor iets minder kunnen? :)

Kan gebeuren met langere reacties. Maar dat is ook eenvoudig te voorkomen.
[/quote]

Ik begreep het al dat het met een time out had te maken en nu kopieer ik eerst te tekst voordat ik op bekijken klik. :)

Regeren is vooruitzien en ik zal waarschijnlijk snel op zoek moeten gaan naar een betaalbare internet provider.
Ga dan eens kijken bij Tweakdsl, ik heb even naar het [ur=https://www.tweak.nl/glasvezel/1000-mbit-levergebied.html]Gigabit levergebied[/url] van hun gekeken en dat zit ook in de buurt van Amsterdam.
1 Gbit up en down voor 39 euro per maand. Alles in 1 pakket voor 57,95, komen wel 75 euro eenmalige kosten bij waar je 25 euro van terug krijgt bij stoppen want da's borg.
Maar dan heb je gelijk ook IPTV want zij bieden dus het Canal Digitaal TV pakket aan via internet. En een Fritzbox 5490.

Maar men wil (denk ik) ook rustig zijn favoriete programma kunnen bekijken zonder die vele onderbrekingen met die reclame.
Dat kan men nu ook niet behalve bij de publieke en lokale omroep of met een abonnement, dus daar zal mijns inziens met IPTV ook niets aan gaan veranderen, gezien de eerdere argumenten. Tenminste als je het legaal wilt doen.

Natuurlijk weet ik dat nog, alleen is de hardware inmiddels antiek. :)
De Popcorn hardware van toen wel ja, maar ook die hardware heeft zijn ontwikkelingen doorgemaakt, kijk maar eens naar die nieuwe snelle Android kastjes, da's echt niet meer antiek.
En er komen steeds meer kastjes, nieuwere AppleTV dingen maar ook nVidia Shield TV en de Minix Media hub en nog veel meer en dat blijft groeien. Dus dat antieke dat valt echt wel mee.
Zoals je ziet heeft CD dus ook al IPTV ontvangers voor hun TV pakketten en da's ook modern te noemen.
Maar om het weer te koppelen aan je originele vraag, steeds meer mensen ontdekken "de chinees" en er worden ook in NL illegaal diverse iptv abo's verkocht dus stijgt de populariteit weer langzaam.
De populariteit heeft niets te maken met dat het iptv is of leuke kastjes zijn. Het gaat om het gratis kunnen kijken en het meeste waar men het echt voor wil is illegaal.

Netflix is een goed voorbeeld hoe het ook met IPTV zou kunnen gaan als IPTV maar breed wordt aangeboden alleen dan kan het goedkoper aangeboden worden.
Wat jij hier en in de rest van deze alinea schrijft dat klopt en in die context gezien zijn grotere aanbieders dus handiger dan veel kleinere. Allemaal plugins etc. is nu iets voor mensen die met Kodi werken.
Als dat echt voor de grote gemeenschap interessant gaat worden dan werkt het net zo eenvoudig als met een SmartTV en daar moet je soms ook nog wel eens een app installeren.
Er gaan zeker ook verschuivingen komen, maar ik ben bang dat wij dat niet mee gaan maken en ben ook bang dat ze de prijzen ook dan kunstmatig hoog gaan lopen houden. Gewoon omdat het monopolies zullen worden.
Salarissen bij de omroepen kunnen zeer zeker minder trouwens, maar zie ik ook niet snel veranderen.

Met die antieke hardware bedoelde ik eigenlijk o.a. de Master II voor bijvoorbeeld de Fun en Goldcard.

Wat er nu allemaal aan hardware uitkomt is zeker niet antiek te noemen maar het geeft wel aan dat men inspringt op de behoefte van de consument en dat geeft hoop dat ooit IPTV als standaard zal worden ingevoerd. Zie de situatie zoals die nu is een beetje zoals dat je van een krant ook niet elke pagina apart gaat kopen om de hele krant te kunnen lezen.  ;)

Ik zou zelf geen gebruik willen maken van een SmartTV met apps. Een aparte media player is veel praktischer en die kan je makkelijker vervangen dan een (dure) SmartTV. En die punten die jij opnoemt zoals kunstmatige hoge prijzen ook dat is een goede reden om een TV alleen te gebruiken om beeld te krijgen. 

Het gaat mij niet eens om de hoge salarissen bij de omroepen, maar waarom moet iemand 35 miljoen per jaar verdienen? Iemand mag van mij heel rijk worden maar dat kan ook een vorm van na-verkoop bijvoorbeeld door portretrecht en merchandising van een artiest of wie dan ook. Wat ik het liefst zou willen is dat iedereen gewoon betaalbaar kan kijken zonder dat het allemaal illegaal moet. Dit heeft ook nog eens het voordeel dat het illegaal kijken minder zal worden en het geld ook bij de rechtmatige producenten komt.

Er zijn artiesten en presentatoren die zich gelukkiger voelen met hoge kijkcijfers dan met 30 miljoen op de bank, dus betaal ze alleen nog maar uit met de kijkcijfers op hun salarisstrook en geen Euro's of Dollars zou ik zeggen. :) :)

Met die antieke hardware bedoelde ik eigenlijk o.a. de Master II voor bijvoorbeeld de Fun en Goldcard.
Ja dat begrijp ik dan niet helemaal, want mijn antwoord was incl. quote op de vraag die jij had waarom die android kastjes dan zo populair waren. En toen kwam jij met het antwoord dat de hardware inmiddels antiek was, ik weet niet hoe je dan opeens bij Fun en Gold komt. Dus daar ontgaat me even de context.

Natuurlijk kun je een aparte media player makkelijker vervangen en is dat goedkoper dan een SmartTV, maar ik nam het maar als voorbeeld omdat tegenwoordig de meeste mensen een SmartTV in huis hebben en deze ook niet meer kosten dan een TV zonder smart, voor zover die nog te krijgen zijn.

Waarom iemand 35 miljoen per jaar moet verdienen is mij ook een raadsel, da's nergens voor nodig en krijg je ook van ze leven niet op. Ik deel jouw wens dat iedereen gewoon betaalbaar naar veel kan kijken zonder dat het illegaal moet.
Wat ik hiervan niet begrijp is dat de filmindustrie wat dit betreft nog niets geleerd heeft van de muziekindustrie die eigenlijk al flink op zijn bek is gegaan door het kunstmatig hoog houden van prijzen en het niet meegaan met de tijd. Schijnbaar wil de filmindustrie nog eens opnieuw het wiel uitvinden.

Wat mij betreft zo snel mogelijk allemaal geld in IPTV steken met leuke betaalbare pakketten voor iedereen. Netflix heeft bewezen dat het kan en het zou zelfs nog goedkoper kunnen met het grote geld van de grote firma's er achter. Goedkoper maakt meer leden, net hoe je zegt, dus toch wel kans op uiteindelijk meer winst.
Eenvoudig voorbeeld van wat wij beiden bedoelen (voor meelezers): Je kunt 30 euro per maand vragen voor iets, dan pakken misschien 1000 mensen het, dan heb je 30.000 euro per maand. Je kunt ook 15 euro p/m vragen. Dan zijn er veel meer mensen die dat betalen kunnen. En pakken vermoedelijk 3000 mensen (vermoedelijk meer) het en dan heb je al 45.000 p/m. Dus met de helft goedkoper toch al 15.000 euro meer winst.
Gewoon omdat het voor een grotere groep betaalbaar wordt. En dat zijn geen wereldgetallen maar heel realistische kleine getallen nog, me toch al zo'n groot omzetverschil.

Black Tiger zei:
Ja dat begrijp ik dan niet helemaal, want mijn antwoord was incl. quote op de vraag die jij had waarom die android kastjes dan zo populair waren. En toen kwam jij met het antwoord dat de hardware inmiddels antiek was, ik weet niet hoe je dan opeens bij Fun en Gold komt. Dus daar ontgaat me even de context.

Ik heb het misschien niet helemaal goed aangehaald in mijn quote maar het ging hier om.

Weet je dat niet meer dan? Dezelfde reden waarom goldwafers populair werden en funkaarten en DM800 clones met "abo", kortom omdat er illegaal naar bijna alles incl. films gekeken kon worden voor gratis en d.m.v. de plugins ook nog eens ondertiteld.

Ik zat toen ik dit las even terug te denken aan die goede oude tijd. :)

Black Tiger zei:
Natuurlijk kun je een aparte media player makkelijker vervangen en is dat goedkoper dan een SmartTV, maar ik nam het maar als voorbeeld omdat tegenwoordig de meeste mensen een SmartTV in huis hebben en deze ook niet meer kosten dan een TV zonder smart, voor zover die nog te krijgen zijn.

Uitzonderingen daar gelaten maar over het algemeen is de ondersteuning van veel apps maar een jaar of 2 en daarna worden die apps stap voor stap uitgeschakeld zeker bij Samsung, die dan beweert dat de developers de apps niet meer updaten. Daarom heb ik ooit een android media player gekocht maar die staat al maanden uit.

Black Tiger zei:
Waarom iemand 35 miljoen per jaar moet verdienen is mij ook een raadsel, da's nergens voor nodig en krijg je ook van ze leven niet op. Ik deel jouw wens dat iedereen gewoon betaalbaar naar veel kan kijken zonder dat het illegaal moet.
Wat ik hiervan niet begrijp is dat de filmindustrie wat dit betreft nog niets geleerd heeft van de muziekindustrie die eigenlijk al flink op zijn bek is gegaan door het kunstmatig hoog houden van prijzen en het niet meegaan met de tijd. Schijnbaar wil de filmindustrie nog eens opnieuw het wiel uitvinden.

Het wachten is dus op...???????? de film industrie. :)

Black Tiger zei:
Wat mij betreft zo snel mogelijk allemaal geld in IPTV steken met leuke betaalbare pakketten voor iedereen. Netflix heeft bewezen dat het kan en het zou zelfs nog goedkoper kunnen met het grote geld van de grote firma's er achter. Goedkoper maakt meer leden, net hoe je zegt, dus toch wel kans op uiteindelijk meer winst.

Eenvoudig voorbeeld van wat wij beiden bedoelen (voor meelezers): Je kunt 30 euro per maand vragen voor iets, dan pakken misschien 1000 mensen het, dan heb je 30.000 euro per maand. Je kunt ook 15 euro p/m vragen. Dan zijn er veel meer mensen die dat betalen kunnen. En pakken vermoedelijk 3000 mensen (vermoedelijk meer) het en dan heb je al 45.000 p/m. Dus met de helft goedkoper toch al 15.000 euro meer winst.
Gewoon omdat het voor een grotere groep betaalbaar wordt. En dat zijn geen wereldgetallen maar heel realistische kleine getallen nog, me toch al zo'n groot omzetverschil.

Ik ben het helemaal met je eens zoals jij het hierboven uiteenzet. Alleen willen sommige mensen exclusief bezig zijn of aan hun concurrenten laten zien hoe vermogend ze wel niet zijn, en dat gebeurd allemaal binnen een selectief gezelschap die een monopoly positie heeft verworven over de rug van de consument en zij hebben er ook helemaal geen belang bij dat een breder publiek ook kan meekijken voor minder geld, rijk zijn ze toch al. Sommige regisseurs verdienen het gewoon om rijk te worden van een film maar die komen met een hele mooie film met een boodschap. Dat is wat anders dan al dat knallend lood in een film die gesponsord is door de wapenindustrie.

Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik nog nooit Netflix heb gekeken maar het idee en het concept vind ik wel heel goed want het is betaalbaar en je kan geloof ik de code tot maximaal 3 apparaten doorgeven zodat je de kosten nog eens kan delen. Niet zo raar dus dat het in zo'n korte tijd zo razend populair is geworden.

Alleen zie je vaak dat door de duurdere producties later de prijzen gaan stijgen en men weer afhaakt. Maar zolang ze alles in een goede balans weten te houden zal Netflix populair blijven.   

@Black Tiger, bedankt trouwens voor het advies m.b.t. een andere provider. Ik ga me later wel in de prijzen van Tweakdsl verdiepen.

en je kan geloof ik de code tot maximaal 3 apparaten doorgeven
Tot 4 zelfs tegelijkertijd. Ligt aan je abonnement. Het duurste abo (14,99) heeft ook UHD en kan dus met 4 gedeeld worden. Is op die manier eigenlijk ook het goedkoopst met 15/4=3,75 p.p.
Het goedkoopste is 7,99 dus zeg maar 8 euro p/m maar heeft geen HD. Het tweede is 10,99 dus zeg maar 11 euro, heeft wel HD, geen UHD en kun je met 2 mensen delen en kost zo 5 euro pp.

Dat is best heel goed te doen ja. De prijzen zijn al gestegen overigens want in het begin was het 4 apparaten met 8 euro, daarna 10 of 11 euro en nu zijn er dus 3 abo's.

V.w.b. het provider advies graag gedaan, ik hoop alleen dat Tweak bij jou leverbaar is, maar ben bang net van niet, althans niet met glasvezel wel met adsl.

Black Tiger zei:
V.w.b. het provider advies graag gedaan, ik hoop alleen dat Tweak bij jou leverbaar is, maar ben bang net van niet, althans niet met glasvezel wel met adsl.

Ik heb net even snel gekeken bij Tweakdsl maar bij mij ligt er geen glasvezel maar ook leveren ze niks over het KPN netwerk. :(

Ik kreeg gisteren wel iemand van Ziggo aan de deur die met een promotiepakket op de proppen kwam. Ik keek nog effe op hun site en alle pakketten gedurende 3 maanden voor een lage prijs. Maar internet + onbeperkt bellen voor ?31,00 daar komen ze bij lange na niet in de buurt. Ziggo heeft ook plannen om in de eerste helft van dit jaar glasvezel aan te gaan leggen hier in de buurt, ideaal voor IPTV. ;)

Leveren ze niet wel gewoon adsl? Want dat zat hier in Maastricht ook. Gewoon over het bestaande kopernetwerk is ADSL/VDSL toch gewoon landelijk te leveren?

Ziggo kan niet bij die prijs van 31 euro komen omdat ze per definitie een basis TV pakket mee leveren, dus daar komt sowieso al snel 18 euro bij, dus dat kan inderdaad niet op de kabel.
Ik ben benieuwd v.w.b. dat glasvezel, want dat hebben ze hier ook, maar slechts tot op de hoek van de straat en alleen op het industrieterrein enkele aansluitingen tot binnen (tegen zeer hoge prijzen).
Maar hier hebben ze dan ook nog geen last van glasvezel concurrentie dus hoeven ze niet zo goed hun best te doen.

Black Tiger zei:
Leveren ze niet wel gewoon adsl? Want dat zat hier in Maastricht ook. Gewoon over het bestaande kopernetwerk is ADSL/VDSL toch gewoon landelijk te leveren?

Ik heb een postcode check gedaan en daar kwam uit dat ze niks leveren in mijn gebied, wel kon ik nog een enqu?te invullen omdat dit misschien het aanleggen van glasvezel zou bespoedigen. ;)

Black Tiger zei:
Ziggo kan niet bij die prijs van 31 euro komen omdat ze per definitie een basis TV pakket mee leveren, dus daar komt sowieso al snel 18 euro bij, dus dat kan inderdaad niet op de kabel.
Ik ben benieuwd v.w.b. dat glasvezel, want dat hebben ze hier ook, maar slechts tot op de hoek van de straat en alleen op het industrieterrein enkele aansluitingen tot binnen (tegen zeer hoge prijzen).
Maar hier hebben ze dan ook nog geen last van glasvezel concurrentie dus hoeven ze niet zo goed hun best te doen.

Klopt, Ziggo kan dit nooit leveren tegen deze prijs. Eigenlijk doen ze ook aan koppelverkoop omdat als je alleen internet wil afnemen je ook analoge TV moet nemen, Ziggo kan dit namelijk niet scheiden op de kabel omdat beide over de kabel gaan. Als ze je afsluiten dan ben je ook verstoken van de publieke zenders anders dan bij de KPN want daar kan je nog met een gedeactiveerde kaart de publieke zenders blijven zien. 

Of dat straks anders wordt als er glas ligt, ik heb geen idee maar met die Horizonbox of andere nieuwe apparatuur kunnen ze misschien veel meer aparte zender pakketten gaan aanbieden tegen redelijkere prijzen, ik denk dan aan een vorm van een uitgeklede IPTV versie. ;)

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan