Wat denken jullie???

T

twilight

Vanmiddag even op visitie geweest en daar een paar leuke verhalen gehoort.

En van het 1 komt altijd het ander,

En nu ben ik benieuwd hoe jullie denken over de toekomst van onze sat hobby, zowel op internet als via de schotel....

Hier enkele vragen;

Wordt het binnenkort massaal cardsharing?

Moeten we onze informatie straks via meetings in cafeetjes opgaan doen?

Houden de webmasters op internet, massaal belangrijke informatie achter?

Waarom is er nergens geen interesante informatie meer te vinden over alle nieuwe coderings systeemen???

En waarom kregen ze vroeger wel alle kaarten open, en nu in opeens niet meer....!!!!( zijn alle slimme mensen van de aarde verdweenen???)

Waarom wordt er geen test software meer gemaakt voor de nieuwe coderings systemen???

Nou dat zijn wel een paar leuke vragen vindt je niet?, Laat het maar eens horen hoe je hier overdenkt.

Ik zal deze tread met opwachting volgen,
En kijken of de verhalen die ik vanmiddag heb gehoord ook hier naar voren komen.....

Gr Fred.

nee hoor ik denk dat we straks alles uit het stopcontact halen
is simpel
de infra ligt er al want elk huis heeft prik en voor het mobiele gedoe digitene want je kan bijna vanaf de noordpool bellen naar timboektoe en dan bedoel ik niet via de sat
satellite zijn gewoon veel te duur
en dan straks geen kaarten meer maar elke decoder een soort MAC adress kunnen ze het vanuit hun luie stoel in en uitschakelen
en we weten het he big brother is watching you
de amerikanen die het net afstruinen naar verhalen waarin osama
wereldoorlog e d in voorkommen
nee ik denk dat de``vrije `` nieuwsgaring wat sat toch ook is zijn langste tyd heeft gehad dus ook sat ontvangst voor jan boere fluitje`s met zijn schoteltje

Ben ik niet met je eens musli, ik vind het jammer dat Fred een vraag is vergeten gaan we straks massaal aan de abo????

Ik denk niet dat de webmasters wat achterhouden, ik denk eerder dat men op dit moment bang is voor big brother, ik denk en weet zeker dat alles openstaat maar men geeft het niet vrij logisch denk ik, gezien het verleden van de handelaren die scheppen met geld hebben verdiend met verkoop van illegale kaarten vraag prijzen van 300 keiharde guldens was normaal niet meneer m, uit den haag sorry hoor was ff een voorbeeldje de echte hobbyist zal zich wel 2 keer bedenken om nog eens zoiets te doen.

Is het niet zo dar we een beetje verwend zijn kant en klare files er zijn zelfs mensen boos als ze niet meer naar een bepaald kanaal kunnen kijken of dat het een pre is..

Kijk ook eens naar de modules tuners met grote beloftes hebben we het al over gehad dacht ik ...\

Ik denk indedaad dat er straks meer de handel in gaat via via en niet meer openlijk, want stel en met nadruk op stel, dat ik seca2 open heb denk je dan dat ik het op net plaatst kijk wel linker uit...

Want big brother kijkt wel mee en heb niet de centjes om zo'n boete te betalen

>Wordt het binnenkort massaal cardsharing?

Ik denk het wel. Het wachten is op software die elke huis tuin en keukenpc in een server verandert. Een draadje met aan het uiteinde een oude bekende seasoninterface, en iedereen zou alles weer kunnen zien. Nu nog de vraag wie er met "slimme" serversoftware komt.

>Moeten we onze informatie straks via meetings in cafeetjes opgaan doen?

Hoezo, we zijn toch niet helemaal verpierd hier ???? Ik denk dat die info gewoon via internet op de bekende boarden terechtkomt.

>Houden de webmasters op internet, massaal belangrijke informatie achter?

Niet dat ik weet.

>Waarom is er nergens geen interesante informatie meer te vinden over alle nieuwe coderings systeemen???

Er zal eerst veel onderzoek naar moeten worden gedaan. Toen digitale tv. volgens de DVB norm werd ingevoerd was het ook een hele tijd oorverdovend stil. Geruchten genoeg maar van 99.9% klopte helemaal niets. Het was niet te kraken, de (Irdeto) kaartjes voldeden niet aan de ISO normering etcetera.
Het heeft een hele tijd moeten duren voordat je van een ACS 1.2 Irdeto kaartje de Ch-id's kon openzetten. Hierna is het snel gegaan, binnen een jaar kon de kaart volledig worden bewerkt en zelfs gewist en weer geprogd. Voordat het echter zover was dat iemand de beruchte bug had gevonden........

>En waarom kregen ze vroeger wel alle kaarten open, en nu in opeens niet meer....!!!!( zijn alle slimme mensen van de aarde verdweenen???)

Nee, maar de oude garde die de eerste generatie kaarten heeft geopend is er grotendeels mee gestopt. Er zal dus eerst een nieuwe generatie hackers, crackers en coders moeten opstaan die de tijd en niet te vergeten het geld willen steken in nieuwe kaarthacks. Die kaarten zijn er trouwens ook niet simpeler op geworden. De providers hebben natuurlijk ook niet zitten slapen en hebben de beveiliging enigszins aangepast.

>Waarom wordt er geen test software meer gemaakt voor de nieuwe coderings systemen???

Die wordt er wel gemaakt, alleen tot nu toe niet met de gewenste resultaten.

Er wordt aan alle kanten echt wel druk gewerkt maar of en wanneer er resultaat zal zijn is koffiedik kijken. De grote name van weleer zijn met pensioen (werk, gezin etc. beetje huisje boompje beestje) en dus is het gewoon wachten op de nieuwe garde. Ook kost het onderzoek natuurlijk de nodige centjes, en ik ben dus bang dat de eerste kaarthacks puur commerciel zullen zijn.
Koffiedik kijken dus.

groeten,
Peter.

Weet uiteraard niet wat je allemaal gehoord hebt.
Kan dus slechts vanuit mijn gezichtspunt oordelen.

Vraag is er meer bekend als dat publiek is
Antwoord natuurlijk

Wordt het ooit publiek
Natuurlijk

Komt er ooit weer een xin1
Natuurlijk

Feiten worden genegeerd, das 1 ding wat zeker is.
Als er pogingen worden gedaan mensen op weg te helpen middels cryptografische puzzels wordt dat door de meerderheid niet begrepen.
Zelfwerkzaamheid is vrijwel 0, de goeden daargelaten.
Laat iedereen die serieus aan het loggen is maar eens een stukje log plaatsen met b.v. een uitleg wat hen is opgevallen.
Ik kan zo nog wel en tijdje doorgaan maar besteed die tijd liever aan de Hobby.

En als ik wat cynisch over kom dan is dat zo bedoeld hoor.
Er zijn zat mensen die weten dat ik via andere wegen nog wel eens wat doe om ze te helpen.

Avensis

Prima dat je deze discussie aanzwengelt Twilight, ik heb hier nl ook al eens over nagedacht. Vooral jou vraag: Houden de webmasters op internet, massaal belangrijke informatie achter?
Het viel mij op dat na de Satdag, toen de heren de koppen bijelkaar gestoken hadden, opeens alles op slot ging. De download sectie bij Duck ging dicht, Jack was al gestopt, daarna ging Satdudez ook op slot, en bij Huts gebeurd ook niets meer.....
Waarom deze download secties sluiten als er toch niets Hots te downloaden valt. De "gewone" files konden we toch al heel lang downloaden.
Zelf kan ik de files wel proggen, maar verder gaat mijn kennis niet, dus ben ik ook afhankelijk van de "grote" jongens. En die grote jongens hebben volgens mij de boel al open, maar zijn als de dood dat het allemaal weer in handen komt van de handelaren. In dat laatste moet ik ze groot gelijk geven dat ze dat niet willen, alleen staan wij hobbyisten nu natuurlijk wel buiten spel. Dit is mijn stelling, en mag best afgeschoten worden, maar dan wel goed beargumenteerd graag. eneeh we zien wel wat de toekomst brengt..

B17

Beste Twilight.

Antwoord op de vragen:

vraag1: Wordt het binnenkort massaal cardsharing?

Antwoord:
Misschien wel, misschien niet is afhankelijk hoe het verder gaat.

Vraag2:Moeten we onze informatie straks via meetings in cafeetjes opgaan doen?

Antwoord:
Dat kan het maar het hoeft niet en het is afhankelijk van de site's die zo juist informatie willen geven en hoe lang zal zulke site's eigenlijk in de lucht blijft.

Vraag3:Houden de webmasters op internet, massaal belangrijke informatie achter?

Antwoord:
Misschien wel dat het even nog niet bekend moet worden op het internet dat het nog steeds achter het deuren gehouden wordt.

Vraag5:Waarom is er nergens geen interesante informatie meer te vinden over alle nieuwe coderings systeemen???

Antwoord:
Er is wel vrijwel nog wat tevinden op het net maar er wordt gewoon misbruik van gemaakt zus dit zus dat....
hoop van de site's zijn zo juist ook dicht gegaan.Maar ook dat deze site's juist in de gaten gehouden worden door de providers en dat het spontaan de site geclosed is......en dat speelt ook rol en niet alle providers van het internet accepteren zulke site's om dat het over illegale handel gaat van code's enz......

Vraag6:En waarom kregen ze vroeger wel alle kaarten open, en nu in opeens niet meer....!!!!( zijn alle slimme mensen van de aarde verdweenen???)

Antwoord:
Omdat het beter beveiligd is dan wat het geweest is.
Het kan ook zo zijn dat er niet het juiste software oftewel hardware voor aanwezig is.....

Vraag7:Waarom wordt er geen test software meer gemaakt voor de nieuwe coderings systemen???

antwoord:
Er worden wel test software gecreerd maar dan is het weer even wachten van hoe lang het mee gaat....

Dit is mijn mening erover wat ik zelf ervan denkt en ieder persoon kan zo juist wat anders denken dat het is......
Het blijft zo juist een hoby waar jij en ik of iedereen zojuist van plezier van heb.......

Dus laten we maar kijken wat sinterklaas en daarna de kerstman ons gaat brengen......

groetjes,
Deliyurek007
***************JUST KEEP ON !!!!*********************

Cardsharing is een optie,maar enkel voor bepaalde decoders,en de techniek moet nog verbeterd worden.

Vraag 2: over een tijd als de storm wat geluwd zal er best wel weer wat meer op internet gesproken kunnen worden.

vraag 3: er zal wel wat achter gehouden,ook i.v.m dat het toch niet zo erg goed meer gaat met sommige providers.

vraag 4:Waarschijnlijk dezelfde reden als vraag 3.

vraag5:Echt niet alle knappe koppen zijn van de aarde verdwenen,het is alleen waarschijnlijk een keus die ze even moeten maken i.v.m vraag 3,Er zijn best wel wat hobbyisten mee bezig,maar neem van mij maar ??n ding aan,als de commercie hetzelfde gaat overkomen als de providers dan is door de commercie de keus gauw gemaakt
en zal je weer een hele hoop kunnen zien,want dat zijn uiteindelijk degene die er van moeten leven,en uiteindelijk de gouden eieren kwijjtraken.Als dat te lang duurt,zullen zij maatregelen moeten nemen om zelf te overleven.Want het is niet de hobbyist die er veel mee verdient maar de commercie die er goed veel mee heeft verdient,denk aan kaartverkopers,decoder verkoop,fabrieken die ci`s maken,de programmers die verkocht worden en noem maar op.Een geheel gesloten systeem zal de verkopen danig doen afnemen,de tweedehands markt zal wel groeien in dat soort spullen.Het zal dus niet weer gelijk open gaan ,maar uiteindelijk zal het wel weer open gaan.

Sathobby zal altijd wel blijven,feeds zoeken en kijken is ook sathobby,het rommelen met ci`s is ook sathobby en noem maar op,maar beeld zal wel even wat zwarter zijn op veel decoders,dat is een feit,maar als uiteindelijk alles potdicht is,zal de commercie het gaan voelen,maar ik voorspel dat ook de providers zelf het gaan voelen,veel meer abbo`s om uit de kosten te komen zullen ze niet krijgen,ben ik bang voor,dit mede gezien met de concurentie die om de hoek komt kijken van het internet en digitenne,iets wat meer concurrentie zal geven als menigeen denkt.Als dat dadelijk landelijk dekt,zal de gene met een caravan sneller dat nemen als een sat decoder omdat het veel gebruikvriendelijker is en zullen er waarschijnlijk zelfs abbo`s gaan afvallen.

ja als ik het zo bekijk twilight ja zitten de grote jongens te kijken
en wij als jongens die mekaar ook helpen kunnen heet nu uit zoeken vreemd. canaalplus zou ook in elst geweest zijn die waren er niet maar nu is dit dicht dat dicht die weet van niks
die site gaat weg ik begrijp het ook niet goed meer volgens mij heeft de satdag niet veel goeds gedaan ?????? raar maar mij viel het al op dat boris weg ging noem ze maar op maar ja meshien kijken hun op een gratis kaart van anaal als ze zwijgen wie weet groetjes bayyyyyyyy ?????

De laatste 2 jaar is het kijken met zelfgeprutste kaartjes behoorlijk van de hobbyhoek naar de massaliteit verschoven. Iedereen die zichzelf als hobbyist ziet, vindt dat natuurlijk jammer, ook als de hele massa dat van zichzelf vindt :)

Gevolg is dat voor de echte hackers en crackers de lol er een beetje af is, en de providers zo'n grote groep zwartkijkers ook niet meer met rust laten, dat is logisch.

Ik denk zelf dat het op een gegeven moment echt over is met het kijken via zelfgeprogde kaarten. Bedrijven als Irdeto volgen nu het voorbeeld van SKY door alvast een Irdeto-3 kaartje klaar te leggen voor als Irdeto-2 gehackt wordt. Op die manier ontneem je de hackers elk animo om ooit publiek te gaan met hun kennis.

M.i. zal kijken via cardsharing de toekomst zijn, waarbij je mag vrezen voor een verbod op de verkoop van receivers die dat mogelijk maken, zoals de Dreambox. Alternatieven zijn dan losse apparaatjes (denk aan een season's interface met netwerkverbinding), of pc-software die hetzelfde doet en verbonden is met een kaart voor in je cam.

De grote jongens denken te winnen maar door de recessie zullen er veel abo,s beeindigt worden.
Of de kosten van zo,n abo zal ver omlaag moeten.
Je kan je geld maar een keer uitgeven.

Flip:

ik denk dat dat wel meevalt hoor, een sat-abo is een stuk goedkoper dan andere vormen van amusement (uitgaan enzo)

Verder zou ik ook geen grote prijsverlagingen verwachten, in tegenstelling tot vele andere hobbyisten zie ik geen verdriedubbeling van het aantal abonnee's gebeuren bij een halvering van de prijs.

De providers zien nu ook wel dat ze meer verdienen door de kaartjes beter te beveiligen.

Ik zie hier diverse malen de satdag voorbij komen als punt waar het verkeerd gegaan zou zijn. Dat is niet waar. De satdag is het punt geweest waarop het nog net niet verkeerd is gegaan en je dus NU nog steeds op deze site kunt komen. Was de satdag er niet geweest dan was dat misschien niet meer mogelijk geweest. Niet alleen hier maar ook de andere genoemde sites. Wees blij met wat er nog is want alles had weg kunnen wezen met daarbij de gevolgen erbij voor mensen achter de sites mocht je dat interesseren.

Dat de grote jongens van vroeger niet meer echt bezig zijn met deze coderingen ligt inderdaad ook aan de grote commercie welke rond de eerdere hacks is ontstaan. Een hacker hackt niet voor geld maar om iets open te krijgen en die vinden het zeker niet leuk als men zijn werk door derden commercieel uitgebuit zien worden. De schuld ligt dus voor al de vrijschakelaars onder ons ook een beetje aan de eigen zijde.

Cardsharing zou de toekomst kunnen wezen maar dan niet hoe het nu gaat. Cardsharing is pas interessant als je met grotere groepen tegelijk kunt sharen en niet met beperkte aantallen net als nu met de dreambox. Daarnaast zal men met cardsharing ook een andere hobbelige weg inslaan. De providers zullen zeker niet toestaan dat op grote schaal geshared wordt en er zal gelijk buma/stemra/sena en ga zo maar door hard worden gecontroleerd en opgetreden tegen cardsharders. Een provider kan namelijk ook sharen en inloggen op een server. Deze zal dan ook zien welke kaart er geshared wordt en zal men dus om de scheet kaarten gaan uitzetten. En ja wie leent dan nog zijn kaart aan cardsharing als zijn kaart wordt uitgezet en je als bonus nog een strafrechtelijke procedure aan je broek krijgt.

Maar Satwatcher. je zegt hier dat het net goedgegaan is op de Satdag, hiermee geef je toch aan, dat de veranderingen toch wel met de Satdag te maken hebben gehad, of zie ik dat verkeerd?

B17

wat ie zegt b 17 klopt inderdaad niet echt. satwather het zit je toch dwars ze kunnen beter eerlijk zijn ????????

Originally posted by kerst614
wat ie zegt b 17 klopt inderdaad niet echt. satwather het zit je toch dwars ze kunnen beter eerlijk zijn ????????

Wat mij betreft mag deze topic dicht de antwoorden slaan echt nergens op.
Als je niet tevreden bent met het beleid van deze site wat doe je dan hier?
Ga je toch zelf een site opzetten.. ik snap het niet altijd dat gejammer, als je het er niet mee eens bent doe er dan wat aan en stap op en ga elders verder.

En weet je waar ik nou een beetje akelig van wordt?
Niet van deze thread, maar wel van een bepaald ding wat in deze thread regelmatig terugkomt!

"BIG BROTHER IS WATCHING YOU"

Is er eigenlijk nog wel iets waar ze niet meer mee kijken?

Straks moeten we al op gaan passen als er discussies worden gestart als deze, want voor we het weten rolt er een oplossing uit over hoe we straks weer kunnen kijken, en grapjes maken over "onze monarchie" mag ook al niet meer?

Ik vindt dat we allemaal maar "een te sterke rug" hebben want over alles wat er maar beslist wordt, zeggen we maar ja en we laten het weer maar over ons heen komen...

Is er eigenlijk nog iets wat we ,nog, wel mogen?

De eendjes mengen zich niet zo snel in een discussie, desondanks toch even onderstaande ter informatie.

CrazyMotha: wij begrijpen hen wel. Ze hebben een tijd lang "zwart" kunnen kijken en dat is thans nagenoeg voorbij. Nog ongeveer ??n week (dachten we) en dat is het voor hen ook afgelopen met Canal Digitaal NL. Ze leggen - zoals Satwatcher al aangaf - tenonrechte een relatie met de satdag.

Ja, je moet er nu meer moeite voor doen om info te vinden dan voorheen; het zij zo. Er is her en der al genoeg gepost over de nieuwe coderingssystemen, daar gaan we nu niet meer op in. Bovendien is dat (zelf klungelen, proberen e.d.) nu juist het leuke van deze hobby.

We begrijpen dat sommige jaloers of gefrusteerd zijn, daarom kijken we deze discussie nog even aan voordat we besluiten om dit draadje al dan niet te sluiten.

Ik vindt de reactie van CrazyMotha ook behoorlijk overspannen.
De discussie die Twilight hier terecht heeft aangezwengeld, is toch het enige wat we nog hebben, daar is een board toch voor bedoeld....

B17

Nee GM nog niet dicht deze site, ja daar komt die PIK weer ik heb het al vermeld op eerdere topics zie o.a. de pik is boos.
Veel antwoorden zijn gegeven antwoorden van gelijke strekking omtrent de commercie .

Als iemand van ons een hack op dit net zou neerzetten wie denk je dat em als eerste verkoopt voor grof geld....denk maar eens aan 4 jaar geleden 300 piekies voor een seca kaartje..

Wat heeft degene verdient die het heeft opengezet dankjewel of????

Wat een gezeur over de satdag denk en weet wel zeker dat het met diet alles niets te maken heeft wees verdorrie blij dat we nog zoiets hebben waar we open kunnen discuseren omtrent dit soort zaken...

I.P.V. van te zeuren zou je je ook eens kunnen verdiepen in de opbouw van een kaart een key een algo een coco ga zo maar door dan ben je met een hobby bezig.

Zo de pik heeft gesproken en is er niet opgetrapt en gaat weer fijn met zijn clooncard en abo verder kijken.....

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan