Wat denken jullie???

Hmmm zelf ben ik niet op de satdag geweest,er zal best onder de jongens met een site gesproken zijn,daar twijfel ik niet aan.
Maar ik denk zelf niet dat het beleid wat nu gevoerd wordt toen is uitgedacht ,maar meer hoe moeten we verder.Iedereen kon toch op zijn klompen aanvoelen dat er zoeiets stond te gebeuren.
Het wil niet zeggen dat ik het met alles ??ns ben,zoals bijvoorbeeld de lay out en het naar mijn mening iets te streng modereren aan het begin,waarvan ik nu zelf wel het idee heb dat dat iets minder is geworden.Maar ik vind dat we moeten bedenken dat het een mooie tijd is geweest,zeker voor de mensen die het deden om het gratis kijken,wat naar mijn mening ook hun goed recht is.En bedenk ook dat de providers het eigenlijk nog lang hebben laten gebeuren.Met sommige uitspraken ben ik het zelf niet ??ns,zoals dat de sathobby het heeft laten uitlopen tot iets grootschaligs,ik weet dat dat niet zo is,maar dat de commercie hier achter zit,net als de meeste grote hacks,en pleit bepaalde providers ook niet vrij.Het was nu eenmaal toch een goude tijd waar veel te verdienen viel.Alleen is het probleem voor die grote jongens nu dat ze in dubio zitten,weer een hack kan destrazeuse gevolgen hebben voor de providers,en dan is het ook over.Daarentegen zien zij hun inkomsten ook danig slinken,wordt het nijpend,dan weet je weer hoever het is,maar dat zullen ze toch wel even proberen uit te stellen.Cardsharring is veilig te doen,dat is het probleem niet,grootschalig dat is een iets groter probleem,maar die methode zal als het groot en voor de massa uitgerold wordt het echte einde voor de providers betekenen,hier kan geen enkele provider zich tegen wapenen en opent alles, als dat op een makkelijke manier te verkrijgen is doordat de commercie erop springt ,maar het is en blijft geen echte hack en heeft werkelijk niks te maken met sathobby.En zeg nu niet dat cardsharring geen doorgang zal vinden,want uiteindelijk is alles klein begonnen,maar zie het resultaat en hoever het is gekomen.
Maar ga de hobbyist of de mensen die gratis willen kijken niet de schuld geven van iets wat door de commercie,van werkelijk alle kanten is gecreerd,want de grootste hacks komen toch echt niet alleen van de hobbyisten,die hebben het gedeeltelijk uitgewerkt,maar de grotere jongens(commercie en concurrentie) hebben het aangedragen.Dat het niet weer zal gebeuren,geloof ik zelf niks van,uiteindelijk is er altijd wel ??n die de drempel weer oversteekt,of het geld wel kan gebruiken en dan ligt het weer op straat,het kan lang duren ,maar ook heel kort,de tijd zal het leren.

Door een aantal mensen wordt hier in diverse topics een link gelegd tussen de koerswijziging van Duck en de satdag.
Op de satdag zijn een aantal dingen besproken:
- De pesterijtjes tussen de UDSB en s4a worden gestaakt, na 4 jaar gezeik vonden wij het tijd voor een wat volwassener benadering van het geheel.
- Duckfiles wordt door Canal+ gezien als een broeinest van illegale praktijken, dat was de reden dat C+ op het laatste moment op last van hun juridische afdeling niet op de satdag aanwezig was.
In het verleden zijn diverse boards, waaronder het funboard, regelmatig dwarsgezeten door C+ (Freek van den Engel was destijds het boegbeeld van dergelijke praktijken van onze nationale Satelliteprovider).
We hebben toen als Funboard besloten om het over een andere boeg te gooien en geen illegale zaken op het bord toe te laten. Er is immers genoeg op het internet te vinden voor de hobbyist. Andere borden hadden de zelfde opvatting en die hebben zich destijds verenigd in de UDSB.
Men moet drommels goed begrijpen dat niemand juridisch verantwoordelijk wenst gehouden te worden voor de inhoud van de borden als een provider het in zijn hoofd krijgt de admins/mods van een bord gerechtelijk aan te gaan pakken.
Ik hoor hier uitdrukkingen als "een rechte rug" en "vrijplaats". Laat ??n ding duidelijk zijn: niemand houdt een rechte rug als hem een dwangsom van enkele 10-tallen duizenden euro's boven het hoofd hangt en laten we eerlijk zijn, buiten het feit dat er belangrijke zaken voor de hobbyisten werden besproken was Duck vooral een vrijschakelbord.
98% van de bezoekers kwam hier voor zijn dagelijkse shotje key's en dat heeft NIETS met de hobby te maken. En ik heb sterk de indruk dat dit de groep is die nu het hardst jammert.
Duck is net zoals andere borden een hobby-bord geworden. En in die hobby is gelukkig nog genoeg te beleven.
In mijn begintijd was Irdeto net een beetje open, daarna kwam seca stukje bij beetje, maar het werd iedereen daarna zo gemakkelijk gemaakt dat God en zijn ouwemoer ineens illegaal naar allerlei zenders kon kijken. Een zeer kwalijke zaak voor de satelliethobby.
Voorlopig blijven alleen Nagra en viaccess gekraakt en ik hoop dat als de overige coderingen er weer aan gaan, dat het openzetten van de kanalen dermate moeilijk blijft dat het beperkt blijft tot de echte hobbyisten die moeite willen doen om een kaartje open te zetten, zodat de hordes zwartkijkers op deze manier buiten de deur blijven.
En dan hebben we waarschijnlijk een paar mooie borden met minder bezoekers maar wel met bezoekers die zich met de satelliethobby bezig houden.

Ben het bijna met je eens tweet maar ik zal nooit de hobbyist aanvallen wel de commurcie en degene die altijd maar lopen te klagen snap je. kritiek mag moet zelfs, als ik het geld had zou ik en dat meen ik tegen duck zeggen kom maar, kijken hoever ze gaan, ik betaal maar heb het ook niet snap je en ben niet van plan de handel rijker te maken over de rug van de ECHTE HOBBYIST....

Hey Jack gaan we toch nog naar de kroeg fijn keys wisselen jij van mijn huis ik de jouwe net vakantie lol

Ik ben meer een lezer dan iemand die iets post. Maar nu wordt het hobbyen leuk. Beetje klooien met de kaarten.
IPV waar kan ik de key's vinden. Zoals er al eeder werdt aangegeven zullen alleen de echte hobbiesten overblijven. En 90% zal afvallen. Want die willen alleen maar gratis kijken. Het zal nog wel een hele tijd duren. Voordat het zover komt. Ik moet toegeven ik was vroeger ook zo begonnen en ben nu lekker aan het rommelen zoals de overige.
En het is hier geen schakelbord.

Duck ga zo door........

Spirit

Originally posted by kerst614
wat ie zegt b 17 klopt inderdaad niet echt. satwather het zit je toch dwars ze kunnen beter eerlijk zijn ????????

Ik denk dat het jouw meer dwars zit dat je, en ik vind het een mooie quote van Denktenk, je dagelijks shotje keys niet meer zo makkelijk kan vinden en alles op zwart dreigt te gaan.

Eerlijk zijn dat is denk ik wat ik, het eendenteam en Denktenk hier zijn geweest. Elke verband met de koerswijziging van Duck en afspraken gemaakt op de satdag is bezijden de waarheid met die verstande dat het door de afzegging van Canal Digitaal en de informatie die daarbij vrijkwam het eendenteam precies wist hoe men bij de juridische afdeling van Canal Digitaal dacht over de site. De organisatie van de satdag heeft daarna niets te maken gehad met de besluiten welke door het eendenteam intern genomen zijn. Sterker nog er is tijdens de satdag niet over gesproken, Er was meer te bespreken over de andere zaak (s4a) welke denktenk al aangaf. Derhalve vind ik zelf dus ook dat elke speculatie welke verband ligt tussen de koerswijziging van diverse internetsite's (waaronder Duck) en de satdag vanaf heden de plank totaal misslaan en ook moeten stoppen.

Dat laatste geloof ik ook wel,het enige jammere vondt ik wel dat de veranderingen mijn inziens te groot en te snel werden ingevoerd,en daarbij doel ik niet op de keys en files,maar meer op het feit dat het inneens wel erg veranderd werd doordat het board gemodereerd werd in samenwerking met een totaal vernieuwde lay out,en dat artikelen inneens verplaats werden waardoor het ??n en ander erg onoverzichtelijk werd en het karakter van het typische duckboard mijn inziens inneens erg ver te zoeken was,en het karakter van boards zoals satt4all en het funboard had gekregen,waardoor de herkenning van duck een beetje in het niet is gevallen,waar ik vindt dat juist ieder board een eigen gezicht moet hebben.Dat files en keys niet meer konden dat kon iedereen wel op zijn vingers natellen,maar wat ik jammer blijf vinden is de lay out van duck,maar het is niet anders.
Zelf vond ik het duckforum ,seca2(nog niet eens zo belangrijk) en off topic fijner omdat het meer in de groep bleef,en het mijn inziens toch wat hechter was ondanks de maatregelen inzake wat wel en niet meer kan.Door dat alles kan ik wel inkomen dat mensen het idee krijgen dat duck gedicteerd wordt en geen eigen gezicht meer mag hebben,nadat die veranderingen na de satdag zo massaal werden ingevoerd.Maar ja misschien komt het duckboard kwa oude stijl nog wel eens terug,ik hoop het.

Om op je vraag terug te komen Twilight: ik denk dat Denktenk en Satwatcher voldoende duidelijke toelichting hebben gegeven.

Zonder de Satdag was het vroeg of laat ook zo gegaan zoals het gegaan is.
Sterker nog, ik denk dat het jaar ervoor meer ogenblikken zijn geweest dat het zo ver had kunnen komen, maar op het laatste moment werd door deze of gene de helpende hand toegestoken, anders was de eend allang een kopje kleiner gemaakt.

Overleven is wat anders dan vrijuit leven.

Je mag boffen dat er indirect nog veel lijntjes uithangen naar een hoop mensen met kennis van zaken door de diverse hobbyboards, waaronder Duckfiles.

Het zou droevig zijn als we allemaal alleen maar een kaartje konden proggen......

Rolo

wat een sateliet tuner terweeg kan brengen ze happen allemaal
beeld dan is het goed geen beeld op zijn kop. zwijgen is goud praten zilver :)

En waar slaat dit dan weer op....

De bedoeling is om gewoon een paar dingen uit te vissen, over het hoe en wat....

De opmerking van jou slaat dus nergens op.
Als je geen beeld hebt, moet je gewoon beter je best doen om het weer te krijgen.

Lukt dit niet, dan moet je maar een abbo nemen...

Gr Fred.

Iedereen kon toch op zijn klompen aanvoelen dat er zoiets stond te gebeuren
Ja natuurlijk was dat aan te voelen, maar tot nu toe heeft iedereen, ook Duck, gedaan wat mogelijk was en dat zolang mogelijk volgehouden.
Het stond nu te gebeuren en Duck zat op het randje en daarom is dat dus nu gebeurt.
Het had ook eerder gekund, dan waren deze discussies eerder gevoerd. Alleen vind ik het bijzonder jammer dat dit onderwerp weer naar voren gehaald wordt in een discussie die eigenlijk toch over iets anders gaat, namelijk de hobby.
Op alle vragen betreffende Duck die tot nu toe hier gesteld zijn, is al in zeer brede zin (meer dan had gehoeven) ingegaan en antwoord gegeven.
Het is allemaal terug te vinden.

Maar goed. Het valt natuurlijk wel op dat er een satdag is, en dan plots na de satdag is alles anders, dan gaan mensen er bepaalde dingen bij denken.

Aangezien ik er vanwege mijn hulp aan Duck vanaf eerste instantie bij ben geweest kan ik precies zeggen hoe het gelopen is.
Allereerst hebben Satwatcher en Denktenk gelijk. Het hoofdzakelijk wat daar besproken is, was aan 1 tafel, en dat was om het geneuzel tussen de diverse boards gedaan te krijgen.
Het lijkt me momenteel dat dit ook wel gelukt is.
Dit gehele gesprek heeft zoveel tijd in beslag genomen dat er daarna niet meer gesproken is over beleid of wat dan ook.
Het enige wat bekend was, en dat was dus al een dag voor de daadwerkelijke satdag bekend, was het probleem met C+.

Daar is in het begin van de dag nog wat meer informatie bij gekomen, waaruit overduidelijk opgemaakt kon worden dat er gewoon op zeer beperkt korte termijn, dingen zaten aan te komen, waarvan ook bekend werd dat C+ die dingen al in gang gezet had, dat Duck niet anders kon.

De dag na de satdag heeft Ducky dus meteen de keysregel aangemaakt en er is toen ook meteen een discussie opgestart met de rest van het Duckteam.

Hieruit is al erg snel als conclusie gekomen dat er gewoon een hoop weg moest en regels moesten komen.
Aangezien er toch een hoop weggedaan moest worden aan postings, een hoop nagekeken moest worden, de uploadbeheerder contacteren en waarschuwen voor de akties van C+ want die gingen hem ook aan, etc. etc.
En daarmee was het beleid aangepast, dit alles was beslist binnen 3 dagen na de satdag.

In die gesprekken is ook besloten de layout te wijzigen. Dat had NIETS met andere boards te maken. Het team wilde zelf meer overzichtelijkheid en duidelijkheid.
Er is ook over gesproken dat dan de aparte opzet van Duck qua forum-layout verloren zou gaan en dat er ook een hoop mensen zouden zijn (gezien de poll van toendertijd) die daar niet zo happy mee zouden zijn, maar ook een hoop mensen zouden dat wel mooi vinden (gezien vanuit diezelfde poll).
Er is besloten om de layoutwijziging door te zetten, omdat we dus toch al aan het werk waren, en het voor de moderators geen doen was om al die posts uit te zoeken en het net voor hun ook gemakkelijker zou zijn als je een overzichtelijker forum zou maken.
Zoals jullie hebben gezien zijn er ook nieuwe moderators aangetrokken waarvan er ook een paar een hoofdforum hebben waarin ze bijzonder actief zijn.
Als je het allemaal door elkaar hebt lopen weet de ene mod niet wat de andere doet en blijft het een janboel.
Duck was zich dus bewust van de aankomende protesten (maar ook van de goedkeuringen) en heeft de beslissing dus als team doorgezet voor overzichtelijkheid en werkbaarheid hoofdzakelijk als reden.

En omdat we toch bezig waren met veranderingen, is die layout meteen meegedaan dan hoefden we maar 1 discussie te voeren, en niet 1 voor de regels en nadien weer 1 voor de layout wijziging. Niemand had verwacht dat een bepaalde groep mensen steeds weer op hetzelfde onderwerp zou terugkomen met ook dezelfde (reeds beantwoorde) vragen. Er was rekening gehouden met een bepaalde hoeveelheid, maar niet de hoeveelheid van nu, maarja, die laatkomertjes komen in hoofdzaak dan ook van mensen die je anders vrijwel nooit iets zien doen op het board (uitzonderingen daargelaten) dus daar ligt niemand wakker van.

Dit is dus precies hoe het gegaan is, en dat is de waarheid.
Daaruit is ook op te maken dat dit NIETS met de satdag te maken heeft, behalve dan dat Duck net vanwege de satdag informatie heeft kunnen krijgen over de reeds in uitvoering zijnde plannen van C+ waarvan Duck anders geen weet gehad had.

En dat is dus de oorzaak geweest dat er NA die dag besprekingen kwamen die tot dit alles geleid hebben. Het reeds uitvoering zijn van bepaalde C+ plannen was de aanleiding ertoe dat alles zo erg snel achter elkaar gebeurt is. Het was ofwel zorgen dat Duck erg snel is, ofwel net te laat zijn.
Duck koos logischerwijze voor het eerste. Die handelwijze heeft bij C+ minimaal een gevoel gebracht van "ze draaien bij, we kijken even aan hoe en hoelang het nu gaat" en daarmee is de hals uit de strop.
En -daarom- Tweety, dus ook groot en snel veranderen, en niet eerst het een en dan het ander en dan tegen nog meer eindeloze (onzinnige) discussies oplopen.

En dan hoop ik met het hele Duckteam dat EEEEEIIIINNNNDDDEEEELLLLIIIIIJJJJJKKKK dit soort vragen nu eens stopt, en anders gebruikt men de search funktie maar.

Voor wat betreft het Twilight topic, ja we moeten verder met de hobby, en dat is net het leuke, niet zomaar effe file downen, proggie pakken en klaar.
Maar puzzelen, commando's sturen, berekeningen doorvoeren, loggen etc.
Een cryptogram vul je ook niet in door de oplossing erbij te nemen en maar te gaan schrijven, dan ben je geen puzzelaar en heb je puzzelen echt niet als hobby, maar dat is wel wat er tot nu toe gebeurde op satgebied.:)

Persoonlijk ben ik dan ook blij dat we terug bij af zijn, hebben we tenminste weer wat te doen.

Bt mag ik het dan zeggen AMEN ..... perfect

Leve de hobby....

Volgens mij praat je nu over jezelf want je begint hier zelf met onzinnige dingen te posten over verbanden welke er helemaal niet zijn. Het zwarte beeld heeft dit soort dingen kennelijk bij je boven gebracht in het overschot van tijd welke je had nu je niet meer zwart kan kijken.

En ik had nu graag wel eens willen weten hoe ver iedereen nu is betreft het "onderzoeken" van de diverse nieuwe coderingen en vooral de ervaringen met nieuwe kaarten,gewoon zomaar...je hoeft natuurlijk niet te vertellen hoe je wat doet ,maar bijv. BT jij bent een echte "Irdeto man" ,ben je er mee bezig of niet(Irdeto 2) ,heb je enig idee hoe het werkt nu,of kan je er niet over praten,FranX ben jij nu met "Seca 2" bezig ,of kan je er niet over praten ?Ik zelf ben met "Conax" bezig maar kan er niet te veel over zeggen !Wat ik eigenlijk bedoel is kunnen we alleen nog maar over het functioneren van een board en wat mag en niet mag schrijven of gaan we nog wat ondernemen om een codering te ontcijferen ?Verder vind ik het een goeie ontwikkeling dat even het kaf van het koren gescheiden wordt en dat er weer zelf wat ondernomen moet worden om wat te bereiken ,naar mijn inziens doen heel veel mensen veel te weinig om hun doel te bereiken en wachten het maar een beetje af ,of heb ik het nu mis ?
Als ik het mis heb mijn verontschuldigingen maar denk er toch maar eens over na.Voor de rest blijf ik het een prettig forum vinden en ook is er iets veranderd ,toch kijk ik elke dag weer als eerste bij die ouwe eend.
Ik weet het , ik ben een beetje van het onderwerp afgedwaald maar ben toch wel nieuwsgierig !

Cya ...

Het zou wat wezen als Canal+ 50.000 Euro prijs uitreikte aan degene die de codering kan kraken. Of een of andere geldschieter. Net als met die codering kraak wedstrijd in de US.

Maar waarschijnlijk heeft Canal+ 1. niet zoveel geld te besteden 2. geen vertrouwen in de eigen infrastructuur :)

Rolo

Sorry rolo waar slaat dit op??????? Ja ben hard bezig zeg alleen niet met wat heeft wel met de huidige structuur te maken green hornet . hopelijk je vraag een beetje beantwoord..

Gezien het feit dat canal+ stappen wou ondernemen tegen duck en mogelijk ook wel andere sites denk ik persoonlijk dat ze zelf ook niet zo zeker zijn van de "onkraakbaarheid" van seca2 en irdeto2.
Zelf kijk ik ook "zwart" maar ben zeker niet van plan een abo te nemen als de boel dicht gaat.
En wat betreft de commercie....
Ik denk dat het op zwart gaan van canal+ zeker geen hele grote schade zal aanrichten bij de handelaren...want, het op zwart gaan van het ART pakket op hotbird heeft dit allang gedaan.
Canal+ zal zeker een stijgende lijn gaan zien in de abo verkoop maar dat zal meer aan het wangedrag van UPC liggen dan aan seca2, het is mij namelijk opgevallen dat er de laatste maanden vele schotels zijn bijgekomen en de mensen nemen die niet om naar canal+ (blauw/rood) te kijken , maar omdat ze via satelliet meer kunnen kijken voor minder geld en tevens omdat ze dan niet meer afhankelijk zijn van UPC die maar te kust en te keur kanalen schrapt om de mensen te dwingen DIGITAAL er bij te nemen voor XX euro per maand.
Deze mensen zitten ook echt niet te wachten op een seca2 hack omdat de meesten van hen niet de technische kennis hebben om zelf keys op een kaartje te bakken en ook geen zin hebben dit 2 a 3 keer per week te laten doen daar ze dan duurder zullen uitkomen dan een abo.
Deze groep mensen gaat voor het GEMAK van een abo en vinden het maandbedrag geen probleem daar zij dit anders aan UPC hadden moeten afdragen.

ik denk dat je extreeme hu progger aan de gang moet

want de penta4 card
en de penta3 card

zijn daar all vol op in gebruik !

en een canaal + crack wetstrijd in de vs helpt niks want dan
moeten se daar een gaatje in de woestijn maaken om astra te kunnen ontvangen

hahaha

Hmm om op het en na laatste onderwerp terug te komen,ja canal + zal wel meer abbo`s krijgen,maar dat betreft dan het nl pakket,denk de filmkanalen een stuk minder,op mensen na die de voetbal gaan missen.Het beeldt is natuurlijk stukken mooier als via de kabel,en voor die 6,95 in de maand zou ik als ik zelf mensen iets moet aanraden het basis pakket er gewoon bij nemen,de filmkanelen helaas niet ,omdat ikzelf vindt dat ze daar nog geen waar voor het geldt leveren,films worden te snel en teveel herhaald,en om alleen voor de voetbal zoveel uit te geven is alleen weggelegd voor echte fans,die dan wel weer goedkoper uit zijn als een kaartje bij de poort,maar dan mis je weer de echte sfeer van het voetbal stadion.Maar de sathobby gaat echt wel door.

dat ze zelf ook niet zo zeker zijn van de "onkraakbaarheid" van seca2
Een van de stukken informatie rechtstreeks van een belangrijk C+ persoon was dat ze wisten dat het al gekraakt was. Het is dus knap dat C+ eens iets weet voordat wij het weten.
Maar ziedaar ook meteen de reden (dezelfde reden als pw nu gebruikt) om de forums en vooral uploadcentra het leven zuur te maken. Die reden is om zoveel mogelijk te proberen te voorkomen dat een hack op snelle wijze verspreid zal raken.
Dit is echter water naar de zee dragen, maar als je mensen achter een board kunt aanpakken, dan heeft het wel effekt.

@Green Hornet
Persoonlijk ben ik er van overtuigt dat Seca2 gekraakt is enwel in Spanje. Daar heeft die kaart gewoon een bug en er is tijd genoeg geweest om de benodigde routines te achterhalen, maar ik ben er ook van overtuigt dat je daar hele goede kennis voor moet hebben en maar bij enkelen bekend is en niet publiek zal worden gezien de meerdere mogelijkheden die de provider heeft om met seca2 de boel te beschermen en mede om tegen te gaan dat het wederom zo'n "het zoontje van de bakker op de hoek kan het zelfs" situatie gaat worden v.w.b. openschakeling.
En voor een ander deel figuren ook vanwege de financiele winst die ermee te behalen is zolang het niet publiek is.

Maar ik moet er wel nogmaals bijzeggen dat dit mijn persoonlijke overtuiging is, en ik daarover niets gehoord of gezien heb buiten de uitspraak van C+ zelf dan tegen een betrouwbaar iemand.

Verder kan ik je mededelen dat ik momenteel totaal niet bezig ben met zoeken. Wat je zegt klopt overigens, ik ben een irdeto-man, dat was "mijn" tijd om het maar even op die manier te zeggen. Irdeto/2 is toch wel grotendeels anders.
Bij het overgaan van Hellas een paar jaar terug, heb ik me er even mee beziggehouden, doch niet lang aangezien toen seca1 voor hier in NL interessanter werd.

Doch momenteel heb ik gewoon te weinig c.q. geen tijd om te loggen, dingen te gaan controleren en wat dies meer zei, verder ben ik technisch gezien ook niet slim genoeg om coderingen te kraken. Er gaat hier momenteel gewoon teveel tijd zitten in het onderhouden van 5 servers waarvan 1 commerciele, het beantwoorden van emails, het nalezen van posts op de forums en hier en daar een reply schrijven (nja... wel meer als een) en daarnaast doe ik nog het nodige downloaden en op dvd zetten en ben ik ook nog eens ircadmin en ben ik ook al te weinig aanwezig op de irc server.

Wat daarnaast nog aan tijd overblijft gaat op aan slapen en aan het gezin, en dat laatste schiet eigenlijk een beetje te kort als ik eerlijk moet zijn en dat is eigenlijk geen goede zaak.
Dus voorlopig zal het wel zo blijven. Als het systeem eenmaal gekraakt is, zal ik hier of daar wat moeten gaan inperken, en zal ik zeker meehelpen met het vergaren van gegevens, vereenvoudigen van procedures voor zover mij dat mogelijk is en het schrijven c.q. vertalen van handleidingen voor zover de tijd dat weer toelaat.

Dus ja helaas, wat betreft het zoeken, hang ik er momenteel maar een beetje bij, maar het is niet anders en kan ook niet anders op dit ogenblik.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan