• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

    redbull racing

Website maken over Canal Digitaal, maar waar...

ni_hao

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
30 apr 2001
Berichten
507
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
56
Ik ben de "slappe" reacties en mogelijke onwil van Canal Digitaal een beetje beu aan het worden. Er worden door hen nogal eens onwaarheden op het internet geplaatst. Ook de zenderindeling van de pakketten is op hun website verre van volmaakt en ook de zenderlijsten (pdf) die je via een aan hen gerelateerde website kunt downloaden is incorrect. Hun klantenservice zit met informatieverstrekking er ook nog al eens naast.

Canal Digitaal gaat er nogal prat op dat ze de meeste HD zenders hebben, maar de kwaliteit is niet overal even goed. Bovendien zijn een aantal SD zenders van erbarmelijke kwaliteit, mede door het volproppen van transponders. Ook zenders die in HD beschikbaar zijn worden door Canal Digitaal niet in HD maar in SD doorgegeven. De laatste tijd lees ik steeds meer dat mensen zich daarover beklagen/ergeren.

Vandaar dat ik overweeg een website te maken waar al deze dingen op staan, zodat eventuele nieuwe abonnees dit kunnen lezen en weten waar ze aan toe zijn, maar ook bestaande abonnees hebben wat aan die informatie, omdat het de bedoeling is dat je online op de berichten/mededelingen kunt reageren.

Waar kan ik het beste een website maken, wellicht het beste buiten Nederland?
 
fijn dat ik het weet, kan ik weer rustig slapen.
 
Gewoon in NL bij een webhoster die niet bang is voor CanalDigitaal.

Sorry dat ik reageer want zou dat niet meer doen op duck
 
@ Jacob :Idiote reaktie. Schrijf dan niets!!!!

@ ni hao :Veel mensen zullen het met je eens zijn,maar ik denk,dat het water naar de zee dragen is...Zolang CD een monopolie op sat tv in Nederland heeft,kunnen ze zonder gevolgen doorgaan met hun slechte klantenservice.

@ Wizard :Leuk dat je reageert.Gewoon blijven doen...!! Gr.George
 
@Marie
Wordt moderator.
@ ni hao
Niet geschoten is zeker mis. Waarom niet.
 
@ Matrix : Ik denk niet,dat ik daar geschikt voor ben...Te weinig onderlegd.

@ Jacob: Niet tevreden over een paar pixels,is iets anders,dan de klantenservice van CD aan de kaak te willen stellen.

@ ni hao: Je loopt schijnbaar al lang mee in het sat wereldje.Dan neem ik aan,dat je al veel klachten over CD hebt gelezen op de diverse boards....Zal een aparte website daar veel verschil bij maken?
Ik heb al ergens gelezen,dat het enige wat indruk zou maken,is,als we allemaal ons abbo opzeggen...??? Maar dan zit ik wel zonder Nederlandse sat tv,en met mij nog vele andere in het buitenland wonende Nederlanders...
gr.George
 
@marie je schrijft toch al als een moderator dus probeer het gewoon.
 
@Jacob: Het zou een hele eer zijn,maar zoals gezegd ben ik er niet voldoende geschikt voor.
Hiermee bedoel ik,dat kommentaar geven op aktuele zaken,waar je wel iets van weet, iets anders is,dan moderator spelen op welke web-site dan ook.
Want dan wordt er ook iewat gespecialiseerdere kennis over ter sprake gebrachte zaken en de board-regels gevraagd.
Als je daar nog iets speciaals aan toe wilt voegen,zoals bijv.Freggel dat jaren gedaan heeft,dan ben ik daar niet toe in staat.gr.George
 
marie;229596 zei:
Je loopt schijnbaar al lang mee in het sat wereldje.Dan neem ik aan,dat je al veel klachten over CD hebt gelezen op de diverse boards....Zal een aparte website daar veel verschil bij maken?
Het gaat er om dat het met het mooi weer spelen van Canal Digitaal, door te melden hoe goed ze wel niet zijn of wat ze allemaal te bieden hebben maar eens afgelopen moet zijn, zo lang ze niet naar bestaande abonnees luisteren en bovendien foutieve, ja zelfs (al dan niet bewust) onjuiste informatie geven. Er is nogal behoorlijk wat fout bij dat "bedrijf", zowel qua bedrijfsvoering als qua instelling. Potenti?le nieuwe abonnees mogen best weten wat er allemaal daar aan de hand is en al dan niet hun voordeel er mee doen. Bestaande klanten kunnen hun ervaringen dan delen. Zolang Canal Digitaal (bijna) niets met de klachten e.d. van bestaande abonnees doet en er verder nergens aandacht voor is, verdwijnt het vanzelf in de doofpot.

Het is toch van de zotte dat zo'n bedrijf niet eens een correct en actueel overzicht kan geven met wat ze bieden. Dat ze maar doorgaan met onwaarheden te verkondigen en altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, terwijl de abonnees maar (steeds meer) mogen blijven betalen
 
@marie je onderschat jezelf en google is bovendien ook altijd behulpzaam.
 
@ni hao wat maakt canaldigitaal zo uniek.
Het genoemde is toch overal op van toepassing, kun je beter een politieke partij oprichten die op komt voor de belangen van de consument in het algemeen.
 
jouwweb.nl is gratis en staat direct online

s
 
@ni hao :In principe zou je voor dat soort klachten op Kassa,Radar of andere konsumentensites kunnen kijken,en eventueel posten.Daar staan voldoende klachten,maar verders weinig oplossingen...
Ik heb te maken gehad met een langlopend konflikt,dat juist zo?n beetje opgelost is...Alleen nu nog de beloofde vergoeding...

Beetje "off topic":
@Jacob :Als je het serieus meent,heb ik mijn uitleg al gegeven...
Als het echter sarkastisch bedoeld is,dan kan ik daar best om lachen...
Je pakt de eerste de beste ezel,die een dom kommentaar op een topic geeft,en maakt hem moderator....Zal een gebalk geven... Iaaa...
Als er een onderwerp gestart wordt voor slap ge-o.h. zou ik me beschikbaar stellen,maar dit is verondersteld een serieus forum te zijn... Vr.gr.George
 
Als je iets hebt tegen iemand die jij vindt dat deze verkeerd zoals in dit geval @Jacob, dan is dat h??l simpel: Er staat een gevarendriehoekje bij ieder zijn profiel, klik daar op in dit geval en dan kun je dit rapporteren.

Het team zal er zich dan over buigen wat te doen. ;)

In dit geval heb ik dit dus gedaan, want de eerste reactie van bovengenoemde slaat idd nergens op!
 
Hoi Freggel:Ik voel me knap aangesproken,want zoals ik het zie,ben ik bewuste "bovengenoemde..."
Ben blij,dat de rest van mijn postings wel door de beugel kan...

Zo zie je trouwens wel,dat ik nooit een goede moderator kan zijn...Ik zou nooit zooo streng als jij op kunnen treden...
Houdt de moed erin,gr.George
 
Hoho Marie, ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt! Met bovengenoemde bedoel ik jou niet, maar de eerste reactie van @Jacob.

Dit heeft trouwens niets met streng te maken...
 
de eerste reactie sluit volledig aan op mijn later commentaren.
Haalt helemaal niks uit!!!!!!

@marie was serieus bedoeld je lijkt mij een ge?ngageerd persoon
 
@Jacob:Als mijn vrouw me zo zou noemen,loopt ze kans buiten de deur gezet te worden...,al heb ik geen flauwe notie,of het positief of negatief is!!! Haha,wel blijven lachen...gr.George
 
Om moderator te zijn op een board zoals deze, is technische kennis over het onderwerp van het board absoluut niet noodzakelijk maar wel van voordeel.
Het is dus een misverstand dat alle moderatoren op een satelliet board mensen zijn die alle hacks kennen, zelf abonnementskaarten kunnen maken en/of bewerken, software voor ontvangers schrijven of bewerken en dergelijke.

Wel word er van ze verwacht dat ze met een waakzaam oog en grote regelmaat aanwezig zijn en misstanden beteugelen.
Zulke misstanden zijn bijvoorbeeld ondoordachte uitspraken zoals die in de eerste reactie in deze thread.

Jacob:
Het is een groot probleem dat heel Nederland zich altijd maar laat naaien door brutale mensen / instanties, met de overheid voorop.
Het overgrote deel haalt de schouders op onder het motto "kan ik toch niets tegen doen, dus laat maar".
Canal Digitaal heeft wel degelijk een monopolie, maar weet zich gesteund door wat voorheen de Nederlandse Mededingings autoriteit (NMa) heette, die niet naar de feiten kijkt, maar naar een marktsegment.
In dat marktsegment passen kabelaars (die ook geen last van concurrentie hebben, want je kunt bijvoorbeeld geen abonnement op UPC nemen in Ziggo gebied) en digitenne.
De NMa vertelde destijds na klachten dat je dan maar een abonnement bij een concurrent moet nemen: kabel of DVB-t, wat een regelrecht wereldvreemd antwoord is.

Ontkennen dat Canal Digitaal de eigen klanten kleineert en voorliegt over de producten en wanneer dat aangekaart word zelf ook nog de eigen uiterst belabberde HELP!! desk als excuus aanvoert, dat gaat helemaal nergens over.
Dat iemand graag betaalt voor de (in potentie) hoogste beeldkwaliteit maar dat gewoon niet krijgt uit puur winstbejag, zou je ongehoord moeten noemen maar het is inderdaad de dagelijkse praktijk bij Canal Digitaal.
Bovendien is dat wat heet een publiek geheim.

En dat is dan wel weer waar de schoen ook wringt.
Want wat zou er te winnen zijn met een hierop gerichte website.
Vrijwel niemand die er in ge?nteresseerd is, zijn deze materie en feiten onbekend.
Persoonlijk denk ik dus dat een dergelijke site vooral het nut heeft dat de beheerder lekker van zich af kan schrijven, maar dat het niet heel veel meer zal opleveren.
En dan moet die beheerder dat ook vooral doen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan