Wie heeft er problemen met Cardsharing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Sateetje

Ik kan me voorstellen dat mensen problemen hebben met Cardsharing. Installen van de router/firewall/NAT/IP-adressen enz...

Het lijkt me leuk om hier eens een topic over te beginnen, zodat we de mensen kunnen helpen die er problemen mee hebben...

Ik vindt het een leuk aangesneden onderwerp, maar ik ben bang dat er hier niet al teveel in detail over gesproken kan en mag worden. ;)

Maar heb jij ergens problemen mee dan?

Ik heb nog nergens problemen mee. Ik kan me voorstellen dat anderen wel tegen (rare) problemen aanlopen.

Het is een niet al te veel besproken onderwerp hier (eigenlijk niet). Zou het niet mogen, dan horen we het wel van de mods/admins.

@ Sateetje,

Ik ben dan wel geen mod, maar een topic over het installen en dichtspijkeren van een router lijkt mij geen probleem. Sterker nog denk dat dit voor veel mensen een leerzaam (en noodzakelijk) item is.

Boets.

O ja, cardsharen mag niet, wordt hier door de users op dit board volgens mij ook niet gedaan, maar nogmaals het installen en dichtspijkeren van de router is misschien voor velen toch interessant.

Boets

Ja, lijkt mij ook. Ik hoorde met de BBQ toch hier en daar kleine probleempjes. Lijkt me geinig om hier te bespreken.

En Cardsharing is toch wel een beetje een beladen onderwerp op forums. Laten we het gewoon oppervlakkig houden. Of je nu Radegast of camx gebruikt, maakt allemaal geen rookworst uit. Het principe is allemaal hetzelfde (toch? :) ).

Van wie mag Cardsharing niet? Ik doe dat ook niet, natuurlijk. Maar stel voor dat je zes kinderen hebt die allemaal willen kijken op hun eigen TV. Zes keer een top-pakket is dan ook niet geinig (je krijgt immers maar kinderbijslag voor twee kinderen ;) )

He Boetzzz

Het instellen van je dreambox mag toch ook wel besproken worden (hoe je moet Cardsharen)? Zolang je er maar geen kaartjes in duwt. Ik wil graag bankpasjes en creditcards sharen (iemand interesse???)...

Ik denk dat het bespreken van de technische aspecten van netwerken in combinatie met CS op zich geen probleem is, zolang we maar niet met aanbiedingen van IP adressen en poorten gaan smijten. Maar onze users kennende zal dit ook niet gedaan worden;-)

Ik heb tijdens de BBQ ook aandachtig mee zitten luisteren en ook dingen opgevangen waar ik geen "kaas van gegeten" heb.

Dus dingen die hier nader uitgelegd kunnen en mogen worden, over het dichtspijkeren en opzetten van, laat maar komen, ik wil het wel leren, en heb zelfs nog vragen zat. ;)

De eerste is dan: hoe spijker je de Dreambox dicht?

je dreambox in je netwerk is password protected.

dus die zit vrij eenvoudig "dichtgespijkerd".

naast de inlog: Root staat password is standaard :dreambox.

deze is met Telnet eenvoudig te wijzigen.

voor degene die dit niet weten, hier is how....

start telnet met het invoeren van je dreambox IP en standaard inlog en wachtwoord.

zodra je ingelogd bent op je dreambox type je passwd en er verschijnt een melding dat je je password kunt wijzigen.

toets het nieuwe wachtwoord in en vervolgens vraagt telnet dit te herhalen.

nieuwe password is SET!.

aangeraden word dan ook dit door te voeren op iedere dreambox die in het netwerk hangt!

op deze wijze kan niemand toegang verschaffen tot de dreambox in het netwerk.

ook al staan alle poorten in je modem of router open.

wellicht kunnen anderen vertellen

Met een Cisco router kan ik wel helpen (via console en niet via de CRWS). Laat maar even weten.

Andere router vind ik lastiger, omdat je (ik) niet precies weet wat die doen met bepaalde instellingen.

Als je met een dreambox een kaart shared, dan hoef je niet je telnet, ftp en http te protecten. Die moet je gewoon netjes dicht laten. Ik denk op het moment je shared en een deskey gebruikt en dat dan in combinatie met unieke user en pass, dat veel meer niet noodzakelijk is. Die user en pass, zijn overigens niet dezelfde als de wel bekende root en dreambox. Die user en pass moet je instellen in je emu settings.

Vertrouw je de zaak nog niet, dan is het altijd nog mogelijk om een firewall op je Dreambox te installen of om de firewall van je router in gebruik te nemen. Ik zou er trouwens voor kiezen om de kaart in een wat oudere (nieuwe mag ook) pc te stoppen en daar linux en firewall op te draaien. De Dream is ook wel een soort pc, maar heeft wel zijn beperkingen. Je bent dan ook gelijk van het probleem af, dat de hond je kaartje op eet.

Hoe kun je op een Linux-machine CS installeren (via radegast bijvoorbeeld)???

Nou neem ik aan dat jullie ook vinden dat er geen domme vragen zijn...

Maar ik heb het met anderen over dat telnetten ook wel eens gehad, dat dit mij niet lukt, ik kom gewoonweg niet in de box!!!

Nu ook weer met de tip die XGABox geeft over het wijzigen van het Password en dergelijke kom ik er niet aan...

Hij connect netjes in op mijn IP, daarna Krijg ik de dreambox login daar staat keurig de standaard login...

Maar daarna zie ik dat er bij Password niks staat, en wil ik dan doe wat jij zegt dan krijg ik een melding dat de dreambox niet gevonden wordt?

Dit begint mij nu aan het twijfelen te zetten, want ik ben ook al een paar keer aan het proberen geweest om Newcamd zo in te stellen dat mijn secakaartje een update krijgt, doe ik dan ps-aux dan krijg ik keurig te zien wat er draait, maar wil ik dan verder gaan dan krijg ik een soort van "acces denied".

Ligt het er aan dat er geen password staat, zo ja hoe krijg ik dat daar want bij de configuratie staat het er wel. ;)

Start

Uitvoeren

cmd -> klik dan op OK

type: telnet x.x.x.x

Nu krijg je dit te zien (ligt aan je image), log hier in met root/dreambox:

naamloos.JPG

Als je onder linux een PW intikt krijg je geen sterretjes of zo, maar blijft de prompt op de eerste positie staan. Gewoon je pw intikken en een enter geven.

Ga ik het proberen, @Sateetje...

Denktenk even ter info, ik werk hier niet met Linux, heb het wel liggen, maar heb het nog steeds niet op de tweede pc gezet. ;)

Toch nog eens doen.

Tenk bedoelt dat je dat dus niet te zien krijgt in je (windhoos) telnet scherm.

Want je zit dan min of meer op afstand op je dreambox te werken, en krijgt dan dus linux gedragingen te zien.

Is dat dan ook de reden dat ik via telnet hier de newcamd niet geconfigureerd krijg?

Dus wordt het dan toch raadzaam om een multibootje te maken hier op de pc?

Wat is de minst te gebruiken ruimte dan voor linux, zodat bovenstaand programma werkt?

Want mijn schijfruimte is beperkt hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan