Zonnepanelen, tips gevraagd?

Ik betaal 26? per maand kreeg nog iets van 52? terug , gisteren een aangekondigde prijsverhoging in juli op de mat maar had geen invloed op mijn maandelijks bijdrage?

@ Freggel,

Is dat echt netto of moet daar de huur van de panelen nog af?

B.

Even ter verduidelijking ik bedoel dus wat ben je er financieel mee opgeschoten als de huur van de panelen eraf is?
Dus eigenlijk wat is het verschil tussen geen zonnepanelen en teruggave energie met zonnepanelen min de huur van de zonnepanelen?
Wat ben je er daadwerkelijk op vooruit gegaan?

B.

ik ben er ?145,- op vooruit gegaan Boets.

Nou maar hopen dat die nieuwe salderingsregeling uitgesteld wordt, anders betaal je meer huur dan dat het wat oplevert

https://www.zelfenergieproduceren.nl/nieuws/salderingsregeling-blijft-tot-2023-ongewijzigd-2/

in elk geval nog tot 2023

En daarna langzaam afbouwen van 21ct naar 8ct per kwh ik dacht 10 jaar steeds -10% per jaar.

Mijn voordeel is ca 1000? per jaar, kosten waren inclusief btw terugaaf 5300? Heb nu 4jaar die glimmertjes op het dak en heb ca 4000? retour nog 1-1,5 jaar te gaan en dan heb ik het terug verdiend.

Dus eind 2020 dan geldt nog 2 jaar de volle mep en 10 jaar lang afbouw allemaal purecwinst. Tegen die tijd is het mss tijd voor upgrade. Of ik hier dan nog woon  is de vraag.

Bij mij is dit resultaat nog niet voor een vol jaar, de panelen zijn vorig jaar half september ge?nstalleerd. Dus de goede zomer heb ik net niet mee kunnen pikken. :biggrin: 

Het is natuurlijk jammer dat ons Nederlands kabinet hier weer aan gaat snoepen, en minder terug gaat geven. 

Dan maar op de manier die men bij onze zuiderburen doet, overdag alles wat stroomvreet aanzetten en opmaken. :stupid:

mijn 18 panelen zijn gefinancierd door de Nam (zoethoudertje vanwege aardbevingsschade) en btw teruggave, dus draai al winst vanaf eind 2014.

Op een zonnige dag slurp ik 25kWh binnen , die krijg ik nooit in 1 dag op. En helemaal niet als het een week fantastich weer is net als in april maand totaal 500kWh

Dit jaar is mei tot nu toe nog niet zo geweldig maar een goede opbrengst in april (575kwh) compenseert dat weer.

April was inderdaad goed zat hier op  658 kwh
Nu in mei tot nu toe op 588 kwh

Dat zijn mooie getallen!
Inmiddels heb ik tijdelijk 4 panelen van 315 watt PP aangeschaft, tot mijn "deelpanelen" binnen komen.
Maar ach, ondanks de warmtepomp en noem maar op, is mijn verbruik nog steeds negatief! Afgelopen winter liep de meter wel ietsje op, maar nu loopt deze alweer snel terug.
Mijn afrekening was 0 en 80 euro gas op jaarbasis, nu zal gas de helft zijn en zal ik voor de elektra rond de 200 euro terug krijgen, zo is de verwachting.
Voor alsnog heb ik nog zat aan 4 zonnepanelen, ik ben toch veel weg. :)

In april zat ik ook op bijna 500 KWh, en nu zit ik al weer op 400, dus laat het weekend maar komen!!!

mag deze maand ook niet klagen 709 KWh  En hopelijk word het meer......zon dus.... :cool:

Dat betekent bijbetalen kwh prijs gaat per1 juli met 2ct omlaag en vastrecht gaat met 2?/mnd omhoog, als je in de buurt van verbruik < 100-200 kwh zit dan ga je betalen. Slimme rakkers .
En dan zegt Meester Rutte meevallertje voordeel electra gaat gemiddeld huishouden 3500*2ct - 24 ~ 46 ? opleveren. 
En misschien de energie belasting 2? per maand verhogen.  Dan verdien je niks en de zonnepaneel bezitters worden alvast gepakt.

120KWh in April, in mei 117Kwh.. 4 panelen.

In april en mei tegen de 500 aan met 11 panelen....

En nu is de maand juni nog maar 3 dagen jong, en ik zit al op 50,87 kWh

Laten we er nog van profiteren zolang het kan. ;)

Netjes , wat is het piekvermogen van de panelen?
Ik zit ook op 500 met 3875 Wp systeem

Maximale maand gedurende de afgelopen 5 jaar ca 600KWh

Piekvermogen=3,245 kWp

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan