Mmm het wordt natuurlijk wel zwart,maar dat wil niet zeggen dat je het ook zwart moet gaan inzien,want raar maar waar ik denk dat er over een tijd wel een oplossing komt,en raar maar waar ik denk zelf dat die komt of van de providers zelf of via fabrikanten van decoders of aanverwante zaken.Je moet het zo zien,alles wordt nu dichtgespijkerd,hopende op vele nieuwe abbo`s.Er zullen er best wel wat bijkomen,maar nu het in europa toch duurder wordt en de mensen meer op de centjes zullen moeten gaan letten,zal er toch iets als eerste bij de mensen de deur uitgaan.Telefoon is geen optie net als de tv niet,en mensen zullen ook de auto niet gauw wegdoen,dus bij de meeste zal de optie zijn,het abbo op betaaltv weg.Ik denk zelf dat waar de providers op hopen,namelijk veel meer abbo`s niet zal gebeuren sterker nog ik zie het in de toekomst zelfs verminderen.Reden,nu is het vaak zo dat mensen een schotel nemen omdat ze bij een buurman vaak hebben gezien dat er zoveel open is,nu kun je dadelijk niet veel meer laten zien,mensen zullen de stap dus niet snel meer doen om dure apperatuur aan te schaffen.Decoders zullen nu op de plank blijven staan,net als kaartjes en programmers,als er niks gekraakt of te hobbyen valt.Er zullen dus goeie raken klappen gaan vallen,waar uiteindelijk de klappen ook bij de providers zelf zullen gaan vallen,want als er geen fabrikanten meer zijn die decoders maken omdat ze op de fles zijn is het ook weinig sattv kijken.Het mes snijdt dus aan twee kanten.Ik denk zelf dat de providers het erg fout hebben gedaan,iets dat door canal+ zelf is ingezet door toendertijd een goed systeem (irdeto) in weze in de ban te doen om hun zeer slechte systeem seca er door te drukken.Het irdeto systeem was een veel beter systeem,omdat het daarme beter mogelijk was om zonder dat abbonees er last van hadden frequent een keywissel te doen.En dit is nu het hele geheim,iedere dag gewoon een keywissel,zodat het voor veel mensen niet interresant is ,die geen kaartje kunnen programeren of er geen zin in hebben om dat het voor hun geen hobby is.De kans dat die mensen door wat ze zien bij de buurman wel een abbo nemen en een decoder aanschaffen een stuk groter is.Het dus eigenlijk werkt als reclame,die er nu niet meer is.Het dus ook eigenlijk zo is dat anal + het eigenlijk aan hun zelf te danken hebben dat het eigenlijk voor hun zo slecht gelopen is.Gelukkig voor ons is het zo dat als de ene hobby eindigt je vanzelf wel weer een andere hobby kan vinden,maar voor hun is het brood op de plank net als voor de fabrikanten.Dus wie zijn eigenlijk de verliezers,en let maar op mijn woorden,dat zijn dadelijk de satwinkels,de decoder fabrikanten en de providers zelf.Providers die denken iets terug te kunnen draaien,waar ze nu eigenlijk al twee jaar te laat mee zijn,waardoor ik denk dat ze meer abbo`s krijgen wel op hun buik kunnen schrijven,ook vanwege de concurrentie die op stapel staat,zoals het internet en digitenne,want vergeet niet steeds meer mensen krijgen de beschikkingg over breedband,en dadelijk dus ook gewoon tv via internet,wat steeds beter wordt.