Alweer CORONA

Status
Niet open voor verdere reacties.
NOG EEN PROBLEEM!!!

de hele A2 besmet met corona

dus een booster herkent hem wel ineens?
en iemand die nog nooit gevaccineerd is en dit nu wel gaat doen dan werkt het ook weer wel?
Ja daar was Van Dissel opeens nogal onduidelijk in.
Er waren dus logischerwijze veel meer mensen, waaronder ook journalisten die deze vraag hadden.

Hier staat er meer uitleg over hoe dat gezien moet worden.

Recent onderzoek wijst uit dat het wel eens kan kloppen dat een booster in elk geval wat meer bescherming biedt.
De Covid-19-vaccins van Moderna, Johnson & Johnson en Pfizer/BioNTech lijken significant minder bescherming te bieden tegen de omicronvariant van het virus dan tegen andere varianten, zo blijkt uit dinsdag gepubliceerd onderzoek door het Massachusetts General Hospital (MGH), Harvard en MIT.

Een boosterprik zou waarschijnlijk het grootste deel van de bescherming herstellen, zeggen de onderzoekers.

In de nog niet door vakgenoten beoordeelde studie werd bloed getest van mensen die vaccins van Moderna, Johnson & Johnson en Pfizer/BioNTech ontvingen tegen een pseudovirus dat ontworpen is om op de omicronvariant te lijken. De onderzoekers vonden „lage tot afwezige” niveaus van antilichamen van de variant. Het bloed van recente ontvangers van een extra boosterdosis vertoonde daarentegen krachtige neutralisatie van de variant.
Aldus een artikel in De Limburger over Amerikaans onderzoek.

niet gevaccineerd dus wappie en ik weet waar je woont.
Ik weet niet wie die gedachte er op na houdt, maar iemand die niet gevaccineerd is of niet gevaccineerd wenst te worden is zeer zeker niet bij voorbaat een wappie. Mensen die een dergelijke gedachtengang er op na houden zijn mijns inziens zelf gekke kwiebus.

Ik weet niet wie die gedachte er op na houdt,
2 persconferenties terug demissionair minister de jonge

Mensen die een dergelijke gedachtengang er op na houden zijn mijns inziens zelf gekke kwiebus.
vandaar dat er zoveel mensen zich melden ondertussen meer als 42.000 en denk dat het nog meer zijn maar die niet durven uit te spreken.

die heb ik gelezen maar die kun je ook op meerdere manieren uit leggen.
blijf er bij .. stinkt iets

Ondertussen word er weer 5 miljard bezuinigd op de zorg en gaat er geld naar defensie en navo..
Blijkbaar hebben we kogels en kanonnen nodig tegen het virus..
Echt, je zou die malloten in de kamer het gevang in gooien en de sleutel gieten in beton!!

2 persconferenties terug demissionair minister de jonge
Dat noem ik dan behoorlijk asociaal van hem. Een minister zou niet het slechte voorbeeld moeten geven.

Ik geloof overigens niet dat er iets stinkt, er is gewoon onzekerheid in hoeverre het extra beschermd, dat is het punt lijkt me.
En men zegt niet graag dat men het niet zeker weet in hoge functies.

moet een correctie maken zijn er onder tussen al 63.000

Ik geloof overigens niet dat er iets stinkt, er is gewoon onzekerheid in hoeverre het extra beschermd, dat is het punt lijkt me.

Dat is volgens mij exact de reden dat men er voor heeft gekozen om een lockdown in te voeren. Ook met de nu nog veel te hoge aantal ziekenhuisopnames kan je geen enkel risico nemen omdat er over Omikron nog veel te weinig bekend is.

Maar ik moet bekennen dat ik deze lockdown anders ervaar dan vorig jaar. Zal ook wel met het sobere weer te maken hebben maar toch.

Aan de andere kant brengt de sfeer op het forum mij wel in de kerstsfeer. ;)

@ sat ed

Ik heb het niet over dat feestje maar in het algemeen .

ben jij van mening dat als je gevacineerd bent geen corona kunt oplopen.?? Dat is pas kort door de bocht .Of je begrijpt het niet of je leest maar de helft.

De gevolgen van een coronabesmetting zijn minder wanneer men gevaccineerd is.
In plaats dat je 10 dagen aan de beademingsapparatuur ligt in het ziekenhuis, zul je hooguit een snotneus krijgen.

Die mensen waren wel gefactureerd .
Geen enkele gefactureerde( jan blues) gevaccineerde dus is 0.0% beschermd tegen Corona.

Steeds weer die vergissing je hebt door het vaccin cq booster hoofdzakelijk minder kans op ernstig ziek worden. Maar het virus blijft steeds na iedere prik toch winnaar.
Maar ik probeerde te zeggen als je het toch doet na een test dat het niet verstandig is.

ben jij van mening dat als je gevacineerd bent geen corona kunt oplopen.
in tegendeel
Of je begrijpt het niet of je leest maar de helft.
tja wat moet je hier op zeggen...
misschien zelf wat beter lezen of beter verwoorden?
maare discussie?
je hebt gelijk!
en we gaan weer over tot de orde van de dag

Maar ik probeerde te zeggen als je het toch doet na een test dat het niet verstandig is.
zit wat in @janblues
al zit het risico er ook in als je bv in de super loopt
denk als je het goed wilt doen dat je 5 dagen voor het feestje een pcr test moet gaan doen en de rest van de dagen jezelf opsluiten.
maar dan moet ook nog iedereen dat doen en die heb je zelf niet in de hand.
hele lastige

Heerlijk in de tuin bezig. Linden snoeien.
Ontspanning en inspanning in een keer.
Geen moment aan de corona meer gedacht heerlijk .

Laat ik er dit over zeggen. Het is allemaal niet zo eenvoudig zoals sommige misschien denken. Vergeet ook niet dat een situatie als deze zich in de afgelopen decennia zich nooit heeft voor gedaan en dat zorgt er ook voor dat de meningen onderling kunnen verschillen.

Liever nu een lockdown en volop vaccineren dan volgende maand met 1500 mensen op de IC. En als achteraf blijkt dat Omikron minder gevaarlijk is dan kan men weer wat gaan versoepelen. Maar men moet het wel per dag/week blijven beoordelen hoe het zich ontwikkeld.

zul je hooguit een snotneus krijgen.
Nou nee, als dat zo was dan zou het wel leuk zijn. Het is heus wel wat erger helaas. Maar ik ga er ook van uit dat dit een ironische opmerking was.

Ja Jan, in de tuin werken en de gedachten er van af houden is een stuk beter. ;)

Ze mogen me verrassen Parabolica.
Er is nog genoeg te doen in mijn tuin. :LOL:

Lockdown mss de oplossing maar veel bedrijven gaan sluiten , kunnen het niet meer opbrengen.
Gisterenavond kreeg mijn vrouw bericht dat haar sportschool die.hoofdzakelijk yoga en danssentation dat is allerlei oefeningen op muziek helaas per direct de deuren sluit. Reden is dat menigeen het abonnement stopzet en veel afmeldingen. Waardoor de lokatie en vast personeel onbetaalbaar is geworden.
De mededeling was zeer emotioneel opgezet.
En mijn vrouw die altijd tijdens sluiting als een van de weinige gewoon door heeft betasld baalt als een stekker.
Bijna iedere dag volgde ze 2-3 lessen en je zag haar stralen.
De kans is zeer.klein dat het een herstart krijgt.
Vanwege te kort geleden opgestart geen corona compensatie.

Hoeveel bedrijfjes zullen nu volgen.

Ik vraag mij af hoe men zo snel verschillende varianten kan detecteren.
Een test is een test en het vergt naar mijn inziens een uitgebreid laboratorium onderzoek wil men er achter komen welke versie van corona het is.
Wie zegt mij dat veel mensen positief getest worden op een coronavirus die al 50 jaar lang een simpele verkoudheid geeft?
Zijn die testen zo geavanceerd?

Ik begin ook een beetje argwanend te worden inmiddels..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan