Alweer CORONA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja geen probleem, ik heb nog een kamertje vrij. :biggrin:

Ja die van het koningshuis hebben altijd ontheffing, of die pakken ze zichzelf. Zag je ook wel tijdens het huwelijksfeest van die kale.

Maar oke.
Ik las net het stuk van The Matrix in het feestdagen onderwerp. Dan ben ik toch eens benieuwd hoe dat nu zit. Hoeveel bescherming heeft iemand die corona gehad heeft en hoe lang en hoe zit dat met Omikron?
Want vanavond was op TV dat als je 2x gevaccineerd was met Pfizer, je nu slechts 40% beschermd was tegen Omikron, met booster 70%.
Moderna gaf 0 bescherming en na boosterprik ook iets van 70.

Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen omdat ze nu snel zoveel vaccinatie plekken moeten gaan maken om iedereen die dat wenst nog voor eind januari te kunnen prikken.

Zoals het er nu aan toegaat om die boosterprik versneld te zetten is wederom een voorbeeld dat dit demissionaire kabinet weer niet goed voorbereid was. En als ik dan de cijfers lees die @Black Tiger hierboven plaatst dan ben ik bang dat wij tot eind januari 2022 te maken krijgen met een nog strengere lock down.

En nu er voor die extra week schoolvakantie is gekozen is er een run op vliegreizen en dat zou je eigenlijk niet willen nu Omikron steeds meer oprukt.

Ik denk als als er mensen zitten op plekken die het moeten aansturen,kennis hebben waar ze mee bezig zijn, dat je er dan iemand er op aan kan spreken.
En dat is vaak de fout die gemaakt wordt.
De verkeerde mensen op de verkeerde plekken. Als een deskundige iets roept is het al aan de late kant en dan moet de niet deskundige daar op reageren. En dan hebben nog veel meer mensen er een andere mening over.

Ik hoop dat het geen bangmakerij is, want ik las vanmorgen dat het Moderna vaccin niet beschermd tegen de Omikron variant?

Ik moet nog even wachten op de booster, maar hoop wel op dat dit niet te lang duurt, ik ben afgelopen zomer gevaccineerd met Moderna.

Tevens heeft mijn dochter, die in de zorg werkt, haar boosterprik gehad, maar ze heeft net als andere collega's van haar veel last van bijwerkingen.

En dan hebben nog veel meer mensen er een andere mening over.
Een andere mening hoeft niet per definitie deskundig te zijn en zoals je zelf al zegt vindt je dat er mensen moeten zitten op plekken die het moeten aansturen, met kennis van zaken.
Dat is ook het geval. Je hebt immers het OMT wat alles aan stuurt, dat is zelfs een groep van mensen met kennis van zaken.
Die geven een advies aan de overheid (ondeskundigen) en omdat die ondeskundig zijn, nemen ze het advies van de deskundigen over.

Dus de overheid kan het OMT er op aanspreken als hun advies niet klopt.
Maar het probleem is gewoon dat er geen visie aanwezig is. OMT houdt de vinger aan de pols, als het mis gaat roepen die en de overheid reageert met maatregelen die ze kennen.

Er is echter klaarblijkelijk totaal -niemand- bij de overheid (of een groep adviserende deskundigen) die vooruit kijkt en allerlei scenario's alvast in ogenschouw neemt, en kijkt wat men kan doen om dan de huidige maatregelen te kunnen voorkomen.
Zaken zoals beter contact onderzoek, het mee laten doen van particuliere ziekenhuizen, helpt allemaal mee, maar daar wordt bij de overheid helemaal niet over nagedacht schijnbaar.
Die kennen allemaal maar de "als meer zieken dan die maatregelen" optie, er wordt niet vooruit gekeken en voorkomen.

Het kabinet zoekt natuurlijk naar een goede balans voor zowel de gezondheid en de economie. Maar je ziet dat Rutte nu wel stukken serieuzer bezig is dan dat hij eerder was (tot nu toe).

Het probleem is dat M. Rutte denkt dat de meeste mensen wel goed met hun eigen verantwoordelijkheid om kunnen gaan maar daar slaat hij de plank volledig mis mee. In tijden van een crisis dient er een leider te staan omringd door goede adviseurs.

A
Een andere mening hoeft niet per definitie deskundig te zijn en zoals je zelf al zegt vindt je dat er mensen moeten zitten op plekken die het moeten aansturen, met kennis van zaken.
Dat is ook het geval. Je hebt immers het OMT wat alles aan stuurt, dat is zelfs een groep van mensen met kennis van zaken.
Je begrijpt denk ik niet helemaal wat ik bedoel te zeggen.
Als het OMT aan komt met een met een advies duurt het te lang omdat er dan teveel er hun zegje over moeten doen.

Oh op die manier. Nja, ik denk niet dat daar niet zo vreselijk veel tijd in gaat zitten, meestal 1 week dacht ik? Het OMT geeft het naar het RIVM en die brengt advies uit aan het kabinet en dat heeft op vrijdag ministerraad. Dan is normaliter de week daarna op dinsdag een persconferentie.

Ben voor de grap eens gaan kijken dan blijkt zo'n advies toch wel een weggetje af te leggen.:)
Na iedere bijeenkomst van het OMT stelt het RIVM een advies op voor het Ministerie van VWS. Daarna worden het OMT-advies besproken in een bestuurlijke afstemmingsoverleg (BAO) en door de ministers. De bestuurders in het BAO beoordelen het OMT-advies op bestuurlijke en politieke haalbaarheid. Uiteindelijk bepaalt het kabinet wat er met de gegeven adviezen gebeurt en of er maatregelen komen.
Dat BAO zal wel de ministerraad zijn die op vrijdag's is, toch?
Maar dat is politiek, in de politiek heeft alles zijn procedures, daarom kunnen er nooit besluiten in een paar uur genomen worden. Terwijl dat soms wel eens nodig kan zijn.

Juist dat bedoel ik.
Dat hoor je ook steeds het moet overal getoetst worden.
En daar is het virus te snel voor.

Ik lees dit topic, ondanks dat ik het als moderator eigenlijk wel moet, niet of nauwelijks mee, onze grote waakhond [BT] doet er actief aan mee. En ik vertrouw op jullie!

Ik heb momenteel maar 1 ding in mijn achterhoofd gezien wat er nu aan de hand is, de ene op de andere mutant doemt op, en ze lopen continue achter de feiten aan?

Is een andere mutant een sterkere variant, of is het net als met het kweken van Kanarie's?

Inteelt, dus zwakker.......

Ik kap mijn verhaal af, want we gaan richting een Elfstedentocht, en daarna Carnaval.

Als de verdubbel snelheid van Omikron 2 dagen is dan zijn we in 28 dagen allemaal in NL besmet

Natuurlijk zie ik dit niet voor me @Parabolica , beide kan voorlopig niet.

Natuurlijk zie ik dit niet voor me @Parabolica , beide kan voorlopig niet.

Ik bedoelde eigenlijk er mee te zeggen dat er na zoveel jaar er wel een Elfstedentocht gereden kan worden maar Corona in de weg zit.
Dit wil niemand mee maken toch.

Ik lees dit topic, ondanks dat ik het als moderator eigenlijk wel moet, niet of nauwelijks mee,
Hoeft niet hoor, als een van ons de topics maar in de gaten houdt en aangezien ik actief hier bezig ben, hoef jij niet eens te lezen als je geen zin hebt. ;)

Tja die varianten, het maakt niet uit als er eentje besmettelijker is, gaat meer om het effect wat ze teweeg brengen. Als zo'n variant besmettelijker is maar minder ernstige klachten teweeg brengt en die zou de D variant kunnen verdringen is dat gewoon voordelig.

Nu ben ik zelf niet zo'n Elfstedentocht liefhebber, maar het is wel een apart en mooi evenement, je moet er inderdaad niet aan denken dat als het dan na zoveel jaar weer eens kan plaats vinden doordat eindelijk het weer eens geschikt is, dat het dan afgeblazen moet worden vanwege corona.
Dat wil inderdaad niemand mee maken.

Momenteel schrijf ik niet zo lekker want ik heb een peesontsteking in mijn rechterhand en dit komt niet door het schaatsenslijpen. :)
Ik weet wel dat ik het liefst nog dit jaar die derde prik had gehad en misschien dat ze nog bellen dat ik die prik dichterbij kan halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan