Alweer CORONA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vrouwtje voelde zich grieperig zere keel en af en toe een snotneus.
Wat doe je dan?? Testen bij GGD of zelftest. ??
Met de gedachte dat zelftesten amper verkrijgbaar zijn toch maar een afspraak met GGD opgestart.

Jeetje ze vragen eerst de hemd van je lijf
bent u ouder dan
Bent u man of vrouw.
Heeft u onderliggende ziekten
Komt u met de auto of fiets
Bent u gevaccineerd
Bent u 2 x gevaccineerd
Wanneer was de laatste vaccinatie
Mogen we de gegevens delen met huisarts.

En nog een zooi andere vragen , op het eind verbinding maken met ggd via digid.
Postcode.

U kunt vrijdag langskomen voor een test, klik op volgende voor tijdstip
Resultaat van deze klimbim is ipv op volgende op exit geklikt
3 dagen wachten op een test in een relatief kleine stad, niet normaal..

Dus de zelftest opgesnord stap voor stap de handelingen verricht , kwartiertje laten sudderen.
NEGATIEF.

en dan te bedenken dat de zelftest uiterst onbetrouwbaar is bij klachten

Hij was op een feestje geweest waar een jongetje was die al besmet was.
hij zei dat hij niet bij dat jongetje in de buurt was geweest en het feestje was buiten.

Vervelend @janblues, nu maar hopen dat er geen verspreiding is geweest.

Vrouwtje voelde zich grieperig zere keel en af en toe een snotneus.

Momenteel hoor je hier zoveel volwassenen en kinderen over klagen gezien het weer.

en dan te bedenken dat de zelftest uiterst onbetrouwbaar is bij klachten

Maar wat moet je dan?

De testlocaties van de GGD zijn overbelast en de prijzen van de zelftest schijnen langzaam te gaan stijgen.

Geen wonder dus dat de cijfers van de positieve besmettingen nu stabiel blijven want als je maximaal zo'n 21500 test p/d kan doen dan kom je nooit aan het werkelijke aantal besmettingen.

Maar wat moet je dan?

De testlocaties van de GGD zijn overbelast en de prijzen van de zelftest schijnen langzaam te gaan stijgen.

Geen wonder dus dat de cijfers van de positieve besmettingen nu stabiel blijven want als je maximaal zo'n 21500 test p/d kan doen dan kom je nooit aan het werkelijke aantal besmettingen.
nou dat dus lol
zelf testen zijn bijna niet te vinden en dan hebben we het nog niet eens over de prijs
wij kregen te horen om preventief onze zoon te testen 2x! in de week...
ga hem niet meer voor rekenen..
terwijl de hoge scholen de test gesponsord krijgen mag het basis onderwijs zelf dokken HOE dan?

wat betreft verkoudheid / griep klachten
mensen het is ook de tijd van het jaar
als je een dag buiten staat te werken in de tocht en men is de dag erna snotterig weet ik bijna zeker dat het geen covid is..

als je een dag buiten staat te werken in de tocht en men is de dag erna snotterig weet ik bijna zeker dat het geen covid is..

In de groep van een basisschool was een kind besmet met Corona en een kennis van mij wilde preventief voor haar zelf en haar zoontje een test afnemen. Maar dit werd resoluut afgewezen door de GGD omdat er bij haar en haar kind nog geen symptomen waren?

Ook vandaag zat haar kind op advies van de school weer thuis met keelpijn en verkoudheidsklachten met het advies om een test te doen. Bel je met de GGD dan horen de symptomen bij dit weer. :)

2 vanmiddag klein kinderen zijn behoorlijk ziek geweest. Regelmatig getest maar gelukkig geen corona.
Ik las net bij tvnoord dat de eerste Oost groningers al in de kou zaten.
Vanwege te hoge energie kosten.
Het is voor die mensen te hopen de griep of corona daar de deur voorbij gaat.

Ik las net bij tvnoord dat de eerste Oost groningers al in de kou zaten.
Vanwege te hoge energie kosten.

Ik heb vroeg in de vanavond even naar het debat in de Tweede Kamer zitten kijken over de compensatie i.v.m. met de hoge inflatiecijfers en de stijgende energiekosten. Daar hoeven ze geen trui aan te trekken. :)

Nee en het belachelijk idee warmte ontdekken industrie Rotterdam door een pijpleiding naar Denhaag.Van die warmte is dan weinig meer over.

Door het thuiswerken zijn mensen nu vaker thuis en gebruikt men meer uren per dag de verwarming omdat men niet op kantoor zit. Normaal zou iemand door de week 5 uur per werkdag de verwarming gebruiken maar door het thuiswerken nu pak weg 13 uur dus 8 uur extra. Zo loopt je energie rekening flink op gedurende de winterperiode.

Ik las net bij tvnoord dat de eerste Oost groningers al in de kou zaten
toch weer bizar als je een paar dingen bij elkaar legt
gas uit de grond halen in Groningen ... resultaat GRONINGERS in de kou....
scheuren in je huis in oostgroningen.... nee hoor GEEN aardbeving schade...

maar las nog een ander stukje over een boerderij van 150 jaar oud.
verzakt als de ... maar komt niet door gaswinning
komt vermoedelijk omdat het grondwater peil naar beneden getrokken wordt omdat er bij Slochteren een grond verzakking is

zakt je "de boxem van de kont"

Zo loopt je energie rekening flink op gedurende de winterperiode.
leuk toch? (sarcastisch bedoelt)
nog een hogere BTW stroom naar de schat kist
ow voor degene die het nog niet gezien hebben dit is 21% btw!
of te wel luxe.

wat was het ook al weer?
iets met eerste levens behoefte / ambachten
eten , drinken, dak boven je hoofd en warmte... daar hebben we hem...
bijna het zelfde als bed,bad,brood... als men die nog herkent
lage btw tarief is nu 9% was 6%
luxe is hoog btw tarief 21% was 17% toen vanwege 1 europa 19% en ow ja dat kwam in nederland weer niet goed dus hup maken we 21% van..
en waar zit je warmte denk je
jawel 21% heb ook nog geen houtkachel gezien op 9% ook geen brandhout ja illigale kap maar das dan weer "gerommel in de marge" << die ken ik ook ergens van...

ow trouwens ons plee papier is ook luxe
wees er zuinig mee!
:geek:

(heb heel vaak leuke discussies op verjaardagen maarja die mogen niet echt meer dus doe ik het maar hier excuus alvast :giggle:)

toch weer bizar als je een paar dingen bij elkaar legt
gas uit de grond halen in Groningen ... resultaat GRONINGERS in de kou....
scheuren in je huis in oostgroningen.... nee hoor GEEN aardbeving schade...

maar las nog een ander stukje over een boerderij van 150 jaar oud.
verzakt als de ... maar komt niet door gaswinning
komt vermoedelijk omdat het grondwater peil naar beneden getrokken wordt omdat er bij Slochteren een grond verzakking is

zakt je "de boxem van de kont"
Ik heb het gezien op tv noord. Je kon er een hand inleggen.

Ik leef mee met diegene die door deze aardbevingen schade oplopen in het noorden van het land. En ik kan mij het nog herinneren dat een minister op het idee kwam om de gaswinning te verhogen en de kraan niet wilde dichtdraaien waarna jaren later Wiebes de benen nam.

Persoonlijk denk ik dat de hoge energie prijzen een manier is om de kosten van de Corana crisis via de btw naar de schatkist te terug te laten stromen.
Het argument dat de vraag plotseling gestegen is dat is flauwekul want dat gebeurd elk jaar om deze tijd en daar is ook eerder dit jaar zo op ingekocht door de energiemaatschappijen.

Ik kreeg eerder een email van mijn energieleverancier waarin instond dat voor mij de prijsstijging enigszins zou meevallen omdat zij al in juli de stroom ingekocht hadden maar toch stijgt mijn energierekening met zo'n 55%. :( Niet dat ik nu €200,00 p/m ga betalen maar alleen al het idee.

Dus de zelftest niet gebruiken bij klachten.? Onbetrouwbaar.
Dus zelftest gebruiken bij geen klachten?? Om zeker te zijn dat je geen klachten zou kunnen krijgen?? Maar die had je toch niet??Wat heeft die test dan voor zin. En wanneer gebruiken dan .
O natuurlijk als je naar je vrienden , famile enzo op visite gaat dan de zelftest doen om te kijken of je negatief bent. En ook de volgende dagen zelftesten bij geen klachten omdat je mogelijk besmet bent na visite die op hun beurt ook allemaal de zelftest hebben gedaan.

Dat wordt behoorlijk een stapel zelftesten in huis halen. Minimaal 1 dozijn pp. per week.

In advies staat een hele riedel symptomen wanneer het niet zinnig is de zelftest te doen en naar GGD MOET.
Oa flink verkouden, snotteren, keelpijn, koorts , reuk en smaakverlies vermoeidheid . Is dit en en of of ???

Maar je maakt mij niet wijs dat een zelftest bij 3x daags een snotneus en een beetje keelpijn dat dan de uitslag uiterst onbetrouwbaar is..

Laatst bewerkt:
Persoonlijk denk ik dat de hoge energie prijzen een manier is om de kosten van de Corana crisis via de btw naar de schatkist te terug te laten stromen.
kijk uit wat je hardop typt lol
Is dit en en of of
of of
oftewel zelftesten tot je er bij neer valt (of de fabrikant een luxe jacht koopt)
en alleen bij een positieve uitslag een pcr bij de ggz die dan vervolgens ook weer negatief kan zijn
maar een negatieve zelftest wil niet zeggen dat je met een pcr negatief bent

beide in de praktijk gezien
dus ik ga niet op eigen kosten een container zelftesten aan laten rukken
ook al zijn de container prijzen weer aan het zakken.

kortom (mijn mening iedereen mag er van vinden wat ie wil)
als ik een drupneus krijg ga ik eerst ff bedenken of ik dat op een "ouderwetse" manier heb gekregen en blijf ik zoveel als mogelijk thuis tot het over is.
als iemand het prettig vind om een zelf test te halen en te gebruiken, vooral doen!

Ik heb net contact gehad met een kennis waarvan haar zoontje o.a. verkoudheidsklachten en keelpijn heeft en ik heb gisteren ook contact gehad met hun. Zij heeft een zelftest gedaan (negatief) maar zij vertrouwt die zelftest ook niet.

De school eist een test dus dan maar een telefonische afspraak maken en dat lukt niet (overbezet) en online een afspraak maken kan niet want haar kind heeft geen DigiD.

Via een andere kennis hoorde ik vandaag dat binnen haar kring vandaag 3 gezinnen zijn besmet met Corona, het gaat momenteel echt de verkeerde kant op.

Er ontbreekt een regel als aanvulling op de stijgende prijzen.

"De afgelopen maanden is energie flink duurder geworden. Vooral doordat er in heel Europa minder gas op voorraad is. Ook onze prijzen gaan omhoog. Omdat we het hele jaar energie inkopen, hebben we de stijging voor u wel weten te beperken. Daarbovenop verlaagt de overheid tijdelijk de energiebelasting. Wat dit precies betekent voor uw energierekening hangt ook af van uw verbruik. Daarom staat er een persoonlijk advies voor u klaar."

Wat er dus ontbreekt is dat de overheid en de energiemaatschappijen geld nodig hebben en daarom de prijsstijging toch anders uitpakt voor mij. :)

Nu neem ik maar weinig gas af, 2 m3 gas p/m) en 144 kWh stroom per maand maar toch, zelfs dan is een stijging van 55% erg hoog. En daardoor kan ik nu dus minder zelftesten kopen. :(

De school eist een test dus dan maar een telefonische afspraak maken en dat lukt niet (overbezet) en online een afspraak maken kan niet want haar kind heeft geen DigiD.
en dus moet je volgens de richtlijnen 10 dagen als gezin in quarantaine....

Nu neem ik maar weinig gas af, 2 m3 gas p/m) en 144 kWh stroom per maand maar toch, zelfs dan is een stijging van 55% erg hoog. En daardoor kan ik nu dus minder zelftesten kopen.
deuk whaaaaa lol

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan