Jij zit nu na een aantal negatieve ervaringen niet goed in je vel alle begrip daarvoor
ik zit wel goed in mijn velletje hoor maak je daar maar niet druk om.
wat ik wel zie gebeuren is dat of het nu landelijk is of provincie of gemeente politici dat ze niets leren van hun eigen fouten of die van een ander.
die aantal negatieve ervaringen waar jij het over hebt is niet alleen de politiek maar meerdere segmenten van de overheid bv een RDW , Belastingdienst, politie apparaat, douane.
heb hiermee minimaal elk 1 akkefietje mee gehad sommigen meerdere
vind ik dat negatief.. ja en nee
ja als men arrogant gaat doen als vertegenwoordiger van
nee als men mee gaat denken
wat lokale politici betreft
we hadden hier een die wou nog even voor vertrek een prestige project op zijn naam hebben en dat heeft ons de burger 4 ton gekost
een ander voerde diftar in ( het scheiden van afval) is op een grote ellende uitgedraaid want nu is het weer alles in de grijze.
anders iets
openbaar vervoer is hier in de regio een drama
dan gaan er 2 gemeenten samen omdat dat moet van het rijk.. (waarom?)
maar goed er blijven 2 gemeente huizen hoor! ja ja.. ik gaf het 3 jaar voor de eerste dicht ging
hebben ze niet gehaald is binnen 2 jaar al een feit en dus moet de burger een takke reis maken om een document te kunnen krijgen die verplicht is vanuit het rijk.
nog een voorbeeld
een afdeling van begeleid wonen van mensen met een geestelijke beperking
mensen worden er uit geknikkerd want de coa moest het hebben voor asiel zoekers
en nu niet gelijk klagen dat ik een rasist ben dat is namelijk niet mijn punt maar vind er wel iets van dat mensen die beschermd wonen uit elkaar worden gehaald en door de 3 noordelijke provincies worden gedropt.
(dit is dan wel weer goed voor de pillen industrie maar dat terzijde)
vervolgens komen er in dat gebouw asielzoekers, allemaal best gaat goed tot het coa er achter komt dat er geen openbaar vervoer is.
binnen een week geregeld nieuwe buslijn, helemaal goed.
in die zelfde periode moest de winkel er tegen over weg "want die past niet in het beschermd dorpsgezicht die we willen maken"
op de vraag wat de reden daar voor was dat die winkel weg moest (de ouderen voorzieningen waren daar in het verleden omheen gemaakt) antwoord hier op was "de stenen waarmee dat gebouw gebouwd is voldoen niet aan de eisen"
mooi.. kan het asiel zoekers centrum er ook af, zelfde soort gebouw, zelfde stenen gebruikt.
feiten nu
coa was weg , gebouw is verkocht aan een investeerder uit duitsland die mocht ineens slopen en huizen bouwen
gaat nog even niet door want oorlog oekraine
vind ik allemaal best
bus lijn die er liep was eerst een uur later eerste rit (vanaf 9 uur) en binnen een jaar "onrendabele lijn" dus opgeheven
ja duh meesten moeten voor 9 het dorp uit dus die zoeken een andere weg.
winkel is verplaatst naar de andere kant van het dorp en de oudjes die dus aan de andere kant zitten kunnen met een verzamel busje (zogenaamde opstap bus) samen naar de winkel, leuk!
jammer dat dit maar max 1x in de week is en geld kost terwijl alles aan die kant van het dorp was
de oude winkel is nu een snackbar geworden in een "beschermd dorps gezicht" en de stenen zijn nog steeds zichtbaar (maakt nu blijkbaar niet meer uit)
moet er wel even bij vermelden dat het oude winkel pand nu eigendom is van het bouw bedrijf die de nieuwe winkel uit de grond getrokken heeft..
kan nog wel even doorgaan
al met al kan ik er niet zo goed tegen dat politici onze belasting centen opmaakt aan dingen waarvan je weet dat het niet gaat werken en vervolgens mag de woz weer omhoog en dus meer belasting voor de inwoners