De Pik is boos

pikkie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
70
Jongens we hebben een hobby die veel geld kost, toch wat ik niet begrijp is dat we alles maar pikken van de malafide handelaren en dan bedoel ook de fabrikanten die hun klanten in de steek laten men verkoopt modules waar zo gezegd alles mee kan een update of verandering van een provider en het is over kijk maar eens naar freex kijk maar eens naar icegrypt en zo kan ik nog wel ff doorgaan kijk maar eens naar de hyundai 1000 1010 kijk maar eens naar de penta modules is er al een 112???? kijk maar eens naar de ucas modules o.a. in de xtreme manhatten niets werkt meer naar behoren daarom wil ik eens een zwartboek opstellen naar de verlakkerij van de vele producten en een voorlopige boycot op die spullen zijn jullie het daar mee eens of ga ik nu te ver!!!!!!!

Sorry eendenteam als ik de verkeerde topic heb.....

Gr Pikkie en ben er een beetje op gestrapt

Hi...

Nou "pikkie" je verhaal gaat nergens over, die modules en receivers zijn wel goed maar wat voor(geldige) kaart stop je erin ?? een org. ??
Inplaats van zo te eikelen kan je beter je tijd stoppen om een bijdrage te leveren dat het wel allemaal weer zou moeten werken wat er niet goed werkt volgens jouw.. ?? (hier werkt 't prima)
Stop een org. kaart in een gemiddelde ci en hij werkt prima, dus ???

Grtz... JeeJee
Sathopper

Ik kan je frustratie wel voorstellen ouwe pik,ik hoop dat ik je hiermee niet op je pik trap.In het vervolg toch maar ff afwachten of samen module's kopen en testen zodat het zichzelf eerst maar moet bewijzen.

Tsja, ik begrijp iedereen wel.. Ik zit hier met een aston, irdeto, magic, joker en matrix module!!!

Kost veel geld, maar ja das toch eigenlijk weer hobby!?

Toch is het idd wel schandalig dat er nog steeds geen knappe oplossing is voor de Joker cam met de nl irdeto kanalen.
Maar ja, voor de aanschaf wisten we waar we aan begonnen. Blijft lastig!
Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar .......... ooit komt het goed!

Hij schrijft echter ook dit:
kijk maar eens naar freex
Er zijn geen kaarten nodig voor de FreeX module, die worden zonder kaart verkocht en zijn ook bedoelt om zonder kaart te gebruiken.

Zijn er met deze module ook problemen dan?

Dat vind je erg omdat je jaren voor niks hebt kunnen kijken, overal kon je de files vandaan plukken. Nu is het moment supreme aangekomen en iedereen zit zich druk te maken.

Schei toch uit. Dat zat er toch aan te komen, 2 jaar geleden wisten we dat al.

Org. abo afsluiten en verder kijken en vooral niet zeuren!

Grtz Mike

Wat een eikels hier zeg,, om te durven zeggen dat Pikkie niet moet zeuren,, als er iemand bezig is met zoeken en proberen op sat gebied dan is het Pikkie wel.

En hij heeft gewoon gelijk,, magic werkt ook shit,, of je hebt dit niet of dat niet,, maar ze zeggen dat het zou moeten werken,, jokercam werkt ook niet goed daar werkt dus weer niet de originele seca2 kaart in.

Dus denk voortaan eens na voordat je zegt dat die persoon alleen maar gratis kijkt,, als je ze niet eens persoonlijk kunt en dus ook niet weet wat ze allemaal voor de hobby doen.

Vergeten we niet 1 DING.
Dat dit allemaal als we eerlijk zijn ILLEGAAL SPUL is.
Dus als je zoiets koopt, niet zeuren dat het maar effe of niet werkt.
Niemand maar ook niemand kan je de garantie geven dat het blijft werken.
Ik zal wel menigte tegen de borst knallen, maar ik ben blij dat het eindelijk eens afgelopen is met het zwartkijken, nu kunnen we verder gaan met de hobby.
Voor sommige is hobby blijkbaar, een kaartje proggen in een cam steken en films kijken, op het eind van de maand zag je ze dan in satlougne binnenstromen en om keys vragen pfffttttttt ,cq zwartkijken

Zou het niet zo zijn dat de verwachtingen te hoog waren?
En dat we ons door elkaar gek laten maken? weet nog dat er naast de normale funkaart een nieuwe kwam (inmiddels veel meer) met een groter geheugen iedereen moest en zou die hebben daar gaat seca2 straks zeker mee open?. weet je nog.
De Magic Module was naast de (slecht) verkrijgbare oude Irdeto module een nieuwe aanwinst en eigenlijk doet dat ding nog steeds wat hij moet doen? niet dan?
Toen kwam de Matrix.. iedereen weer in rep en roer dat ding werkt zonder kaart!... nou en is dat zo spectaculair? wat is de toegevoegde waarde tot nu toe?
Hetzelfde geldt voor al die nieuwe deco?s de een heeft nog een flitsende naam dan de ander en de prijzen liegen er niet om?.. maar wat doet het nu echt meer dan mijn stokoude Nokia 9500?
Ik begrijp best dat als je iets koopt en daar hard voor moet werken (ik ook hoor) dat je dan baalt als iets achteraf niet aan de verwachtingen voldoet, echter moeten we ons vooraf beter laten informeren.

Het is geen verwijt hoor en ik ben er zelf ook vaak genoeg ingetrapt het is eerder bedoeld als waarschuwing.

@ Dreammod

Voor mij betekent de hobby bijv. ook een Vr3 Card aan de gang krijgen of een MII .
Gisteren is ook mijn Magic de heldendood gestorven door inferieure soft ,okee hij doet het nu wel weer maar hij moest toch even gereanimeerd worden en uiteraard weet ik wel dat het op eigen risico is hoor, maar wat ik niet helemaal begrijp is dat die verrotte soft nog rond circuleerd op het www ... en dat is denk ik wat er bedoelt word !
Verder over de zwartkijkers die hebben nu toch hun zin , alles is toch zwart ? Ik zelf probeer van alles open te krijgen en dat is voor mij ook " De Hobby ". Maar ik heb wel een abo bij Canal+ dus als ik een film wil zien gebeurt dat gewoon legaal en dat is bij de meeste niet zo !Als ik een film wil zien van een buitenlandse provider en de mogenlijkheid wordt geboden door de betreffende provider dan is er toch niets illegaals aan ?(je kan er alleen geen abo op nemen ,helaas)Ik wil er wel voor betalen hoor alleen het kan niet,raar toch,in een verenigd Europa !

Cya ...

Dat de hobby veel geld kost is ook een lul verhaal.
Licht gewoon aan je eigen instelling.
Als je altijd voorop wild lopen, dan kan het veel geld kosten.
Maar die keuze maak je zelf.
Al s je nou werkelijk met de hobby bezig bent, dan pak je de ontvanger aan.
Denk maar eens aan de chip die bepaalt of iets nou FTA of gecodeerd is.
Als je dat voor elkaar hebt, dan ben je pas met de hobby bezig.
Hoef je ook nooit meer een Cam te kopen.
Dan heb je gelijk die malafide handelaren ook niet meer nodig.

@ pikkie

Je hebt gewoon gelijk!!!!

Er worden zat cams uitgebracht maar de software blijft hopeloos achter
Magic deed hier vroeger wel zijn best voor maar na die 1 aprilgrap doen hun ook niks meer.
Elke cam heeft wel problemen met enkele kanalen maar een software update ho maar.

@Jack,

Er zijn in dit topic geen namen genoemd, dus niemand hoeft zich aangesproken te voelen. Het is een algemeen topic en dat Pikkie dit draadje heeft gestart wil nu niet zeggen dat HIJ de l*l is.

Ik doel op het overgrote deel van de satscene en niet 1 persoon persoonlijk.

Hopenlijk is dit nu weer rechtgezet.

Grtz Mike

Tsja, handel is handel en iedereen wil er een graantje van meepikken. Dat dat niet altijd op een even nette manier gaat is duidelijk maar er is weinig tegen te doen.
Toen er nog geen Magic module was had je de eerste generatie Irdeto modules die (beperkt) met alternatieve kaartjes uit de voeten konden. Je was dus min of meer verplicht als hobbyboer een hele stapel modules op de plank te houden om te kunnen kijken naar exotische kanalen.
De prijzen die voor de (niet meer in productie zijnde) eerste generatie Irdeto modules werd gevraagd was trouwens ook niet helemaal normaal. Ik heb toen prijzen gezien die opliepen tot 450 DM (Duitse marken) en het werd ervoor betaald.

Toen de magic's kwamen kostten deze modules minder en ze konden vanaf het begin minimaal evenveel als de eerst generatie Irdeto modules met "aangepaste" software.
Goed, er waren probleempjes met bv. blokken of het niet of slecht initialiseren in sommige ontvangers, maar het was zeker goedkoper dan een hele stapel modules.

Toen de klonen van de magic's kwamen werd het minder. Het is duidelijk dat de maker van de software voor de magic's pissig is geworden en heeft geprobeerd de klonen (en de eerder verkochte magic's) buitenspel te zetten door de 1.04 versie uit te brengen. Toen er een aanpassing kwam waardoor de oudere modules ook met de nieuwe software werkten is men over zijn theewater gegaan en is de software gesaboteerd, de beruchte 1 april "grap".

De gevolgen van de 1 april "grap" had men echter even niet helemaal juist ingeschat. Niet alleen de mensen die hun module hadden aangepast waren getroffen, ook de gebruikers van de originele magic 1.04 werden getroffen. De gebruikers waren behoorlijk boos (terecht) en men heeft kennelijk besloten om de ontwikkeling en verkoop van de magic verder te stoppen.
De klonen kon men niet tegenhouden en het overgrote deel van de bestaande klanten was "pissed".

Het kwaad :) was natuurlijk echter geschied. Het idee van een "lege" module die je zelf van applicatiesoftware kon voorzien was er en het wachten was nu dus alleen op een opvolger.
Dat er meer dan 1 opvolger is is nu duidelijk, de matrix reloaded is de enige echte opvolger, de jokers en derivaten zijn hardwarematig anders maar doen min of meer hetzelfde.

Als laatste is er nu ook nog een mogelijkheid de module via een J-Tag (cas-interfees) te benaderen waardoor je niet alleen "overleden" modules weer tot leven kan wekken maar het nu ook voor goede coders mogelik is geworden om zelf applicatiesoftware te gaan schrijven voor de magic's en klonen.

Om nu dus kwaad te zijn ? waarop ??? waarom ????
Het is nog nooit zo mooi geweest als nu. Dat de providers overgaan op andere kaarten en dat het zwartkijken een halt wordt toegeroepen heeft al waanzinnig lang op zich laten wachten vind ik. Hoelang hebben we niet naar betaaltvkanalen kunnen kijken zonder er ook maar 1 cent voor te hoeven betalen ?
Gewoon lang.

Niet "zeuren" dus :)
groeten,
Peter.

Een goed handelsman stopt met zijn handel als hij op de top is.

De magic module is gestopt op de top, je hoort er niets meer van.
Elke keer komt er een module uit, is hij op de top, stopt dat.

Maar hardwarematig zijn er maar weinig verschillen dus zitten er div. programmeurs met de nodigge stikkertjes een modulletje in elkaar te prutsen tot ze rijk zijn.

zolang alles draait is het goed ik heb hier een flips en het heeft me nog niks gekost . het is maar net wat je ervoor uit wilt geven .
maar laten het gezellig houden ten op zichten van elkaar :)

@Mike the Bike,,

Misschien bedoelde je het ook niet persoonlijk maar zo kwam het bij mij wel over,, ook Jee jee zij het persoonlijk tegen Pikkie:

Inplaats van zo te eikelen kan je beter je tijd stoppen om een bijdrage te leveren dat het wel allemaal weer zou moeten werken wat er niet goed werkt volgens jouw.. ?? (hier werkt 't prima)
Stop een org. kaart in een gemiddelde ci en hij werkt prima, dus ???

En als ik een abo kon nemen dan zou ik dat ook zeker doen,, en heb dus ook een abo op canal maar de rest kunnen wij niet krijgen helaas zoals spaaqnse of itiliaanse pakket.

Het schoot bij mij gewoon effe in het verkeerde keelgat,, want ik weet hoeveel Pikkie doet voor de hobby.

Maar laten we vriendelijk tegen mekaar blijven,, want verwijten naar mekaar maken schieten we niks mee op en dit is toch een soort van familie hier op het duckboard.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan