De Pik is boos

Klopt helemaal maar wie is er de dupe van de consument daarom wordt ik boos dat nietsvermoedende mensen op deze wijze worden kaal geplukt daarom heb ik ook deze topic gestart en gelukkig laat duck hem doorlopen.

In de voorgaande berichten heb ik al het een en ander vermeld omtrent het wat ik ronduit noem bedrog, kijk de hobbyist komt een heel eind en zal zichzelf niet zo gauw in de luren laten leggen, maar daar gaat het mij niet om ook de modules die gemaakt zijn en neigen naar illegaliteit zijn wel degelijk ontworpen om dienst te doen voor de legale kaart en hier schort het aan dat de hobbyist het gebruikt om illegale dingen te doen is zijn eigen verantwoording maar als er een 1 april grap wordt uigehaald door de chipset te vernielen cq over te schrijven dan hoor je ineens geen van de fabrikanten meer sterker nog ineens trok men de handen er van af als zijnde dit zijn illegaal gemaakte modules terwijl op hun internet sites wel degelijk de software werdt aangeprezen.

Het zal Canal plus niets uit maken of jij een goedgekeurde dan wel een mm module gbruikt met hun kaart dus niets illegaals en als je dan ook nog een abo hebt hoor je ze helmaal niet sterker nog als je problemen hebt met een kaart en je vraagt naar de td dan zullen ze je nog helpen ook..

Dus daar schort het niet als ik naar de dealer gaat dan hoor ik gelijk je zal wel met illegale troep werken kan je niet verder helpen en je hebt ook ineens geen garantie meer, snap je...

Helemaal, nu de vraag:

Wat gaan we eraan doen?

Ervaringen uitwissen? > Doen we toch al via de diverse boards?
Fabrikanten boycotten? > Die zitten een eind weg hoor...
Dealer blacklist opstellen? > Is deze dan wel objectief?

gecertificeerde /geteste configs publiceren? > De onwetende gebruiker komt vaak pas op de boards na aanschaf van z'n apparatuur.

Het is vaak niet zo simpel als module A werkt wel/niet met receiver B. Je krijgt dan weer allemaal ja/nee discussies over penta's, gamma's tetra's e.d. Hier is al zoveel over geschreven.

Ik denk dat we helaas tot de conclusie moeten komen dat zolang de boel in ontwikkeling blijft en er veel gratis alternatieven ter beschikking zijn we dit nooit op kunnen lossen. Misschien moeten we net als in de UK naar SKY Digital potdicht en niks te klussen. maar wel werken en geen gezeur.

Iedereen heeft zijn mening/ervaring hier nu wel kunnen delen, de frustratie is begrijpelijk maar helaas ook een gegeven. Leg je er bij neer, of begin een Satshop met een scherpe prijs, objectief advies en beperk je tot het verkopen van configuraties waar je zelf achter staat (dit betekend dan beproefde technologie omdat je met te nieuwe spulletjes vaak pas naar een paar maanden achter de minpuntjes komt.)

Of hobby lekker door, lees veel en verkoop spullen waar je niet (meer) tevreden over bent door op marktplaats.

Raphie

Hi..

He gasten waar " LULLEN" we over ???
We kijken al jaren GRATIS naar canal+,,, sommige al 15 jaar vanaf 't begin.
En al die andere abo's en ppv kanalen.
Zeker 1000 den euro's per maand.
'T was gewoongoed geworden voor ons maar ook voor de verkopers, ff vlug een fun erin en hij verkoopt beter, en ja dat dan wel eens de code veranderd, ja da's jammer.Dan er maar een mastera bij verkopen.
Niks verkoop praatje en louche handel..!!
NEE de klant,,,, die zelf komt van ik wil een receiver met zo veel mogelijk "GRATIS" kanalen, en natuurlijk vanzelfsprekend gratis canal+..!! ( heeft de buurman ook)
Zo komt een klant vaak binnen.
En 't liefst wil die er niks voor doen !! ZEKER niet leren hoe die een fun progd want hij weet niet eens wat winzip is, laatstaan een kaartje proggen.
En ja,, dan maar klagen,,,, WAT een "but" zaak zeg.. of wat een k*t reciever,,( die wel prima werkte bij aanschaf)
Nee sorry hoor maar dat is 'met 't mes aan 1 kant snijden ,, en dat is die van de klant.
De cam industrie heeft daar ook mooi op ingespeeld en daar hebben WIJ met ze;n allen toch van mee geprofiteerd ??? Met al die gratis kanalen...!!
En dan nu HUILEN als het 1 en ander niet werkt...
Koop een seca bak als je geen probl. zoekt.
Wil je hobby,, laat je goed informeren.
En met al die euro's doen de klanten dat ook wel..
Waar is tie 't goedkoopst met de meeste gratis kanalen.
Wat ik al zei,,, of een dichte doos met een mooie bekende naam erop.. (met of zonder "Z") ??
zonder er enige verstand van te hebben...
Nee sorry,,,, we moeten blij zij met wat we nog hebben !!!
En dat is zeker nog genoeg...
Gaat het 1 en ander weer open dan is dat mooi meegenomen,
En voor de hackers die 't werk doen "Kicken"

Grtz.... JeeJee
Sathopperguide

ps. waarom krimpen ze allemaal in ???
1.casema met filmtime
2.ticket
3.etc...
Omdat er zoveel mensen eerlijk betalen ?????
Bij canal+ is nooit genoeg geld in 't laadje gekomen om er iets fatsoenlijks van te maken,
Mischien omdat ze zoveel betalende abo's hadden ???

reacties uitlokken.......

Dit begint zinloos te worden.
Duck zal er goed aan doen om dit zinloze gesprek af te sluiten.

Iedereen heeft zijn mening nu wel verteld...

Laten we terug gaan naar de hobby zodat we misschien binnenkort weer kiosk of iets dergelijks kunnen kijken.

Voordat pik weer boos wordt omdat rood en blauw verdwijnt.

Conclusie hardware is oke software kan beter.
Dit komt in alle branches voor.

Over reacties uitlokken en terug gaan naar de hobby gesproken,
even een vraagje tussen door.

Heren ... Dames ook.

Hoe staat het er bij u voor, nog wat resultaten geboekt met experimenteren betreft de verschillende coderingen en next generatie kaarten ?Of heeft u allen alleen nog maar tijd om berichtjes te tikken .

Cya ...

hoi
de gesprekken lopen uit de hand het is meer elkaar afzeiken
aan het worden
wat leuk begon begint zijn charme te verliezen
als ik morgen een auto koop wil ik er volgende maand ook
mee kunnen rijden
of ik er nou zonder rijbewijs in rijd dus illegaal
of met rijbewijs legaal ik vind dat de verkoper daar niks mee te maken heeft het hoort gewoon te werken
gr dalton

@jeejee
Mooi verhaal,maar in werkelijkheid is het toch wel even anders,
pas geleden belde iemand mij nog op,dat een verkoper bij hoog en bij laag beweerde dat degene die die dure doos met alles erop en eraan kocht zich geen zorgen hoefde te maken,canal + rood en blauwzou nog voor jaren gratis te zien zijn,geen probleem zij hij,en even voor de duidelijkheid ,dit werd diegene verteld toen al bekend was dat die kanalen naar irdeto 2 zouden gaan,dus wie belazerd er dan de zooi,door een beginner zoiets te vertellen om hem de centjes uit de zak te kloppen,en ik kan je vertellen dat gebeurt niet bij ??n zaak,maar meerdere zaken,waar die onzin verkocht wordt.Gelukkig zijn ze niet allemaal zo,want er zijn ook best hele goeie zaken waar je wel eerlijk wordt voorgelicht,maar om te ontkennen dat het niet zou gebeuren is onzin,het gebeurt op grotere schaal als dat men zelfs maar denkt.Maar ja vaak is dat ook snel te merken,want als je wat met je dure doos hebt zijn ze vaak inneens niet meer thuis ,maar eerlijk is eerlijk,het wordt vaak mooier voorgesteld als dat het vaak in werkelijkheid is.Op de klant kan je dat niet afschuiven,want het is gewoon zo iets wat gratis is is veel aantrekkelijker als iets waar je veel voor moet betalen,en dat geldt toch wel voor veel mensen.En vergeet niet bij de verkoop is op dat moment niet de klant illegaal bezig maar de verkoper,die wellens en wetens je op de mogelijkheid wijst om gratis te kijken,dus wie is dan de schuldige.Maar zoals ik al zei,gelukkig gebeuren dat soort dingen bij veel zaken ook niet,maar er zijn er wel die die praktijken hanteren,daar kan je de ogen niet voor sluiten.

Ik weet het niet hoor maar deze topic ging toch over de ondersteuning die de fabriekanten van sat apparatuur wel/niet leveren?
en niet over sat verkopers??

quark dit maakt even niet uit we hebben even heerlijk er over gepraat was een keer nodig.

Er zijn veel goede reacties op gekomen en een board heeft en hoeft niet speciaal over illegale zaken te gaan.
Dat was een fout die een aantal maakten, die dachten dat ik zelf ik bedoel; voor mezelf bezig was, en dat is echt niet het geval.
Of ik gratis kijk of een abo hebt doet niet terzake, veel mensen zijn ontevreden over de spullen die aan de man worden gebracht en waar niet of nauwlijks ook door de winkeliers geen support op wordt gegeven.

Voorbeeld vandaag nog mee gemaakt een z.g.n. triax van 1.10 meter bleek gewoon een ordinaire namaak schotel te zijn .

De vraag wat gaan we er aan doen? ik voor mijzelf heb een keus gemaakt ik weet wat ik wil.. ik hoop dat velen ook eens logisch gaan nadenken waar, wat, waarvoor, schaf ik het aan ik denk dat je met die gedachte verder moet gaan in de hobby, ik denk ook dat we naast elkaar moeten gaan staan, en elkaar niet afzeiken e.d daar schieten we niks mee op.

Ik denk dat we op die manier, de verkopende en op markt brengende partij, op deze manier kunnen laten zien dat we nu eens echt kritisch gaan worden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan