De Pik is boos

@ Jee Jee Laat maar, ik blijf het niet uitleggen je snapt het echt niet he. kijk ik wil geen discussie met jou alleen. het gaat mij er om dat ik met deze topic reacties wil uitlokken omtrent de huidige zaken die gedaan worden in de sat wereld, en dan heb ik het niet over illegaal of legaal.

Het is op dit moment zo dat als ik schrijf of een ander dat en lees goed voorbeeld, dat seca2 en nagra pw open gaan op de noem maar ff jokercam dat we massaal naar de winkel rennen en de handelaar stevig staat te beamen dat dit zo is.

Nou jij weet wel beter dus trapt er niet in maar de argeloze klant wel en komt er vervolgens achter dat het niet zo is, maar is wel een hoop euris armer.

En nu komt het de klant gaat verhaal halen en dan wordt er gezegd maar meneer dat is hartstikke illegaal snap je??????

Ik val echt niemand aan hoor maar spreek gewoon de dingen uit die ik vaak tegen kom onderweg........

Er worden tuners aangeprezen door de vakhandel als je het zo leest dan zijn dit wonder machines want je kan er alles mee kijken ik vind dit pure verlakkerij want het is niet zo jij weet dat ik weet dat vandaar dat ik deze topic hebt gemaakt dus jee jee het is niet tegen jou hoor....

ik denk dat pikkie bedoelt
dat ik een humax wil kopen bij een shop in zoetermeer
en dat de verkoper(eigenaren) mij toen vertelde dat de humax niet meer verkocht werd en dat er een z board is maar dat ie niet hetzelfde is
MAAR GEEN PROBLEEM we hebben de vervanger de hyundai 1000ir
die doet hetzelfde als de humax!!!!!!
ik vraag nog aan hem wordt ie wel ruim ondersteund op het web ivm software en file's
ja hoor geen probleem wordt er dan geantwoord
nou hoef ik geloof ik niet te vertellen dat de hoen een klote machien is niet ondersteund wordt en al hellemaal niet aan gewerkt wordt
pr de hoop heeft nog nooit naar z'n site omgekeken
settingslijsten uit de middeleeuwen

nu ben ik een poosje verder en zie ik het ook wat pikkie bedoelt
je wordt er een beetje frustie van
scrupuloze handelaren een crime
maar het is overal hetzelfde
koop maar een beetje muziek in je wagen
na 4 setjes heb je kans dat het heel blijft
maar het was allemaal top of the bill!!!!

"niet kapot te krijgen meneer"
"vervormdt niet hoor meneer"
"duur nee hoor meneer kwaliteit"
enz enz enz enz

Hi..

OK. ik snap 't niet.
Sorry.

WTE wel...!!

Grtz... JeeJee
Sathopper

Je hoeft geen sorry te zeggen jongen je begreep me niet hopelijk is het nu duidelijk en inderdaad wat peppi zegt is een goed voorbeeld ......

Pikkie:

Hopelijk heb je nu wel geleerd niet meer op het oordeel van verkopers af te gaan, maar jezelf via het internet te informeren naar de mogelijkheden van bepaalde merken en typen apparatuur. En dan ook gewoon aanschaffen via de goedkopere webwinkels zonder voorlichting die toch niet klopt!

Hoi Bigfoot ook jij leest niet goed het gaat niet over mij, het gaat over ons allen, ik wil gewoon eens paal en perk stellen aan de dozenschuif systeem door de handel.

Tuurlijk kan je je via forums noem maar op laten voorlichten begrijp ik allemaal kijk ik weet war ik wil en koop dat.

Ik bedoel we laten ons zeker in tijden als er door providers coderings veranderingen toegepast worden te gauw in de luren leggen als je een van mijn laatste berichten hier leest snap je ook waarom als jij zegt ik heb dat en dat aan de praat met mijn ...... module dan vliegen we allemaal naar de winkel.

Als je nu eens terug kijkt kan mijn oude dbox bijna hetzelfde nog als de tegenwoordige machines begrijp je.....

Kijk jij trapt er mischien niet in maar je buurman mischien wel...

Ik heb nog steeds mijn H5400irci en die blijf ik ook trouw.
Wordt nog steeds ondersteund met soft en indien nodig koop je er gewoon een module bij dan kan hij weer hetzelfde als al die mooie nieuwe ontvangers.
Gr. Jacob.

Ja heel goed als je zo tevreden bent tuurlijk een module is nooit weg maar je kan ook anders ondersteund worden waarom wordt er niets ondernomen op de problemen die sommige modules geven in diverse receivers???????

Het is niet mijn aard mij in dit soort discussies te mengen maar ik voel me nu geroepen dit wel te doen.

Malafide handelaren zullen er altijd zijn, echter zijn er ook handelaren die WEL goed adviseren. Meestal zijn dit de "duurdere".

Wonder CAM?s. Mbt dit onderwerp wil ik slechts kwijt dat geen enkele fabrikant zijn eigen produkt als "minder" aan zal prijzen.
Iedere fabrikant heeft een PR afdeling die het produkt aan de man(lees onder de aandacht) moet brengen. De reclame van AXA
wel eens gezien. Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar als ik dat goedje op heb zwermen er echt geen hordes vrouwen om mij heen hoor.

Neem het verkooppraatje van welke verkoper dan ook met een flinke korrel zout. Denk er altijd aan dat deze zijn/haar beleg op het brood staat te verdienen, en ook zij hebben liever een dik belegde boterham als droog brood. Net als wijzelf toch?
Avensis

Wordt misschien de verscheidenheid aan coderingen te groot om
met een module te pakken? En dan krijg je de commercie ze willen allemaal een graantje meepikken en is ??N uitstekende alleskunner slecht voor de verkopen van die hele branche?
Grt. Jacob

Als je ziet dat van de mm een mr gemaakt kan worden

Dan merk ik dat de ontwikkelaars van de mm niet alle mogelijkheden van hun cam benutten
Dus als ze gewilt hadden konden ze nieuwe soft ontwikkelen om hun cam weer beter te maken dan de concurentie
Maar waarom doen ze dat dan niet? (de 1 april fout erbuiten gelaten)
Dat valt bij mij toch wel onder productondersteuning

Als ik een cam zou ontwikkelen en op de markt breng en daarna merkt dat de concurentie met een betere komt
Zal ik ervoor zorgen dat mijn cam met een update weer beter wordt dan de concurentie
Maar dat doen ze dus niet en moetten wij weer een cam kopen die wel weer "alles" zou kunnen.

Of zou het zo zijn dat alle cams uit 1 en dezelfde fabriek komen want dan snap ik wel waarom er geen updates komen om problemen op te lossen

Gaat snel pikkie nog 2 :)

Leg die dingen eens naast elkaar en haal alle stickers er af.
Jacob

Zonder stikkers zie ik geen verschil
Nou heb ik niet veel verstand van de inhoud ervan maar er zijn erbij die wel erg verdacht op veel elkaar lijken

Het gaat in deze ook niet echt om de hardware maar meer om de software. Alle modules gebaseerd op de Sidsa chipset zijn hardwaregelijk, en ik durf te stellen dat de complete lay-out van Sidsa komt. Wie en waar ze geproduceerd worden zal erder worst zijn. Vandaar dus ook dat je een magic, axas of andere cloon zo kan omjassen naar matrix-reloaded.

Het belangrijkste is de software, deze maakt alle leuke dingen mogelijk. Niet dat de Sidsa chipset zo bijzonder is, hetzelfde kan ook echt wel worden bereikt met de SCM euro-ci chipset. SCM verkoopt zijn chipsetjes echter alleen aan de grote jongens en Sidsa verkoopt ze aan iedereen die betaald.

Die software wordt ontwikkeld door een handje vol programmeurs die er waarschijnlijk lekker aan verdienen zolang de modules maar verkopen. Op het moment dat de verkopen teruglopen (magic module) stoppen ze ook de softwareontwikkeling. Bij de magics was dat punt bereikt toen er meer clonen werden verkocht dan magics die wel van "hun" software waren (of simpel konden worden) voorzien hoewel ze dat tot op de dag van vandaag in alle toonaarden zullen ontkennen.
Omdat het zo gemakkelijk is de clonen om te zetten naar de MR software waar nu nog wel aan doorontwikkeld wordt denk ik dat ook deze module wel zijn langste tijd heeft gehad.

De Koreaanse ontvangertjes met een "ingebouwde" magic module de zgn. UCAS ontvangertjes zijn een verhaal apart.
Je zou verwachten dat de fabrikanten van deze doosjes zelf coders in dienst zouden nemen om een goed multi-cas syteem te schrijven maar niets is minder waar. Men "pompt" ucas X.0 software in de machientjes en hiermee is voor de producent de kous af. De ucas software is een regelrechte afgeleide van de testsoftware van Sidsa, TBD-crypt. Zij maken zich er in principe net zo gemakkelijk vanaf als de makers van de clonen door geen enkele poging te doen zelf iets van de software te maken.

In feite werkt de consument dus mee door het aankopen van gecloonde goedkopere modules aan het stoppen van de ontwikkeling van de software. Dat is een stelling die zich heeft bewezen ondertussen. Je kan nog een stelling loslaten dat de consument door het aanschaffen van deze modules, origineel of cloon, de georganiseerde misdaad in de hand werkt omdat geen van deze modules volgens mij door een legitiem bedrijf op de markt worde gebracht. Het is allemaal "kofferbakhandel".

groeten,
Peter.

Beste Peter en quark

Kijk deze discussie wil ik nou, kortom je krijgt geen ondersteuning verkocht is verkocht die mentaliteit is er tegenwoordig.

Ik val geen bedrijf of winkel aan zeer zeker niet ik wil gewoon dat de ogen van desbetreffende bedrijven worden geopend als er geen producten meer worden afgenomen.

Sidsa chipset is een chip die voor een prijs schrik niet van rond de 3 euro wordt geleverd, dus tel uit je winst, en dat mag maar dan wil ik wel ondersteuning van mijn gekochte product.

Avensis met jou kan ik gedeeltelijk meegaan maar jij weet ook beter dat de deo en parfum niet vergelijkbaar is met deze produkten en nogmaals ik val geen ene winkel aan want als ik dat wel zou doen dan gebruik ik geen forum maar ga er persoonlijk heen.....

ik heb mijn mening weer gegeven omtrent de voordurende klachten die ik om mij heen hoor van mensen die een installatie hebben gekocht waarvan nu blijkt dat men stevig is voorgelogen omtrent de werking lees mijn voorbeeld over de mm en de matrixmodule ik stond daar zelf bij, zonder blikken of verblozen.

Ik denk dat we dan ook moeten proberen als mens zijnde die een leuke hobby heeft en dan praat ik niet over illegaal bedrijfen en winkels er op kunnen atenderen dat we het niet langer meer pikken vandaar mijn opening in eerste bericht.

Inderdaad wordt je regelrecht in de armen van de criminaliteit gedreven met opmerkingen van het mag niet maar je kan met deze module wel illegaal kijken.

Als er dan op internet over gesproken wordt en men elkaar helpt dan komt oneens justitie om de hoek kijken en deze gaat namens en wat logisch is dreigen namens de providers.

Als je dan als leek verhaal gaat halen dan is het van ja maar dat is verboden.

Kijk ik ben geen leek op dit gebied en draai al heel wat jaartjes mee, iedere dag leer ik weer wat dankzij anderen......

Dus conclusie:

We hebben te maken met een hardware platform en een software platform, het software platform krijgt diverse spin offs door enthousiastelingen die daar waarschijnlijk ook nog wel wat geld mee verdienen.

Op het moment dat de uitwisselbaarheid van deze sw een feit is (door andere enthousiastelingen die weten hoe ze Xilinxen e.d. kunnen uitwisselen) kan men geen "tied" oplossing meer verkopen. De hobbyist haalt z'n "oude" CAM uit de kast, leest een faq, koopt een CAS interface en download de software.

Eigenlijk heel zwart/wit gezien gewoon piracy (zie het maar als dat je de SW license fee betaald bij aanschaf van de module)

voor:
1. Je kan makkelijk spullen copieren, uitwisselen ect.
2. Zolang men op sisda blijft zullen er nog wel een aantal MR's Penta's Dragons en wat al niet meer voor updates verschijnen.

tegen:
1. Als iemand slim is gaat hij nu ontwikkelen op een ander HW platform (totaal anders dan de huidige sisda platformen)
Heeft die persoon een goed product dan zullen heel wat mensen in een nieuwe CAM gaan investeren.

2. door de uitwisselbaarheid van de huidige CAMs blijft de afzet van nieuwe CAMs achter. Waarom zou je een nieuwe CAM kopen als je de software ook van het net kan plukken en zelf op je huidige CAM kan zetten?

Mischien:
1. Zal men eens op een totaal nieuw hardware platform moeten gaan ontwikkelen.

2. Zou CAM software wel op dezelfde manier moeten worden aangeboden als PDA software, evaluatie versie downloaden en online aankopen zonder CAM. (ik zou best bijv ?30,00 overhebben voor een MR update voor m'n MM als ik weet dat ik daarmee de developer ondersteun)

3. Moeten we de discussie wel weghouden van de dealers (maak de vergelijking met een PC boer, daar ga je toch ook niet naar terug om te klagen dat je P4 of AMD dat ene shareware proggie niet goed draait? (even buiten beschouwing gelaten dat het systeem natuurlijk hardwarematig goed moet zijn)

4. Moeten de dealers wel eens stoppen met zeggen dat al die Shareware porgrammatjes zo fantastisch zijn en zich beperken tot het orginele (niet gepatche product) > UCAS

Ik pleit voor LEGE MODULES verkopen (net zoals orginele Magic pitch "ontwikkelplatform" ) en laat de ontwikkelaars maar komen met een online shop, tech support enz en vraag redelijke prijzen voor de updates.

Dit bestaat al voor diverse PC & PDA shareware ontwikkelaars, denk dat dit hier ook wel goed voor zou zijn.

Gr.

Raphie

Ik had bovenstaande niet kunnen verbeteren maar je moet het wel met me eens zijn dat de nietsvermoedende klant goed beet genomen wordt.

Een pc koop je met een lege harde schijf vervolgens ga je aan de gang om de pc draaiend te krijgen als het eenmaal draait wil je sneller is dat logisch? Ik denk het niet maar je fabrikant van bv. je motherboard komt wel met een update om de boel beter te laten draaien en zodoende kan je ook weer zwaardere en betere programma's installeren toch?????

Waarom dan niet in deze wereld want ik zie een satelliet ontvanger ook als een kleine pc.

Voorbeeld de hyundai 800 lees goed he de eerste van hyundai HSS-800CI op de markt gebracht door hisat.com ze hebben slechts eenmaal een software update gedaan met als gevolg dat de machine problemen heeft met veel huidige modules de mensen zijn teneinde raad.

Als je mailt om een aanpassing dan geeft men niet thuis en daar maak ik me dan kwaad om snap je?????

Om nog een betere vergelijk te maken: Kijk naar Wifi networking, je hebt maar 3 chipsets broadcom & prism & Orinoco maar tevens evenveel standaards 80.11a, b, g & i

Er zijn tig fabrikanten die kaarten op de markt brengen die allemaal voldoen aan dezelfde standaard maar zijn toch vaak niet compatible met alle andere apparatuur die toch ook aan dezelfde standaard voldoet (problemen met WEP, WPA DHCP etc)

Kortom zolang de software in het hobby circuit blijft zal het behelpen blijven. met als extra complicatie dat deze tegen de illegaliteit aanhangt (wees nou eerlijk waarom zou je anders een Matrix Module & CAS interface kopen?) en providers alles uit de kast zullen halen om illegaal kijken tegen te gaan.

De term TCO gaat dus zeker ook op voor de Sathobbyist. Net zoals Linux, het is aanvankelijk gratis, maar kijk maar eens wat je aan inspanning kost om alles goed te laten werken.

Om op Pikkie terug te komen: Het probleem zit hem niet in de receivers, maar in dealers die onwetende gebruikers receivers met alternatieve FW's en bundels met ontwikkel CAMs verkopen als zijnde goedgekeurt door de fabrikant. kijkend naar C+ kan je nog een stapje verder gaan, elke decoder die niet C+ is goedgekeurt kan potentieel problemen opleveren (is bijna nooit het geval, maar toch?.... )

Raphie

Hyundai e.d. helemaal mee eens, receiver fabrikanten zouden eens beter moeten luisteren naar hun klanten. Waar je wel rekening mee dient te houden is dat de meeste fabrikanten werken met een specsheet. Dit betekend dat er functionaliteit bepaald is en dat die functionaliteit getoetst wordt. Als dit allemaal werkt dan zijn er helaas weinig fabrikanten die wat verder willen kijken dan hun eigen kale product.

Daar komt de handige hobbyist op de proppen die "die niche bug" wel oplost. Info komt op het net, iedereen gaat massaal patchen en de orginele FW is in een keer niet meer interessant.

Nu begint iedereen tegen hem te zeiken, ja... dit werkt niet, dat werkt niet.... hobbyist heeft er ook genoeg van en doet niks meer. Ondertussen is er een nieuwe orginele FW uit van de fabrikant. Maar niemand wil hem meer want dan moet je alles van de alternatieve FW opgeven.

Als laatste heb je nog zoiets als roadmaps. Waarom zou je een developer laten werken aan een "oud" model als er tevens een FW moet worden geschreven voor een nieuw model? De concurrentie is hoog, pricepoints moeten omlaag...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan