De Pik is boos

Ik voel me niet de lul hoor ik heb dit opgestart om eens een beeld te krijgen wat er leeft en de opmerking gratis kijken gaat voor mij niet op ik heb netjes een abo dat ik daarnaast iedere dag bezig ben in mijn hobby is normaal toch, en ook probeer ik andere mensen te helpen.

Tuurlijk handel is handel mag ook graag zelfs maar ik bedoel dat je dus behoorlijk in de steek wordt gelaten met betrekking tot sommige receivers en dan doel ik op slecht functioneren op originele kaarten slecht functioneren op stab motor ook de diverse modules daarin heeft de fabrikant een stukje software gestopt om te kunnen communiceren met div. kaarten als je dan je seca2 kaart niet kan gebruiken werkt dit frusterend en wat is er illegaal aan een module?????? Als een module illegaal zou zijn dan denk ik toch dat de providers al hadden ingegrepen via de rechter ...

Het weghalen van funfiles heb ik nooit hoeven te doen hoor, ik kan en maak ze gelukkig zelf dat ik daar soms infornatie voor vraag is mijn goed recht, daar heb je een forum voor ..

Daarom wilde ik deze discussie eens oproepen wij zijn tenslotte de klant van ons is men afhangelijk toch of zie ik dat verkeerd, en dan mag ik best wel wat eisen.....

Hi..

@jack
Het gaat er niet om of jij of wie dan ook een abo kan nemen, (kan altijd via family in het betrefende land)
Mijn reactie ging over de hardware, stop een nagra kaart in een joker of magic en hij werkt 't zelfde voor irdeto2, sec*2,vi*2 etc.
"ALS" !! je aan een org. kaart kan komen werkt tie perfect..!
Dat je fun niet meer werkt ?? Ja dat is een ander verhaal..
No hard feelings ok.

Grtz... JeeJee

Inderdaad Pikkie en daar gaat het hier om,, niet over zwart kijken of zo.

Als ik Lees op de jokercam of magic module site dat ik een jokercam of magic kan aanschaffen en dat die werkt met bepaalde coderingen in mijn ontvanger dan mag ik aan nemen dat het ook werkt en dat is niet altijd zo.

Magic module,, zou moeten werken met ontvangers en alle coderingen,, maar met de ene penta versie werkt tps niet en met andere penta versie werkt weer iets anders niet.

Jokercam werd eerst gezegd dat die werkt met seca2 maar dat is dus ook niet zo.

Weet wel dat dit ook aan de ontvanger ligt die je gebruikt,, maar dan moeten ze die ontvanger niet aangeven als werkt perfect.

Goede discussie dus!

Ff voor de duidelijkheid, het is wel mogelijk om abo?s te nemen vanuit Nederland. En die prijzen zijn eigelijk nog niet eens zo idioot.

Iemand die 299 Euro over heeft voor een Premiere Superpakket met Technisat receiver, krijgt gewoon een off. Premiere abo voor 12 maanden. Alleen betalen wij als ?buitenlanders? 49 Euro voor een adres in Duitsland. Zo gek is dat niet, lijkt alsof je een Duitse vriend koopt voor 49 Euro ;) .

Dus voor datgene betalen wat je graag ziet is toch zo raar niet? of.........

Grtz Mike

@ JeeJee,, oh geen hard feelings hoor,, is gewoon een discussie en is wel leuk.

Maar wat jij zegt werkt dus niet,, zoals gezegd een magic werkt behoorlijk goed maar die jokercam kan dus niet overweg met een originele seca2 kaart.

En officiele premiere kaarten kan je dus ook wel vergeten met deze cams,, word gezegd dat een alphacrypt cam wel werkt maar weet dat nog niet,, maar kom ik wel achter want ik heb dus ook via via een kaart voor premiere besteld voor een beperkt pakket.

En mijn funkaart werkt altijd :)

Maar het blijft altijd behelpen,, niet alle ontvangers werken met de jokercam en irdeto2 fun of officiele kaart.

Kijk dit bedoel ik nou alphagrypt werkt nu ook met nagra de fabrikant heeft een update via de satelliet gezet is dus goed bezig voor zijn klanten ik zelf heb het nog niet gedaan omdat je dan grypto kwijt ben in november volgt er een 2e update waar dus alles weer inzit kijk dat mis ik nou bij div. andere fabrikanten dus nagra gaat werken met de originele kaart in de alphagrypt. nou moet iemand mij maar vertellen of dat ook zo is met de magic matrix joker de ucas receivers??????? Stel dat C+ een 3e seca update zou geven op de kaart wie zegt mij of dat deze modules en ucas ontvangers blijven werken???? Dus stel he.. aston daar in tegen houd het nauwlettend in de gaten... ik spreek dus niet over illegaal!!!!!!!

Originally posted by jeejee
Hi..

@jack
Het gaat er niet om of jij of wie dan ook een abo kan nemen, (kan altijd via family in het betrefende land)

Grtz... JeeJee

Heb jij in bijna alle landen van Europa dan een kennis of familielid wonen?Nou ikke niet hoor!

IK vind het een beetje gezwets van de mensen zoals de dreammod om te roepen dat het illegaal is en er dus maar geen rechten aan te kunnen ontlenen,verdere vindt ik het ook grof gezwets,want als je het goed bekijkt is zwartkijken illegaal,maar sathobby in weze ook,zogauw je kaartjes schijft,of met emulaties werkt.Vroeger was duck hier ook niet vies van getuige het karakter van het board,en dat was nog niet zolang geleden hoor.
Zo`n pentagrap was bijvoorbeeld een mooi voorbeeld van hoe er inderdaad soms met klanten omgegaan wordt.Zo`n module verkopen ,of je hem nu illegaal gebruikt of niet,hoort ondersteuning en garantie te hebben,en aan dat soort zaken schort het vaak nogal.Door de heren handelaren is het vaak zo snel mogelijk veel geld verdienen over de rug van de hobbyist en zwartkijken,iets wat vaak ook samengaat,want laten we mekaar nou geen mietje noemen,ook als hobbyist kijk je vaak gratis naar pakketten ,dus ben je een zwartkijker.Ik durf daar wel voor uit te komen,en in weze kun je als je er moeite voor doet best op een buitenlands pakket een abbo krijgen,maar dat is vaak wel ingewikkeld.Maar het is vaak zo dat waarvoor een abbo nemen op zo`n buitenlands pakket als het ook makkelijk kan.En dat geldt voor de meeste hobbyisten,voor mij ook.Ik vindt het ook een beetje walgelijk om nu maar iedere keer zo hard te roepen illegaal,het begint hier steeds meer op het shit4all board te lijken,sterker nog ik krijg zelfs de laatste tijd het gevoel dat het zelfs erger wordt.Soms zie ik echt het verschil niet meer tussen dit board en shit4all,waarmee ik niet wil zeggen dat het shit4all board slecht is,want hun hebben dat karakter al een aardige tijd,maar ik begrijp niet waarom duck,na jaren zijn karakter moest inlevern om nu het zelfde karakter als dat andere board te krijgen,met mods en noem maar op,jammer jammer.
En pikkie ik kan alleen maar zeggen ,ik ben het in het geheel met je ??ns.

@ patrick
Kijkt de gemiddelde nederlander dan ook naar italy,spaans,grieks,frans,etc. televisie ????
NEE
Wij wel maar dat was hobby, ben ik een spanjaard dan heb ik family in spanje om met org. verder te kijken.

@jack
Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan hebt maar mijn seca2 kaart werkt prima in een joker alleen je moet em wel op "MG" zetten in 't menu. WERKT PRIMA..
Mijn magic met penta 1.05 werkt ook perfect zelfde voor mijn joker (met versie 77)
Ook mijn org. via.2. kaart werkt ook prima in deze ci's

@all
Mocht je dus toch alles willen blijfen kijken dan moet je soms wat moeite ervoor doen (pids,ecm,channellist,etc) En daar moet je wat kunde voor hebben. (staat op internet)
Mocht er weer eens een tegenaanval van de andere partij komen wat normaal is dan begint 80% gelijk te janken.
Doe er iets voor of neem vissen als hobby...

Grtz... JeeJee
Sathopper

Originally posted by jeejee
[B @jack
Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan hebt maar mijn seca2 kaart werkt prima in een joker alleen je moet em wel op "MG" zetten in 't menu. WERKT PRIMA..
Mijn magic met penta 1.05 werkt ook perfect zelfde voor mijn joker (met versie 77)
Ook mijn org. via.2. kaart werkt ook prima in deze ci's
[/B]

Nou dat werkt dus niet bij mij en ook niet bij mijn ouders ontvanger,, en kom nou niet met moet je maar een goede ontvanger kopen want kan er nog veel meer waar het niet werkt.

Zoals ik al zei ligt het ook aan de ontvanger die je heb.

En ja als ik spanjaard ben kan ik ook abo krijgen,, maar ben ik niet,, als hollander gaat dat niet en zoals Patrick al zei,, ik heb geen familie of kennissen in heel europa,, toevallig iemand van dit board die in duitsland woont die een kaartje voor mij wil regelen,, maar anders gaat dit niet zo makkelijk,, althans niet als je maar een bepaald pakket wil hebben.

Full abos wil nog wel makkelijker zijn via bepaalde sat shops.

Dus blijf het helemaal met Pikkie en Tweety eens.

En heyyyyy vissen moet je ook voeren want anders gaan ze ook op zwart hehehe :):)

@jee jee ik ga niet janken hoor maar je begrijpt het volgens mij niet wat ik bedoel.
Kijk de hobbyist die komt er op een gegeven moment wel uit daar gaat het niet om ik bedoel er zijn zat mensen die bepaalde tuners en modulles krijgen aan gesmeerd door de handel, als zijnde dit is het hier kunt u alles mee kijken.

Na een aantal maanden komt er uitval door een code verandering hetzij een nieuw type kaart. Deze mensen gaan dan verhaal halen en krijgen te horen dat het illegaal spul is kijk wij weten neem ik aan wat we wel en niet kunnen doen maar die mensen niet.

Voorbeeld topfield ondersteund regelmatig zijn software heeft ook de moeite genomen om zijn klanten te helpen met de originele C+ kaart.
Door een software aanpassing te maken dus de klant is blij...

Neem nu jokercam Jack zijn seca2 kaart werkt daar niet in en ik weet dat hij alles geprobeert heeft dan moet de maker van de cam toch met een oplossing komen of zie ik dat verkeerd.

Neem nu hyundai laat zijn klanten wat betreft de modules helemaal in de kou staan laat staan een fatsoenlijke update. ik praat dus niet over de patch versies.

De xtreme die met sommige motoren en bugs in zijn software niet goed kan communiceren kijk wij komen daar wel uit, daar heb je de forum voor maar de gewone mens niet.

Dat bedoel ik nou met deze topic er mag best wel eens stevig over dit soort laten we zeggen malafide zaken gepraat worden.

Nog een voorbeeld een sathandelaar staat ijskoud tegen een klant te vertellen dat de mm niet meer wordt geleverd om dat deze niet meer verkocht mag worden omdat de module illegaal zou zijn nee de klant kon beter een reloaded nemen nou vraag ik je is dit dan goed........

Ok kan je naar een ander gaan weet ik wel zou ik doen maar de niets vermoedende klant trapt daarin

Stel je komt bij de garage en de monteur zegt meneer je auto is illegaal je kan beter maar een andere nemen denk dat je dan ook je eigen omdraait en het witte busje belt om die man op te laten halen...

Ja ik deel ook de mening dat je even niet naar het illegal moet kijken wat je met de MM of andere modules kunt doen, maar naar het legale, en dan vooral de support daarop.

De MM en andere modules zijn -niet- illegaal.
Ze zijn aan de man gebracht met reklames als zouden ze alles kunnen en er zouden updates komen etc. etc.
In dat geval mag je toch wat service en support verwachten. Als die er in het begin wel was en nu achterwege blijft dan mag je zeker daar je vragen bij stellen en er pissed over zijn als blijkt dat de support op een gegeven moment te wensen over laat.

Dat heeft dan niets met illegaliteit te maken maar met kwaliteit en service.
Kijk, als men mij een tv verkoopt die alles kan dan moet ie ook alles kunnen. Ik kan de tv ook gebruiken om illegaal te kijken door er een satontvanger met illegale kaart op aan te sluiten.
Maar nu stel je eens voor dat mijn ontvanger niet werkt of onfatsoenlijk werkt op mijn televisie?

Dan wens ik toch wel support en service op mijn tv, want die scart aansluiting behoort te werken.
Dat heeft er dan niets mee te maken of ik al dan niet illegaal kijk met die satellietontvanger, hij moet gewoon werken op mijn tv want mijn tv is verkocht geworden met de reklame dat ie alles aan kan, dan moet ie de sat-ontvanger dus ook aan kunnen.

In die context moet je dan het MM etc. verhaal ook zien, gezien de reklame waarmee die dingen verkocht worden, laat de werking en support te wensen over, dat is wat de mensen bedoelen en dat staat er verder los van of je het ding nu al dan niet gebruikt om illegaal te kijken.

Kijk Bt jij snapt het dat bedoel ik nou voor velen is de schotel met toebehoren op deze manier een desilliussie ik bedoel niet alleen mm dat zou niet eerlijk zijn maar er zijn er zo velen ..

Hi...

Ohja en mijn philips tv dan die ik 2 jaar geleden gekocht hebt ??
Toen kon die alles maar nu is er ineens "PALPLUS" en dat kan die niet. krijg ik nu een nieuwe ??? als support.
Waar gaat dit verhaal heen ?? over de support of over de off. werking van sommige hardware ??
Er zijn altijd zakken vullers maar dat heb je in elke branche..
MAAR ER ZIJN OOK SAT WINKELS WAAR ZE WEL DE TIJD NEMEN VOOR JE EN WAAR JE WEL ALLES PERFECT ZIET SPELEN.
EN WAAR JE ZELFS EEN ANDERE RECEIVER KRIJGT ALS JE EERSTE NIET GOED WERKT OF EEN NIEUWE MOTOR NA 3 WEKEN ALS DIE DE GEEST GEEFT OF EEN ANDERE JOKER OF MAGIC CI ALS DIE STUK IS GEGAAN (door eigen toedoen) Ze bestaan echt, alleen niet in beverwijk nee.
Dan moet je ook GEEN dichte doos kopen met een mooie bekende naam erop..dat is vragen om problemen..
Eerst kijken dan kopen.

Grtz... JeeJee

wat kunnen jullie snel tippen zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De Pik mag van mij boos zijn want hobbie kost inderdaad veel geld anders gaat je geen stap voorruit
roufa!

Kijk Jee jee sorry maar lezen is niet je sterkste kant, ik val geen winkels aan, en dat van je tv begrijp ik best en maak er ook op uit dat je daar best mee zit, maar is niet te vergelijken met wat ik bedoel ik wil met deze topic ook de winkels, fabrikanten, eens wakker schudden omtrent de handel en wandel die nu gepleegd wordt, kijk jij kan nog steeds tv kijken maar sommige mensen zitten toch met een module of tuner in de maag waarmee ze geen kant meer op kunnen.

En nogmaals ik doel niet op illegale feiten maar gewoon de dingen die je legaal zou kunnen doen.

Dat ik bepaalde merken of fabrikanten heb genoemd wil nog niet zeggen dat ze niet deugen maar ze zouden wel wat meer voor hun klanten dat ben jij dat ben ik kunnen doen.

Yep Jeejee, het zijn niet de bonafide handelaren die wij aanvallen, maar de handelaren die met zo'n grote woorden deze dingen aangeprezen hebben en de support blijft achter.

Ik neem aan dat in de tijd dat jij je tv kocht, er nog geen palplus bekend was en dat ze in elk geval bij jouw televisie niet geroepen hebben dat hij alles aan kan wat in de toekomst komen gaat of dat hij palplus voorbereid zou zijn, in tegenstelling dus van wat men bij de modules gedaan hebben.

Uiteraard ben ik het met je eens dat er ook goede handelaren zijn, die je ook uitleggen dat die modules met een korreltje zout genomen moeten worden, en die je ook goede adviezen geven (nee een seca ontvangers is geen goed advies) en je helpen bij problemen en garantie.

Het probleem daarbij is echter dat een leek op satellietgebied de beide soorten niet uit elkaar zal kunnen houden c.q. herkennen.

Snapt iedereen nu waarom bijna alle sat dealers zich gestort hebben op de DOMME hobby satter, hier valt (veel) te verdienen.

De dealer weet weer een leuke ontvanger uit Korea te importeren en iedreeen koopt het weer.

GELD dat is het enige waar het om draait bij de dozenschuivers, uitzonderingen daargelaten.

Zo onbegrijpelijk is het verhaaltje toch niet; het draait maar om 2 (of 3) woorden (VEEL) GELD VERDIENEN!
En hoe dat geld binnenkomt interesseert die verkopers geen ruk!
Magic module legaal of illegaal, hoofdzaak de voorraden worden met veel winst verkocht.

Grtz Mike

Magic module is oorspronkelijk een ucas module.
Ucas 3.0 werkt perfect met ori seca2 en nagra card

Joker module is alleen voor freeXtv dit werkt ook perfect.

Xtreme bezit ucas module werkt perfect met originele seca2 en nagra card.

etc etc
-------------------------------------

Als je meer wilt/kan kijken dan moet je net blij zijn.

Ik vind het een beetje onzin om niet originele software ten opzichte van de product aftekraken.

Zoals pentacrypt, matrix reloaded etc dit is geen originele software hier moet je rekening mee houden.

Hi...

Hehe is er nu eindelijk eens iemand die 't wel snapt.
Als ik zeg dat de meeste hardware 't met org. kaarten wel doet, dan begrijpen de meeste niet hoe dat nu weer kan...
en van die tv was ff een vb.
Maargoed het verhaal is dus... Laat je receiver org. neem org. kaarten zover je dat lukt en je kijk plezier zal er wezen..
Hobby is Hobby..

Grtz... JeeJee

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan