draaibaar schotel systeem

Dat kan twee dingen betekenen Speedy, of je schotel volgt toch niet helemaal de baan of je USALS instellingen hebben net te veel afwijking.

Probeer het volgende eens

Als je bijvoorbeeld hebt staan in de lengtegraad hebt staan 4 400 (ik neem maar een voorbeeld ) dan kun je proberen om met 100 te verminderen of vermeerderen

bijv. 4 300 of 4.500

en dan kijken wat er gebeurt, zo kun je die afwijking ook eventueel opvangen.

Ik had dat vanmiddag bij een vriend van mij, hij vloog steeds voorbij de 23,5 nadat ik de usals had aangepast werkt alles

Wellicht heb je wat aan deze tip.

Groet,

Wing

ik krijg verder niks geeft door bij alle satellieten geeft hij aan geen signaal.

Als ik draai naar de panamasat op 45, oost daar draait hij voorbij zie 2 seconden beeld en na het stoppen van de motor weg beeld.

als ik nu de boog wil instellen en misschien de motor beetje links of rechts beweeg krijg ik dan wel nog beeld op de astra 5 oost daar staat hij nu prima op uitgericht
Hoi Speedy1979

1. Heb je bij je bovenstaande actie USALS of DiSEqC 1.2 gebruikt?

2. Eerst had je wel 5 satellieten, dus dat snap ik niet.

3. Lees je in volgens transponder of volgens frequentie; je hebt het nl over de PanAmSat op 45E, en het is lang geleden dat die daar hing, volgens mij is die in het jaar 2000 vervangen door de Intelsat 12; dus als je de opgeslagen transponders uitleest -die nog betrekking hebben op de PAS-12- zul je weinig ontvangen; het beste is om de frequenties handmatig in te lezen.

4. Uiteraard is de tip van Wing39 ook zeer slim.

Veel succes en groetjes,

Bones

Ik weet eigenlijk zeker dat hij de boog niet mooi volgt want aan de lengtegraad instellingen heb ik niks veranderd terwijl ik voorheen wel 8 satellieten kon ontvangen alleen de astra satellieten niet omdat ik met twee bomen precies voor de astra zit.

Ik wil denk ik de schotel hoog aan de muur hangen op een L vormige muurbeugel van 55 centimeter als dat gaat wat is jullie mening hierover.

Als dat gaat dan kijk ik wel mooi over mij twee bomen heen.

Goed idee, maar doe het met zn 2en.

Kijk goed of er geen opstakels in de weg staan.

Veel succes en groetjes,

Bones

ik weet dat er obstakels zijn als je mijn foto's bekijk die eerder zijn bijgevoegd dan zie je wat mijn probleem is, met twee man vind ik onhandig om aan een schotel te draaien want zet de tv buiten.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 08:14 uur ----------

Reactie op Bones.

Ik gebruik USALS functie daar heb ik staan

locale lengtegraad 006.00 E

locale breedte 05.09 N

Hier heb niks meer aan veranderd staat al zo sinds ik die 5 satellieten ontvangen heb.

Wat betreft de panamasat die staat zo in de ontvanger ingesteld ik heb daar een hele lange satelliet lijst ik kan me wel voorstellen dat dat verouderd is en ik weet welke satellieten ik wil ontvangen alleen kan het niet vanwege mijn bomen

Slim om de TV buiten te zetten.

In ieder geval veel succes!

Groetjes,

Bones

dankje wel,

Ik ga denk eens opzoek naar een langere pijp die boven mijn schuur uitsteek kijken of dat helpt en anders verkoop ik de boel

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 12:29 uur ----------

ik wil iedereen bedanken voor de reactie want dir kan op slot omdat ik besloten heb om de completen schotel set te gaan verkopen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan