draaibaar schotel systeem

dan kom je toch hoef ik niet te klooien als ik niet hoe ik dat moet invullen en de

Elevation 31,7 of dat nu van de motor of de schotel is als ik dat goed weet moet het wel lukken denk ik zo de motor staat op 50,9 terwijl ik lees dat voor nederland 39graden moet zijn kijk maar op deze handleiding http://www.ziezotec.nl/satelliet/items/uitleg-ontvangers/uitrichten-van-een-diseqc-motor.html

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 08:46 uur ----------

moet ik ook in mijn ontvanger de satelliet positie;s opslaan dus astra 4 positie 1 astra 19.2 positie 2 en zo verder of onthoud de motor dat zef

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 08:58 uur ----------

weet iemand hoe ik de local Latitude in mijn ontvanger kan zetten

50.9071 ik kan maar 4 cijfers invullen ik heb dit ingevuld maar dan zegt hij buiten bereik 59.71 de Local Longitude heb ik 6.364 ingevuld gevonden op de site van dishpointer

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 09:18 uur ----------

Ik ga helemaal opnieuw beginnen dan volgens de handleiding van de motor.

jullie zeggen dat je niet met de ontvanger moet draaien maar volgens het boekje van de motor moet het wel er staat in

Stuur de motor via het menu eerst naar het nulpunt/centrum zodat de ontvanger een referentie punt opslaat. dan snap ik waarom jullie zeggen dat het niet met de ontvanger moet

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 09:58 uur ----------

wat is het verschil tussen usals en disec want ik kan namelijk kiezen tussen deze twee optie bij disec hoef ik die Longtude en latidue niet instellen.

Moet ik ook nog alles satelliet positie opslaan in de ontvanger of niet

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 10:58 uur ----------

de lnb heb ik overigs recht in de houder geplaatst met de aansluiting naar onder is dat goed ?

Dat de schotel scheef gaat met draaien is dat ook normaal of is hij dan niet goed op de motor arm geplaatst daar zit alles recht tegen over elkaar

Laatst bewerkt:
Misschien is dit gemakkelijker voor jouw.

Mijn manier van afstellen.

Ik wist de richting van astra 19,2.

Ik heb een settings lijst in mijn ontvanger gestopt voor draaibaar ontvangst.

En ook de lengte en de breedte graad.

De schotel en rotor geplaatst en aangesloten.

Ontvanger aangezet en ingesteld op astra 19,2.

De rotor loopt dan naar 19,2 graden.

Toen op het het beste signaal ingesteld.

als ik het goed begrijp de rotor en schotel willekeurig aan mijn mast vastmaken ontvanger instellen op astra 19,2 en hij gaat vanzelf die richting uit.

Maar ik kan de lengtegraad en zo niet instellen omdat het 6 cijfers zijn ik maar 4 kan invullen.

dat de schotel scheef draait naar een positie moet dat zo

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 12:03 uur ----------

wie kan mij vertellen hoe ik dit moet invullen in mijn ontvanger Local latitude 50.9071 terwijl ik maar 4 cijfers in kan vullen ik heb nu wel op astra 4 beeld en de motor staat nog 0 graden dus in het midden

Ja, je schotel moet "scheef" draaien.

Wat je gehoord hebt daarover, is dat de LNB altijd met de aansluitingen naar beneden moet hangen.

Maar dat geldt voor bijvoorbeeld Astra 1 en andere satellieten die direct op ons gebied gericht zijn.

Ga je naar een satelliet kijken die verder weg hangt, dan moet je de LNB zo verdraaien dat dat weer overeen zal komen met "recht naar beneden" voor de plaats waar die satelliet hangt.

En das anders, want de wereld is niet plat maar rond (ik hoop dat je daar niet al te erg van schrikt ;) ).

Je schotel maakt dus een boog die met de aardkromming mee draait.

Daarom heeft je motor er ook zo'n rare kromme paal opzitten waar je je schotel aan moet bevestigen.

Als je je schotel verkeerd instelt, dan krijg je dus een verschil tussen de boog die de aarde heeft, en degene die je schotel maakt.

In de eerder gegeven link naar plaatjes, zie je er eentje bijstaan met een rode en een blauwe boog.

Die laat zo'n verschil zien (gaat wel over een ander type schotel, maar de theorie is hetzelfde).

daar schrik ik niet van is inderdaad wel logica zoals je beschrijft maar dan ontvang ik dus ook wel andere satellieten zoals de eutelsat enzo omdat hij die kromming maakt in een boog. alleen zit nog steeds met probleem dat ik de Local latitude niet kan vullen zijn 6 cijfers maar kan er 4 maar invullen

Latitude: 50.9077°

Longitude: 6.0285°

Deze waarden krijg je van dishpointer.

Als je minder cijfers kunt invullen, lijkt het me logisch dat je dit gaat afronden.

Zie je ook iets van een komma of een puntje staan ?

Ik zou zeggen 50.90 en 6.029 invullen in de velden met de juiste naam.

Jij hebt ze verkeerd om ingevuld en het lijkt me dat BT daar op reageerde.

Die waardes verkeerd om bestaan overigens ook wel (ongeveer).

Dan zit je ergens in Amerika, tegen Canada aan.

deze gegevens heb ik van dishpointer gekopieerd

Address: Heiveldstraat landgraaf

Latitude: 50.907x°

Longitude: 6.036x°

Satellite: 4.8E SIRIUS 4

Elevation: 31.7°

Azimuth (true): 181.6°

Azimuth (magn.): 181.1°

In mijn ontvanger staat het zo

Local longitude 000.00 E

Local Latidue 00.00 N

Ik kan ook disec 1.2 kiezen dan hoef ik niks in te voelen

Laatst bewerkt:
Ik maak het niet zo moeilijk met mijn instellingen.

Jij kan maar 4 cijfers.

Latitude: 50.9071°

Longitude: 6.0364°

Dit heb je.

Vul dit maar in.

Lat:050.9

Longt:006.0

Dan komt het goed.

nu heb ik het ingesteld en hij pakt hem

Lat: 050.9

Longt: 006.00 dat wat ik eerst zei bij dit getal 6.0364 geeft hij aan buiten berijk.

als het goed is moet ik nu satellieten die ik met een lijst kan kiezen ook ontvangen met beeld

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 12:49 uur ----------

ik heb de evalutie hoek van de rotot op tussen de 50 en 51 staan precies op 50.9 gaat niet en de hoek van de schotel tussen 29 en 31 klopt dit en de rotor staat nu 0 graden in rechte lijn met de lnb naar de astra 4 gericht met super beeld

En de andere satelieten dan??????

welke satellieten ik heb alleen op astra 4 beeld de rest krijg ik niet door ik heb nu de juiste gegevens in mijn ontvanger staan en ik ga nu via de handleiding van de rotor op nieuw uitrichten de ontvanger moet eerst waar het 0 punt en het centrum punt is moet met de afstandbediening hem op o zetten zo staat het beschreven dat heb ik niet gedaan

Zoals je ziet heb ik je exacte adres gegevens even weggehaald want dat willen we hier helemaal niet weten en jij zit ook niet te wachten op eventuele post of ongewenst bezoek neem ik aan.

De elevatie heb je zo te zien correct ingesteld, je mag de rotor ook op 51 zetten want dat zit er dicht genoeg in de buurt.

De satellieten die je zou willen ontvangen en die vlak naast Astra 4 zitten, zou je nu moeten kunnen pakken.

De satellieten die het verste weg zitten van de Astra 4 kunnen je dus wat problemen opleveren.

Zou dat zo zijn, dan graag hier melden wat je wel en wat niet kunt pakken.

je moet dan gaan stellen in de elevatie om de boog mooi gelijk te laten lopen (zie mijn eerdere opmerkingen van vandaag).

Dan kan het zijn dat de ene meer en de andere dan minder moet worden.

Maar eerst maar eens kijken wat er wel en wat er niet werkt en dat ons dan even laten weten.

Natuurlijk moet je wel rekening houden met objecten (zoals bomen en gebouwen) die in de weg staan.

dat was duidelijk taal van jou ben al blij dat ik de rotor en de schotel opzich goed heb staan, ik ga straks even opnieuw instellen want hij is uit richting ik wil nu niet het dak van mijn schuur op omdat de buurvrouw op het balkon zit die moet ik niet wat ik wel is dat op west alles moet ontvangen daar staat mij helemaal niks in de weg op het oosten krijg ik wel astra 23,5 oost in het verleden heb ik jaren gekeken naar astra 19,2 oost dus die boom die ik heb moet geen punt zijn alleen turkse sat word wel moeilijk daar staat een enorme boom van zeker 30 meter hoog maar helaas.

JIj zegt dat ik misschien de elevatie boog om mooi gelijk te laten lopen stel dat zou inderdaad nodig zijn krijg ik dan wel mooi mijn satellietjes die ik nu kan ontvangen

is duidelijk genoeg was niet negatief bedoeld hoe het over kwam,

Maar ik ga nu de rotor op 51 zetten moet ik dit ook in de ontvanger veranderd of komt dat niet zo precies. In de ontvanger staat nu dit

Lat:050.9

Longt:006.0

Dit hoef je in je ontvanger niet te veranderen, daar staat het goed zoals je het nu hebt.

Om te testen wat je allemaal kunt ontvangen, hoef je buiten ook niets te veranderen.

Eerst maar eens zien wat je allemaal krijgt en bij welke satellieten het dan fout gaat.

Kan even wat werk zijn, maar daar was je al achter.

Als je weet vanaf welke satellieten het fout gaat, kan er bepaald worden wat je moet doen, omhoog of omlaag en / of schotel / rotor.

Het gaat dan telkens om kleine beetjes die je moet veranderen.

ik heb in elke geval op dit moment astra 4 en eutelsat 10 west ik krijg zoals ik eerder aangaf zeker weten alles op het westen omdat mijn schotel daar recht naar kijkt ik heb daar geen bomen staan alleen huizen in de verte maar op het ooste geen enkel ontvangst

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:02 uur ----------

ik heb ook de turksat op 42 oost astra vind die niet daar staat wel een kleine boom.

met zenders zoeken geeft hij soms aan failed zowel op eutelsat als op turk en op astra.

Op de eutelsat heb ik enkele zenders blokkerig beeld en op een zender hing zelfs mijn ontvanger totaal vast had ik alleen geluid en zwart beeld maar was volgens mij een hd kanaal.

nu wil ik morgen mijn schotel verplaatsen naar voren toe moet ik dan de instellingen op mijn ontvanger veranderd de long en latidue is nog niet zeker dat ga doen ik denk dat ik de turken niet meer ontvang of de bomen omzagen

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:12 uur ----------

jullie willen dit niet geloven maar als ik van turk 42,00 oost naar eutel 10 west draait heb ik ook beeld op de eutel naar 30 seconde en terug draaien blijf ik op beide satellieten beeld houden lijkt er toch op dat het werkt heb nu ongeveer 400 kanalen. Alleen de rotor is niet echt geruisloos hoor hem tot in de woonkamer 12 meter verder.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:15 uur ----------

ben alleen de serius kwijt vind hij opeens geen zenders terwijl ik hem daar op heb uitgericht

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:20 uur ----------

ik heb op alle satellieten maar 45 signaal sterke en 5 signaal kwaliteit maar als ik bij motor instellingen daar van transponder veranders laat hij wel op 90 signaal sterke uit en 75 signaal kwaliteit moet ik die transponder veranderd of maakt het niks uit de instellingen van de lnb staan op universeel

Kijk ook nog eens of de mast wel goed waterpas blijft staan tijds het draaien.

En de verbinding lang genoeg is tussen rotor en je LNB.

de mast beweegt niet eens meer en hij is waterpas de kabel van de lnb naar de motor ligt nog los op het dak wilde ik pas vast maken als alles gelukt is dat is mijn afwerking. Wat houd de transponder in sommige slaan uit naar 95 procent sommige op 45 procent.

Ik heb de astra 4 uitgericht en afgesteld met de meter van mijne oude ontvanger omdat die van mijn nieuwe niet eens bewoog met een bepaalde transponder vandaar de oude gebruikt

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 19:23 uur ----------

Ik ga morgen de schotel verplaatste zodat ik de astra satellieten ook kan ontvangen heb er nu 4 gelovig geprogrammeerd alleen ben ik enkele dingen tegen komen waar ik niks van begrijpt.

op alle satellieten heb ik enkele zender blokkerig beeld

bij motor instellingen staat transponder waar hij standaard op staat krijg ik over bij elke satelliet maar 45 % signaal en 5 % signaal kwaliteit dan heb ik gezien met uitrichting omdat de signaal sterke niet minder of meer werd, maar als ik de transponder kan ik veranderd met plkus en min toets op de afstandbediening krijg ik bij sommige wel 90 % signaal moet ik daar iets aan veranderd aan die transponder instellingen ??

Bij zenders zoeken geeft hij ook transponder gegevens bij sommige staat oke erachter en sommige staat Failed achter.

Ik heb moeten uitrichten met mijn oude radix ontvanger blijkbaar gaat het niet met die nieuwe. maar tot nu heb ik 4 satellieten die ik kan bekijken

Hoezo de Usals instellingen zijn niet goed want dat heeft iemand mij hier op het forum geschreven en op dishpointer staat het ook.
Kijk nu eens goed naar wat je schreef, want dat gaf ik namelijk ook aan in de quote.

50.xxx is goed, maar jij schreef zelf:

lattitude 05.09 N
5.09 is volgens mij toch heel iets anders dan 50.09, toch? Of mis ik nu iets?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan