Ervaringen met clone DB800?

Was het niet zo dat IBM met Dream Multimedia gestopt is omtrent bepaalde rechten die Dream niet had ??
De clonen schijnbaar wel, ze worden toch in Engeland legaal verkocht.

Flip

Als dat zo is zou dat verklaren waarom je een clone met die loader niet kunt flashen.
Dat zou kunnen. Misschien kan men dit eens onderzoeken. Want met een vast ip kun je ook flashen, ligt er een beetje aan of hij het wel of niet al vast heeft staan en ook aangeeft bij de onderbreking (bij de 7020 lukt dat vaak mooi) en met DreamUp is uiteraard ook nog een mogelijkheid.

Wat ik persoonlijk nog belangrijker of misschien moet ik zeggen "interessanter" vindt is hoe de detectie plaats vindt.
Is het echt een euveltje van de clone zelf oftewel hebben de Chinezen niet goed genoeg hun best gedaan?
Of is het wederom een of andere detectiemethode van Dream Multimedia die daarmee opnieuw probeert het gebruik van clonen tegen te gaan?

Dit weekend komt de nieuwe bootloader 70 uit,

gerardo;198273 zei:
Hieronder kun je de gegevens van de 8000 clone vinden

link verwijderd door eendenteam

Hieronder alsnog de gegevens zonder link(ik wist niet dat ik de link niet mocht plaatsen)

PROD_DET_DESCRIPTION
Dreambox 8000,DM 8000 Cable satellite receiver
The Dreambox DM8000 will have a 723 MHz IBM processor, and come with 2 CI slots and 2 integrated card readers. It will also have an internal DVD drive

Features:
The DM 8000 support multiple HDTV standards, including MPEG4/H.264 - that to be implemented by Sky in the UK! An improved power supply unit is included which will finally solve all previous PSU-related problems for good . A USB 2 port is also included as well as the standard RS232 serial port and Fast Ethernet port (no Gigabit ) It looks like the front of the box will house a multi-function (10) card reader so that you can easily load/access data, photos, mp3 etc. The LCD display has increased in size to 3,5x 5.5 cm. Naturally Linux is still the operating system, however it will be packaged in an 'easier to use form'.

We can only guess that means a complete re-write of Enigma. These details are still very sketchy. More news as we find it out

Specifications:

Tuner: Twin tuner (optional card)
O/S: Linux (open source)
Video connections: DVI, HDMI
Supported video standards: MPEG2, MPEG4/H.264 & WM9 (HDTV compliant)
CPU: 723MHz IBM
Memory (RAM): 128 Mb
Flash Memory: 32 Mb
Network: 100 MBit full duplex Ethernet interface MiniPCI slot Super cool display (RGB color adjustable)
Drives:
Slimline DVD player (optional) HDD (optional)
2 x CI, with eject button
2 x Smartcard reader & 1 SIM card reader (internal)
Multiple layer 3D menu (16 milion colors)
USB 2.0

The DreamBox 8000 product has been tested for over 12 months by hundreds of users and turned out the most reliable product among the solutions of a kind. Our DreamBox 8000 is a new highly stable and reliable hardware product, based on a new thoroughly tested hardware platform which has proved to be extremely safe and efficient even after months of heavy tests under extreme loads.

@gerardo: zie PM

prijs voor dit apparaat is iets meer dan $400 ($405 om exact te zijn)

We raken nog steeds offtopic, het ging hier over de DM800 clone.:)

Ok on topic dan, feit is dat men bij DMM er in geslaagd is om de clones te herkennen met de bootloader ( je mag raden wat de volgende stap is ;) ).

Nog ff een waarschuwing voor diegenen die de 8000 clone overwegen

Flash Memory: 32 Mb

Wel us gekeken naar de grote van de images van de 8000?

hier wil ik wel evenop reageren heb nl 2 dreamboxen staan een Orginele Dreambox 800 HD en de Clone (let wel deze is van de laatste lichting)

Als ik moet vergelijken zeg ik:

Clone Dreambox 800 heeft beter beeld
Draait op Gemini 4.4
Bootloader 72
alles netjes in doos verzorgt zelfs een grote afstandbediening zoals de orginele box
1 jaar garantie

originele Dreambox 800 heeft slechter beeld dan clone
draait momenteel op Nabilo 11
Bootloader ?
verpakking is hetzelfde als de clone
1 jaar garantie ?

prijs verschil ongeveer 100 tov de originele dreambox , voor mij is de clone dus best een goeie optie geworden let wel pak de laatste lichting van de clone dan zit je goed , hij moet in iedergeval een bootloader 72 aankunnen en geen bootloader 69 en Gemini 4.4 dan zit je goed.

flip;198277 zei:
Was het niet zo dat IBM met Dream Multimedia gestopt is omtrent bepaalde rechten die Dream niet had ??
De clonen schijnbaar wel, ze worden toch in Engeland legaal verkocht.

Flip

precies hij heeft de rechtzaak verloren en de clonen mogen gewoon verkocht worden ,jammer voor hem beter voor de consument lijkt me je hebt immers toch een keuze die niet door iemand anders afgedwongen word.

ik vindt de 800 niet echt waard voor een clone, die zijn toch niet zo duur.
de grotere broer 8000 is wel wat prijziger.
daar kunnen ze wel een clone van maken, schijnt er al van te bestaan "china"

Origineel ~ 400 euro clone ~250 euro, toch de moeite waard
Maar nog is het me niet duidelijk of een clone aan of af te raden is .

Wil je niet wachten op de 500 hd?

Ik ben nog aan het overwegen en dat doe ik meestal met engelen geduld.
Sommige aanschaf gebeurd impulsief maar met dit ben ik zeer kritisch en wil goed geinformeerd zijn/worden.

the matrix;206539 zei:
Maar nog is het me niet duidelijk of een clone aan of af te raden is .

Ik kan natuurlijk niet in jou portomonee kijken, maar een clone?

Ik zou dit in geen geval doen, dan liever een ouder model en een originele, dan iets waar ik niet weet wat ik er echt aan ga hebben, dan wacht ik liever iets langer. ;)

Mijn buurman heeft een clone die ik regelmatig moet voorzien van nieuwe FW en settings.
Maar ik kan het verschil niet ontdekken met mijn DM800 alles werkt normaal.
Met de eerste clones waren problemen met updaten van de loaders dat is inmiddels ook weer achterhaald.

Om er zeker van te zijn dat je een goede versie ontvangt moet je gewoon vragen om de nieuwste FW.

Kijk dat bedoel ik, de een zegt NIET DOEN en de ander zegt ik zie geen verschil met clonen voorzien van de nieuwste bootloader (versie 72 dacht ik )

Wel een prijsverschil van 1 A.C Ryan.

Ik zou dit in geen geval doen, dan liever een ouder model en een originele
Nou ik wel. Inmiddels hebben een aantal bekenden van me al een DM500 clone, eentje nog met de naam DVB500 en de rest allemaal Nextreme. Deze doen echt niet onder voor de originele 500.

Dan heeft een andere kennis een DM800 clone en is daar zeer te spreken over. Wat ik het mooie vind aan die DM800 clones is dat ze in tegenstelling tot de originele WEL verbeterd worden.
De originele heeft namelijk een warmteprobleem. Op de eerste clones die uit kwamen zat er al een koeler op. Inmiddels zijn er modellen met een ventilatortje zelfs, maar dat is dan weer minder want dat maakt wat lawaai.

Een koelertje c.q. koeling is feitelijk wel nodig, want als je wat zit te zappen met de DM800 tussen de HD kanalen en je blijft daar naar kijken, wordt het ding goed heet. En dan bedoel ik echt heet. En die van mij staat helemaal vrij.

Daarnaast weet ik niet of er uiterlijke verschillen zijn, maar volgens mij niet. Als je dus een ouder type koopt, of je koopt later een DM800 die als origineel verkocht wordt, weet ik dus niet zeker of je wel kunt zien of je een origineel of een clone koopt.
Ik heb zelf overigens een originele DM800 maar dat komt omdat ik die al had voordat de clones er waren, anders had ik nu wel een clone gekocht.

Marktplaats staat inmiddels vol met handelaren die DM500's nieuw verkopen. Alleen aan de prijs zie je dat het om clones gaat, want schijnbaar is niet iedereen in China van DM500 en DVB500 naar het merk Nextreme overgestapt en zijn er weer grote partijen DM500 clones in omloop die ook die naam er op hebben staan.

Je kunt daarbij een clone niet altijd meer herkennen aan de schroefjes bijv. Overigens worden bij de clones meer kabeltjes bijgeleverd dan bij het origineel... dat weer wel...

Toch is er wel degelijk iets aan de hand met de klonen op de bodem van de kast zit een simkaart en je kunt maar updaten naar welke versie de simkaart is,

if #69 is OK but #72&75 are not OK > your sim card is ver1
if #72 is OK but #75 is not OK > your sim card is ver2.0
if #75 is OK > your sim card is ver2.01

De laatste versies van de clonen worden dus geleverd met bootloader 75 en ja dat is nu de nieuwste versie maar over een jaar waarschijnlijk ook verouderd.
Voor het eventueel upgraden van de sim is momenteel geen oplossing.
Als je gaat upgraden naar een hogere versie die je bootloader aan kan krijg je allerlei rare verschijnselen zoals hij herkent je tuner niet of je kaartlezer werkt niet meer of hij wil niet booten.

Als je direct in China koopt is de 250 euro aan de hoge kant dat kan een stuk goedkoper vooral als hij zonder kosten door de douane komt.
Het lijkt mij ook, dat er verschillende fabrieken die dingen maken en ja de ??n zal kwalitatief beter zijn als de andere dus prijs zegt nooit alles.
Maar denk ook aan je garantie als hij niet voldoet of kapot gaat is terugsturen naar China vaak geen optie.
Ook zijn er veel problemen met de tuners die dan geen HD doen en dat is voor een HD ontvanger iets minder.
Maar als je iets meer wil weten van de klonen er is een speciaal forum voor registreren verplicht om te lezen google dan op het "Dreambox oem forum" dan vind Google het wel..

Mag ik ook ff een vraag stellen, zie de disussie over de Clones. ik wil ook iets gaan aanschaffen, ik heb ( nog ) ervaring met deze materie. maar als ik op marktplaats zie is er een clone tekoop voor circa 250 E, dit tov. een "echte" 400 E.
vlgs de verkoper is het in deze specs:

Conditie: Nieuw BeschrijvingDreambox DM800 HD PVR (NIEUW IN DE DOOS) met ingebouwde koeling

nieuwste bootloader0.75 sim2.1

(GEINSTALLEERD)((IMAGE))(Gemini of Enigma2 of LPI naar jou keuze)

(ZENDER LIJST ZIJN GEINSTALLEERD EN CCCAM2.1.3)

DreamBox DM800 HD PVR technische gegevens

? 300MHz MIPS Processor
? Linux Operating Systeem
? MPEG2 / H.264 Hardware decoding (DVB compliant)
? DVI
? Tuner Module, Plug & Play
? Hoog contrast en energie sparende OLED display
? 64 Mbyte Flash, 256 MByte RAM
? SATA voor interne of externe HDD 2,5"
? 1 x Smartkaart lezer
? 2 x USB 2.0
? Scart
? S/PDIF uitgang digitale bitstream (optisch)
? Ongelimiteerde kanaalslijst voor TV/Radio
? Zaptijd < 1 seconde
? Ondersteund EPG (Electronische programma gids)
? Volautomatische service scan
? Ondersteund bouquets-lijsten
? Ondersteund videotext deco ding
? Onde rsteund multip le LNB-Swi tching c ontrol (DiSE qC )
? OSD in vele talen
? Skin support
? Externe 12V voeding

Nu wil ik waarschijnlijk alleen maar satelliet kijken met de bekende optie :) via internet delen.

Is dit met deze specs voldoende of liever niet.

Hoor graag van jullie

ron

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan