Ervaringen met clone DB800?

Is niet te duur denk ik.
En een mooie ontvanger.

Bootloader 75 en sim 2.1 is wat je nu nodig hebt.
Maar je moet wel rekening houden dat als er nieuwe software komt die gebruik maakt van een nieuwe bootlader je naast de pot pist.
Maar als het goed werkt zie ik niet de noodzaak om nieuwe software te plaatsen.
En de prijs is er natuurlijk ook naar, verder kan je er m.i. alles mee.

bedenk wel dat de 800 een belabberde tuner heeft in vergelijking met de 8000HD en de 500HD

Hoezo belabberd? laat de verf los of is er iets technisch mis mee???

Ik draai met een 800HD Clone met ventilatortje. (Bootloader 72)
Echt een geweldig boxie!
Enkel dat ventilatortje is behoorlijk vervelend, omdat deze ook aan blijft staan als de ontvanger op STNDBY staat.

Ik heb dit opgelost door een transistor (BC547) icm met een 1 KOhm weerstand aan Pin 8 van de scart uitgang te solderen. Nu gaat het vennetje aan als ik de ontvanger aanzet en uit als deze op STNDBY gezet wordt.

the matrix;207173 zei:
wat houdt sim2 in?? I am a Nerd but learn fast

Op de bodem van de kast zit een simlezer met een simkaart precies zoiets als in een telefoontje, de oude versie sim is 1.0 en je kunt maar tot bootloader 70 sim 2.0 gaat tot bootloader 72 en nu is sim 2.01 uit gaat tot bootloader 75.
Als je gaat upgraden een nieuw image met een hogere bootloader krijg je "NO CA FOUND" op je scherm.

Op deze manier blijf je natuurlijk altijd achter de nieuwe dingen aanlopen.

In sim 2.0 kan de bootloader tot 72 in de nieuwe versie sim 2.1 kan de bootlader 75.
75 wordt nu veelal gebruikt in de nieuwe image van de verschillende bakkers.

Ik heb nu een kloon (van de buren) naast mijn originele DM 800 staan.
De verschillen zijn:
Beeldkwaliteit: zelfde
Warmte: de kloon blijft veel koeler dan mijn originele DM 800.
Dat zal zeker komen omdat in de kloon een koelblok zit.
Zapsnelheid: zelfde
Reactie op de AB: de kloon reageerd een stuk beter op de AB

Ik heb dit gestest met Enigma2 image (laatste versie)
Je moet alleen voor de kloon een gepachte image gebruiken om de DM beveiliging te omzeilen.
Verder prima apparaat de buurman heeft deze aangeschaft voor 240 euro op de bekende ZW-markt.

De mijne was 2 jaar geleden 409 euro :(

Hij is toch gebracht dus.
Mooi man.
Kijk straks ook maar even op satfun mocht het mis gaan aart weet raad.
Zo te zien hoef je niet meer kl*ten met een jtag.
Een clone wordt steeds mooier.

aart1944;207175 zei:
Op de bodem van de kast zit een simlezer met een simkaart precies zoiets als in een telefoontje, de oude versie sim is 1.0 en je kunt maar tot bootloader 70 sim 2.0 gaat tot bootloader 72 en nu is sim 2.01 uit gaat tot bootloader 75.
Als je gaat upgraden een nieuw image met een hogere bootloader krijg je "NO CA FOUND" op je scherm.

ik heb hier oude sim versie 1.0 kan ik die ook updaten naar 2.0 en daarna 2.01?
of kan ik ook een nieuwe sim 2.01 in me dm800 zetten.

mvg dirk1

Met behulp van Barry Allen is het mogelijk om alle firmware geschikt te maken voor bootloader 70.
Maar even terug naar je vraag: het is mogelijk om een nieuwe sim te plaatsen, je moet dan natuurlijk wel aan de sim zien te komen.

aart1944;207175 zei:

Je moet gewoon een gepatchte versie pakken die zijn er in alle smaken of even zelf aanpassen met behulp van Barry Allen.
De melding "no ca found" is hiermee voorkomen.

dirk21;207184 zei:
ik heb hier oude sim versie 1.0 kan ik die ook updaten naar 2.0 en daarna 2.01?

Er bestaat wel een progje op dat Chinese klonen forum daar zou je sim 1 mee kunnen upgraden dat hij bootloader 72 slikt, helaas is het nog niemand gelukt als ik zo lees.
Prog herkent geen phoenix kaartschrijvers of cas 2 of 3 schijnt alleen usb simkaartlezers te herkennen.Updaten naar 2.01 is niet mogelijk momenteel.

Heb het hier getest een oude prepaid simkaart in een houder met plakband er achter maar mijn usb kaartprogger wordt niet herkent wel mijn e-dentifier van de bank voor het internet bankieren.

hij is binnen mijn DM800HD clone rechtstreeks besteld in China 203$ = 170 euro taxfree bezorgd.
Bootloader 72 enigma 4.6 erop en draaien als een tierelier.

Opstarten duurt lang, zappen is richtingsgevoelig.
Prima uitstraling goed afgewerkt.

Uiteraard vragen te beantwoorden.

Welke Image is een aanrader, hoe moet ik upgraden hoe plaats ik zo slim mogelijk de harde schijf wordt het een interne of een esata model?
Welke leuke aan te raden plugins te gebruiken , dus heel wat te puzzelen de komende tijd.

@TheMatrix: beetje OT...
Image = persoonlijk. Wil je up to date zijn neem dan hierde LEAN experimental (800 HD). Flashen via je browser.

Intern lijkt ons beter vanwege beperkte USB uitgangen. Harde schijf wordt autom. herkend met deze image. Plaats ook een USB stick !

Plugins: zie menu - applicaties - groene knop (downloaden)

Tip: koop een koelingsplaat voor laptops (zon dunne plaat met 2 ventilators erin) en zet daar je dm800 op; verbindt de plaat via USB met je box. De 800 wordt nogal warm.

Hoi Matrix,

Heb je een nieuwe versie met sim 2.1? dat is te zien aan een sticker aan de onderkant van de box. Upgraden gaat als volgt:
1. stekker uit stopcontact
2. na enige seconden de stekker weer in stopcontact en gelijktijdig het knopje op de DM ingedrukt houden.
3. de DM is nu in de z.g.n. stop-mode.
4. kijk op het display wat het IP adres is en noteer deze
5. start je browser en toets het IP-adres in
6. kies voor upgrade en selecteer een image naar wens
7. na enige tijd is de box gereed, even opnieuw opstarten de boel instellen.

Een image is een persoonlijke keuze in principe is de basis gelijk van alle images.

Mocht je sim 2.1 hebben dan kan je hier alle gepachte image vandaan halen http://www.dm800sim2.com/

Heb je Sim 2.o of lager dan moet je hier even kijken http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php/forums/3/1/Patched_NFI_Images_for_DM800

Veel succes.

P.s. mocht je een error krijgen dan geen paniek, gewoon met Dreamup even de bootloader er opnieuw inzetten en vervolgens weer normaal upgraden.

@Eendenteam

"Tip: koop een koelingsplaat voor laptops (zon dunne plaat met 2 ventilators erin) en zet daar je dm800 op; verbindt de plaats via USB met je box. De 800 wordt nogal warm. "

Dat is werkelijk een Super tip, nooit aangedacht maar heel praktisch!

Yeh Goeie tips Thanks

By the way een oplettende rekenwonder had opgemerkt dat 203$ geen 170 euro ismaar slechts 150 euro

Klopt helemaal de box kostte 203 $ en de verzendkosten 40$ samen 243 $ en dat is omgerekend in euro's 177 ( koers afhankelijk)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan