Ervaringen met clone DB800?

Hallo allemaal.
Ik ben net nieuw hier aangemeld, maar ik las al wel wat langer.
Al jaren heb ik een DM7000, maar wil nu over naar een HD ontvanger.
Zo heb ik toch aardig wat gezocht, maar niet echt kunnen vinden.
Ik hoop dat jullie me in ??n klap verder kunnen helpen.

Wat ik namelijk wil weten:
1. Als ik nu bij iemand kom die hem aanbied via bv Marktplaats, hoe kan ik dan (aan de buitenkant) zien dat het een origineel of een kloon is? Alleen aan de koelplaat?
2. Hoe kan ik zien of het een Satelliet of een Kabel variant is.
3. En kan ik vanaf de buitenkant zien welke bootloader en SIM erin geplaatst zijn?
4. Kan men de Bootloader en/of SIM upgraden? (Is daar aan te komen?)
5. Kan ik in een kloon ook eenvoudig een SATA notebook harddisk inbouwen (320Gb dacht ik aan)

@Matrix, kun je mij misschien PM'en waar je die haalt voor ?177,00 ??
Alvast bedankt.

Hmm, moet binnen 5 minuten wijzigen, en die zijn al voorbij.
Ik had nog een puntje:

6. Op de 7000 gebruik ik de laatste Pli image. Is die ook aan te bevelen voor de DM800, of zijn er betere? (Ik weet: smaken verschillen :))

Wellicht overwegen een net op de markt verschenen DM 500 HD aan te schaffen.
PLi is een image, welke zoals zo vele images, werken. Echter, PLi is heel erg traag met updates en loopt daardoor achter de feiten aan. Ze hebben wel de nightly openpli images. Niet alleen met offici?le images, ook met test images. Zo is de laatste officiele update van PLi van oktober vorig jaar en sindsdien is er een hoop veranderd. Voor de 500HD hebben ze ook nog geen image. Als je dat niet erg vindt, is PLi een van de keuzes. Het kiezen van een image is altijd een persoonlijke keuze.

Kijk ook eens naar de VU+ Duo dat is een twin turner met exact dezelfde mogelijkheden als de Dreambox (ook enigma2).
Als je daar mee speelt wil je nooit meer een DM800 of 500HD.

eendenteam;207815 zei:
Wellicht overwegen een net op de markt verschenen DM 500 HD aan te schaffen.
Tja, ik ben niet zo bekend met images, en ik ben al blij dat mijn DM7000 gewoon draait, met Pli, vandaar dat ik daar "bekend" mee ben.
Het nadeel is, dat als je gaat zoeken op images (en hoe het allemaal werkt), je zoveel info krijgt, dat je niet weet waar je moet beginnen.
Ik kijk via CS, en ben telkens als de dood dat ik hem verkl..t

Maar over de DM500HD: Daar kan toch geen HD in?
Het lijkt mij juist het voordeel van de DM800 dat ik HD op een HD kan opnemen :biggrin:
Tevens wil ik DVD images er naar toe kopieren (of streamen), zodat ik deze niet meer op een dvd hoef te branden.
(Meeste films kijk je toch maar 1x ;))

crazymotha;207818 zei:
Kijk ook eens naar de VU+ Duo dat is een twin turner met exact dezelfde mogelijkheden als de Dreambox (ook enigma2).
Als je daar mee speelt wil je nooit meer een DM800 of 500HD.
Ziet er inderdaad mooi uit, maar waarschijnlijk een beetje overkill voor mij.
Zo heb ik "maar" 2 uitgangen op mijn schotel: 1 naar de huiskamer, de ander naar een DM500 op de slaapkamer.
Dus een dubbele receiver beneden heeft voor mij geen nut.

Zo te zien kan er in de VU+ ook een "gewone" 3,5" harddisk ipv 2,5" in de DM800, of niet?
Als ik dan zo snel kijk is de VU+ Duo wel meer een HTPC, toch? Ik zie VLC, Photos, browser...
Heb ik gelijk de vraag: Kan de VU+ ook als mediatank (NAS) dienen?
Dus dat ik foto's en MP3?? er naar toe en vanaf kan copieren ?n afspelen??

Want ondanks dat de prijs (nu nog) een bottleneck is, is het misschien raadzaam om toch even door te sparen.

Poeh, zo wordt de keuze n?g lastiger :biggrin:

In de DM500HD kan inderdaad geen harddisk worden ingebouwd, maar heeft wel de mogelijkheid om een extern harddisk aan te sluiten.
De DM800 beschikt wel over de mogelijkheid om een interne 2,5” harddisk in te bouwen.
Echter wordt de DM800 met harddisk wel bloedheet (de mijne ruim 49 graden) en dat wil weleens voor tuner problemen zorgen. In zowel de DM500 als de DM800 adviseer ik een externe harddisk of mounten naar een externe NAS.
Je kunt zowel met de DM als met de Vu+ foto’s, muziek en films kopi?ren naar de harddisk en op de stereo en/of TV afspelen. De mogelijkheden van beide ontvanger zijn nagenoeg identiek gebruiken allebei Enigma2 als basis image.
Er komt binnenkort ook een VU+ solo uit dit is de HD variant met een turner.

Persoonlijk vind ik de Dream 500HD en 800 behoorlijk prijzig en de behuizing te klein om goed de warmte af te voeren. Ik heb zelf de DM800 en spreek uit ervaring.

De 500HD heeft een externe eSata uitgang daar kun je een HD op aansluiten er zijn al docking stations voor 39 Euro als je je HD er niet naast wil hebben liggen.

Ow nog een ding je hebt een 7000 met PLI en je wilt een Enigma2 machine vergeet dan ALLES wat de 7000 aangaat. Enigma2 is echt anders dus je kunt ook geen images van enigma1 met enigma2 vergelijken. De stelling ik ken PLi van de 7000 en daarom neem ik weer PLi op een enigma2 ontvanger is echt onzin.

De 800 HD en de 8000 HD doen het prima. De 500 HD is nog ietsje sneller en dat is ook met het zappen te merken.

crazymotha;207827 zei:
De DM800 beschikt wel over de mogelijkheid om een interne 2,5? harddisk in te bouwen.
Echter wordt de DM800 met harddisk wel bloedheet (de mijne ruim 49 graden) en dat wil weleens voor tuner problemen zorgen. In zowel de DM500 als de DM800 adviseer ik een externe harddisk of mounten naar een externe NAS.
Ok, duidelijk argument.
Wel jammer, als ie ingebouwd is, ziet het er wel een stuk netter uit.
Verder geen issues of een hd is ingebouwd of niet, dus sata of e-sata? Qua opnemen e.d.?

crazymotha;207827 zei:
Je kunt zowel met de DM als met de Vu+ foto?s, muziek en films kopi?ren naar de harddisk en op de stereo en/of TV afspelen. De mogelijkheden van beide ontvanger zijn nagenoeg identiek gebruiken allebei Enigma2 als basis image.
Da's mooi om te horen, dan kan ik de PC die er nu bij staat ook opruimen. :)

crazymotha;207827 zei:
Er komt binnenkort ook een VU+ solo uit dit is de HD variant met een tuner.
Daar had ik ook al naar gekeken, maar die komt pas rond eind maart als ik het goed gelezen heb.
En daarna moeten er natuurlijk nog images voor gemaakt worden, en geschikt voor CS.
Ik weet niet hoeveel tijd daar weer overheen gaat?
En wat zal het prijsverschil zijn? Als dat maar een paar tientjes is, kun je beter voor duo gaan, toch?

crazymotha;207827 zei:
Persoonlijk vind ik de Dream 500HD en 800 behoorlijk prijzig en de behuizing te klein om goed de warmte af te voeren. Ik heb zelf de DM800 en spreek uit ervaring.
Maar ja, jij bent nu helemaal gek geworden van de VU+ Duo, dan is niet anders meer goed! :biggrin:
Nee, zonder gekheid: De VU+ Duo heeft geen last van warmte als je daar een schijf inbouw?

eendenteam;207828 zei:
De 500HD heeft een externe eSata uitgang daar kun je een HD op aansluiten er zijn al docking stations voor 39 Euro als je je HD er niet naast wil hebben liggen.
Ok, da's ook nog een oplossing.
Maar ja, weer een doosje er naast :rolleyes:
Het is er al zo vol....

eendenteam;207828 zei:
Ow nog een ding je hebt een 7000 met PLI en je wilt een Enigma2 machine vergeet dan ALLES wat de 7000 aangaat. Enigma2 is echt anders dus je kunt ook geen images van enigma1 met enigma2 vergelijken. De stelling ik ken PLi van de 7000 en daarom neem ik weer PLi op een enigma2 ontvanger is echt onzin.
Ik ben bang dat ik het verschil tussen de enigma's niet ken.
Is daar een goed overzicht van?
Het enige dat ik daarop wil blijven is de cccam.cfg, ik weet nu waar en hoe ik deze moet zetten.
Vandaar dat ik ook bang ben om zo'n VU+ Duo te kopen: Ik weet dan niet goed hoe het moet met CS, CCCam.cfg en de zenderlijsten.
Als er nou eens een handleiding in Bert & Ernie stijl was...

eendenteam;207828 zei:
De 800 HD en de 8000 HD doen het prima. De 500 HD is nog ietsje sneller en dat is ook met het zappen te merken.
Tja, zoals ik al zei: Jullie maken het niet gemakkelijker.
Doch neig ik wel steeds meer naar de VU+ Duo.
Nou nog erachter zien te komen hoe ik deze dan in moet stellen.

Nooit meer eeen clone rechtstreeks uit China, Misschien heb ik wel net die ene die op maandag van de band afrolde gehad.

ding heeft boot problemen.

Hij had wel een voordeel de kamerthermostaat kon op 18 graden gezet worden.
Tering wat werd die box loeiheet.

Ik heb hem verkocht als defect en heb er 100 euro voorgevangen heeft me dus 77 euro gekost.
Ach hobby mag geld kosten ik heb nog een schatkist uitpuilend met diverse kaarten en modules die het ook niet meer doen.

er schijnt nog wel wat verschil in de kloons te zitten
ik heb er zelfs 2
ik ben er zeer te vrede over
er kan niet alle software in
ik gebruik nabilo pats 0,12
en in de ander edit multiboot 1,0 pats
werken alle bij goed cccam214
de multiboot geef iets stabieler beeld

hier ook tevreden clone en wat betreft de hitte een fan doet wonderen en die hoede niet de hele tijd aan of volle toeren draaien aansluiten op de scart en die gaat bij standby uit en bij aan gaat gewoon aan en op laag toeren dat je hem niet eens hoort
image newnigma2 voor clone

Na wat kleine problemen, werkt hij nog steeds perfect.
Als je dan bedenkt dat hij zeker de helft goedkoper is dan een orginele is het de perfecte koop.
.

Volgende box is of een VU+ of clone DM8000

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan