Nou de middenmoot... Perez was deze keer ook weer beter, prima gereden. Maar er werd goed gereden voor wat daarna kwam. Dat is een stuk hoger dan de middenmoot.
Sainz inderdaad weer mooi laten zien wat ie kon en dat zal ie ook wel nodig hebben.
Ik vraag me af of Ferrari geen spijt heeft dat ze Sainz hebben weggejaagd.
Ricciardo bakte er niets van en Seargeant maakte er ook weer een zootje van, ook ongeschikt dus. Als Perez tenminste weg gaat bij RedBull of Verstappen want daar is dacht ik nog niets zeker van.
Voor de eerste keer naar SBS 9 gekeken omdat ik niet vroeg op wilde.
Man man man... dat hoef ik hopelijk nooit meer te doen. Allereerst slechte geluidskwaliteit. Maar het ergste was nog de reclame. Behoorlijk lange reclameblokken waarom geen klein beeld werd getoond (picture in picture) zoals je dat wel vroeger zag bij RTL7 en ook tegenwoordig nog ziet bij RTL+ als daar een race is.
Daardoor mis je dus belangrijke zaken waaronder net een van de belangrijkste pitstops.
Valkenberg maakt ergere fouten dan Olav mijns inziens, want hij zei dat Verstappen van 2,8 naar 2.4 ging terwijl gewoon op het scherm af te lezen was het 1,4 seconden was en dus bijna de inhaalactie die er stond te gebeuren aanstaande was.
Daarnaast het overloos geklets van hem, gewoon even rustig naar de race kunnen luisteren is er echt niet bij. Hij vertelt continue wat er gebeurt, wat we zelf ook kunnen zien, dat kan maar dat mag dan stukken minder. Geen wetenswaardigheids of geschiedkundige puntjes.
Kan best kloppen wat ie allemaal vertelt maar hij vertelt gewoon veel te veel, spraakwaterval, er moet echt een stop op zodat men ook eens van de race kan genieten zonder dat gewauwel.
FOM had ook slechte regie deze keer. Een bijzonder leuke aparte pitstop van 5 auto's tegelijkertijd en de regie mistte dat gewoon. In de herhaling kreeg je dat dan nog een beetje te zien maar niet echt.
Daarnaast viel het me op dat de meest belangrijke pitstop van de race, de stop van de raceleider, dus Verstappen, allereerst te laat ingezet werd en dan ook nog in klein beeldje (pip). Dat is not done mijns inziens.
Even later de stops van Russel en Hamilton wel in beeld, terwijl die niet belangrijk waren op dat moment.
Puike race van Verstappen in elk geval. Maar hopelijk is de regie volgende keer beter.
Helaas ben ik nog verplicht ofwel niet te kijken ofwel nog een keer naar SBS9 als die hem tenminste gaan uitzenden, want China is voor mij ook middenin de nacht. Ik ga echt om 09.00 geen race kijken.