Goede vraag.
Het was een puntje op de bank race. In het begin dacht ik nog van "dju daar gaat ie weer". In relatief korte tijd zat Max op een comfortabele 6 a7 seconden voorsprong de hele tijd, ook na de pitstop.
Dus ik dat het toch weer een standaard race ging worden en het spannende bij "best of the rest" zou gebeuren.
Maar opeens een ronde of 7 van het einde, zag ik dat het opeens van 6,3 naar 4.6 was gegaan. Huh? Opeens 1,5 seconden kwijt, heeft hij iets fout gedaan?
En vanaf toen begon het super spannend te worden want Norris kwam met elke ronde dichterbij. Maar Max wist hem tot de voorlaatste ronde nog net buiten de DRS te houden.
De laatste ronde had Norris die wel, echter dan moet je wel op een punt komen waar je kunt inhalen en dat begint dan voor de finish, dus zo kon hij op 7 tiende van Max finishen.
Bloedjespannend dus. Heb niet eens meer gezien wat de rest deed en zat op het puntje van de bank.
Dat belooft wel iets voor de volgende races. Monaco is niet zo goed in te halen, maar ik voorzie dat Norris er dit seizoen meer gaat winnen en voor Max meer lagere plekken a la 2 en 3 gaan aankomen.
Want Piastri was ook zeer goed bezig, ook met name in het laatste deel van de race. Die komt ook langzaam op zetten. Die McLarens hebben flinke stappen gemaakt!