Formule1 Seizoen 2024

Geweldig! Zo te zien is dat in Monaco dus wel te doen daar, gaat het nog niet zo heel hard, behalve dan in de tunnel. Maar goede reclame voor die tape. :biggrin:
 
Heerlijk he dat Viaplay. Betaal je al weer een fors bedrag om te kunnen kijken en wat zie je meteen als de kwalificatie afgelopen is? Juist, een reclamespot!
Ongelooflijk en ongehoord dat ze dit bij zo'n dure abo's nog durven doen. Doet F1 Pro dat ook? Lijkt me niet, maar ik zou het zo niet weten.

In elk geval ben ik blij dat ik gratis kijk. Want betalen voor reclame, daar doen we niet aan.
 
ViaPlay is samengevat #$%#RUK%%&*, zowel qua app als de kwaliteit van beeld. Voor het tweede jaar een abonnement genomen via Ziggo, maar ViaPlay komt niet meer door via kanaal 200 (Xtra) waarmee ik via een oude Humax nog kwali's / races kon opnemen om later te kijken.

Gratis kijken, anders dan crappy streams? Tips in PM zijn welkom.... :)
 
Je kunt o.a. kijken middels een VPN naar de Oostenrijkse zender, is hier al eens genoemd. Moet je dacht ik wel satelliet voor hebben.

Het was toch wel erg spannend in Q3 en sjees... verschillen van duizendsten, het komt wel erg dichtbij nu.
Dat zal het morgen erg spannend maken tussen Verstappen, Norris en Piastri, want op de long runs waren die McLarens sneller dan de Redbull's.
Dat wil nog niet per se iets zeggen, maar gezien het uiterst minimale verschil bij de einduitslag van de kwalificatie zouden we zomaar weer eens tegen een andere podiumplek voor Verstappen aan kunnen kijken.
Maar dat maakt het spannend, dus ik ben al heel benieuwd naar de race morgen.
 
Q3 was zeker spannend, die McLaren's doen 't goed met een Mercedes-motor! Dit terwijl het fabrieksteam met RUS en HAM op P6 en P8 eindigt. Dit zegt wel iets over de auto an sich / aerodynamica en dat een sterke motor niet de sleutel tot succes is maar een totaalpakketje.
 
En vergeet vooral niet de piloot te noemen in het rijtje. Er ziin me toch een handvol topcoureurs aanwezig.
 
Ehm.. eh, net via viaplay gekeken, maar uitstekende beeldkwaliteit en stabiliteit hoor! Nog nooit eerder plezier gehad in viaplay!

..ok, ik keek via F1Tv, maar wel met een viaplay abbo..
;) (de knipoog begrijpen sommige wel) :biggrin: :biggrin:
 
Max, Lando , Charles, Carlos, George. CB, En vooruit Sergio.

Iedere keer als ze op top snelheid op het rechte stuk gaan zouden ze kunnen zeggen:

We have to do some last-minute paperwork and should be underway shortly.🛫🛫
 
Nou ik ben benieuwd in elk geval. Ik hoorde dat Piastri uiteindelijk 3 plaatsen terug gezet is wegens hinderen van Magnussen. Die moet nu dus vanaf P5 starten.
Maar Norris behoudt zijn plek en het kan dus best wel eens leuk spannend gaan worden ook voorin deze keer.

Ben heel benieuwd. Denk zometeen fijn genieten. Ik ga me alvast voorbereiden, wc en koffie doen, tv op juiste kanaal zetten, F1 Radio instellen en zo. :)
 
Goede vraag.

Het was een puntje op de bank race. In het begin dacht ik nog van "dju daar gaat ie weer". In relatief korte tijd zat Max op een comfortabele 6 a7 seconden voorsprong de hele tijd, ook na de pitstop.
Dus ik dat het toch weer een standaard race ging worden en het spannende bij "best of the rest" zou gebeuren.

Maar opeens een ronde of 7 van het einde, zag ik dat het opeens van 6,3 naar 4.6 was gegaan. Huh? Opeens 1,5 seconden kwijt, heeft hij iets fout gedaan?
En vanaf toen begon het super spannend te worden want Norris kwam met elke ronde dichterbij. Maar Max wist hem tot de voorlaatste ronde nog net buiten de DRS te houden.
De laatste ronde had Norris die wel, echter dan moet je wel op een punt komen waar je kunt inhalen en dat begint dan voor de finish, dus zo kon hij op 7 tiende van Max finishen.

Bloedjespannend dus. Heb niet eens meer gezien wat de rest deed en zat op het puntje van de bank.

Dat belooft wel iets voor de volgende races. Monaco is niet zo goed in te halen, maar ik voorzie dat Norris er dit seizoen meer gaat winnen en voor Max meer lagere plekken a la 2 en 3 gaan aankomen.
Want Piastri was ook zeer goed bezig, ook met name in het laatste deel van de race. Die komt ook langzaam op zetten. Die McLarens hebben flinke stappen gemaakt!
 
Ja, ik ken het alleen als afkorting voor Citroen Brandewijn. Een CB'tje, met of zonder 7up!

Als McLaren met alle updates RB kan bijblijven gaat het de rest van het seizoen inderdaad heel leuk worden. En dan zie ik Norris nog wel enkele overwinningen behalen.
 
Oh that guy who cries when his tyres are gone, I can't make it to the end etc..... Ja CB lol :ROFLMAO:
 
Heb een half uur gemist 😴😴😴😴 maar gelukkig op tijd wakker om de strijd te volgen. Het was smullen en billenknijpen. Maar Norris vergde ook veel van zijn banden en bleef na iedere ronde ca 0.6 seconden te pakken , de laatste 3- 4 rondjes op 2-1 seconden.

Spanning alom. Dat beloofd wat. RB (Red Bull ) moet aan de bak. Tijdens de training liep het ook al niet soepel.

Is trouwens PEREZ inmiddels al gefinisht??
 
Ik heb helaas de laatste rondes niet goed kunnen zien, net op dat moment liep bij mij het beeld iedere keer vast [bufferen].

Maar het was een echte billenknijper idd.
Op naar Monaco!
 
Is trouwens PEREZ inmiddels al gefinisht??
Ja die wist nog als 8e te eindigen. Gelukkig voor hem. Maar ja hij kon niet veel anders omdat hij op de harde band moest beginnen en lang doorrijden. Nog een stop had hem nog meer gekost. Nu zijn er tenminste nog punten.
Met dezelfde bandenstrategie als Max was het misschien beter geweest. Maar het is ook al vaker gebleken dat een andere strategie beter uit viel. Deze keer niet.

Ik had hetzelfde probleem tegen het einde, maar gelukkig de laatste 3 rondes was het weer rustig.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan