Ach kampen zijn er niet ben zelf ook geen voorstander van windows.
Maar laten we dat achterwege laten anders beginnen we misschien per ongeluk weer een discussie die wel niet willen (een discussie is overigens geen ruzie hoor).
Had het maar gezegd, volgens mij heb ik nog een Mandrake Live CD liggen, ooit eens gedownload en een of twee keer gebruikt die had je dan rustig kunnen hebben, vermits ik hem nog had kunnen vinden.
De Live cd kun je van opstarten, maar toendertijd was ik zelf ook nog compleet leek in linux en kwam hier en daar wat rariteiten tegen, maarja, kan best verholpen zijn, inmiddels zijn we waarschijnlijk al een paar versies verder.
Ik zou toch eens (als je plaatst hebt) aan een dual-boot systeem denken. Persoonlijk vind ik dat je een betere ervaring krijgt met een geinstalleerd systeem dan met een cd-boot systeem, maar da's dus zuiver persoonlijk.
Er zal in elk geval een wereld voor je open gaan. Het mooist van linux is nog altijd het feit, dat je veel meer kan, met dezelfde resources, dan met een windows pc.
Zet bijv. maar geen windows XP op een pentium 1 133mhz bijvoorbeeld, LoL, volgens mij draait ie daar nog niet eens op.
RH 7 en 8, Mandrake 8 en waarschijnlijk ook nog hogere versies draaien daar wel op. Daar zie je al een heel belangrijk verschil in gebruik van resources.
Dus je gaat er echt happy mee wezen volgens mij.